بررسی هواوی اسند جی ۷ (Huawei G7): گل سر سبد!

huawei-g7-29

اگر بخواهیم کمی در بازار اسمارت فون‌ها دقیق‌تر شویم، متوجه خواهیم شد که اندازه آن‌ها با یک سرعت آهسته اما پیوسته رو به افزایش است و اگر روزگاری تنها پرچمداران در بین مدل‌های غول پیکرتر قرار می‌گرفتند، حال میان رده‌ها نیز به وفور در این بین دیده می‌شوند و حتی با هیبت خاص خود سعی می‌کنند تا یواشکی، خودشان را در میان پرچمدارن نیز جا بزنند!

در این بین بایستی کمپانی چینی هواوی را یکی از موفق‌ترین‌ها در بخش یواشکی دانست؛ جایی که وجود مدل‌های گوناگون با رنج قیمتی بسیار خوب سبب شده تا به هر بخشی از گوشی‌های هوشمند که سرک بکشید، با یکی دو مدل از محصولات این سازنده روبه‌رو شوید.

حال هواوی در این بین تلاش کرده تا شکیل بودن را نیز چاشنی برخی از محصولاتش کند و بدین وسیله طیف گسترده‌تری از سلایق را در سیطره خویش بگیرد. اسند G7 را بایستی محصولی که حاصل همین تفکر است، دانست. بدنه فلزی، هیبتی بزرگ و ساختاری مستحکم در کنار قیمتی مناسب سبب شده است تا G7 تبدیل به یکی از همین یواشکی‌ترین گوشی‌های بازار شود! با ما و بررسی این هوشمند فلزی همراه باشید.

huawei-g7-23

طراحی یواشکی

وقتی که G7 را برای بار نخست در دست می‌گیرید، به طور حتم ساختار مستحکم، بدنه فلزی و وزن بالای 165 گرمی آن، توجه شما را به سمت خویش معطوف خواهد کرد و برای لحظاتی با پشت و رو کردن این دستگاه، سعی می‌کنید تا راز شکیل بودن آن را بیابید.

هواوی در پشت و کناره‌ها از فلز بهره گرفته و از آنجایی که با یک گوشی درشت اندام 5.5 اینچی روبه‌رو هستید، لبه‌ها را نیز گرد کرده تا سبب خوش دستی آن شود. اگرچه این فرم از گردی زیاد را ممکن است بسیاری از افراد (همچون خود من) نپسندند.

huawei-g7-18

گوشی با آنکه بزرگ است اما برای دستان متوسط به بالا، خوش دست بوده و امکان افتادن آن از دست کم است. البته اگر با یک مدل هم اندازه (از نظر نمایشگر) همچون ال‌جی G3 آن را مقایسه کنیم، متوجه درشت‌تر بودن G7 در مقابل محصول ال‌جی خواهیم شد که نشان از برتری کمپانی کره‌ای در این قسمت دارد، اگرچه جنس بدنه‌ها قابل قیاس نیست.

huawei-g7-17

سمت راست G7 شلوغ‌ترین بخش این سازه فلزی است و کلید پاور در کنار دکمه یک‌پارچه صدا به همراه دو اسلات ورودی سیم کارت و کارت حافظه قرار دارد. قسمت چپ به همین خاطر خالی از هر گونه درگاهی بوده و جک 3.5 میلی‌متری صدا در بالا و پورت شارژ در پایین قرار گرفته است.

huawei-g7-27 huawei-g7-22 huawei-g7-21

با برگرداندن گوشی به پشت، ساختار چندان شلوغی را نمی‌بینیم و حتی لوگوی هواوی با ابعادی نسبتا کوچک در میانه بالایی جای خوش کرده است و لنز دوربین به همراه تک فلش LED در بالاترین قسمت دستگاه دیده می‌شود. هواوی دو قسمت بالا و پایین دستگاه را سعی کرده به نحوی متمایز کند که این نوع از طراحی بیشتر از همه شما را به یاد آی‌فون اپل می‌اندازد. تک اسپیکر دستگاه نیز در نوار پایینی جای خوش کرده است تا از این نظر، کمی تفاوت با سیب آمریکایی به وجود آمده باشد.

huawei-g7-12

در کل باید طراحی و به خصوص ساختار G7 هواوی را تحسین کرد، جایی که بسیاری گوشی‌های گران قیمت‌تر هم به چنین سطحی از کیفیت در ساخت نمی‌رسند.

نمایشگر پهناور

شاید تا کمتر از دو سال پیش، اگر یک گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی در بازار تولید می‌شد، بسیاری لقب بزرگ و گنده‌بک را به آن می‌دادند! اما تولیدات بسیار زیاد در این سایز و عادت کردن کاربران به گوشی‌های بزرگ‌تر سبب شد تا دیگر 5.5 اینچ، چندان هم غیر عادی به نظر نرسد.

البته هواوی در این زمینه چندان هم بی‌تجربه نیست و تولید دو مدل G730 و G750 با چنین ابعادی، نشان از اصرار سازنده بر چنین امری داشت.

G7 با وضوح تصویر اچ‌دی عرضه می‌شود و با توجه به سایز نسبتا بزرگ نمایشگر، انتظار رزولوشن فول اچ‌دی برای آن، چندان هم دور از ذهن نبود. به همین خاطر چگالی پیکسل به عدد 267 می‌رسد که با کمی دقت بر روی نمایشگر، می‌توان پیکسل‌ها را دید، اما این میزان به حدی نیست که سبب آزار شما بشود.

برای آنکه کیفیت این نمایشگر را در مواجهه با رقیبی قدر همچون ال‌جی G3 بسنجیم، آن‌ها را در کنار یکدیگر گذاشته و چند عکس رویایی برایتان شکار کردیم.

huawei-g7-11 huawei-g7-9 huawei-g7-7 huawei-g7-10 huawei-g7-8

میزان روشنایی دستگاه در زیر نور مستقیم آفتاب هم قابل قبول است و با آنکه بازتابش شیشه نسبتا زیاد است اما می‌توان در محیط‌های خیلی روشن با آن کار کرد.

سخت‌افزار متوسط

خب اگر قرار است که برای این گوشی در حد یک میان رده پول پرداخت کنید، پس انتظارات خودتان از توانایی سخت‌افزاری دستگاه را هم پایین بیاورید. خب فکر می‌کنید با این اوصاف، توانایی G7 در چه حدی است؟ پردازنده مدیاتک به همراه یک گیگابایت رم؟ خیر! دیگر انقدرها هم نباید ناامید شوید چرا که هواوی از چیپست کوالکام اسنپدراگون 410 استفاده کرده است که نسبت به بسیاری از رقبای این رده و همچنین دو گوشی قبلی G730 و G750 کاملا برتر است. این چیپست که دارای 4 هسته ARM Cortex A53 است تا حداکثر فرکانس 1.2 گیگاهرتز فعال بوده و از نسل نوین 64 بیتی در ساختش بهره گرفته شده است. همچنین واحد گرافیکی Adreno 306 در کنار 2 گیگابایت رم، از دیگر مشخصات این محصول جدید هواوی هستند.

برای آنکه توانایی‌های این گوشی 64 بیتی را بیشتر بسنجیم، آن را وارد آزمایشگاه خود کردیم تا در معرض آزمون‌های بیشتری قرار بگیرد.

ابتدا به سراغ برنامه ساده و در عین حال موثر بنچمارک پی رفتیم تا رفتار گوشی را در محاسبه عدد پی بسنجد. کسب عدد 334 میلی‌ثانیه در محاسبه این عدد، ما را به ادامه مسیر چندان امیدوار نکرد!

huawei-g7-4

در مرحله بعدی به سراغ آزمون سه مرحله‌ای Quadrant رفتیم (از بالای نمودار، می‌توانید گزینه‌ها را تغییر دهید).

پس از آن از AnTuTu استفاده کردیم. huawei-g7-5

امتیاز G7 در آزمون HTML5 برنامه Vellamo برابر با 1058 شد.

huawei-g7-3

در برنامه GeekBench دو امتیاز 484 برای فعالیت تک هسته‌ای و 1427 در چند هسته‌ای به دست آمد.

huawei-g7-1

در پایان نیز برای سنجش توانایی واحد گرافیکی از Bonsai بهره گرفتیم که برخلاف انتظار، گوشی امتیاز پایین 688 با متوسط فریم 9.8 را به دست آورد.

huawei-g7-6

دوربینی که نحس نیست

شاید 13 را بسیاری یک عدد نحس بدانند اما زمانی که این رقم بر روی دوربین یک گوشی میان رده قرار بگیرد، کاملا شگون دارد! G7 علاوه بر این، مجهز به یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو است تا در زمینه گرفتن عکس‌های سلفی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در کنار نمونه 13 مگاپیکسلی، یک فلش LED هم برای نورافشانی در محیط‌های تاریک آمادگی دارد. عکاسی در محیط با نور کافی به خوبی صورت می‌پذیرد اما هنگامی که میزان نور کاهش پیدا کند، به همان میزان نویزها افزایش می‌یابند.

huawei-g7-25

البته از آنجایی‌که نبایستی تنها اسیر تئوری و اعداد بود، با G7 مشغول به عکاسی شدیم که نتایج را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

huawei-g7-31 huawei-g7-32 huawei-g7-33 huawei-g7-34

در کل بایستی دوربین این گوشی را مطلوب ارزیابی کرد و شاید در بین پرچمداران نتواند صحبت زیادی برای گفتن داشته باشد اما به طور قطع یکی از خوب‌ها در بین گوشی‌های میان رده خواهد بود.

در بخش فیلم‌برداری، G7 می‌تواند به صورت فول اچ‌دی فیلم بگیرد. حجم کلیپی که ما به صورت آزمایشی گرفتیم، در حالت اچ‌دی برابر با 59 مگابایت و در وضوح فول اچ‌دی 144 مگابایت شد. تقریبا تصویر هیچ‌گونه افت فریمی نداشت، سرعت زوم کردن هم بسیار خوب بود اما فوکوس را به صورت لمسی بایستی انجام دهید. همچنین در نقاطی که نور کم‌تر است، میزان نویز نسبتا بالاست، امری که تقریبا در تمام دوربین‌های امروزی وجود دارد.

رابط کاربری؛ کیت کت با طعم سیب!

یکی از ایراداتی که به رابط کاربری هواوی همیشه وارد شده است، کپی برداری آن از سازندگانی چون اپل بوده است؛ بایستی این را هم پذیرفت که تا حد زیادی چنین اتهامی وارد است اما در این بین هواوی تفاوت‌های زیادی را نیز به وجود آورده و حتی می‌توان اینترفیس G7 را محصولی مابین اندروید و آی‌او‌اس دانست.

به شخصه از رابط کاربری G7 لذت بردم، علاوه بر آنکه به نظر ساده می‌رسد اما پویایی و روان بودن خاص خودش را دارد. درست مانن آی‌فون، شما با کشیدن انگشت خود در پایین صفحه، گزینه‌های مختلفی برای‌تان به نمایش در می‌آید که حتی تعداد و فرم آیکون‌هایش نیز مانند آی‌فون است ولی در اینجا تنها در زمانی که گوشی‌تان قفل است می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

huawei-g7-15

این تشابهات در بخشی چون دوربین حتی بیشتر هم می‌شود. نوع سوییچ کردن بین حالت عکاسی و فیلم‌برداری دقیقا مانند iOS بوده و حتی کلید فشردن برای گرفتن فیلم هم مشابه است. این موضوع کمی عجیب هم به نظر می‌رسد که چرا هواوی در برخی موارد تا این حد اصرار بر شبیه سازی داشته در صورتی‌که حداقل می‌توانست با ایجاد برخی از تغییرات ظاهری، این شباهت را کمتر کند، امری که به نظر می‌رسد طراحان این کمپانی بزرگ چینی هیچ ابایی از پذیرفتن انگ تقلید نداشته‌اند.

huawei-g7-16

G7 همچون اکثر محصولات هواوی و برخلاف سایر اندرویدی‌ها، از منوی مجزا برای نشان دادن بازی و برنامه‌ها برخوردار نیست و همچنان همچون همان سیب اهورایی، آیکون‌ها را با شباهت به آی‌فون در صفحه اصلی ریخته است.

huawei-g7-14

حتی نحوه سرچ کردن با حرکتی کاملا مشابه، یعنی کشیدن انگشت دست از بالا به پایین در G7 ظاهر می‌شود که منوی آن نیز همچنان با آمریکایی مغرور (آی‌فون) شبیه است.

huawei-g7-13

زمانی که گوشی شما قفل است، با هر بار فشردن کلید باز کردن صفحه نمایش، یک والپیپر زیبا به نمایش در می‌آید و آن قدر تعداد آن‌ها زیاد است که خیلی به ندرت می‌توانید تصاویر تکراری را در بین آن‌ها بیابید. حتی اگر موسیقی پخش کنید، بدون نیاز به باز کردن لاک اسکرین دستگاه قادر هستید تا آن را کنترل کنید.

در کل بایستی به این مورد اشاره کرد که شاید Emotion UI 3.0 پر از کپی برداری باشد اما تلفیق این کپی‌ها به همراه خلاقیت و روانی خاص این رابط کاربری سبب شده است تا با نمونه‌ای دوست داشتنی رو‌به‌رو شوید که نسخه کیت کت اندروید را با طعم سیب به شما عرضه می‌کند.

پخش چند رسانه‌ای

همچون گذشته اگر بخواهیم این قسمت را به سه بخش تصویر، صدا و کدک‌ها تفکیک کنیم؛ بایستی نمره قبولی را در نخستین قسمت یعنی تصویر به هواوی اعطا کرد. جایی که سایز مناسب با کیفیت قابل قبول نمایشگر سبب می‌شود شما از دیدن تصاویر بر روی دستگاه لذت ببرید.

huawei-g7-30

وقتی به صدا می‌رسیم، نگاه را به تک اسپیکر دستگاه می‌دوزیم که با شروع به کارش، از لذتی که از قسمت قبلی برده بودیم به وضوح کاسته خواهد شد! صدا با آنکه بلند است اما کیفیت چندان جالبی ندارد و حتی تیزی آن تا حدی آزار دهنده می‌تواند باشد. البته کیفیت در هدفون دوباره بالا می‌رود و شاید بهتر باشد که وظیفه این اسپیکر را تنها به نواختن موسیقی جهت اطلاع از زنگ خوردن گوشی بسپاریم.

huawei-g7-26

در بخش کدک‌های تصویری شاید با وجود نرم‌افزارهای رنگارنگ اندرویدی چندان جای نگرانی نباشد اما اگر بخواهیم به توانایی‌های خود دستگاه نگاهی بیندازیم، لبخند عمیقی بر روی لبان‌تان نقش نخواهد بست! پلیر پیش فرض دستگاه از پس اجرای فایل با پسوند mkv بر نیامد و زیر نویس فارسی را هم نشان نمی‌داد. اما رابط کاربری پلیر همچون اکثر بخش‌های اینترفیس، دوست داشتنی و قابل قبول بود.

باتری

استفاده از یک نمونه 3000 میلی‌آمپری، در همان ابتدا شما را به ادامه داستان امیدوار می‌کند. هواوی در برخی از محصولات خودش همچون سری اسند میت، نشان داده که توجه ویژه‌ای به این بخش مهم دارد و حال G7 هم به نظر می‌رسد که جزئی از این سیاست هست تا حداقل اگر گوشی شما 165 گرم وزن دارد، باز دلتان به باتری قدرتمند (و البته بدنه فلزی) آن خوش باشد.

huawei-g7-19

در بررسی‌هایی که بر روی باتری صورت دادیم، این گوشی نشان داد که به راحتی تا یک روز (در استفاده نسبتا بالا) دوام می‌آورد، در هنگام کار با شبکه بی‌سیم در حدود 11 ساعت روشن ماند و برای فیلم دیدن هم می‌توان تا بیش از 10 ساعت بر رویش حساب باز کرد.

سایر امکانات

بهتر است که در ابتدا این مورد را گوشزد کنیم که G7 یک پرچمدار نیست و به همین خاطر نباید سطح انتظارات‌تان را از آن خیلی بالا ببرید. اگرچه برخی توانایی‌های خاص نظیر پشتیبانی از نسل چهارم ارتباطات باعث می‌شود که حداقل برخی از خصوصیات خوب مدل‌های گران قیمت بازار را به یدک بکشد.

huawei-g7-2

محصول هواوی با حافظه داخلی 16 گیگابایت عرضه می‌شود که از این میزان کمی بیشتر از 11 گیگابایتش در دسترس است. همچنین توانایی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 32 گیگابایت دیگر برای آن فراهم شده و استفاده از بلوتوث نسخه 4، سرعت مناسبی را در تبادلات دیتای شما رقم می‌زند.

سخن پایانی

در کل بایستی هواوی G7 را یک گوشی با استایل پرچم‌دار، قیمت میان رده و مشخصاتی مابین این دو دانست. محصول هواوی که در حال حاضر در حدود 950 هزار تومان قیمت دارد و پیش‌بینی می‌شود که این میزان کاهش هم پیدا کند، می‌تواند تدیل به گل سر سبد محصولات هواوی در بازار شود و به طور حتم یکی از خوب‌های بازار برای کسانی خواهد بود که دوست دارند یک دستگاه لوکس و فلزی را با قیمتی مناسب در اختیار بگیرند.

huawei-g7-20

144 در مورد “بررسی هواوی اسند جی ۷ (Huawei G7): گل سر سبد!”

  1. در صمن در مصرف باطری هم جی 750 خیلی خیلی بهتر عمل میکنه…بعد از آپدیت به اندروید 4.4 هم اگه تو آنتوتو به قسمت سیپیو نگاه کنین میبینین که از Lg g3 هم بیشتر اورده امتیاز…اصلاااا قابل قیاس با G7 نیست..

  2. نقد و بررسی جالب و خوبی بود.ولی پردازنده و گرافیکش اصلا قابل قیاس با G750 نیست…G750 امتیاز 32000 رو تو آنتوتو به دست میاره هم سیپیوش و هم گرافیکش خیلی خیلی بالا تر از G7 هست..اصلا قابل مقایسه نیست.

  3. ممنون از راهنماییتون, ببخشید یه سوال دیگه داشتم واسه بازی های سنگین مثل:Asphalt 8وmodern combat 5 کدوم گوشی بهتر جواب میده G7 یاhonor 3c؟

  4. ببخشیدمن بین جی۷ وhonor 3cموندمکدومش ارزش خرید بیشتری درمقابل قیمتشون داره؟البته اینم اضافه کنم هدفم از خرید گوشی انجام بازی های گرافیکی ودوربین خوب هس لطفا راهنمایی کنید

    1. پیمان گل‌کار

      نسبت به قیمت، Honor 3C ارزش خرید بالایی داره. G7 یک گوشی استایلیش است و دوربینش نسبت به Honor بهتره

  5. سلام خسته نباشید .
    من برای اولین باربه این سایت اومدم .ولی با مقایسه به سایتهای تخصصی دیگه . کمی ضعف داشت . ولی نکته ایی رو هم بیان کرد که جایی نخونده بودم . در کل خوب بود و باید بگم خسته نباشید .
    راستی این گوشی در حال حاظر ( 30/2/93 ) در بازار تهران ( علائدین ) 685 هراز تا 730 هزار قیمت دار .
    روز خوش .

    با تشکر .

  6. با سلام خدمت همه دوستان
    من این گوشیو از پشت ویترین دیدم اما اینجور که تو این عکسا هس در واقعیت و از نزدیک فرق دارن
    در ضمن من متوجه شدم که در بعضی از عکسای این گوشی دکمه بک به شکل مثلث هست و در بعضی دیگه به شکل فلش
    من حدس میزنم این دو نمونه باهم فرق دان بنده به شخصه قصد خرید این گوشی رو دارم لطفا راهنماییم کنید که ایا واقعا فرق دارن یا خیر؟؟ایا ب اندروید لالی پاپ اپدیت میشه؟؟اگر میشه زمانش رو لطف کنین

  7. سلام ممنون از سایت خوبتون اولین بار هست که از سایت شما بازدید میکنم میخاستم ببینم این رو بگیرم بهتره یا P7 کدوم . لطفا جواب بدید با تشکر 🙂

  8. سلام،از بررسی خوبتون ممنون،میخواستم بدونم این گوشی چه رنگایی داره،الان اینجا تو عکس اول خاکستریه بقیه طلایی؟
    تو یه سری عکس فقط سه رنگ نشون میدن،یه جا دیگه نوشته دو رنگ مشکی و سفید.
    من علاالدین رشت قیمت گرفتم بدون گارانتی از 750 گفتن تا 1015هزار تومان!یعنی چی؟

  9. درود

    بین این مدل و Galaxy E7 کدوم رو پیشنهاد می دهید؟
    با توجه به رنج قیمتی برابر و مشخصات سخت افزاری نسبتا یکسان.

    با تشکر

  10. فرشید رحیمی

    ba tashakor az bar rasi va zahamte shoma soale avale bande ine ke aya g7 ba g7 L-01 fargh dare.va soale baD inke gushie bande ba inke barname haye ziaD rush nasb nist hes mikonam kheili na mahsus lag mizane.dalilesh chi hast.mitune az in bashe ke rush SD card nandakhtam?baraye etelae dustan arz konam ke bedune guaranT kharidam 740

  11. سلام. خداقوت. من این گوشی را در تاریخ 12 فروردین ماه 94 در استان بوشهر، شهرستان دشتی به قیمت 700000 خریداری نمودم. البته در سایت دیجی کالا قیمت 859000 زده شده بود.

  12. راستی اینم بگم که من ویدیوهای با فرمت mkv رو با خود پلیرر گوشی اجرا میکنم و هیچ مشکلی نداره و فیلم های فول اچ دی ۱۰۸۰ رو هم با پلیر خود گوشی اجرا کردم،در حالی که اینجا نوشته بود که فایل mkv رو خود پلیر گوشی اجرا نمیکنه ولی زیر نویس و امتحان نکردم

  13. من این گوشی و دارم به نظرم گوشیه خوبیه ،دوستان همه چیز رو در سی پی یو و امتیاز پنجمارک میبینن این گوشی قابلیت های زیادی داره مثل nfc و otg که خودشون امتیاز های فوق العاده بالایی هستن مخصوصا ساپورت otg که بسیار کاربردی هست ،که فکر نکنم جی ۷۵۰ داشته باشه و یه چیز دیگه ای هم هست جی ۷۵۰ خیلی شل و وله و کیفیت بدنه خوبی اصلا نداره ولی این گوشی بی نظیره تو مقاومت بدنه

  14. سلام من میخوام یه گوشی تا یک میلیون بخرم اما بعد از بررسی زیاد بین هواوی g7 و honor 6 و galaxy e7 و htc 820 خیلی مردد شدم ولی از e7 خیلی خوشم اومده اگه میشه منو راهنمایی کنید

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی Honor 6 قدرتمندترین مدل میان این گوشی‌هاست! دیزایر 820 هم طرفداران زیاد و امکانات معقول در برابر کیفیت ساخت و سازنده خوبش داره

  15. سلام دوست عزیز
    بنظرم برای خرید g7 در تمام موارد از g750 بهتره جز cpuکه منو به شک انداخته.
    لطفا راهنمای کنید کدام یکی در اجرای برنامه سنگین بهتر است؟
    میگن cpu جی750 درحد اسنپدراگون 600 آیا درسته؟
    مرسی

    1. پیمان گل‌کار

      تقریبا توان اون‌ها در یک سطحه اما برتری اصلی چیپست G7 به ساختار 64 بیتی اون برمی‌گرده

  16. سلام خسته نباشید دست اندرکاران سایت.
    من این گوشی هوواوی G7 رو خریدم واقعا فوق العادس خیلی زیبا و روون با دوربین عالی.
    فقط یه سوال داشتم خواهش میکنم جواب بدین.
    در قسمت هواشناسی تهران رو نمیاره!؟؟
    فقط 10 تا شهر دنیا مث استانبول و برلین و… هست.
    چیکار کنم وضع هوای تهران رو هم میاره؟
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. پیمان گل‌کار

      اگر نرم‌افزار برای نشان دادن این مورد محدودیت داره، برنامه‌های بسیار زیاد و کاملی در این ارتباط وجود داره و با یک سرچ بهترین‌ها رو پیدا می‌کنید

  17. الهام تبریزی

    سلام
    توروخدا جواب بدین
    میخوام گوشی Htc one e8 رو بخرم
    کسی میدونه 64 بیتی هستش یا 32 بیتی؟
    G7 هوواوی 64 بیتی هستش
    به نظرتون HTC one e8 بخرم یا G7
    آقای گلکار یا مدیر سایت جوا ب بدند ؟
    مرسی که راهنماییم میکنین .

    1. مجتبی مسکینی

      وان E8 که ۳۲ بیتی هست
      بررسی هر دو مدل در بخش آزمایشگاه سایت هست و میتونید بخونید و انتخاب بهتری داشته باشید
      اما به طور کلی وان E8 مدل بهتری هست. نمایشگر بهتر، سخت افزار قدرتمندتر، اسپیکرهای فوق العاده و تا حدی زیادی هم دوربین برتر نسبت به جی 7!
      در ضمن نیازی هم نیست یه سوال رو چند بار بپرسید!!

      1. الهام تبریزی

        ممنون از راهنمایی تون.
        64 بیتی بودن برا خرید گوشی معیار نیست ؟
        اگه 32 بیتی باشه گوشی کم نمیاره؟
        میگن اندروید 5 برای 64 بیتی برنامه ریزی شده.

        1. محمد طولابی

          سلام دوست عزیز. عذر میخوایم که اینقدر دیر به سوالتون جواب داده میشه
          32بیتی بودن e8 دلیل ضعفش در برابر جی7 نیست. چرا که پردازنده اسنپدراگون 801 نسبت به 410 خیلی سرتر و قوی تر هست
          E8 در تمامی زمینه ها از جی7 بهتره. بخرید و مطمئن باشید از انتخابتون خرسند خواهید بود

  18. اقای گلکار این گوشی فایل های فول اچ دی رو بدون لگ پخش میکنه؟؟ فرقی نمیکنه با پلیر خودش و پلیر دیگر

  19. نسبت به قیمتش عالیه ولی حیف… کاش اینقد از اپل تقلید نمیکرد. کلا محصولی که کپی باشه ارزش دست گرفتن نداره

    1. برادر شاید باورت نشه من نه سخت افزاریش واسم مهم بود ن هیچیز دیگه ای گوشی جی 7 رو گرفتم ک به چندتا بفهمونم ک الکی 2 ملیون دادن ب سیب آمریکایی گرفتی مسله رو آره داداش تا تهشو بروووو. خداوکیلی کاری ندارم اما با بهترین کیفیت تصویری روبه رو شدم . آقای گل کار دمت گرررررم

  20. نسبت به قیمتش عالیه ولی حیف… کاش اینقد از اپل تقلید نمیکرد. کلا مخصولی که کپی باشه ارزش دست گرفتن نداره

  21. گوشی خوبیه. طراحی و جنس بدنه و کیفیت دوربین و صفحه شم در عمل خوبه.

    خوبی دیگش اینه پردازنده ش 64 بیتیه.

    ولی تناقض اونجاس که به احتمال زیاد به لالیپاپ اپدیت نمیشه و باید رو همون معماری 32 بیتی کیت کت سر کنه…

  22. بی انصافی بی انصافی بی انصافی
    در حق گوشی که میشه گفت برترین میان رده بازاره
    آقایی که سخت افزار G750 یا همون Honor3X رو از G7 پایینتر میدونی شرط میبندم نه با G750 کار کردی نه بنچمارکاش و عملکردشو دیدی
    G750 در اندروید 4.4.2 و اموشن 3.0 دست کمی از گوشی های پرچمدار نداره.8هشته پردازشیش قدرت بسیار بالایی میده بهش و گرافیک مالی 450 4 هسته ایش تقریبا با ادرنو 320برابری میکنه و در کل عملکردی بالاتر از اسنپدراگون 600 رو عرضه میکنه چیپ ست مدیاتک 6592 سوار بر G750
    و مهمتر از همه اینا مصرف باتری بسیار کم این چیپ سته.
    تا کی قراره مدیاتک رو دست کم بگیرید؟

  23. جالبه در عکس هایی که از دو صفحه کنار هم گرفتید از نظر تفکیک و غلظت رنگ و کنتراست(به یقه روشن و کت مشکی در عکس آخر توجه کنید) به نظر بنده از G3 بهتر هست.در زاویه هم همینطور .
    البته ای کاش مثلا با یه مدل مثل Sony Xperia C3 مقایسه میشد !
    چون G3 نه هم رده این دستگاه هست و مشکل پایین بودن نور صفحه هم که در نقدهاش نوشته شده…

  24. سلام. جی750 در تستهای انجام شده از جی7 بالاتره.پس شکی نیست در کارایی هم بالاتره. از نظر ظاهری جی7 یکم شیک تره.

  25. با تشکر از مطالب فوق العادتون
    لطفا میان رده های جدید htcیعنی دیزایر 620 و 620g را نیز بررسی کنید

  26. سلام وقت بخیر اقای گل کار
    یک راهنمایی برای خرید تلفن همراه میخواستم
    از بابت هزینه میتونم از 500 هزار تا 2 میلیون هزینه اما به شخصه ترجیح میدم در حدود 1 میلیون یا یکم بیشتر هزینه کنم و اگر هم مدل پرچپ دار نباشه بهتر(چون عمر مفیدشون نهایتا یک سال میشه) کارم بیشتر وبگردی و شبکه های اجتماعی
    با دستگاه میت 7 کار کردم خیلی عالی بود اما 6 اینچ یک مقداری بنظرم بزرگ با این دستگاه هم کار کردم کیفیت و استحکام خوبی داره اما دوربین و نمایشگرش خیلی خوب نیست
    لطفا یکی دو مدل مناسب در این بازه قیمتی معرفی کنید

  27. اقای گل کار تو سایت ای تی رسان تو بررسی هانر6 گفته شده این گوشی تو تست ها از گوشی هایی که چیپست اسنپدراگون805 هست بالاتره ..درسته آیا؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      گوشی honor 6 را ما بررسی نکردیم و اگر جایی چنین چیزی عنوان شده، به احتمال فراوان ترجمه یک خبر بوده و نظر اختصاصی وب‌سایت نیست

        1. پیمان گل‌کار

          این مطلب ترجمه‌ای از خبر سایت فون آرنا هست. ضمن اینکه در متن اشاره شده در برخی بنچمارک‌ها موفق به شکست دادن اسنپدراگون 805 شده و صرفا نمی‌شه فقط به اعداد و ارقام ارایه شده از جاهای دیگر متوسل شد. اگر گوشی به دست ما رسید، به صورت تخصصی این مورد را بررسی خواهیم کرد

  28. سلام و خسته نباشید میگم به عوامل سایت خوبتون آقای گلکار خواهش میکنم بررسی تخصصی اچ تی سی دیزایر 820 رو بزارین ممنون.

  29. سلام اقای گل کار
    میشه گفت پردازنده ای که توی گوشی میت 7 بکاربرده شده قویتر از پردازنده ی اسنپدراگون 801 هست ؟

  30. آقای گل کار ممنون بررسی خوبی بود بازم بزارید اما زود ولی یک سوال؟
    چرا میگید قدرتش از جی 750 بهتره؟ این تو بنچمارک پی گرفته 334 جی 750 254 گرفته توی ان تو تو 18478 گرفته جی 750 گرفته 29000 پس چرا قوی تره؟؟
    یعنی بخواطرر گرافیکه؟ گرافی ادرنو 305 و ااون مایلی 450 ام پی 4 لطفا جواب بدید چون این گوشی جی 750 هشت هسته همزمان هست وفرکانسش هم بىشتره منتظر جواب هستم

    1. پیمان گل‌کار

      دلیل این امر بیشتر از همه به پردازنده ۶۴ بیتی G7 برمیگرده و به این نکته هم توجه داشته باشید که بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها با چیپست اسنپدراگون سازگاری بهتری دارند

  31. آقای گلکار عزیز…در خصوص انتخاب بین این گوشی و جی 750 کدام را پیشنهاد میدید؟با توجه به اینکه 750 امتیاز انتوتو بیشتری کسب میکنه.آیا صرف بالا بودن امتیاز بنچمارک دلیل بر قویتر بودن یک گوشی است؟
    با تشکر فراوان

    1. پیمان گل‌کار

      در حالت کلی که امتیاز بنچمارک نشان از برتری قدرت یک دستگاه دارد اما تفاوت این دو گوشی فقط در سخت‌افزار نیست و دیزاین مهم‌ترین نقطه تمایز آن‌هاست که به طور حتم G7‌ دستگاه شیک‌تری هست

  32. سلام ممنون از بررسی خوبتون. خیلی دنبال نقد این گوشی بودم اولین سایتی هستین که بررسی خوب انجام دادین. این گوشی OTG هم ساپورت میکنه ؟؟؟؟ ایا با قیمت 850 تومن ارزش خرید داره ؟؟ ممنون

  33. سلام
    ممنون از بررسیتون اقای گلکار
    راستش چند وقتیه سایتتون خیلی کم فعالیت میکنه و تا الانم بررسی های خیلی کمی نسبت به سایتای دیگه گذاشتید مخصوصا این یک ماه
    این بررسی خیلی خوب بود و من رو با این گوشی اشنا کرد
    به نظر من تو این رنج قیمت اچ تی سی دزایر 820 با قیمت 950 تومن بهترین انتخابه
    هم صفحنه نمایش بهتر دوربین جلو بهتر (پشتش رو نمیدونم در عمل بهتره یا نه ) قسمت سخت افزاری هم از لحاظ سی پی یو هم جی پی یو خیلی از این جلو تره
    طراحی زیباتری هم داره
    ممنون میشم اون رو هم بررسی یا ب نوعی معرفی کنید
    راستی دیگه عید نزدیکه و خیلیا میرن سراغ خرید کالای نو مثل موبایل بهتر نیست یک پست هم در این زمینه بذارید ک ب دوستان کمک کنید چه گوشی ای بخرند ؟
    ممنون از شما و بقیه دوستان که زحمت میکشند

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی ۲ گیگ رم داره و از پردازنده ۶۴ بیتی استفاده می‌کنه، ضمن اینکه بدنه‌اش هم فلزیه و باتری قدرتمندتری هم داره
      در تئوری این گوشی بهتره!

  34. نقد ضعیفی بود
    متاسفانه نویسندگان این سایت هنوز به بلوغ لازم برای نقد نرسیده اند
    ولی از اینکه اولین سایتی بودین که این گوشی رو بررسی کردین ممنونم

    1. شما اگر در جریان نیستی بدون که اینجا یکی از اولین سایتایی در ایران هست که بررسی تخصصی گذاشت . حتی زمانی که نارنجی هم نمیذاشت
      لطفا برو همون سایتایی که بهت پول میدن تا براشون تبلیع کنی مشغول باش

      1. شما اصلا من رو میشناسی که میگی از سایتی پول میگیرم؟
        ایا متن من رو خوندید گفتم که ممنونم که اولین سایتی بودیدن که نقد این گوشی رو نوشتید
        برا من مهم نیست که تفکر شما چیه
        من نظر شخصی خودم رو گفتم و کاملا هم درسته
        قلم نویسندگان و منتقدان این سایت ضعیفه
        بحثی هم نیست

    1. من میخواستم پی 7 روبخرم اما وقتی ازعیب هاش باخبرشدم رفتم سراغ جی 7
      بدترین عیبش هم این بود که باتریش قابل تعویض نیستوبلنگوش کارایی زیادی نداره و دربرابر نور نمیتونه خوب کارکنه ینی وقتی نوربه صفحه بازتابش میشه نوروخوب نشون نمیده مثل جی 7
      من که عاشق جی 7هستم الا

  35. برای من بهترین بررسی بود که تا حالا توی این سایت خونده ام.چون قصد خرید این گوشی رو داشتم ولی هیچ بررسی جامعی در اینترنت وجود نداشت.ضمن تشکر فراوان از آقای گل کار یک سئوال دارم و اون اینکه این گوشی در چه رنج قیمتی ارزش خرید داره؟

  36. سلام اقای گل کار میخاستم بپرسم از نظر قدرت جی7 یا پی7؟

    بعدش من جی7 رو تو بازار مشاهده کردم اصلا صفحه نمایش جلوی گوشی خیلی زشت تر هست نسبت به این عکسایی که تو سایت ها هست …ینی نسخه دیگه ای هم داره؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      نسخه دیگه‌ای نداره
      تو بنچمارک‌های مقایسه p7 هم هست و خودتون می‌تونید مقایسه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH