دو شاسی بلند BMW سری X5 M و X6 M را بیشتر بشناسید (به همراه تصاویر)

2015-bmw-x5-m-bmw-x6-m-front-side

هنگامی که BMW X5 M مدل 2010 معرفی شد، همراه با خود استانداردهای تازه‌ای را برای اتومبیل‌های اسپورت تعریف کرد. اما به تازگی کمپانی BMW از نسخه تازه این اتومبیل شاسی‌بلند اسپورت به همراه برادر بزرگ‌ترش یعنی X6 M رونمایی کرده است که هر دو سریع‌تر و لوکس‌تر شده‌اند و در کنار موتور پرقدرت‌تر، مصرف سوخت کمتری نیز دارند.

هر دو اتومبیل X5 M و X6 M تغییرات مشابهی را در مدل 2015 تجربه کرده‌اند که تا حدود زیادی کارایی آن‌ها را بهبود بخشیده است. موتور مدل V-8 و 4.4 لیتری از نوع توربو شارژر به کار رفته در این سری، توانایی تولید 567 اسب بخار را دارند که رشدی 3 درصدی را نسبت به مدل قبلی این خودرو نشان می‌دهد. بهبود دیگری که در عملکرد این دو خودرو ایجاد شده است، استفاده از سیستم هشت سرعته به جای سیستم شش سرعته قدیمی است. علاوه بر این‌ها، BMW با به کارگیری سیستم جدید کلاچ دوگانه خود توانسته مصرف سوخت را در هر دو مدل M تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

eee

همه این پیشرفت‌ها توانسته‌اند این دو خودروی جدید را سریع‌تر کنند. حالا رسیدن سرعت از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها 4 ثانیه طول می‌کشد، سقف سرعت نیز به صورت پیش‌فرض بر روی 250 کیلومتر بر ساعت قفل شده است.

اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر خودروی اسپورت، صدای اگزوز آن است! BMW گفته است که در X5 M و X6 M از سیستم جدیدی در اگزوزها استفاده کرده که صدایی بسیار گوش‌نواز را تولید می‌کنند. همچنین یک میکروفون نیز در کنار اگزوز قرار داده شده که صدای آن را از طریق سیستم صوتی درون کابین پخش می‌کند. علاوه بر این، صدا با توجه به اینکه شما کدام حالت رانندگی را انتخاب می‌کنید، تغییر خواهد کرد. برای مثال صدای اگزوزها در حالت مسابقه نسبت به صدای آن در حالت جاده بلندتر و خشن‌تر است!

سیستم تعلیق نیز به طور کامل مورد بازنگری قرار گرفته و حالا در سر پیچ‌ها خودرو پایداری و چسبندگی بیشتری بر سطح جاده خواهد داشت. در مدل‌های جدید مکانیسم هوشمندی باعث می‌شود تا مدارهای تعلیق در سر پیچ‌ها یا ناهمواری‌ها به صورت هوشمند چرخ‌ها را تراز کند و هر چرخ را به صورت جداگانه در موقعیت مناسب قرار دهد. حالت‌های راحتی، اسپورت و اسپورت پلاس به راننده اجازه می‌دهند تنها با فشردن یک دکمه حالت مورد نظر را برای رانندگی انتخاب کند.

1

اما برسیم به بحث طراحی این خودروهای لوکس و اسپورت. طراحی بدنه خارجی هر دو مدل، کاملا در خدمت عملکرد اتومبیل است و حتی کوچک‌ترین خطوط به کار رفته در آن هم برای کمک به وضعیت آیرودینامیک ایجاد شده‌اند. چهار هواکش شبکه‌ای بزرگ در کناره‌ها نیز به خنک کردن موتور قدرتمند X5 M و X6 M کمک می‌کند. این تغییرات در وضعیت آیرودینامیک خودروها باعث شده‌اند تا مصرف سوخت تا 20 درصد کاهش پیدا کند.

علاوه بر همه پیشرفت‌های صورت گرفته در عملکرد این دو خودرو، طراحی آن‌ها نیز تغییرات بسیاری نسبت به مدل‌های قدیمی X5 و X6 پیدا کرده است. حالا بدنه خارجی تماما از یک رنگ پوشیده شده است و هیچ جای آن رنگ متفاوتی نسبت به سایر بخش‌ها ندارد. همچنین BMW با قرار دادن چهار اگزوز در پشت اتومبیل‌ها به نوعی امضای مدل M را پای آن‌ها زده است.

12

اما امکانات ایمنی موجود در این خودروها شامل کیسه‌های هوای روبرو و کناری برای راننده و کیسه‌های هوای کناری برای تمام سرنشینان است. همچنین ایربگ‌های محافظ سر و گردن نیز هنگام تصادف از این دو بخش‌ حیاتی به طور ویژه محافظت می‌کند. کمربندهای ایمنی نیز از سیستم سه زمانه استفاده می‌کنند. سنسورهای ضد برخورد و ضد چپ کردن هم تا حدود زیادی می‌توانند از بروز تصادفات جلوگیری کنند.

BMW X5 M و X6 M مدل‌های 2015 تا ماه آینده و در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس عرضه رسمی خود را شروع می‌کنند. انتظار داریم قیمت مدل X5 M از 99,650 دلار شروع شود و X6 M نیز با قیمتی حدود 103,050 دلار به فروش برسد که البته باید هزینه 950 دلاری ارسال اتومبیل‌ها را نیز به قیمت‌های فوق اضافه کرد.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از این دو اتومبیل بسیار زیبا ببینید.

تصاویر زیر مربوط به BMW X5 M است.

13

4

2

3

5

 

تصاویر زیر مربوط به BMW X6 M است.

6

7

8

9

11

10

1 در مورد “دو شاسی بلند BMW سری X5 M و X6 M را بیشتر بشناسید (به همراه تصاویر)”

  1. محمد رضا صادری

    اوفففف.
    ما که از این پولا نداریم والا !
    :-)))
    ولی خب چه عجب آی تی رسان پست ماشینی زد !
    خوبه ادامه بدید . ممنون..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH