با نحوه ساخت ویجت‌های پشته‌ای هوم اسکرین در One UI 5.0 آشنا شوید + ویدیو

رابط کاربری One UI 5.0 به مدرن‌سازی بسیاری از جنبه‌های تجربه کاربری موبایلی سامسونگ کمک کرده است. ویجت‌های پشته‌ای یکی از آخرین موارد اضافه شده به آپدیت جدید One UI محسوب می‌شود. این مشخصه، ویجت‌های هوم اسکرین را به سطح جدیدی ارتقا داده و به آراستگی بیش‌تر رابط کاربری کمک می‌کند.

مشخصه ویجت‌های پشته‌ای همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد، به کاربران امکان خواهد داد تا ویجت‌های هوم اسکرین را روی یکدیگر اضافه نمایند. این ویژگی برای ویجت‌های بومی سامسونگ و نمونه‌های متفرقه قابل استفاده خواهد بود؛ مشروط بر اینکه گجت‌های مذکور از قابلیت قرارگیری در یک فضای مشابه برخوردار باشند.

چنان‌چه اخیرا به طیف کاربران رابط One UI 5.0 ملحق شده و در این زمینه تازه‌کار هستید؛ در این‌صورت برای ایجاد ویجت‌های پشته‌ای روی هوم اسکرین دستگاه خود کافیست مراحل زیر را طی کنید.

در وهله نخست بایستی یک ویجت را به هوم اسکرین اضافه کنید. بدین منظور کافیست انگشت خود را روی ناحیه خالی هوم اسکرین برای مدت زمانی طولانی فشار داده (یا 2 انگشت دست خود را روی هوم اسکرین قرار داده و آنها را با حالت نیشگون به یکدیگر نزدیک کنید) و سپس گزینه Widgets را انتخاب کنید. در ادامه ویجت مورد نظر خود را انتخاب کرده و اندازه آن‌ را مطابق سلیقه خود (در چارچوب محدودیت‌های سایز ویجت) تغییر دهید.

نکته مهمی که بایستی به یاد داشته باشید این است که اندازه ویجت‌هایی که در آینده بر روی نخستین ویجت قرار می‌دهید؛ به‌طور خودکار و متناسب با فضای نمایشی ویجت اول تغییر پیدا خواهد کرد. به عبارت دیگر کلیه ویجت‌های پشته‌ای، فضای هوم اسکرین دستگاه را به یک میزان اشغال خواهند کرد و این پارامتر بر اساس اندازه نخستین ویجت ایجاد شده روی هوم اسکرین تعیین خواهد شد.

به منظور ایجاد ویجت‌های پشته‌ای کافیست انگشت خود را روی ویجت موجود در هوم اسکرین فشار داده و نگه دارید. سپس گزینه Create stack را انتخاب کنید. در ادامه ویجت مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Add ضربه بزنید.

همچنین شما با فشردن طولانی‌مدت انگشت خود روی ویجت و انتخاب گزینه Edit stack می‌توانید ویجت‌های بیش‌تری را به پشته اضافه کنید. همچنین می‌توان از طریق این صفحه امکان چرخش خودکار ویجت‌‌های مختلف موجود در پشته را نیز فعال کرد.

به منظور درک هر چه بهتر فرآیند توضیح داده شده می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید. این ویدیو از روی نمایشگر یک دستگاه گلکسی ضبط شده و چگونگی ایجاد، ویرایش و حذف ویجت‌های پشته‌ای در هوم اسکرین One UI 5.0 را نمایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH