اولین هوش مصنوعی جهان که به عنوان مدیر عامل یک شرکت انتخاب شد

در اقدامی جسورانه و جالب هلدینگ NetDragon Websoft، که با شعار یک پیشروی جهانی در ایجاد جوامع اینترنتی فعالیت می‌کند، مدیرعامل جدید خود یعنی خانم تانگ یو را معرفی کرد. با این حال، خانم تانگ یو یک مدیر عامل انسانی معمولی نیست، خانم تانگ یو در واقع یک هوش مصنوعی است که به عنوان یک رهبر اجرایی برای شرکت استخدام شده است.

این اولین بار در تاریخ است که هوش مصنوعی یا رباتی در یک شرکت سمت اجرایی را به عهده می‌گیرد. تصمیم به انتصاب خانم تانگ یو به عنوان مدیر عامل، بخشی از تلاش‌های نت دراگون در استفاده از هوش‌مصنوعی برای تغییر مدیریت شرکت و ارتقای بهره وری عملیاتی به سطح بالاتر است.

جالب است بدانید NetDragon یک شرکت بزرگ فناوری مستقر در چین است که دارای چندین IP غربی مانند Edmodo، سرویس آموزش آنلاین و بازی‌هایی مانند دیزنی فنتزی آنلاین، Heroes of Might، مجیک آنلاین و ترنسفورمرز آنلاین است. NetDragon همچنین شرکت مادر Jumpstart Games است که بازی‌هایی مانند Jumpstart، Blaster Learning System و Neopets را منتشر کرده است، Neopets یک وب سایت محبوب حیوانات خانگی مجازی است که در آن کاربران می‌توانند حیوانات خانگی مجازی به نام “Neopets” داشته باشند و با استفاده از پول واقعی برای آن‌ها آیتم‌های مجازی خریداری کنند.

شرکت NetDragon Websoft به دلیل رویکرد نوآورانه خود به فناوری در آسیا شناخته شده است و این اقدام اخیرش موقعیت وی را به عنوان یک پیشرو در صنعت تثبیت می‌کند. انتصاب خانم تانگ یو به عنوان مدیر عامل، علاقه و بحث‌هایی را در جامعه تجاری ایجاد کرده است.

خانم تانگ در سپتامبر 2017 به نت دراگون پیوست و قبل از انتصاب اخیرش به عنوان مدیرعامل، معاون نت دراگون بود. او عمیقاً در مدیریت هوش مصنوعی شرکت، برنامه‌ریزی استراتژیک سازمان متافورس و پروژه‌های شرکت درگیر بوده و خوب عمل کرده است.

خانم تانگ یو به‌عنوان مدیر عامل، مسئول تمام وظایف معمول یک شرکت انسانی است: بررسی تحلیل‌های سطح بالا، اتخاذ تصمیمات رهبری، ارزیابی ریسک‌ها و ایجاد یک محل کار کارآمد در شرکت.

او می‌تواند 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته کار کند و مجبور نیست بخوابد. حقوق سالانه او 0 دلار است، پاداش‌های سالانه او نیز صفر است و در مقایسه با همتایان انسانی او که برای شرکت‌های مربوطه خود تا میلیون‌ها دلار هزینه برآود می‌کند، برتری دارد.

وب‌سایت Hustle همچنین گزارش می‌دهد که پس از انتصاب او به عنوان مدیر عامل، NetDragon Websoft در واقع موفق شد در شاخص بازار سهام هنگ کنگ بهتر عمل کند و رشد 18.2 درصدی در ارزش سهام را در مقایسه با سایر شرکت‌های هنگ کنگ داشته باشد.

با این حال، این اولین بار نیست که هوش مصنوعی کارگران انسانی را تحت نظارت خود دارد، زیرا OpenAI اخیراً فاش کرد که هوش مصنوعی GPT-4 آن‌ها، اکنون به اندازه کافی هوشمند است تا پس از اینکه متوجه شد نمی‌تواند یک CAPTCHA (تست شناسایی  ربات) را حل کند، یک کارمند انسان را برای حل آن استخدام کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH