هر آنچه که انتظار داریم در کنفرانس WWDC 2016 اپل ببینیم

فصل مخصوص برنامه‌نویسان و دولوپرها از راه رسیده است. هفته گذشته کنفرانس گوگل برگزار شد و سرویس‌ها، محصولات و قابلیت‌های جدیدی رونمایی شد. در ۱۳ ژوئن، یعنی ۱۸ روز دیگر نیز کنفرانس WWDC 2016 اپل برگزار خواهد شد. این رویداد مخصوص برنامه‌نویسان بوده و در آن، اپل به معرفی برخی محصولات و سرویس‌ها نیز می‌پردازد. این اتفاق در سالن Bill Graham Civic Auditorism واقع در سان‌فرانسیسکو برگزار شده و ۴ روز به طول خواهد انجامید. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی برخی محصولات و سرویس‌ها که در کنفرانس WWDC 2016 اپل انتظار رونمایی از آنها را داریم، بپردازیم.

iOS-10

 

iOS 10

به عنوان اولین گزینه، می‌توانیم انتظار رونمایی از iOS 10 را داشته باشیم. مطابق معمول همیشه، ما تنها می‌توانیم ویژگی‌های این سیستم عامل را پیش‌بینی کنیم و تا زمان رونمایی رسمی، نمی‌توان هیچ مهر تأییدی بر روی آنها زد.

بهبود کارایی لمس سه‌بعدی

همزمان با رونمایی از آیفون ۶S و ۶S پلاس، اپل از قابلیت لمس سه‌بعدی رونمایی کرد. در حال حاضر و با استفاده از این تکنولوژی، شما می‌توانید برخی از فرمان‌های خاص را با فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش، اجرا نمایید. پیش‌بینی می‌شود که این کارایی‌ها در iOS 10 بهبود یافته و عملکرد بیشتر و بهتری را از آن شاهد باشیم.

بهبود امنیت سیستم عامل

با توجه به درگیری‌های خاصی که اخیرا میان اپل و سازمان FBI پیش آمد، مطمئنا اهالی کوپرتینو عزم خود را جزم خواهند کرد تا امنیت سیستم عامل را بیش از پیش بالا ببرند. مطمئنا مسئولان اپل مایل هستند تا به موفقیت بیشتری نسبت به قبل در زمینه امنیت سیستم عامل خود دست یابند و خیال کاربران خود را از این بابت، بیش از پیش راحت کنند.

عرضه نسخه آزمایشی iOS 10 برای عموم

سال گذشته، اپل برای اولین بار از یک نسخه آزمایشی برای عموم کاربران پرده‌برداری کرد. کاربرانی که در سیستم مورد نظر ثبت‌نام کردند، قادر بودند تا این نسخه آزمایشی را نصب کرده و زودتر از بقیه افراد، از قابلیت‌های سیستم عامل جدید بهره برده و از آن استفاده کنند. این امکان پیش‌تر تنها در اختیار برنامه‌نویسان بود. این نسخه آزمایشی، به مسئولان طراح سیستم عامل کمک میکرد تا باگ‌ها و ایرادات سیستم عامل را زودتر پیدا کرده و در صدد رفع آنها برآیند. پیش‌بینی می‌شود که این نسخه آزمایشی برای سیستم عامل iOS 10 نیز برای عموم در دسترس قرار گیرد.

اپلیکیشن HomeKit اختصاصی

اینطور که از شایعات برمی‌آید، اپل قصد دارد تا یک اپلیکیشن اختصاصی برای HomeKit در سیستم عامل جدید خود ارایه نماید. به وسیله این اپلیکیشن، وسایل منزل یا هر وسیله دیگری که از تکنولوژی هوشمند پشتیبانی می‌کند، قابل کنترل خواهد بود. این امکان می‌تواند بسیار جذاب باشد. چرا که هر کدام از وسایل اشاره شده در حال حاضر، یک اپلیکیشن اختصاصی مخصوص به خود را دارا هستند و اگر تمامی آنها در یک اپلیکیشن جمع‌آوری شوند، برای کاربران نیز بسیار بهینه‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌های پیش فرض

ما مطمئن هستیم که تمامی کاربران، یک فولدر درست کرده‌اند و نرم‌افزارهای پیش‌فرضی که به کار آنها نمی‌آید را در آن فولدر پنهان کرده‌اند! این کار کمی آزار‌دهنده به نظر می‌رسد، اما روندی است که اپل پیش گرفته است. ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که در سیستم عامل iOS 10، امکان پنهان کردن اپلیکیشن‌های پیش‌فرض برای کاربران در نظر گرفته شده است. اما تا زمانی که آن را با چشم نبینیم، نمی‌توانیم باور کنیم.

Emojis

اموجی‌های جدید

اگر شما از اموجی‌ها در متون روزمره خود استفاده می‌کنید، باید به شما خبری خوش دهیم. چرا که به احتمال خیلی زیاد، در iOS 10 شاهد اموجی‌های جدیدی خواهیم بود. گوگل به تازگی حدود ۷۲ اموجی جدید به سیستم عامل خود اضافه کرده است و اپل نیز این موضوع را برای سیستم عامل جدید خود در نظر گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که اهالی کوپرتینو، حدود ۷۴ اموجی جدید به iOS 10 اضافه کنند.

در دسترس بودن!

متأسفانه باید بگوییم که به احتمال زیاد، iOS 10 برای اسمارت فون‌های قدیمی‌تر از آیفون ۵ و تبلت‌های قدیمی‌تر از آیپد ۲ در دسترس نخواهد بود و دارندگان آیفون و آیپدهای قدیمی، نمی‌توانند دیوایس خود را به iOS 10 به‌روزرسانی کنند.

پیش‌بینی می‌شود که iOS 10 در ماه سپتامبر و همزمان با عرضه آیفون بعدی (احتمالا آیفون ۷ و ۷ پلاس ) برای عموم کاربران عرضه شود.


-Music

 

طراحی مجدد اپل موزیک

طبق اخبار اخیر، انتظار داریم که اپل سرویس اپل موزیک را از ابتدا طراحی کرده و با ظاهر و امکاناتی جدید، برای کاربران عرضه نماید. رابط کاربری جدید باعث خواهد شد تا این سرویس، بیش از پیش کاربردی شده و علاقمندان بیشتری را به خود جذب نماید. به عنوان مثال، پیش‌بینی می‌شود که بخش For You طراحی ساده‌تری را به خود ببیند و از این طریق و با بهره‌گیری از الگوریتم‌های جدید، بتواند به کاربران کمک کند تا موزیک‌های خود را بیش از پیش سر و سامان دهند. آیتم‌های پیشنهادی نیز به علاقه کاربران نزدیک‌تر خواهد شد. کاورهای موزیک‌ها بیش از پیش در چشم خواهند بود و طراحی سیاه و سفید نیز، بیشتر در رابط کاربری مشاهده خواهد شد. در حال حاضر، در پس زمینه موزیک‌های در حال پخش، می‌توانید کاور موزیک را به صورت محو شده مشاهده نمایید.

در نهایت، ممکن است که قابلیت لمس سه‌بعدی به سرویس اپل موزیک پا بگذارد و به کاربران این اجازه را بدهد تا پیش‌نمایش موزیک‌ها را راحت‌تر شنیده و همچنین بتوانند ترک‌ها را با دیگران راحت‌تر به اشتراک بگذارند.


آینده اپل واچ

Apple-Watch-2-concept

اپل واچ را می‌توان یک محصول موفق از اهالی کوپرتینو به حساب آورد. این گجت توانست در سال اول تولید خود، سود بیشتری نسبت به اولین سال تولید آیفون نصیب شرکت اپل کند. ما مطمئن هستیم که اپل واچ در سال جاری، به روز خواهد شد و مدل جدیدتری از آن معرفی می‌شود. اما نمی‌توان با اطمینان گفت که نسل جدید و به‌روز شده این محصول در کنفرانس WWDC 2016 اپل معرفی خواهد شد یا خیر. ولی مطمئنا در سال جاری شاهد آن خواهیم بود.

شایعات مختلف حاکی از آن است که نسل بعدی اپل واچ نازک‌تر شده و بندهای جدیدی نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد. متأسفانه تعداد شایعات پیرامون این محصول، مانند آیفون یا آیپد زیاد نیست و ظاهرا اپل در مورد این محصول، محافظه کارانه‌تر عمل می‌کند.

از لحاظ نرم‌افزار و سیستم عامل نیز مطمئنا شاهد تغییراتی خواهیم بود. همانطور که برای سیستم عامل Watch OS که در حال حاضر در نسخه ۲.۲.۱ به سر می‌برد، تغییرات زیادی را نسبت به نسخه ابتدایی شاهد بوده‌ایم. دو خطی که در دعوت‌نامه این کنفرانس قرار گرفته است را در زیر می‌بینید:

Hello Yogi on my wrist

و

Hello double tap heart

ظاهرا این‌ها به اپل واچ اشاره داشته و احتمالا به سرویس‌های بهبود یافته‌ای در زمینه سلامت و ورزش تعلق دارند.


Siri

سیری، باهوش‌تر و کارآمد‌تر از قبل

گوگل هفته گذشته، ورژن به‌روز شده و بهبود یافته سرویس Google Now را با نام Google Assistant عرضه کرد. این قابلیت در پاییز سال جاری و درون یک نکسوس جدید به سوی کاربران و علاقمندان خواهد آمد. ما نیز منتظر هستیم تا اپل، از ورژن بهبود یافته سیری در کنفرانس خود رونمایی کند. خطی که در دعوتنامه کنفرانس WWDC 2016 قرار گرفته است این است:

Hello rain in five minutes

احتمالا این خط نیز به همین موضوع اشاره دارد. پیش‌بینی می‌کنیم که اپل در سیری یا iOS 10، قابلیتی برای هشدار به کاربران در مورد تغییرات آب و هوایی را گنجانده باشد. کاری که اپلیکیشن Dark Sky در حال حاضر و در برخی مواقع آن را انجام می‌دهد.

به تازگی شنیده‌ایم که اپل، SDK مربوط به سیری را در اختیار سازندگان اپلیکیشن‌ها گذاشته است و به این ترتیب، آنها قادر خواهند بود تا اپلیکیشن‌های خود را با دستیار هوشمند اپل به نام سیری، در تعامل قرار دهند. این کار مطمئنا قابلیت‌های سیری را بالا خواهد برد.


رقیبی برای Amazon Echo و Google Home

علاوه بر جیب شلوار، شرکت‌های مشغول در زمینه تکنولوژی می‌خواهند راه خود را به درون منازل کاربران نیز باز کنند. در ابتدا، ما محصول Amazon Echo را در این زمینه داشتیم و سپس Google Home پا در این عرصه نهاد. هر دو ابزار اشاره شده، دستیاران صوتی همیشه فعالی هستند که می‌توانند تمامی گجت‌های شما را تحت مدیریت خود درآورند. احتمالا اپل نیز از این موضوع استقبال به عمل آورده و دستگاهی را در این زمینه معرفی خواهد کرد و از سیری نیز برای ساخت آن کمک می‌گیرد.

4 در مورد “هر آنچه که انتظار داریم در کنفرانس WWDC 2016 اپل ببینیم”

    1. مهدی ده نبی

      سلام. دوست من کامنت شما چه ربطی به کنفرانس اپل داره؟ اصلا حرفی از طراحی زده نشده در مورد این کنفرانس. این کنفرانس بیشتر به مسائل نرم افزاری می پردازه نه سخت افزاری.

  1. بی صبرانه منتظر آی او اس ۱۰ و اپل واچ ۲ هستم. مخصوصا اپل واچ. میخوام ببینم چه تغییرایی نسبت به ورژن اولش پیدا میکنه. امیدوارم زودتر ۲۴ خرداد بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH