کاربران: لاین از دسترس خارج شد، فیلترینگ یا اختلال؟

چند صباحی است که قوه قضاییه و افراد مختلف تمام فشار خود را بر ستاد فیلترینگ کشور اعمال می‌کنند تا این ستاد شبکه‌های اجتماعی موبایلی را نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی محبوب فیلتر کند اما کاربران ایرانی همچنان قادر هستند تا از اغلب آن‌ها استفاده کنند.

line-LOGO

البته این اعمال فشار در حالیست که خود وزارت ارتباطات در طی گزارشی اعلام کرد که بعد از فیلترینگ وی‌چت اغلب کاربران از طریق فیلترشکن و تغییر IP به آن دسترسی یافتند و از این شبکه ارتباطی استفاده کردند.

از میان شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی محبوب کشور می‌توان به وایبر، واتس‌اپ، لاین و… اشاره کرد؛ اما بر اساس گزارش کاربران مختلف از نقاط مختلف کشور، برخی افراد در دسترسی به شبکه اجتماعی لاین دچار مشکلاتی شده‌اند و خطاهایی نظیر مشکل شبکه و… نمایش داده می‌شود. فعلا هیچ سازمان و ارگانی در این خصوص اظهار نظر نکرده است و فیلترینگ این شبکه اجتماعی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. البته این احتمال نیز می‌رود که لاین دچار اختلالاتی شده باشد که در این صورت به‌زودی مشکل برطرف خواهد شد و کاربران خواهند توانست دوباره از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. شما نیز می‌توانید از هر کجای ایران زمین دسترسی خود را به شبکه لاین اعلام کرده و ما را در جریان این امر قرار دهید.

آپدیت: ساعاتی پیش وزیر ارتباطات اعلام کرد که لاین فیلتر نشده است! «متن خبر»

67 در مورد “کاربران: لاین از دسترس خارج شد، فیلترینگ یا اختلال؟”

  1. از چه فیلتر شکنی باس استفاده کنیم؟؟؟؟؟؟؟ اسمش چیه؟ خواهش میکنم کمک کنید دوستان خیلی واجبه

  2. باشگاه خبرنگاران: کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دلایل فیلتر شدن اپلیکیشن موبایلی “لاین چت” را چنین عنوان کرد:

    به دلیل اینکه نرم‌افزار لاین علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حریم خصوصی آنها را نقص نموده و در عین حال این نرم افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ضررهای جبران ناپذیری را به‌دنبال داشته و به خاطر آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی که برای جامعه در بر داشته و دارد و همچنین به لحاظ اینکه ایجادکنندگان این نرم افزار در خارج از کشور قرار داشته و به هیچ وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود سازی نرم افزار مذکور گردیده است.

    در پایان این توضیحات خطاب به کاربران گفته شده که “شما می‌توانید از سایر نرم افزارهای مشابه داخلی برای جایگزینی ارتباطات صوتی، متنی و تصویری و ویدئوی کم‌هزینه استفاده کنید.”

    بر اساس این گزارش، فیلتر شدن “لاین” شنبه ۲۶ بهمن ماه – در جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون رای منفی به تصویب رسید.

    طبق ماده ۲۲ قانون جرایم رایانه‌ای، این کارگروه با عضویت نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه (شامل ۶ وزیر از دولت، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و به ریاست دادستان کل کشور) تشکیل جلسه می‌دهد.

  3. بعد میگن جوانامون قلیونی هستن !!! اخه برادر من دل خوشی جوونا رو ازشون میگیرین که برن دنبال خلاف معتاد شن؟اینجا گیلان.line منم فیلتره.

  4. ممن ازمشهدم.لاین من چندروزی مشکل داشت.پاکش کردم دوباره نصب کنم دیگه اصلا نصب نمیشه.این چیزی غیر از فیلتره؟؟؟واقعا که

  5. تو وقتی میدونی فرهنگ استفاده ش رو نداری خب استفاده نکن… من فرهنگش رو دارم و حق دارم استفاده کنم..!

  6. بیرجند: لاگ این به برنامه ویندوز لاین به هیچ وجه ممکن نیست و برنامه اندروید لاین فعلا در ارسال و دریافت استیکر دچار مشکله، احتمالا تا قطع کامل ارتباط پیش بره.
    ضمن احترام به بزرگوارانی که از این فیلترینگ احساس رضایت کردند: افراد مشکل داری که این برنامه زمینه خطاشون رو فراهم کرده، از امروز براش جایگزینی پیدا می کنن و این کار چند دقیقه است، و این دور باطل (فیلتر> جایگزینی ) ادامه داره…
    دیگه اینکه ایکاش جشن سالگرد پیروزی انقلاب مبدا اعمال یه محدودیت (بر جمع کثیری از کاربران غیر شاکی) قرار نمی گرفت. برای من و افراد خانوادم این یه امکان ارتباطی موثر بود. مسوول محترم که شاید اینو می خونی: 1. نتونستم عکس شرکت پسر چهار سالم در راهپیمایی 22 بهمن رو منتشر کنم!!! 2. وایبر اسرائیل همچنان می تازد!!! اینبار هم اشتباه شد؟؟؟

  7. لاین من از 21 بهمن فقط با فیلتر شکن کار میکنه الان دو روزه که با فیلتر شکن هم اختلال داره…
    ورژن جدید رو هم نصب کردم ولی فایده نداشت.

  8. خیلی خوب که فیلتر شد، من خوشحالم چون لاین زندگی منو خراب کرد، خیلی از ماها هنوز فرهنگ استفاده از این نرم افزارها رو نداریم

  9. تو اصفهان که فقط همراه اول لاین رو فیلتر کرده.چون من از هرکسی که همراه اول داشت سوال کردم گفت نمیتونه بره و فیلتره و بقیه اپراتور ها هنوز فیلتر نشده مثل ایرانسل.شاتل.مخابرات.نداگستر و….

  10. واقعان متاسفم واقعا دیگه نمیدونم چی بگم چرا ما باید چوب کارایی که دیگران میکننن بخوریم اخه پس گوشی اندرویدی برای چی تو بازار هست چرا دارین کاری رو انجام میدین که باعت میشه که پیشرفت چرا تو ی کلمه تمام حرفام رو خلاصه میکنم متاسفم برای جوووونای ایران زمین متاسفم

  11. من با کامپیوتر میرم لاین.اما نمیتونم لوگین شم . همش میگه نتت مشکل داره درحالی که هیچ مشکلی نداره. عاقا نامردیه اگه فیلترش کنن. آخه ینی چی این کارا. چرا ما ایرانیا اینقدر بدبختیم 🙁

  12. همون طور که رفقا فرمودند از ما هم نه با فیلتر شکن و نه غیرش اصلا باز نمیکنه اما گاهی اگه به نقطه دیگر برییم متصل میشود ولی هنگه اینجا اصفهان صدای جمهوری اسلامی

  13. فیلتر شده البته برای همه نه!
    من یکی دو روز دسترسیم قطع شده بود اما با فیلتر شکن راحت دسترسی پیدا کردم

  14. مال من از همتون داغون تره 🙁
    از 22 قعطه نمیره تا الان ک هنوزم نمیره :(((
    با فیلتر شکنم نمیره :(((((((

  15. با فیلتر شکن باز میشه.امروز هر از گاهی بدون فیلتر شکنم رفرش میشه
    به نظرم فیلترش کردن ببینن مردم چه واکنشی نشون میدن

  16. من قبلا لاین رو نصب کرده بودم اما روز سه شنبه مجبور شدم پاک کنم و از اول نصب کنم اما برای قسمت register ارور networkمیده و اصلا عمل نمیکنه
    میگفتن با دیتا درست میشه ولی امتحان کردم نشد اما دوستام داخل پایتخت مشکلی نداشتن من خودم شهرکردم فیلترشکن هاتسپات هم دارم ولی بازم عمل نمیکنه تورو خدا کمکم کنید…

  17. به نظر میاد من از همه کم شانس ترم !
    از دو سه شب قبل از بیست و دومم قطع شد ..فقط با فیلتر شکن میرفت. الان بحمدلله با فیلترشکن هم وارد نمیشه دیگه .:|

  18. با سلام: اگه اختلال بود لاین و وایبر و تانگو هر سه همزمان اونم شب 22 بهمن دچار اختلال و یا قطع شدن مداوم نمی شد.

  19. از عصر 21 بهمن 93 لاین در گیلان فیلتر شده، و من به هیچ یک از امکانات این برنامه‌ی دوست داشتنی دسترسی ندارم، و فقط یک کلمه می‌تونم بگم: متأسفم.

  20. مال منم دو سه روز رفرش نمیشه
    تازه منم اصن استفاده ی چندانی نداشتم ولی لاین خواهرم راحت و رله کار میکنه

  21. ماله منم مشهد بگیر نگیر داره یه روز خوبه یه روز بد . البته مخاطبا رو هم بسته به جایی که هستن به بعضیا کلن پیام نمیره برایه بعضیام عادیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH