برترین گوشی سال 2017 از دیدگاه نویسندگان آی‌تی‌رسان

تنها ساعاتی تا پایان سال جاری میلادی فرصت داریم و به همین خاطر بر آن شدیم تا پس از معرفی برترین گوشی‌های سال 2017 و نظرسنجی بین شما عزیزان، این بار به سراغ نویسندگان سایت رفته و از این افراد متخصص و علاقه‌مند به دنیای فناوری بخواهیم تا برترین گوشی سال ۲۰۱۷ را انتخاب کنند و در یک پاراگراف کوتاه، دلیل این کار را نیز برای ما بازگو نمایند.

بیایید با هم نظرات نویسندگان آی‌تی‌رسان را مروری بکنیم و ببینیم که تا چه حد این دلایل، می‌تواند منطقی و قابل قبول باشد! نویسندگان به‌ترتیب حروف الفبا (نام خانوادگی) قرار گرفته‌اند.

محمدرضا احمدپور: گوگل پیکسل 2XL

پیکسل 2

طراحی منطقی گوگل پیکسل 2XL مهم‌ترین مزیت آن در برابر دستگاه‌های رقیب است؛ همه چیز همان طور است که باید باشد، عدم استفاده غیر ضروری از دوربین دوگانه و در عین حال نتایج عالی در بخش عکاسی، حاشیه‌های استاندارد که دلهره در دست گرفتن و ترس از نابودی دستگاه با اولین سقوط را از بین می‌برد و تکنولوژی جذاب Active edge، پرچمدار گوگل را در جایگاهی بالاتر از دیگران قرار می‌دهد.

جواد بالویی: سامسونگ گلکسی نوت 8

آخرین پرچمدار سامسونگ را به دلایل زیادی از جمله صفحه‌نمایش اینفینیتی، سخت‌افزار بسیار خوبش در کنار دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد سری نوت که در نوت 8 به بهترین شکل گنجانده شدند (قلم ضد آب و کارایی‌های مخصوص آن) بهترین اسمارت‌فون امسال انتخاب کردم. با این حال اگر اندازه آن کمی کوچک‌تر بود و حسگر اثر انگشت هم در زیر دوربین قرار داشت، همه چیز برای انتخاب نوت 8 مهیاتر می‌شد اما باز هم نوت 8 آن‌قدر خوب است که آن را بالاتر از دیگر رقبا قرار دهم.

امید بکتاش: سامسونگ گلکسی نوت 8

به نظر می رسد سامسونگ درس مهمی را از فاجعه به بار آمده برای گلکسی نوت 7 آموخته است. در واقع گلکسی نوت 8 تداعی کننده اوج هنر مهندسان کره ای در ساخت یک تلفن همراه است. دوربین قدرتمند، سخت افزار مناسب، نمایشگر بدون حاشیه و بسیار با کیفیت، گزینه‌های متعدد تشخیص هویت بیومتریک و مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و از همه مهم تر کاربردی‌ترین قلم استایلوس موجود برای یک تلفن همراه از گلکسی نوت 8 یک اسمارت فون رویایی را ساخته است. در بخش نرم افزاری نیز پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده‌ایم و به نظر می‌رسد سامسونگ در این بخش نیز به بلوغ رسیده است.

علیرضا عباسی: سامسونگ گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8 نمونه یک گوشی کامل در سال 2017 است. طراحی‌ فوق‌العاده، نمایشگری باکیفیت، قابلیت‌های نرم‌افزاری فراوان و سخت‌افزاری قدرت‌مند، همه دست‌ به دست هم داده‌اند تا نوت 8 را به موفق‌ترین تلفن هوشمند موجود در بازار تبدیل کنند.

رضا خادمی: سامسونگ گلکسی نوت 8

سامسونگ در سال‌های اخیر راه ساخت گوشی‌های هوشمند و جذاب را به خوبی پیدا کرده و نوت 8 مظهر تمام قابلیت‌های منحصر به فردی است که در یک اسمارت‌فون کنار هم قرار گرفتند! نمایشگر عالی، طراحی فوق‌العاده، قدرت پردازشی بالا و… باعث شدند تا هر آنچه که از یک پرچم‌دار انتظار دارم در نوت 8 وجود داشته باشد.

رضا رفیعی دوست: شیائومی می‌میکس 2

یک گوشی قدرتمند با قیمتی مناسب و طراحی زیبا! شیائومی در ساخت این گوشی نه افراط کرده و نه تفریط؛ مگر یک انسان باید از گوشی چه انتظاری داشته باشد؟ حافظه بالا، باتری مناسب، دوربین با کیفیت، اندازه بسیار عالی با رم و پردازنده قدرتمند. شیائومی به کاربرانش احترام می‌گذارد و مطابق میل مشتری گوشی را تولید کرده است. به نظر من سود فروش، کم اهمیت‌تر از مشتری مداری این شرکت است.

علیرضا سرخیل: سامسونگ گلکسی نوت 8

تصمیم مدیران شرکت سامسونگ برای طراحی و تولید نسخه‌ای دیگر از سری نوت به مانند راه رفتن بر روی لبه شمشیر بود که کوچکترین اشتباه در آن می‌توانست باعث خداحافظی همیشگی آنها با خانواده نوت شود؛ اما عرضه یک فبلت بی‌نقص باعث شد تا همگان آگاه شوند هنوز راه زیادی تا پایان راه این سری مانده است. البته نباید از رقیب اصلی این گوشی یعنی آی‌فون X نیز چشم‌پوشی کرد که در دهمین سالگرد تولید آی‌فون اثبات کرد هنوز هم یادگار استیو جابز است که می‌تواند مرزهای فناوری در حوزه گوشی‌های هوشمند را جابجا کند.

سارا صریحی: سامسونگ گلکسی نوت 8

با توجه به نیازها و آن‌چه از یک هندست هوشمند می‌خواهم، انتخاب من نوت 8 خواهد بود. تنها گزینه‌ای که می‌توان با اطمینان کامل به توانایی قلم هوشمندش به انجام کارهای مرتبط و مورد نیاز پرداخت. اگر بخواهیم از نقاط قوت این دستگاه بگوییم، مسلما دوربین و صفحه‌نمایش  آن در صدر می‌ایستند. سخت‌افزار قدرت‌مند، طراحی بسیار خوش دست، سبکی محسوس و سرعت پاسخگویی بسیار بالای این فبلت از دیگر ویژگی‌هایی هستند که نوت 8 را بهترین انتخاب در میان پرچم‌داران می‌کند. هر چند از نظرم در بخش طراحی و زیبایی ظاهری گزینه‌های بهتری وجود دارند.

مرتضی صفری: سامسونگ گلکسی نوت 8

به جرأت باید گلکسی نوت ۸ را برترین گوشی هوشمند 2017 نامید چرا که این محصول هر آنچه که از یک پرچمدار انتظار می‌رود را در خود جای داده است. ویژگی‌هایی همچون طراحی زیبا و منحصربفرد، نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند، دوربین دوگانه و قلم اس‌پن به همراه امکانات نرم‌افزاری مطلوب، این فبلت را به یک محصول بدون نقص بدل کرده که جای هیچ حرف و حدیثی را برای کسب عنوان برترین گوشی هوشمند سال باقی نمی‌گذارد.

آرش فتحی: سامسونگ گلکسی نوت 8

در یک جمله می‌توان گفت آنچه خوبان همه دارند، گلکسی نوت 8 یکجا دارد. پردازنده بسیار قدرتمند، حافظه رم 6 گیگا‌بایتی، صفحه نمایش سوپر آمولد، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل و از همه مهمتر وزن سبک. به جرات می‌توانم بگویم که گلکسی نوت 8 آمده است تا تمام خاطرات بد نوت 7 را برای همیشه از خاطره‌ها پاک کند.

محمد قریشی: بلک‌بری کی‌وان

طراحی متفاوت و صفحه کلید فیزیکی! فکر می‌کنم همین دو مورد برای انتخاب بلک‌بری کی‌وان به عنوان بهترین گوشی هوشمند سال 2017 کافی باشد. شاید بتوان بلک‌بری کی‌وان را تنها محصولی در سال 2017 دانست که در نگاه اول سازنده خود را لو می‌دهد (البته نباید نوکیا 3310 را فراموش کرد). این شرکت خوش‌نام کانادایی (که البته توسط شرکت چینی TCL مدیریت می‌شود) به خوبی توانسته با حفظ اصالت خود، محصولی به‌روز و درخور توجه را روانه بازار کند. بلک‌بری، کی‌وان را با سیستم عامل اندروید همراه ساخته ولی تفاوتی میان آن و دیگر محصولات اندرویدی وجود دارد: امنیت بالا! متاسفانه این شرکت برای محصول خود قیمت بالایی را درنظر گرفته است. در نهایت باید اضافه کنم که خلق محصولی متفاوت در دنیایی که اکثر شرکت‌ها به کپی‌کاری متهم می‌شوند، می‌تواند حفظ ارزش برند بلک‌بری را به همراه داشته باشد.

پیمان گل‌کار: اسنشال PH1

اسنشال فون

شاید انتخاب گوشی اسنشال در حضور بزرگانی چون نوت 8، آی‌فون 10 و حتی میت 10 پرو کمی عجیب به‌نظر برسد اما من اسنشال را انتخاب کردم زیرا جرات سازنده و به نوعی خرق عادت در ساخت یک تلفن همراه را همیشه تحسین کرده‌ام. در شرایطی که روند رشد این صنعت در طی چند سال اخیر تا حد زیادی کُند و حتی محافظه کارانه شده بود، وجود محصولاتی این‌چنینی و حتی می‌میکس شیائومی که سال گذشته به عنوان برترین محصول انتخابش کردم، موجب تحرک بیشتر سازندگان و همچنین تنوع طلبی خریداران شده است. اسنشال با اینکه از نظر سخت‌افزاری هم گوشی کاملی است، این روزها قیمتی کم‌تر از ۵۰۰ دلار پیدا کرده تا نصف قیمت گوشی مغرور اپل و بسیار ارزان‌تر از محبوب‌ترین گلکسی این روزهای سامسونگ باشد تا خریداران نیک بدانند برای داشتن یک گوشی زیبا و قدرتمند، نیاز به هزینه‌های سرسام آور نیست!

مجتبی مسکینی: سامسونگ گلکسی نوت 8

2017 سال عجیب و غریبی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند بود! در این سال شاهد محصولات بسیار زیادی در بازار بودیم (و یا شاید هم نبودیم)؛ اکثر کمپانی‌ها چندین پرچمدار معرفی کردند و برخی همچون مایکروسافت حتی یک نمونه خشک و خالی هم نداشتند! با همه این‌ها به نظر من گلکسی نوت ۸ کامل‌ترین گوشی امسال بود. این دستگاه کهکشانی هر آنچه خوبان دارند را یک‌جا دارد و شبیه به هیچ گوشی دیگری نیست. داغ نمی‌شود و آتش هم نمی‌گیرد، با سخت‌افزارش شما را به فضا می‌برد، نمایشگرش چشمان‌تان را خیره می‌سازد، دوست خوبی است و در استخر همراهی‌تان می‌کند و حتی می‌گذارد زیر آب با آن کار کنید، با مرام است و اجازه می‌دهد با کارت حافظه ظرفیتش را بیشتر کنید و یا با یک هدفون ساده و استفاده از جک استاندارد صدا به موسیقی گوش دهید، وفادار است و با حسگر عنبیه و سنسور اثر انگشت و یا حتی تشخیص چهره حریم شخصی شما را حفظ می‌کند، یک‌پارچه آقاست و با قلمش دشمنان‌تان را تار و مار می‌کند، دو چشم تیزبین هم دارد که بیشتر از چشمان‌تان به آن‌ها اعتماد می‌کنید! اصلا شما بگویید: چرا نباید نوت ۸، این گوشی فرازمینی را انتخاب کرد؟!

احسان نانکلی: هواوی میت 10 پرو

هواوی امسال با معرفی پردازنده کایرین 970 قدرت خود در ساخت پردازنده را نشان داد. مهم‌ترین ویژگی این پردازنده بهره‌گیری از هوش مصنوعی بوده و این ویژگی در بهبود عملکرد دستگاه و عکاسی کاربرد بسیار زیادی دارد. در بخش دوربین این گوشی با همکاری شرکت آلمانی لایکا موفق به کسب امتیاز فوق‌العاده ۹۷ در بنچمارک Dxomark شده و این موضوع نشان از پیشرفت فوق‌العاده و شگفت‌انگیز این کمپانی دارد. در بخش نمایشگر نیز میت ۱۰ پرو به نمایشگر امولد مجهز شده و  به لطف نمایشگر کم مصرفش، عملکرد بسیار خوبی در بنچمارک‌ها و بررسی‌های مربوط به باتری داشته است. در مجموع پیشرفت هواوی در سال‌های اخیر بسیار شگفت‌‌انگیز بوده و این کمپانی چینی هم اکنون جزو برترین کمپانی‌های تولید گوشی هوشمند به شمار می‌رود.

کیان یعقوبی: وان پلاس 5T

وان‌پلاس 5T

صرف‌نظر از بحث‌هایی که این روزها بر سر برند گوشی‌های هوشمند مطرح می شود، شخصا وان‌پلاس 5T را به عنوان ‌بهترین اسمارت‌فون سال 2017 انتخاب می‌کنم. این گوشی در کنار برخورداری از مشخصه‌های بارزی همچون طراحی بدون حاشیه، دوربین دوگانه و سخت افزار قدرتمند که در اغلب پرچمداران امسال مشاهده می‌شوند، با قیمت بسیار مناسب و ارزان‌تری در بازار به فروش می‌رسد.این ویژگی، وان پلاس 5T را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی های سال 2017 تبدیل می کند. به بیانی دیگر، شرکت وان‌پلاس این امکان را برای کاربرانی با وسع مالی کمتر فراهم کرده تا با خرید وان‌پلاس 5T، لذت کار با پرچم‌داری مدرن و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا را با پرداخت هزینه‌ای کمتر تجربه کنند.

15 در مورد “برترین گوشی سال 2017 از دیدگاه نویسندگان آی‌تی‌رسان”

  1. فقط ایفون و بس
    من 7 دارم خیلی ازش راضیم خداییش هیچوقت دوست ندارم ب دنیای اندروید وارد شم.
    فقط ای او اس
    وسلام

  2. بنظر من میت ده پرو بهترین گوشی امسال بود ، چون هوش مصنوعی بکار برده شده در این گوشی تا چندسالی شرکتها روش مانور میدن و استفاده هواوی به عنوان پیشگام در این زمینه ،خیلی جالبه
    و بنظرم هوش مصنوعی اگه بیشتر روش کار بشه خیلی کاربردی تر از امکانات بیشماری هست که در گوشهای دیگر شرکتها بکار برده شده
    و همینطور هوش مصنوعی آینده گوشی های هوشمنده

  3. اقای گلکار من هم با شما موافقم اما چطور این گوشی رو توی کشور خوبمون ایران تهیه کنیم؟؟؟
    خیلی مسعله ی مهمی هست
    متاسافانه همه جوره در محدودیت هستیم و فکر کنم با پول گمرک و کمیابی این محصول و نداشتم گارانتی معتبر و همچنین نبود قطعات باید قید این گوشی رو زد !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH