اندروید M از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند، آیا شاهد یک محصول با چنین وضوحی خواهیم بود؟

شاید بتوان گفت در سال گذشته زمانی که زمزمه‌های حضور وضوح QHD در اسمارت فون‌ها به گوش می‌رسید، اغلب افراد بر این باور بودند که تفاوت کیفیت بین آن و فول اچ‌دی مشهود است و محصولی که وضوح QHD را ارایه دهد برچسب موفقیت را نیز بر پیشانی خود خواهد چسباند؛ مدتی گذشت و ال‌جی اولین محصول با صفحه نمایش QHD را با نام G3 معرفی کرد. اما شاید G3 محصولی بود که با وجود موفقیتش، دیدگاه افراد در خصوص وضوح رویایی QHD را تغییر داد. زیرا این محصول چندان هم از لحاظ کیفیت صفحه نمایش متفاوت از سایر پرچم‌داران نبود.

Pros-VS-cons-of-QHD-1440-x-2560-pixel-displays

البته با این وجود همچنان این وضوح تصویر محبوب ماند و اسمارت فون‌های مطرح دیگری نیز نظیر گلکسی نوت 4 و حتی برخی پرچم‌داران سال 2015 با این وضوح تصویر ارایه شدند. حال با وجود اینکه فول اچ‌دی و QHD تفاوت چندانی ندارند، گوگل نسخه جدید سیستم عامل خود را معرفی کرد (اندروید M) که از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند. وضوح 4K که در واقع 3840 در 2160 پیکسل است شاید نوید بخش معرفی یک اسمارت فون یا تبلت با چنین صفحه نمایشی در سال 2015 باشد.

lg-g3-oversharpening-1

البته چندی پیش نیز شایعاتی در خصوص گلکسی نوت 5 منتشر شده بود که گفته می‌شد صفحه نمایش آن وضوح 4K را ارایه خواهد داد. ما نیز با شنیدن این که محصولی با این وضوح تصویر خارق العاده که می‌توانید تصاویر بسیار شارپی را نمایش دهد بسیار خوشحال شدیم و حتما تماشای تصاویر در یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح 4K که پیکسل‌های آن نیز با غلطت 773ppi در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، بسیار جالب خواهد بود اما باید به این نکته دیوانه کننده نیز توجه کرد که اغلب لپ‌تاپ‌های امروزی وضوح تصویر 1366 در 768 پیکسل را با تراکم 100ppi ارایه می‌دهند که در واقع 8 برابر پایین‌تر از وضوح اسمارت فونی است که حرفش را می‌زدیم و با این اوصاف اسمارت فون‌ها با سرعت بسیار بیشتری حتی نسبت به کامپیوتر‌ها در حال حرکت هستند. اما آیا در یک اسمارت فون نیاز به چنین وضوحی داریم؟

3 در مورد “اندروید M از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند، آیا شاهد یک محصول با چنین وضوحی خواهیم بود؟”

  1. طاها امیریان

    بله. در یک اسمارت فون نیاز به چنین وضوح داریم. انگار بعضی ها مثل آقای میرزا پور دوست ندارند تجربه های جدیدی بچشند و اسمارتفون های پیشرفته تری ساخته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH