چه مواردی هواوی میت 10 (Mate 10) را به موفق‌ترین تلفن هوشمند امسال تبدیل کرده است؟

میت 10 هواوی را می‌توان یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند امسال معرفی کرد. فبلتی که با مشخصات عالی در بخش‌های مختلف از رقبایش پیشی گرفته و عملکرد مناسبی را از خودش نشان داده است. در این مطلب می‌خواهیم شما را با موارد خاصی که هواوی میت 10 را به موفق‌ترین تلفن هوشمند امسال تبدیل کرده، آشنا کنیم. همراه ما باشید.


هوش مصنوعی قدرت‌مند و کاربردی

هوش مصنوعی بخشی است که میت 10 را از همه پرچم‌داران امسال متمایز ساخته است. به لطف استفاده از NPU یا همان واحد پردازش عصبی، میت 10 قادر است رفتار کاربر را زیر نظر بگیرد و عملکرد گوشی را باتوجه به نوع رفتار، بهینه کند. میت 10 خودش می‌داند زمان عکاسی از چهره، نیاز به نور بیشتر دارید، تارشدگی در پس‌زمینه را می‌خواهید و رنگ‌ها باید در این حالت در صحیح‌ترین حالت ممکن به ثبت برسند. بنابراین تمامی این تنظیمات را انجام داده و بهترین شرایط را برای‌تان آماده می‌کند.

میت 10 می‌داند چه عواملی می‌تواند عملکرد گوشی شما را بعد از گذشت زمان کند و آهسته نماید و از همین رو همه آن‌ها را کنترل کرده و دیگر نیازی به نگرانی‌ در این زمینه نیست. بسیاری دیگر از این دسته فعالیت‌ها به کمک NPU در این فبلت به انجام می‌رسند که کم کم با آن‌ها آشنا خواهید شد.

هوش مصنوعی را می‌توانیم اولین دلیل موفقیت گوشی میت 10 در میان رقبای امسال نام برد؛ چرا که مزایای بی‌شماری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.


دوربین فوق‌العاده

هواوی در بخش دوربین همیشه چیزهای جدیدی برای ارایه کردن دارد. در میت 10 هم همین‌طور بوده و هواوی با همکاری لایکا از دوربین دوگانه با رزولوشن‌های 12 و 20 مگاپیکسل بهره گرفته است که تجربه عکاسی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به لطف این دو لنز می‌توانید تصاویر پرتره حرفه‌ای را همراه با افکت بوکه باکیفیت به ثبت برسانید.

گشودگی دیافراگم لنز‌های دوربین میت 10، f1.6 بوده که در نوع خودش بی‌نظیر است. این میزان از گشودگی در دیافراگم می‌تواند نور بسیار زیادی را جذب کند و همین موضوع در کیفیت بالای تصاویر ثبتی و همچنین کاهش نویز بسیار موثر خواهد بود.

استفاده از چهار روش برای فوکوس، رابط کاربری ساده با قابلیت‌‌های فراوان، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و توانایی فیلمبرداری 4K دیگر مواردی هستند که در این بخش می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.


سخت‌افزار قدرت‌مند

هواوی همچنان از چیپ‌های اختصاصی و قدرت‌مند خود در محصولاتش استفاده می‌کند. چیپست Kirin 970 در میت 10 قرار گرفته که 8 هسته با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری دارد و به گفته سازنده تا ۲۰ درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می‌کند. Mali-G72 MP12 هم با قدرت تمام، پردازش گرافیکی میت 10 را به‌انجام می‌رساند. از طرفی هم رم 4 گیکابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت با پشتیبانی از حافظه خارجی برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

در مجموع با مشاهده این مشخصات سخت‌افزاری در میت 10، می‌توان به قدرت بالای آن پی‌ برد؛ به‌طوری که هم در استفاده روزانه و هم در بنچمارک‌های مختلف در این زمینه، توانایی بالای خودش را به خوبی نشان می‌دهد. البته این را هم در نظر داشته باشید که ترکیب بخش سخت‌افزاری با NPU نتیجه‌ بسیار خوبی داشته و شاهد عملکردی حتی بهتر از آن‌چه فکرش را می‌کنید، خواهید بود.


طراحی زیبا و باکیفیت

میت 10 در بخش طراحی، مخصوصا طراحی قاب پشتی، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. بدنه‌ شیشه‌ای، رنگ‌بندی‌های زیبا، نوار کشیده شده در اطراف دوربین و زبان طراحی خاص که باعث ایجاد لبه‌های گرد گوشی در بخش پشتی شده، همه دست به دست هم داده‌اند تا میت 10 را به یکی از زیباترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل کنند. کیفیت ساخت این گوشی در حدی است که با در دست گرفتن آن حس خاص بودن به کاربر القا خواهد شد.

علاوه بر این‌ها یکی دیگر از فاکتورهایی که باعث شده تا میت 10 را از نظر طراحی یکی از بهترین‌ها بدانیم، حاشیه بسیار کم نمایشگر آن بوده که علاوه بر زیبایی، باعث خوش‌دست‌تر بودنش هم شده است.


ویژگی‌های مثبت فراوان‌

هواوی معمولا به قرار دادن قابلیت‌های متعدد در تلفن‌های هوشمندش مشهور است. در میت 10، سنسور اثر انگشت مسئولیت حفاظت از دستگاه را برعهده دارد و با سرعت بالایی قفل گوشی را باز می‌کند. اما این سنسور علاوه بر انجام این وظیفه، می‌تواند نقش دکمه‌های ناوبری را داشته باشد و بدین ترتیب کنترل گوشی را برای‌تان راحت‌تر سازد.

باتری در میت 10، ظرفیت 4000 میلی‌آمپری داشته که شارژدهی بسیار خوبی را نسبت به رقبای هم‌رده در اختیار کاربر قرار خواهد داد. علاوه بر این‌ها فناوری سوپرشارژ هواوی می‌تواند این باتری 4000 میلی‌آمپری را در مدت 90 دقیق فول‌شارژ کند که در نوع خودش بی‌نظیر است.

پشتیبانی از مادون قرمز، USB Type C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، پشتیبانی از فایل‌های صوتی 32 بیتی، نمایشگر باکیفیت همراه با پشتیبانی از HDR 10، گواهی مقاومتی IP53، پشتیبانی هم‌زمان دو سیم‌کارت از شبکه ارتباطی 4G، کسب تاییدیه امنیت TÜV برای شارژ باتری و اتصال به نمایشگر بزرگ‌تر بدون نیاز به داک مخصوص، از جمله ویژگی‌های مثبت و کاربردی موجود در میت 10 هستند که شاید آن‌ها را در هر گوشی پرچم‌دار دیگری به‌راحتی پیدا نکنید.


کلام آخر

در این مطلب به چند ویژگی خاص و مهم در میت 10 اشاره کردیم. ویژگی‌هایی که این تولید جدید هواوی را به یکی از موفق‌ترین تلفن‌های هوشمند امسال تبدیل کرده‌اند. مطمئنا هوش مصنوعی، دوربین باکیفیت، سخت‌افزار قدرت‌مند، طراحی زیبا و بسیاری دیگر از این قبیل قابلیت‌های کاربردی موجود در میت 10، می‌توانند دلایلی برای انتخاب میت 10 به‌عنوان تلفن همراه بعدی شما باشند.

نظر شما در رابطه با میت 10 هواوی چیست؟ آیا شما هم این تولید هواوی را موفق‌ترین گوشی هوشمند امسال می‌دانید؟

8 در مورد “چه مواردی هواوی میت 10 (Mate 10) را به موفق‌ترین تلفن هوشمند امسال تبدیل کرده است؟”

  1. سلام.
    امسال همه گوشی ها خوب کار کردن بجز نوکیا و سونی.
    بقیه برندها نقاط مثبت خاصی تو گوشی هاشون بود.
    بین گوشی های آندرویدی از نظر من به تر تیب Mate 10 and Mate 10Pro,LG V30,Samsung Note 8
    بهترین ها تو این زمینه بودند.

  2. فقط هوش مصنوعی
    چون همون باعث شده دوربین عملکرد پردازنده باطری همه چیش بهینه تر و بهتر بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH