مسافران استانبول با خود گوشی آیفون 12 به کشور وارد می‌کنند!

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در مورد واردات مسافری گوشی آیفون 11 و 12 از ترکیه و لغو رجیستری 3 هزار و 400 گوشی در سامانه همتا اطلاعاتی را ارائه داد. ارونقی در این باره گفت: طبق قانون هر کسی می‌تواند سالانه یک گوشی موبایل به صورت مسافری وارد کشور نماید. از ابتدای اجرای طرح رجیستری، افراد سودجو نسبت به خرید گذرنامه مسافران و وارد کردن چندین گوشی موبایل با یک گذرنامه اقدام کردند. این رویه از ابتدای دی ماه و شروع روند جدید رجیستری غیرحضوری موبایل نیز ادامه یافت.

وی ادامه داد: این درحالی است که در ابتدای ثبت گوشی در سامانه همتا این هشدار به کاربر داده می‌شود که تنها با یک گذرنامه می‌توان یک گوشی را ثبت کرد و در صورت تخلف در انجام رجیستری گوشی، وجه واریز شده بابت رجیستری گوشی، بازگشت داده نمی‌شود. در همین رابطه، با پیگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر مراجع نظارتی، رجیستری 3 هزار 400 گوشی در سامانه همتا لغو شد، این موضوع به صاحبان تلفن‌های همراه نیز اطلاع داده شد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران هشدار داد: در چند وقت اخیر شاهد آن هستیم که در سایت‌های خرید و فروش آنلاین، تعداد زیادی گوشی مدل بالا مانند آیفون 12 به فروش رسیده و آگهی‌هایی در مورد رجیستری این گوشی‌ها وجود دارد، مردم به هیچ‌وجه فریب این آگهی‌ها را نخورند، گمرک نسبت به غیرفعال کردن گوشی‌هایی که خارج از مقررات به کشور وارد شده و فعال هستند اقدام خواهد کرد.

ارونقی اعلام کرد: در مورد واردات گوشی مسافری، جریانی هماهنگ در مرزهای غربی و شرقی کشور دیده می‌شود، به طوری که افراد با سفر چند ساعته به خارج از کشور همراه با یک گوشی مدل بالا مانند آیفون 12 به کشور باز می‌گردند، این جریان از چشم گمرگ دورنمانده و تدابیر لازم برای افرادی که پشت این ماجرا هستند اتخاذ خواهد شد. در همین رابطه ممکن است برای رجیستری گوشی همراه اتباع کشورهای افغانستان، ترکیه و عراق، قوانین سخت‌گیرانه‌تری در نظر گرفته شود. البته واردات گوشی مسافری محدود به سفرهای یک روزه نیست، طبق بررسی‌های گمرک، بیش از 60 درصد مسافران پرواز استانبول تهران، با خود گوشی‌های آیفون 11 و 12 را وارد کشور می‌کنند و به دنبال رجیستری آن هستند. در هفته جاری تصمیماتی در مورد ورود گوشی از کشورهای همسایه گرفته خواهد شد.

3 در مورد “مسافران استانبول با خود گوشی آیفون 12 به کشور وارد می‌کنند!”

  1. اینا همش برنامه هست واسه پر کردن جیب خودشون برید خواهشا کلیپ های اقای رائفی پور و حسن عباسی رو ببینید با فیلم نقشه های این جماعترو واستون نشون میدن و برملا میکنن توصیه میکنم حتما ببینید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH