بررسی اپلیکیشن Scientific Calculator: یک ماشین حساب همه کاره!

از زمانی که برای اولین‌بار از وسیله‌ای به‌نام ماشین‌حساب رونمایی شد٬ سال‌ها می‌گذرد. نباید منکر این شویم که ماشین‌حساب‌های فیزیکی عالی‌اند اما باید این را بدانیم که این‌ روزها اسمارت فون همیشه همراه‌مان است. این‌ها را با خودمان هرجایی (!) که برویم حمل می‌کنیم و همیشه یار و‌ یاور ما هستند.

با توسعه دنیای اپ‌ها ماشین‌حساب‌های مجازی به وجود آمدند که هم رایگان هستند و هم خیلی باهوش! اپلیکیشن Scientific Calculator Free یکی از همین‌هاست. این برنامه تا به امروز بیش از 1 میلیون‌بار در فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.3 از 5 را از کاربران کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این ماشین‌حساب بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی

اپلیکیشن Scientific Calculator

وقتی برای اولین‌بار وارد این برنامه می‌‌شوید از ظاهر آشنای آن خرسند خواهید شد و از این‌که چنین المان‌هایی در صفحه‌نمایش گوشی نقش بسته است متعجب می‌شوید! اما همیشه ماشین‌حساب‌ها این‌شکلی بوده‌اند. گیج‌کننده و شلوغ!

مودهای مختلف

این نرم‌افزار در دل خود مودهای مختلفی را جای داده که در زمان و مکان‌های خاص به کار می‌آیند. در ادامه درباره آن‌ها توضیح مختصری می‌دهیم.

Scientific: پیشرفته‌ترین مود این برنامه هست و مملو از اشکال و اعداد است که درهم فرورفته‌اند و ظاهر این اپ را هرچه بیش‌تر شلوغ کرده‌اند!

Basic: ساده‌ترین قسمت همین است و با کمک آن می‌توانید کارهای سبک را انجام دهید.

Complex: این مود مانند Scientific است ولی امکان رکورد هم به شما می‌دهد تا همه چیز را ثبت و ضبط کنید.

Base In: در این بخش امکانات کم‌تری نسبت به مود بالایی و اولی وجود دارد و برای کارهای نیمه‌ سنگین توصیه می‌شود.

Matrix: در این قسمت کاربر قادر است اعداد مختلط و ماتریس را به‌دست بیاورد و از آن‌ها استفاده کند.

Equation: وقتی این مود را انتخاب کنید، بلافاصله اعداد و حروفی در صفحه‌ خالی بالای ماشین‌ حساب ظاهر می‌شوند و این‌ها همان معادلات خطی چندجمله‌ای هستند که بعد از گذشتن از هفت‌خان رستم می‌توان جواب آن‌ها را به‌دست آورد!

Graph

اپلیکیشن Scientific Calculator

در این قسمت شما می‌توانید با دادن جایگاه X و Y یک نمودار را طراحی کنید و سپس این ماشین‌حساب به بهترین شکل ممکن آن‌ را برای‌تان رسم می‌کند. حتی در این نرم‌‌افزار قادرید روی نمودار یا نمودارهای موردنظرتان زوم کنید یا با استفاده از گزینه‌های پایین صفحه کاری کنید که اعداد و ارقام X و Y به‌نمایش در بیایند.

عملکرد کلی

این برنامه با این‌که دارای مودهای مختلف برای افراد گوناگون است و بسیار عالی هم کار می‌کند اما یک سری محدودیت‌ها نیز دارد. Scientific Calculator Free تنها قادر است تا 14 رقم عدد پی را حساب کند و این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود. مشکل دیگر این نرم‌افزار٬ حجم زیاد آن نبست به همنوعانش است. جایی که برنامه‌های پیشرفته‌تر و حرفه‌ای با حجم حدودا 1 مگابایت حضور دارند این اپلیکیشن با امکانات محدودتر تقریبا 4 مگابایت حجم دارد به‌طوری که حتی یک دهم از قابلیت‌های آن‌ها را هم ندارد! اما بیایید به نیمه پرلیوان هم نگاه کنیم. شما با لمس طولانی هر کارکتر (به یاد 3D تاچ محصولات اپل افتادیم) قادرید کارکتر بعدی را فعال کنید و با استفاده از این دیگر لازم نیست از دکمه شیفت بارها و بارها بهره ببرید.

در بخش تنظیمات نیز می‌توانید کاری کنید که صفحه‌نمایش همیشه روشن بماند یا ویبره‌ها را خاموش کنید.


نکات مثبت

-دارای 7 مود مختلف

-دارای قابلیت به‌دست‌آوردن جواب معادلات چند‌جمله‌ای

-دارای نمودار

-سرعت خیلی‌خوب

نکات منفی

-رابط کاربری دلچسب نیست

1 در مورد “بررسی اپلیکیشن Scientific Calculator: یک ماشین حساب همه کاره!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH