ویندوز 11 حتی بر روی یک کامپیوتر با رم 176 مگابایت هم اجرا می‌شود!

سیستم‌عامل ویندوز 11 به‌طور معمول برای اجرا به حداقل 4 گیگابایت حافظه رم احتیاج دارد؛ اما اکنون این پلتفرم بر روی یک کامپیوتر شخصی با رم 176 مگابایتی اجرا شده است. این موضوع به نوبه خود نشان‌دهنده ثبت یک رکورد جدید برای آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت است.

این رکورد بار دیگر توسط یکی از کاربران انجمن NTDev شکسته شد. وی حدودا 6 ماه قبل موفق به اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با رم 200 مگابایتی شده بود. این کاربر هنگام ثبت رکورد جدید بار دیگر از نسخه سبک شده ویندوز موسوم به tiny11 استفاده کرد.

البته این پیکره‌بندی بایستی نهایی شده و ویژگی‌های آن تا حد امکان غیرفعال می‌شد. مشخصا این‌بار برخلاف رکورد پیشین حتی بخش کنداکتور نیز دستخوش تغییرات شد.

کامپیوتر شخصی مورد اشاره بر پایه پردازنده Ryzen 7 5800HS فعالیت می‌کرد. بر اساس ویدیوی منتشر شده، سیستم عملکردی پایدار و در عین‌حال بسیار کند از خود ارائه داد. اما در هر صورت یک توسعه‌دهنده با نام Xeno طی اظهارنظری پیرامون دستاورد کاربر انجمن NTDev اعلام کرد که ویندوز 11 با وجود حافظه رم 96 مگابایتی نیز کار خواهد کرد؛ اما چنین سیستمی صرفا برای تایپ کردن در برنامه نوت‌پد مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH