با ویژگی جدید اینستاگرام زمان استفاده خود از این شبکه اجتماعی را کنترل کنید

همانند ابزار جدید صفحه نمایش اپل موسوم به اسکرین تایم در آی‌اواس 12 که روزانه میزان استفاده شما از آی‌فون‌تان را می‌سنجد، اینستاگرام نیز قصد دارد تا قابلیت مشابهی را به کاربران خود ارایه دهد.

این ویژگی که User Insights نام دارد، به کاربران نشان می‌دهد که آن‌ها روزانه چقدر از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.

مانند take a break reminder در یوتیوب، کاربران می‌توانند با استفاده از این ویژگی، یک محدودیت زمانی را به منظور استفاده از این شبکه اجتماعی برای خود تعیین کنند تا در صورت استفاده بیش از حد، در قالب یک نوتیفیکیشن به آن‌ها تذکر داده شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و کاربردی اینستاگرام این است که کاربران می‌توانند تعداد اعلان‌های دریافتی خود در این برنامه را محدود کنند. از لحاظ تئوری، این ویژگی موجب کاهش استفاده کاربران از این شبکه اجتماعی می‌شود. احتمالا این منوی جدید در صفحه نمایه کاربران ارایه خواهد شد که شامل یک پیوند به User Insights است.

در حالی‌که هنوز ویژگی User Insights توسط اینستاگرام منتشر نشده است، اما قطعا این روند برای استفاده بهتر و سالم‌تر از تلفن‌های همراه ادامه خواهد یافت.

با توجه به این روند، کاربران می‌توانند از سایر اپلیکیشن‌های محبوب خود نیز انتظار داشته باشند تا چنین ویژگی مشابهی را به امکانات خود اضافه کنند. هرچند تصور می‌شود که تعداد کمی از کاربران به‌خصوص افرادی که واقعا معتاد به تلفن همراه خود هستند، ادامه کار خود با اپلیکیشن را متوقف کنند.

گام بعدی خاموش کردن گوشی و یا استفاده از برنامه‌هایی است که در فواصل زمانی خاص استفاده از تلفن همراه را متوقف می‌کند، اما قطعا این چیزی است که اکثر ما هرگز نمی‌خواهیم که اتفاق بیافتد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH