گوشی‌هایی که باید و نباید بخریم!

این روزها به قدری تنوع گوشی‌های موبایل در بازار زیاد شده که پیدا کردن یک گوشی مناسب با توجه به نیازها، گاهی تبدیل به عملیات غیر ممکن می‌شود! همچنین بهای گوشی‌ها نیز نوسانات زیادی دارد و برای همین هیچ‌گاه نمی‌توان یک مدل را برای همیشه انتخابی برتر و یا بدتر دانست! در این مقاله بر آن شدیم تا با توجه به زمان حاضر، به شما بهترین گوشی‌ها نسبت به قیمت‌شان را معرفی کرده و مدل‌هایی که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی هم دارند، به شما نشان دهیم تا از آن‌ها دوری کنید. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید

Huawei Ascend G7

یک گوشی میان رده با ظاهری همچون یک پرچم‌دار! محصولات هواوی که این روزها توانسته‌اند با قیمت بسیار رقابتی و مناسب خودشان، مشتریان پر و پاقرصی در بازار پیدا کنند، از نظر دیزاین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. هواوی اسند جی۷ یکی از همین محصولات است که از بدنه‌ای تمام فلزی بهره برده و مجهز به یک نمایشگر پهناور ۵.۵ اینچی با وضوح اچ‌دی است. G7‌ جز معدود محصولات هواوی است که از پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ بهره می‌برد و مجهز به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی است. این گوشی فلزی هواوی را هم اینک می‌توانید با قیمتی در حدود ۷۵۰ هزار تومان از بازار تهیه کنید.

مشخصات کامل هواوی اسند جی۷

huawei-g7-19

HTC Desire 816

یک محصول بسیار ارزشمند از کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی که با حدود قیمتی ۶۵۰ هزار تومن، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین گوشی‌های میان رده است. دیزایر ۸۱۶ که از یک نمایشگر اچ‌دی ۵.۵ اینچی بهره می‌گیرد، دارای طراحی و رنگ‌بندی‌های دوست داشتنی است. این گوشی مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰ (در برخی نسخه‌ها از پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک بهره می‌گیرد) بوده و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی، آن را برای ثبت خاطرات شیرین شما یاری می‌کند.

مشخصات کامل اچ‌تی‌سی دیزایر ۸۱۶

HTC Desire 816 cover

LG G3 32GB

به نظر می‌رسد که با ورود پرچم‌دار جدید ال‌جی به بازار یعنی مدل G4، این کمپانی چوب حراج به پرچم‌دار قبلی‌اش با نام G3 زده است، به نوعی که بهترین نسخه آن (۳۲ گیگابایت) که رم ۳ گیگابایتی دارد و در مدل‌های جدید، از دو سیم‌کارت نیز پشتیبانی می‌کند، بهایی کم‌تر از 1.200.000 تومان (بدون گارانتی) داشته تا با مشخصات عالی خودش، تبدیل به ارزان‌ترین گوشی بازار با نمایشگر QHD شود! این گوشی ۵.۵ اینچی که مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ است، دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس لیزری بوده و همچنان یکی از خوب‌های بازار است.

مشخصات کامل ال‌جی جی۳

LG G3 Review (41)

Sony Xperia Z2

شاید بسیاری از کاربران، گوشی اکسپریا Z3 و البته Z3 پلاس را پرچمدار بلامنازع سونی بدانند و به همین خاطر توجه چندانی به Z2 نداشته باشند اما بایستی بدانید که Z2 با اختلاف مشخصاتی بسیار اندک نسبت به Z3، اختلاف قیمت نسبتا زیادی داشته و به همین خاطر تبدیل به یکی از خوب‌های بازار شده است.
این گوشی با کیفیت و زیبا، از نمایشگری 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌برد. چیپست آن اسنپدراگون 801 با 4 هسته قدرتمند کریت بوده و دوربین 20.7 مگاپیکسلی‌اش یکی از بهترین‌ها در میان اندرویدی‌هاست. این محصول سونی در حال حاضر در بازار، در حدود 1.100.000 تومان قیمت دارد تا یک گوشی با ارزش و خوش قیمت نامیده شود.

مشخصات کامل سونی اکسپریا Z2

xperia-z2

Samsung Galaxy E5

یک گوشی میان رده از سری محصولات جدید E سامسونگ که نسبت به قیمتش، از امکانات قابل قبولی برخوردار است. این محصول ۷۰۰ هزار تومانی، شاید ارزان‌ترین مدل با نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی و فناوری Super AMOLED سامسونگ باشد که در دسترس کاربران قرار دارد. استفاده از پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ در کنار ۱.۵ گیگابایت رم، محموعه سخت‌افزاری قابل قبولی را برای آن رقم زده و دوربین ۸ مگاپیکسلی، توانایی فیلم‌برداری با حداکثر وضوح فول‌اچ‌دی را داراست. ضمن اینکه دوربین سلفی آن یک نمونه ۵ مگاپیکسلی بوده که سامسونگ تاکید زیادی بر روی کیفیتش دارد.

مشخصات کامل سامسونگ گلکسی E5

Samsung_GALAXY_E5

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید

+Sony Xperia Z3

در خوب بودن، زیبا بودن، کارا بودن و خلاصه کلی چیز بودن +Z3 شک نکنید اما چرا آن را در لیست گوشی‌هایی که نبایستی خرید، قرار داده‌ایم؟ زیرا اکسپریا زد۳ پلاس بسیار گران است! در واقع محصولی که در برخی از نقاط دنیا با نام Z4 هم فروخته می‌شود، پرچم‌داری است که حتی خود سونی خیلی بر رویش مانور نداده و چندان هم در معرفی و لانچ گوشی، سنگ تمام نگذاشته است و بایستی منتظر ورود پرچم‌دار واقعی آن در اواخر شهریور ماه و نمایشگاه IFA باشیم. اما این گوشی که از نمایشگری با وضوح فول اچ‌دی و پردازنده داغ اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می‌کند، بهایی بیشتر از 2.200.000‌ تومان داشته تا سبب شود اگر از طرفداران سونی هستید، حداقل به سراغ اکسپریا Z3 با بهایی بسیار پایین‌تر (در حدود 1.400.000‌ تومان) بروید و تا معقول شدن قیمت پلاس‌دارش، مدتی را صبر نمایید.

مشخصات کامل سونی اکسپری زد۳ پلاس

xperia-z3-plus-w

+HTC ONE M9

انگار وجود یک علامت پلاس (به علاوه) در پشت نام محصولات، سبب می‌شود تا آن‌ها وارد لیست گوشی‌های نخر ما بشوند! این‌بار نوبت به اچ‌تی‌سی رسیده است تا با قرار دادن عنوان پلاس پس از نام پرچم‌دار جدیدش (وان ام۹) که گوشی ناموفقی هم در فروش بوده، یک قیمت نجومی (در حدود 2.200.000 تومان) در کنار آن افزوده و انتظار داشته باشد تا به‌خاطر اضافه کردن وضوح تصویر QHD برای یک نمایشگر ۵.۲ اینچی، شما چنین مبلغ گزافی را بپردازید! با توجه به این مورد که پردازنده آن از ساخته‌های مدیاتک بوده و شاید این کمپانی چیپست‌ساز هم باورش نشود که بر روی محصولی با چنین قیمتی، مورد استفاده قرار گرفته؛ چون به طور معمول از مدیاتک برای گوشی‌هایی که قیمت رقابتی دارند، استفاده می‌شود.

مشخصات کامل اچ‌تی‌سی وان ام۹ پلاس

htc-one-m9-plus-h11

+Alcatel Idol X

و باز هم یک گوشی پلاس دار دیگر که محصولی از کمپانی فرانسوی ‌آلکاتل است و به نوعی آن را پرچم‌دار محصولاتش می‌داند. البته اگر آن را با گوشی‌های هم قیمتش در بازار که برندهای معتبرتری هم دارند (نظیر اکسپریا Z2 و ال‌جی G3) مقایسه‌ای کنیم، متوجه خواهیم شد که این گوشی که بهایی بالاتر از 1.200.000 تومان دارد، با یک نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی و پردازنده مدیاتک خود که از هسته‌های قدیمی کورتکس A7 بهره می‌برد، ارزش بسیار پایینی در خرید داشته و رقبایش، یک سر و گردن بالاتر از آن می‌ایستند. به خصوص زمانی که بدانید حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی‌اش، غیر قابل ارتقا بوده و هیچ درگاهی جهت استفاده از کارت حافظه جانبی ندارد!

alcatel-one-touch-idol-x-plus

 iPhone 6 Plus 16GB

قیمتی نزدیک به 2.5 میلیون تومان؟ واقعا برای چه این همه پول را صرفا بایستی برای دستگاهی پرداخت که هیچ چیز خارق‌العاده‌ای را نصیب کاربر خودش نکرده و تنها تفاوت آن در سیستم عامل و البته لوگوی گاز زده سیبی است که بسیاری این پول را برای داشتن این لوگو در جیب خود می‌پردازند.

شاید آی‌فون 6 پلاس (که حامل آخرین پلاس در بین نخرهای ماست!) با نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی از کیفیت در کل راضی کننده‌ای هم برخوردار باشد، اما پرداخت این مبلغ (تازه برای نسخه 16 گیگابایتی که فقط 11 گیگابایتش در دسترس است)، تنها برای کسانی امکان پذیر است که یا عاشق سینه چاک اپل هستند و یا نمی‌دانند با پول خود چه کنند!

مشخصات کامل اپل آی‌فون ۶ پلاس

iphone_6_plus

سئوالات خودتان را از ما بپرسید تا بهترین جواب‌ها را از کارشناسان بگیرید!


راستی، پیشنهاد می‌کنم هرچه سریع‌تر در سایت عضو شده و فعالیت خودتان را آغاز کنید [عضویت در سایت]

245 در مورد “گوشی‌هایی که باید و نباید بخریم!”

  1. سلام آقای گلکار لطفا نظرتون رو در باره h t c M8 به من بگید چون خیلی خوشم میاد ازش ولی میگن خوب نیست ممنون از زحمات شما

  2. سلام. خسته نباشید. ببخشید من بین گوشی های جی سون(۲۰۱۶) و( A3(۲۰۱۶موندم. لطفا ‌راهنمایی کنید بعد میگن سری جدید جی سون که وارد بازار شده. رفرش هست درسته؟؟

  3. سلام اقای گلکار من یه گوشی ٧۵٠ تؤمنّی میخوام بخرم دوستای من یکی هونور ٧آی رو پیشنهاد کرده خودمم از ایسوس زدفون٢ لیزر بدم نیومده شما چی پیشنهاد میکنین سونی راستشو بخواین خودم زِد وان داشتم و واقعا گوشی مزخرفی بود در نتیجه نمیتونم به سونی فکر کنم البته شایدم تو سری های جدید بهتر شده اچ تی سی هم همه میگن نخر هواوی هم اکثرا میگن بعد یه مدت رمش میسوزه سامسونگم قیافش خیلی تکراریه به خصوص میان رده ها شما چی پیشنهاد میدین واقعا گیر کردم

  4. سلام و عرض خسته نباشید دوستان من بین سه تا گوشی موندم کدومو بخرم لطفا بدون تغصب و جیزی به این سوال جواب بدید دقیقا نمیدونم بین LG G4 .ASUS ZENFONE 2 DELUXE و NEXUS 5X کدومو بخرم راستش علاقه چندانی به سونی و سامسونگ ندارم ولی نمیدونم کدومو انتخاب کنم انتخاب من اول LGG4 بود تا متوجه شدم میگن در نمایندگی ها خیلی از افراد مشکل سوختن برد رو دارن و بددددددددددددد ضدحا خوردم النم نمیدونم asus رو یگیرم یا نه چون میگن مضخرفه و بدرد نمیخ.ره ولی گوشی قوی هستش و منم تقریبا دنبال ی گ.شی قوی تو رنج ۱۳۰۰ میگردم خوشحال میشم به سوالم جواب بدید و من از گمراهی بیرون بیارید

    1. پیمان گل‌کار

      پاسخ سوال شما چندان سخت نیست! مشخصا محصولی که ۲ سال جدیدتره، کیفیت و تکنولوژی بهتری داره مگر اینکه به دیوایس ۴ اینچی علاقه داشته باشید

  5. سلام و عرض ادب به همه دوستان و مخصوصا آقای گل کار . من میخوام گوشی بخرم اما تو j7 و j5 که مال سامسونگه بدجور گیر کردم . بعد میخواستم بدونم هواوی 4x بهتره یا j7 یا j5 ممنون میشم اگه سریع پاسخ بدین . باتشکر از سایت خوبتون .

  6. معذرت برتری ال جی 4نصبت به
    نوت 4 از چه لحاظه چون حرف حرف شمارو واقعا قبول دارم ولی دلیلشم بگی ممنوم داداش

    1. پیمان گل‌کار

      به شخصه طراحی محصول ال‌جی را بیشتر می‌پسندم! سایز بهتری داره و خوش دست‌تر هست. به خاطر جدید بودن،‌ساپورت بهتری خواهد داشت، دوربینی فوق‌العاده عالی هم داره

  7. سلام اقای گل کار ممنونم از همه راهنمایتون من حداقل تا حالا بعد خوندن مطالب شما اقدام به گوشی خریدن کردم وتا حالا از همه خریدامم راضی بودم اینو بخاطر دوستان دیگه گفتم ولی اقا پیمان ممنون میشم راهنمایی کنید من نوت 4می خوام بگیرم موندم مدل هشت هسته ای و بخرم یا چهارشو هسته ایشو سرعت تو گوشی برام و دوربین خیلی مهمه البته نظرتون راجب ال جی جی4 بگیر ممنوم میشم نصبت به نوت 4

    1. پیمان گل‌کار

      برتری اصلی نوت ۴ نسبت به جی ۴ در قلمش هست، اگر براتون اولویت نداره، به شخصه محصول ال‌جی رو بیشتر می‌پسندم
      نسخه ۴ و ۸ هسته‌ای هر دو قدرت خوبی دارند و تفاوت‌های آن چنان زیاد نیست که بخواد شما رو متقاعد به خرید حتمی یک مدل بکنه! بسته به قیمت و گارانتی بهتر، یکی رو انتخاب کنید

  8. سلام آقای گل کار.به نظر شما بین دو گوشی Sony z1 و گوشی‌a5 سامسونگ خرید کدامیک منطقی تر است.با توجه به اینکه قیمتشون تقریبا برابره.زاویه دید z1 خوب نیست ولی مگه میخام از بغل با گوشی کار کنم!! فکر نکنم مهم باشه . سخت افزار هر دو گوشی قابل قبوله .باتری و زیبایی و کیفیت ساخت و دوام گوشی برام مهمه.نظر شما چیه.؟واقعا گیج شدم.اگ راهنمایی کنید ممنون میشم..

    1. پیمان گل‌کار

      واقعیت این هست که بنده اگر جای شما بودم، ال‌جی G2 رو انتخاب می‌کردم که نسبت به قیمتش، از هر دوی این گوشی‌ها بهتره!

  9. سلام آقای گل‌کار
    من قصد خرید گوشی دارم تا سقف 2 تومن و نیازهام هم موارد زیر هست.
    1- باتری 2- عکاسی 3- وبگردی 4- یادداشت نویسی روزانه کارهام
    طبق بررسی هایی هم که داشتم به گزینه های زیر رسیدم:
    1- S6 Edge 32GB
    2- Sony Z3 Plus
    3- Htc M9 Plus – ظاهر بسیار شیک، فقط دوربینش با توجه به اینکه با گوشی زیاد عکس می گیرم کمی نگران کننده هست
    4- Note 4 – فقط ظاهرش رو نپسندیدم بر عکس Note5 که به نظرم زیباتر هست

    1. پیمان گل‌کار

      باتری گوشی سونی از بقیه بهتره، بخصوص اگر صبر کنید و Z5 بیاد (و البته قیمتش هم معقول بشه)، بهترین گزینه هست. پس از اون، گلکسی S6 Edge هم گوشی خوبیه اما باز باتریش به پای محصول سونی نخواهد رسید. دور اچ‌تی‌سی رو هم خط بکشید! نوت ۴ هم گوشی خوبی هست،‌اگرچه نوت ۵ با توجه به جدیدتر بودن و ظاهر به‌روزتری که داره، خریدش ارجحیت داره و شاید یک ماهی صبر کنید، به قیمت موردنظرتان نزدیک بشه

  10. سلام آقای گلکار.به نظرتون gallaxy a7 میتونه انتخاب مناسبی باشه؟آیا نقطه ضعف به خصوصی داره؟
    از نظر بازی و اجرای اپلیکیشن های مختلف چطوره؟(با توجه به این که این گوشی رو مورد بررسی قرار دادید.)
    اگر پیشنهاد دیگری در این رنج دارید ممنون میشم.

    1. پیمان گل‌کار

      اگر با سایز گوشی مشکلی ندارید، دستگاه خوبی است. شما می‌توانید گوشی سونی Z3 و ال‌جی G3 را هم مدنظر قرار بدین که سخت‌افزار قوی‌تری دارند

  11. سلام اقای گلکار دنبال یه گوشی تو رنج قیمت 500 تا 600 هستم تو سایت های مختلف که گشتم lumia 640 مدل تک سیم که 4g هم داره به نظرم خوب اومد… نظرتون راجع به این گوشی چیه؟؟؟؟؟ سخت افزار و دوربین و …. هر چیزه دیگه…

  12. سلام،ببخشید یه سوال دارم که یه خورده خارج از بحثه
    من دنبال یک گوشی با قیمت دور و ور 300هزار تومنم برای گوشی دوم
    میخوام کاراییش عالی باشه و کیفیتشم در حد قیمتش خوب باشه(بهترین تو این رنج قیمتی رو میخوام)
    پشتیبانی و آپدیت نرم افزاری شرکت سازنده مهمه
    ممنون از سایت و اطلاعات عالیتون:)

  13. سلام جناب گلکار.
    به نظرتون ام 5 مناسب تره یا زد 3 ؟!
    من خودم زد 3 دارم ولی خواستم نظر شما رو بدونم.

  14. سلام اقا پیمان خسته نباشید
    راستش من قصد خرید اچ تی سی وان ام9 پلاس رو دارم.ولی شنیدم ک اگر بخری چون برای هند هست تو ایران لاک میشه یا ابدیت اندروید براش نمیاد.یا بطور کلی برات مشکل ایجاد میکنه.
    میخواستم بدونم اینا حقیقت داره؟؟؟؟اگ داره باید چیکار کنم؟؟؟
    خیلی ممنون میشم جوابمو بدین چون خیلی دو دلم!!!
    راستی راجع ب قدرت گرافیکش بگید ایا بازی های گرارفیکی سنگین رو راحت اجرا میکنه یا ن؟؟؟؟!
    بازم ممنون

    1. پیمان گل‌کار

      اچ‌تی‌سی شاید این گوشی را اول برای بازار چین و هند عرضه کرده باشه اما این دلیلی بر عدم آپدیت آن نخواهد شد. الان این محصول برای خاورمیانه هم عرضه شده و به طور حتم، پشتیبانی لازم را خواهد داشت.
      از نظر قدرت سخت‌افزاری این گوشی مشکلی نداره، اگرچه به نظر من، در کل نسبت به ارزشی که دارد، گران است

  15. سلام آقاى گل کار
    بخاطر راهنمایهاتون به همه ممنون
    میخواستم نظرشمارو درباره بلک برى z3بپرسم
    ارزش خرید داره
    لطف هر نکته اى هست روبگین
    مرسى

  16. اقاى جهانى ممنون ولى اگه مىشه به طور کامل توضىح بدىد ممنون مىشم زىاد به اىن چىزا وارد نىستم بعد اصن ارزش داره اپدىت شنىدم مصرف باترى و مىبره بالا درسته؟؟

  17. نه زده بود اپدىت به اموشن 3 ولى نىومد الان بعد از گذشت چند ساعت دوباره همون اپدىت اومد ولى اون موقع زد با موفقىت انجام شد امکان داره در فاىلى ذخىره شد باشه و ما ان را پىدا کنىم؟؟

    1. محمد جهانی

      دوست عزیز، توصیه میکنم به صورت دستی آپدیت کنید.
      در سایت هوآوی فایل مرتبط با بیس باند گوشی خودتون رو بگیرید و به صورت دستی از قسمت به‌روزرسانی به جدیدترین نسخه به روزش کنید.
      من خودم هم گوشیمو همینطوری به روز کردم..

  18. سلام اقاى گلکار من گوشىم را honor 6 را ابدىت کدم ولى هىچ اتفاقى نىفتاد و همون امشن 2.3 موند ازشب تا صبح در حال دالود بود وقتى تمام شد ىه هشداد اومد امکان پاک شدن اطلاعات و از گوشى خود بک اپ بگىرىد دو گزىنه نصب و بعدا ىاداوى بود که من نصب و زدم و کلى چرخىد رستارت شد ولى هىچ اپدىتى نشد چ کنم؟؟؟:(

    1. پیمان گل‌کار

      شاید آپدیت نرم‌افزاری برای برنامه‌های دیگه بوده و مربوط به نسخه به‌روزرسانی دستگاه نبوده!

  19. سلام
    آقای گل کار به نظر شما از بین دو گزینه زد3پلاس و اس6 دوسیم کدام یکی گزینه بهتری هست با توجه به زیبایی کیفیت صفحه نمایش باطری و دوربین؟ و اینکه گرم شدن زد3پلاس در چه حدی میباشد نسبت به زد3؟ راستش من خیلی منتظر برسی این گوشی در این سایت بودم اما متاسفانه تا حالا که انجام نشد؟

    1. پیمان گل‌کار

      زد۳ پلاس به خاطر برخی دلایلی بررسی نخواهد شد (البته مقایسه نمایشگر و دوربین آن موجوده).
      بین این دو محصول، انتخاب برای طراحی که سلیقه‌ای هست، اما به شخصه رنگ مسی زد۳ پلاس رو نسبت به اس۶ بیشتر می‌پسندم، در مقابل گوشی اس۶ اج طلایی رو بیشتر از هر دو دوست دارم!
      میزان گرم شدن زد۳ پلاس بالاست اما سونی گفته که با آپدیت اون رو برطرف می‌کنه

  20. با عرض پوزش ىه سوال دىگه اقاى گلکار از وقتى گوشى رو روشن کردم اپدىت هاى زىادى براى گوشى اومد مثل اموشن 3 به نظر شما اپدىت ها رو انجام بدم ىا نه
    من در نظرات مىخوندم بعد از اپدىت گوشى لگ مىزنه و مصرف باترى افزاىش پىدا مىکنه حقىقت داره شما از اىن موضوع اطلاعى دارىن ارزش داره اصن اپدىت کنم؟؟

  21. سلام اقاى گلاکار من بعد جست و جوى فراوان honor 6 خرىدم فقط الن دو تا سوال برام پىش اومده
    اىن دستگاه اصل است ىا نه و نمىدانم از کجا بفهمم اگر honor 6 unboxing را سرچ کنىد عکس ها وىدىو ها شارژ دستگاه 2 نوع است کدامشان اصل است؟؟
    سوال دومم راجب پورت IR هست که چگونه راه اندازى کنم و تلوىزىون رو باهاش خاموش روشن کنم اىا باىد اپلىکىشن خاصى روش نصب کنم؟؟ ممنون مىشم جواب بدىد

    1. پیمان گل‌کار

      اصل بودن دستگاه را می‌توانید از طریق بنچمارک‌گیری و در شکل ساده‌تر، مقایسه کیفیت دوربین و همچنین رابط کاربری هواوی جستجو کنید. گوشی‌های فیک، کیفیت بسیار پایینی دارند.
      برای ریموت، از برنامه Peel Smart Remote استفاده بفرمایید

  22. سلام
    بین گوشی های sumsong e5 و A5 و htc disire816 و huawei g7 و 4x
    با توجه به اینکه اهل بازی و وبگردی هستم…
    کدوم یکی پردازنده قوی تری داره؟
    سوال بعدی اینکه huawei p8 light کی میاد؟حدود چنده قیمتش بیاد؟
    صبر کنم واسه نسل بعدی یا بگیرم از بین همین ها

    ممنون میشم جواب بدین

    1. پیمان گل‌کار

      سه گوشی سامسونگ A5‌ و هواوی G7‌ و 4X از نظر قدرت سخت‌افزاری تقریبا در یک سطح و بالاتر از دو گوشی دیگر هستند. برای همین بسته به قیمت و سلیقه خودتون یکی را انتخاب کنید.
      گوشی P8 Lite هم مدت‌هاست که وارد بازار شده و قیمتش رو به راحتی می‌تونید از فروشگاه‌های آنلاین تهیه بفرمایید

  23. سلام اقای گلکار. میدونم اینجا جاش نیست ولی سوال مهمی دارم . بین مک بوک پرو رتینا 13 اینچ و لنوو y5070 2015 بدون در نظر گرفتن سیستم عامل کدومو پیشنهاد میکنین؟ البته منظورم اینه که فقط بخاطر سیستم عامل یکیو رد نکنین.

    1. پیمان گل‌کار

      جاش که واقعا اینجا نیست اما بهتر بود که نیازهای خودتون در خرید را هم مشخص می‌کردید
      بین این دو مدل، برتری اصلی محصول اپل به ظاهر زیبا (البته محصول لنوو هم شیک هست) و بخصوص وزن بسیار پایینش باز می‌گرده. البته شما مشخص نکردید که کدام مدل از مک‌بوک پرو را مدنظر دارید (از نظر کانفیگ) اما محصول لنوو از نظر سخت‌افزاری، یک غول هست! به خصوص با قیمتی که داره، ارزش خرید بسیار بالایی داشته و اگر اهل گیم هم باشید، انتخابی بسیار ایده‌آل خواهد بود. البته به شخصه ویندوز را هم به مک ترجیح می‌دم و در انتخاب‌تون، به مدل گوشی‌تون هم نگاه کنید و اگر آی‌فون نیست، همان لنوو برای خرید شما در کل ارجح است.

      1. ممنون. نیازم بیشتر روزانه است. وب گردی، تماشا فیلم، آفیس، بازی هم خیلی اهلش نیستم با لپ تاپ. ولی بشه هم چه بهتر. کانفیگ core i 5, ssd128, ram 8, Intel iris pro 6100 graphic. البته سبکی اپل هم خیلی میتونه واسم کاربردی باشه. لطفا کیفیت هم در نظر بگیرین. مرسی

        1. پیمان گل‌کار

          مشخصا لپ‌تاپ لنوو بسیار بهتر هست. در واقع از نظر کانفیگ این دو تا حتی با هم قابل قیاس هم نیستند!

  24. علي ممبيني

    سلام اقای گلکار یه سوال شخصی از شما داشتم برام جالبه بدونم که کسی که همش سرو کارش با گوشیه خودش چه گوشی رو انتخاب کرده گوشیه شما چیه؟البته می تونید هم جواب ندید.
    باتشکر از شما و سایت خوبتون

  25. سلام خسته نباشید اقای گلکار میشه بگید زمان معرفی note 5 و s6 edge plus کی هست و تقریبا چه زمانی این گوشی ها وارد بازار ایران میشود؟؟؟؟؟؟؟

    1. پیمان گل‌کار

      زمان معرفی در شهریور ماه و معمولا در اواخر مهر یا آبان وارد بازار کشورمان می‌شوند

    1. پیمان گل‌کار

      نسخه بدون گارانتی رو فکر می‌کنم می‌توانید با بهای کم‌تر و از بازارهای اصلی تهران پیدا کنید. در غیر این‌صورت، به سراغ دیزایر ۸۱۶ بروید

  26. سلام آقای گلکار، خسته نباشید

    خواستم بدونم نظرتون در ارتباط با Asus zenfone2 ZE551 چیه؟بیشتر درمقایسه به سامسونگ هم قیمتش

    1. پیمان گل‌کار

      این گوشی نسبت به قیمتش، ارزش خرید خوبی داره و در کل محصولات ایسوس، کالاهای باصرفه‌ای هستند که در ایرن، چندان جا نیفتادند

  27. سلام خسته نباشید جناب گلکار

    یه گوشی حدود 650-700 تومن میخاستم وبگردی پردازنده قوی و کیفیت تصویر برام مهمه
    اگه میشه معرفی کنین…

    خودم huawei honor x4 و sumsong galaxy A3 مد نظرمه

  28. سلام اقاى گلکار من مىخواستم براى مادرم گوشى رنج 700-750تهىه کنم بىشتر نىازشونم بازى و خواندن پىام هاى تلگرام (صفحه خوب) هست زىادم از برند huawei خوشش نمىاد اگه ممکنه چندتا گوشى خوب معرفى کنىد

    1. پیمان گل‌کار

      شما می‌تونید از سامسونگ، محصول چون گلکسی E5 و یا اچ‌تی‌سی دیزایر 820 را تهیه بفرمایید

  29. خیلی جالبه! کاملاً تعصب در نوشتار شما به چشم می خوره! آیفون 6 پلاس به صرفه نیست ؟ شاید برای کسی که نمی خواد زیاد هزینه کنه نامناسب باشه ولی شک نکنید اگه بخواید هزینه کنید بهترین انتخابه! تو تست های باطری از نوت 4 کم نمیاره! دوربینش هم زیاد با اس 6 تفاوتی نداره در ضمن پشتیبانی 4 ساله اپل از محصولاتش رو شما کاملاً نادیده گرفتید! چرا نمی گید کدوم گوشی بهتر از همه بازی هارو اجرا می کنه؟ چرا نمی گید کدوم گوشی محبوب ترین گوشی دنیا برای عکاسیه؟ چرا نمیگید کدوم گوشی سرعتش بعد 4 سال افت نخواهد کرد؟! چرا نمیگید کدوم گوشی کمترین افت قیمت رو داره؟ همه این ها از ویژگی های آیفون هستش! لیست شما هیچ چیز رو تغییر نمیده! فروش بالای محصولات آیفون نشانگر این موضوع هست! من شک ندارم شما کلا یکی از مخالفان اپل هستید! اصلاً شک ندارم! گوشی ای که امروز خریدی فردا می خوای بفروشی باید با نصف قیمت بفروشی ارزش داره؟ گوشی که امروز خریدی پس فردا پر از هنگ شد ارزش داره؟ من میدونم هرچقدر از اپل تعریف کنم بازهم اصل مطلب رو بجا نیاوردم ولی حداقل شما دیدگاه خودتون رو تغییر بدین!
    من خودم گوشی z ultra دارم شما میگین هنگ نداره؟ عزیزم من هرروز حداقل با بیست بار هنگ مواجه میشم! اونم تو گوشی روون سونی! دیگه سامسونگ بماند! دوست من آیپاد نسل 4 داره! مال سال 2010 حدودا! دو روز به من داد شاید سه یا چهار بار هنگ کرد! نه بیشتر! بازی های سنگین رو بدون لگ اجرا می کرد! بله! اینست اپل! هرچیزی که عالی باشه دشمن هم زیاد داره!

    1. فروش ایفون پلاس خودش نشون داده که حتی طرفدارای اپل هم زیاد دوستش ندارنن حالا شما امدی سنگش رو به سینه میزنی…

    2. نحوه اپراتوری دستگاه رابطه بسیار مستقیمی با نحوه عملکرد دستگاه داره.اگه کاربری اشتباه باشه اس6 و نوت5 هم بدن دستت هنگ میکنه و داغ میشه

  30. سلام جناب گلکار. با توجه به اینده و اینکه شاید تا یک سال اینده قیمت اس 6 از نوت 4 پایین تر بیاد، شما پیش نهاد میکنید کدومشون رو بخرم. از لحاظ قدرت کدوم قوی تر هستن. خودتون کدومشون رو بر میدارید. من بسیار با گوشی بازی میکنم و تو اینترنت هم باش میچرخم.

    1. پیمان گل‌کار

      آز نظر قدرت، اس۶ برتری داره اما به قدری نیست که حیلی محسوس باشه! نوت برای وب‌گردی گزینه بهتری هست و در کل انتخاب بین این دو، بستگی زیادی به استفاده و سلیقه شما داره.
      اگر به دنبال استفاده‌های بیزینسی‌تری هستید و قلم استایلوس هم به کارتون میاد، نوت ۴ گوشی بهتری است اما اگر جابجایی راحت‌تر و نمایشگر کوچک‌تر را می‌پسندید، خرید S6‌ منطقی‌تره

    1. پیمان گل‌کار

      این دو گوشی از نظر سخت‌افزاری تقریبا در یک سطح هستند، Z3 ظاهرش کمی بهتر شده (نه خیلی!) و پشتیبانی از دو سیم‌کارت، یکی دیگر از مزایای اون در ایران هست. البته از نظر امکانات نرم‌افزاری و بهینه‌سازی دوربین نیز پیشرفت‌هایی داشته است.

  31. با سلام
    آقای گلکار من یه گوشی میخوام که تا دو سال لاقل لازم نباشه عوضش کنم.و این گوشی طبیعتا بایدبتونه دوربین قابل قبول،سخت افزار و پشتیبانی قابل قبولی هم داشته باشه.
    خودم به دو گزینه s6 و G4 رسیدم.اولا میخواستم بدونم باتری کدوم ایندو بهتره در عمل؟؟
    و اینکه وقتی نظرات و تجربیات کسانی که این گوشیها رو دارن رو خوندم به نظر اس6 مشکلات بیشتری نسبت به جی4 داره.(مثلا دیرتر اومدن آپدیت های ota برای ایران،باگ های زیاد بعد از آپدیت،مشکلات دوربین و…)از طرفی هرکس یه چیزی میگه.
    اگه میشه من رو توی انتخاب راهنمایی کنید.
    با تشکر

    1. پیمان گل‌کار

      از نظر باتری، برتری تا حدودی با محصول سامسونگ است.
      دلیل اینکه مشکلات S6 بیشتر به نظرتان رسیده، فروش بالاتر و ورود زودترش به بازار هست که طبیعتا میزان ایراداتش را هم مشهودتر می‌کنه
      در کل هر دو از گوشی‌های بسیار خوب بازار هستند

      1. با تشکر از جوابتون.حالا در کل به نظرتون کدوم رو بخرم راحتترم با توجه به اینکه میخوام دیگه دیر گوشی رو عوض کنم.
        بعضی از فروشنده ها g4 رو با توجه به شرایط من پیشنهاد میدن به دلیل اینکه باتریش قابل تعویضه و مموری هم میخوره.
        بعضی هم سامسونگ رو پیشنهاد میدن چون لوازم جانبی و خدماتش همه جا هست.واقعا انتخاب سخته.اگه ممکنه به من بگید کدوم رو انتخاب کنم با توجه به شرایط من برام بهتره.باتشکر

        1. پیمان گل‌کار

          یکی از تفاوت‌های اصلی بین این دو گوشی، ظاهر اون‌هاست که اول از همه به این مورد توجه کنید که کدام‌یک براتون زیباتر هست.
          درباره سایر موارد، محصول سامسونگ از نظر سخت‌افزاری قوی‌تر هست، نمایشگر این گوشی رو هم علی‌رغم ادعای زیادی که ال‌جی در برتر بودنش داره، باز بیشتر می‌پسندم. دوربین‌ها تقریبا در یک حد هستند (موارد جزیی شاید جی۴) و باتری محصول سامسونگ هم بهتر کار می‌کنه
          با توجه به این موارد، اگر ظاهر گوشی سامسونگ را هم بیشتر می‌پسندید، فکر می‌کنم انتخاب بهتری براتون باشه

  32. سلام آقای گل کار من یه گوشی میخوام بخرم باتری زیاد نگه داره خودم از z3 خوشم اومده میشه راهنماییم کنید ممنون میشم

  33. سلام آقای گلکار. مرسی از توضیحاتتون.
    من قصد خرید جی 7 رو دارم. البته بین پی 7 و دیزایر 816 شک داشتم ولی تصمیم گرفتم جی 7 رو انتخاب کنم.
    باطری و هنگ نکردن خیلی واسم مهم بود بقیه چیزا مثل تراکم پیکسلی زیاد برام فرقی نداره.
    بنظر شما انتخابم درست بود یا نه؟
    و یه سوال: من مطمئن باشم که جی 7 قابلیت 4G داره دیگه؟

  34. با سلام خسته نباشید میخواستم بدونم galaxy s6 edge با توجه به لبه های خمیده نسبت به s6 اسیب پذیرتر نیست؟؟؟؟ اگه بیفته به نطر میاد اسیب بیشتری میبینه…. نظر شما چیه؟؟ و قیمت s6 edge مدل 64gig طلایی حدودا چنده؟ایا قیمت با توجه به رنگ هاش فرق میکنه؟؟؟ s6 مدل 64gig طلایی چه قیمتی داره؟؟؟
    ممنون..

    1. پیمان گل‌کار

      در ارتباط با آسیب‌پذیری، بایستی گفت که نسخه edge مستعد ضربه پذیری بیشتری برای نمایشگر است. درباره قیمت هم لطفا از بازار تهیه بفرمایید

  35. سلام اقا پیمان راضیم ازت
    خدایی 3تا گوشی با مشورتت خریدم راضی بودم
    بفرمایید گوشی چهارمو چکار کنم
    با 1300 1400 چی بهترین انتخابه
    مرسی از اینکه دانشتون رو با بقیه تقسیم میکنین دوست داریم عمو پیمان

    1. پیمان گل‌کار

      شما نیازهای خودتون از خرید رو بیان نکردید!
      الان Z3 نزدیک به 1.400 شده، از طرفی می‌تونید G3 نسخه 32 گیگابایت رو هم با بهایی کم‌تر بخرید. اچ‌تی‌سی وان M8 هم گزینه بسیار خوبی هست.

      1. یه گوشی باشه در کل خوب باشه که پشیمون نشم…
        دوربین سلفی و عقب + باتری + خوش دستی خیلی مهمه واسم…
        دیگه اینا از لحاظ سی پی یو در حدین که همه برنامه ها و بازی رو میکشن ولی من کلا بازی نمیکنم فقط کلش …

        1. گوشی انتخابی خودم زد3 جی 3 میت 7 اس 5 بازم نظر آخر خودتون بدین من اضن تعضبی نیستم

        2. پیمان گل‌کار

          در دوربین گوشی سونی و ال‌جی بهتر هستند، در زمینه باتری محصول سونی

  36. سلام اقای مهندس خسته نباشید
    ببخشید من یه گوشی در حدود 500 الی 600 میخوام گوشی خوب وبه صرفه الان چیه ؟
    بنظرتون گلکسی گرند پریم خوبه ؟

  37. سلام اقای گلکار
    گوشی بین 700-800 تومان چی پیشنهاد میکنین؟؟
    خودم دیزایر816 . ایسوزپدفون2 پیدا کردم که اوکی باشن نظر شما چیه؟؟ راستی هواوی هم اصلا دوست ندارم

  38. سلام اقای گلکار.بنده قصد خرید یک پرچم دار رو دارم
    و بین سه گزینه ی ایفون6، اس6اج و جی4 موندم. سخت افزار واسم خیلی مهمه و خیلی از گوشی کار می کشم. کدوم گوشی از نظر سخت افزار بهتره و تا 2-3 سال به عنوان یک گوشی به روز می تونه کارام رو راه بندازه. بعد سخت افزار، نمایشگر و باتری برام مهم اند و می خواستم بدونم که بهترینش کدومه و کدوم یک امکانات بهتری واسه ذخیره ی انرژی دارن ( بعد شارژر وایرلس چقدر تاثیر داره)
    در ضمن قیمت مهم نیستش، ارزش خریده که برام مهمه!

    1. پیمان گل‌کار

      به شخصه در بین این سه مدل، اگر قیمت مهم نباشد، گلکسی اس۶ اج نسخه ۶۴ گیگابایتی رو توصیه می‌کنم. نسبت به دو مدل دیگه باتری بهتری داره، سخت‌افزارش قدرتمنده، نمایشگرش فوق‌العاده هست و در کل طراحی خاص و دوست داشتنی‌ای داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH