آی‌فون 8

طراحی آی‌فون 8 اپل، بسیار شبیه به ال‌جی G6 خواهد بود

کمپانی اپل با  10 سال تجربه‌ در تولید آی‌فون همواره ثابت کرده است که برای طراحی گوشی جدید خود هیچ‌گاه نیازی به تقلید از دیگر شرکت‌ها نداشته است. ولی تصویری اخیرا در فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد که آی‌فون 8 بسیار شبیه به گوشی الجی جی6 خواهد بود.

این سازنده همواره در اسمارت‌فون‌های تولیدی خود به قول معروف امضا و روش خاصش را حفظ کرده و به اصول کلی خود در طراحی پایبند بوده است. به عنوان نمونه بی‌توجهی این شرکت به نسبت صفحه‌نمایش به بدنه یکی از ویژگی‌های نه چندان مناسب در آی‌فون‌های اپل است. ولی به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد این قانون را زیر پا گذاشته و در طراحی نسل جدید آی‌فون‌های خود از نمایشگری با حاشیه اندک و با اندازه‌ای 5.8 اینچی از نوع OLED، دقیقا مشابه پرچمدار ال‌جی در سال جاری استفاده کند.

در حالی که بارها و بارها اعلام شده که گوشی جدید اپل چه شکلی خواهد بود، اما در واقعیت تا زمان معرفی رسمی آی‌فون 8 نمی‌توان به طور دقیق و قطعی به این شایعات منتشر شده اطمینان کرد. با این وجود به تازگی تصویری از یک منبع چینی فاش شده که به تصمیمات اپل در طراحی این گوشی‌هوشمند اشاره کرده و در واقع نقشه فنی آی‌فون جدید را نشان می‌دهد.

آی‌فون 8

همانطور که در تصویر فاش شده مشاهده می‌کنید این اسمارت‌فون از روبرو و در پنل جلویی بسیار شبیه به ال‌جی جی 6 است ولی در کناره‌های این گوشی شاهد طراحی تازه‌ای هستیم. جالب است بدانید که به نظر می‌رسد آی‌فون 8 از یک سنسور اثر انگشت موجود در پنل پشتی دستگاه بهره خواهد برد که در کنار آن سنسور دوگانه دوربین نیز قرار دارد. البته ذکر این نکته الزامی است که چنین طراحی و مشخصاتی برای یک گوشی ساخت اپل بسیار غیرمعمول و بعید است. مگر اینکه این سازنده انقلابی در طراحی موبایل‌های تولیدی خود صورت دهد.

همچنین باید یاد‌آور شد که این شماتیک فاش شده، ممکن است مربوط به یکی از طرح‌های اولیه این کمپانی باشد که تحت بررسی آزمون اعتبار سنجی مهندسی (EVT) قرار گرفته بود. این بدان معناست که این عکس طرح نهایی آی‌فون 8 نیست و اپل آن را بهبود بخشیده و قابلیت‌هایی را از آن کم، یا افزودهاست. حتی ممکن است این عکس هیچ‌گاه توسط کوپرتینویی‌ها تولید و عرضه نشده و همیشه در حد طرحی روی کاغذ باقی بماند.

بر طبق شایعات قبلی قرار بود که حسگر اثر انگشت در این دستگاه با صفحه نمایش آن ادغام شود، اما آن گونه که مشخص است اپل به دلیل محدودیت‌ها و مشکلات فنی در توسعه آی‌فون 8 با این ویژگی، تصمیم به تعبیه این حسگر در پشت دستگاه گرفته است. این تصمیم اپل باعث می‌شود که فضای بیشتری در پنل جلویی در اختیار نمایشگر قرار گیرد و فضایی توسط دکمه ‌هوم یا این سنسور اشغال نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH