چگونه کاشی وضعیت باتری را به ویندوز 8 اضافه کنیم؟

مایکروسافت در دو نسخه آخر سیستم عامل ویندوز شکل و شمایل جدیدی نسبت به گذشته ایجاد کرد و کاشی‌های زنده را جایگزینی برای منوی استارت ساخت.

اگر از کاربران لپ‌تاپ یا تبلت‌های ویندوزی باشید، به‌طور حتم موضوع باتری و اطلاع از درصد آن یک دغدغه برای شماست. اما در ویندوز 8 این امکان وجود دارد تا شما در یک کاشی به صورت مجزا درصد باتری دستگاه را مشاهده کنید. کمی عجیب است که مایکروسافت بر روی ویندوز 8.1 این امکان را قرار نداده است.

windows-8

حال اگر از ویندوز 8 استفاده می‌کنید و حوصله کافی دارید، می‌توانید درصد باتری را در میان کاشی‌های ویندوز مشاهده کنید. حوصله کافی؟ بله، زیراکه شیوه فعال سازی این ویژگی کمی گیج کننده است.

برای شروع کار نرم افزار Battery Level را از فروشگاه نرم افزاری ویندوز به‌صورت رایگان دانلود کنید.

بعد از نصب برنامه آن را اجرا کنید و این اجازه را به آن بدهید تا بتواند در پشت صفحه اجرا شود (در حال اجرا بماند).

در بالا گوشه سمت چپ گزینه option و download را کلیک کنید تا به‌صورت خودکار فایل‌های مورد نیاز دریافت شوند (نیاز به اتصال اینترنت). البته به این نکته نیز توجه کنید که فایل‌ها را در کجا ذخیره می‌نمایید. اگر با تنظیمات کاری نداشته باشید، فایل‌ها به‌صورت خودکار در Documents ذخیره خواهند شد.

windows-8-battry-leavel

حال آن را اجرا کنید و مسیری که در آن فایل‌های دانلود شده توسط نرم افزار وجود دارند، وارد کنید. اکنون بر روی آن راست کلیک کرده و بر روی گزینه Run as Administrator کلیک کنید.

به صفحه استارت بازگردید و آیکون نرم افزار Battery Level را پیدا کنید و بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب نمایید.

حال در صفحه استارت شما می‌توانید کاشی مربوط به درصد باتری دستگاه خود را مشاهده کنید که همانند سایر کاشی‌ها امکان تغییر اندازه و یا مکان آن نیز وجود دارد.

2 در مورد “چگونه کاشی وضعیت باتری را به ویندوز 8 اضافه کنیم؟”

  1. سلام
    برای من یه مشکلی پیش اومده . اینکه من کلی مطلب با مرورگر اپرا قدیمی سیو کردم حالا که نسخه جدیدتر اپرا رو گرفتم اون صفحات رو کامل باز نمیکنه راه حلی داره؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH