خودروی پرنده چینی؛ XPENG X2 مجوز پرواز را کسب می‌کند

چینی‌ها که هر سری از فناوری‌های جدید و عجیب و غریب خود پرده برمی‌دارند، این‌بار از خودروی پرنده جدید XPENG X2 رونمایی کردند. این خودروی پرنده که قادر است برای رفت‌وآمدهای شهری، فوریت‌های پزشکی، جاده‌ها و در ارتفاعات کم استفاده شود، به مجوز عمود پرواز یا eVTOL دست یافته است.

XPeng X2 اولین خودروی سرنشین‌داری است که در چین به این مجوز دست می‌یابد. البته در حال حاضر، شرکت سازنده XPeng Aeroht که بزرگترین تولیدکننده ماشین‌های پرنده در آسیا است، می‌تواند تا زمان تولید انبوه این خودرو تنها برای جمع‌آوری اطلاعات و آزمایشات مختلف از آن استفاده کند.

این شرکت سال‌هاست که در توسعه ماشین‌های پرنده نقش فعالی داشته است و در حال حاضر نیز روی نسل ششم ماشین پرنده در ارتفاع کم کار می‌کند. آنطور که XPeng Aeroht بیان کرده است، افراد تنها اجازه دارند در محیط‌های خاص از آن استفاده کنند.

حالا به بخش ظاهری خودرو و ویژگی‌های آن می‌رسیم. تقریبا ظاهر جلویی خودرو مشابه نسخه محدود XPeng P7 Electric بوده و به طور کلی از فیبر کربن ساخته شده است. کابین برای دو سرنشین‌ جای دارد، همچنین خلبان می‌تواند به صورت دستی و خودکار، خودرو را کنترل کند.

وزن خودرو 560 کیلوگرم بوده و طبق گفته سازنده، خودروی پرنده می‌تواند بدون توقف تا 35 دقیقه با حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت پرواز کند. XPeng X2 موفق شده تاکنون بیش از 3000 پرواز آزمایشی را بدون هیچ نقصی در دبی و امارات ثبت کند.

چند عدد از مزیت‌های مهم این خودرو شامل کاهش ترافیک و شلوغی در جاده‌های بین شهری است. XPeng X2 پرنده قادر است در زمان کمتری به مقصد برسد و با فناوری eVTOL خود، به زیرساخت‌های کمی نیاز دارد.

کمپانی‌هایی که در ساخت و توسعه خودروهای پرنده فعالیت می‌کنند، به زمان زیادی نیاز دارند تا به تجربه بالایی در این زمینه برسند. چرا که باید در ابتدا به دانش مهندسی لازم دست پیدا کنند و در مرحله بعد معیارهای خود را منسجم‌تر کرده و در بخش زیست‌محیطی، آلودگی صوتی، ظرفیت خودرو، آموزش خلبانان و موضوعات امنیتی کار کنند.

به هر حال، شرکت سازنده در تلاش است تا قوانین استفاده از این خودرو را تصویب کند. این خودروها نیز مانند دیگر مدل‌ها، قوانین خاصی دارند که کاربران در هنگام استفاده از آن باید به قوانین پایبند باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH