بررسی بازی Nova Legacy: میراث نوا

نوا Legacy عنوانی جدید از سری بازی‌های نوا است که ساخته استودیو بازی سازی مشهور و پر آوازه گیم‌لافت بوده و در سبک اکشن اول شخص برای دستگاه‌های اندرویدی به‌صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. در این بازی خوش ساخت شما به‌جای شخصیت اصلی بازی که Yelena نامیده شده قرار گرفته و با از بین بردن دشمنان و بیگانگان، مانند یک قهرمان، از سرنوشت بشر محافظت می‌کنید. نکته اصلی این بازی که توجه هر فردی را جلب می‌کند، حجم حدود 25 مگابایتی فایل نصبی آن است که پس از نصب بازی به 229 مگابایت افزایش پیدا می‌کند بدون آن‌که به اینترنت نیازی داشته باشد. اما وقتی وارد بازی شوید تعجب شما بیشتر خواهد شد که چگونه چنین بازی با کیفیتی به این حجم کم رسیده است.

حال به بررسی نوا Legacy بپردازیم تا بیشتر با ویژگی‌های آن آشنا شویم.

گیم پلی
با اجرای نوا Legacy باید مدت زمانی را انتظار بکشیم تا خارج سازی فایل‌ها از حالت فشرده انجام گرفته و سایر پیشنیاز‌های بازی تکمیل شوند (…please wait). با تمام شدن این مرحله در صفحه‌ای اطلاعاتی درباره سن و جنسیت از شما می‌خواهد که با پر کردن آن‌ها و پشت سر گذاشتن این مرحله رسما فرایند بازی آغاز می‌شود. فیلمی با کیفیت مطلوب به نمایش در می‌آید که داستان بازی را به‌صورت پیغام‌هایی در پایین صفحه برای شما می‌نویسد پس هیچ دیالوگی نخواهید شنید. حال با کمی صبر کردن در مرحله لودینگ وارد بازی خواهیم شد. راهنمای بازی از همان ابتدا شروع به فعالیت می‌کند تا راه و رسم کشتن بیگانگان را به شما بیاموزد. با به پایان رساندن هر مرحله مقداری سکه و یک پک جایزه به شما داده می‌شود تا بتوانید با آنها سلاح‌های جدیدی را خریداری کنید.

وقتی راهنمای بازی را به‌طور کامل به پایان برسانید می‌توانید صفحه اصلی بازی را ببینید که چند بخش دارد. بخشی برای مسابقاتی که خود گیم‌لافت برای یک دوره زمانی چند روزه در نظر می‌گیرد، بخش دیگری برای بازی آنلاین است که در نقشه‌هایی خاص با دشمنان واقعی خواهید جنگید تا توانایی خود را به‌چالش کشیده و اوقات فراغت خود را سپری کنید. حال بخش سوم را خواهید دید که برای ادامه مراحل متنوع آفلاین در‌نظر گرفته شده است. اگر دقت بیشتری داشته باشید گزینه دیگری را هم مشاهده خواهید کرد که چند پک کارت در آن وجود دارند که می‌توانید با داشتن مقادیری از ماده‌ای به نام Therilitiom آن‌ها را بدست آورید. گزینه LOADOUT هم برای انتخاب و خرید اسلحه‌ها و ارتقای آن‌ها قرار داده شده است.

نوا Legacy سه کلاس دارد که هر کدام ویژگی‌های خاصی را در خود جای داده‌اند. با خرید این کلاس‌ها می‌توانید ضمن افزایش قدرت، موفقیت‌های بیشتری نیز کسب کنید.


گرافیک
از همان ابتدا که چشم‌های خود را باز می‌کنید، کیفیت تصاویر و صحنه‌های بازی شما را شگفت زده کرده و از خود می‌پرسید، این بازی با چنین حجم کمی چگونه می‌تواند همه چیز را به‌خوبی ارایه دهد؟

جلوه‌های گرافیکی عالی طراحی شده‌اند، دشمنان بسیاری وجود دارند و هیچ چیز خسته کننده نخواهد بود. منو‌ها آرایش و جای‌گیری خوبی داشته و رابط کاربری با وجود سادگی و شباهت بسیار به سایر ساخته‌های گیم‌لافت مانند مدرن کامبت 5، تا حد زیادی کاربر پسند طراحی شده است.
کنترل
دو کلید کنترلی اصلی در بازی وجود دارد: یکی برای حرکت کردن و دیگری برای شلیک کردن. کلید‌های دیگری هم برای کاربرد‌های خاص در بازی تعبیه شده‌اند که همگی جای‌گیری خوبی داشته و حساسیت رضایت بخشی از خود نشان می‌دهند.
موسیقی و صدا گذاری
با شروع نوا Legacy به شما توصیه می‌شود که بازی را با استفاده از هدفون آغاز کنید تا تجربه بهتری از این بازی به‌دست آورید پس از همان ابتدا باید انتظار موسیقی و صدا گذاری با کیفیتی داشته باشیم.

موسیقی بازی بسیار خوب ساخته شده و به گونه‌ای انتخاب شده که با سبک بازی مطابقت داشته باشد تا حس جنگجویی را در گیمر زنده کند. صدا گذاری کاراکتر‌ها، اسلحه‌ها و انفجار‌ها به‌خوبی انجام شده و تجربه‌ای بی‌نقص از یک بازی شوتر تفنگی به کاربر می‌دهد.

همان‌طور که انتظار داشتیم نوا Legacy در هر دو بخش موسیقی و صدا گذاری توانسته کیفیتی قابل قبول را در اختیار گیمر بگذارد.

جمع بندی

نوا Legacy توانست با وجود حجم اندک خود در میان سایر رقیبان یکی از بهترین‌ها باشد و رضایت ما را جلب کند. این بازی در تمامی بخش‌ها بدون نقص ظاهر شد و حتی توانست بدون در‌نظر گرفتن مقدار فضایی که اشغال می‌کند، بیشتر بازی‌های اکشن که شاید حجم بالایی هم داشته باشند را پشت سر بگذارد. اگه شما هم علاقه‌ای به بازی‌های شوتر و تفنگی دارید، نوا Legacy را از دست ندهید.

2 در مورد “بررسی بازی Nova Legacy: میراث نوا”

  1. سلام و خسته نباشید
    چه جوری داخل بازی میتونم با دوتام از طریق گوگل پلی با هم بازی کنیم؟میشه؟
    خیلی ممنون

    1
    1
  2. محمد مهدی اسلاملو عزیز خواهشا بگو بازی آنلاینه یا آفلاین هم میشه بازی کرد؟ مودرن کمبت ۵ که همیشه باید انلاین باشی و کلییییییی هم اینترنت مصرف میکنه

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH