ردمی 6 پرو

4 دلیل برای اینکه شیائومی ردمی 6 پرو را بخریم!

شیائومی یکی از برندهای معتبر چین و دنیا به شمار می‌رود که هر سال از یک مجموعه‌ کامل شامل موبایل‌های میان‌رده و بالارده رونمایی می‌کند. یکی از این اسمارت فون‌ها ردمی 6 پرو نام گرفته که در ماه June معرفی شده و به ویژگی‌های متعددی مجهز است. در ادامه با ما همراه باشید…


دیزاین و دیسپلی

ردمی 6 پرو

امسال تمام گوشی‌ها با طراحی کم‌حاشیه به بازار عرضه می‌شوند و برخی‌های‌شان نیز از دیزاین ناچ (بریدگی بخش بالایی) استفاده می‌کنند. از آن‌جا که ردمی 6 پرو به تازگی رونمایی شده، پس واضح است که ظاهری مدرن و جذاب دارد و با آخرین تغییرات زبان طراحی Bazel-Less همسو است. گوشی چینی بیش‌تر زیبایی خود را مدیون سطح جلویی است.

در این قسمت نمایشگری گسترده و وسیع قرار گرفته که حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف خود دارد. تولیدکننده با دیزاین ناچ توانسته لنزها، سنسورها و اسپیکر گوشی را در یک جا تعبیه کند و حاشیه‌های بخش بالایی نمایشگر را به حداقل میزان خود برساند. دیسپلی و قاب گوشه‌های گردی دارد که در نهایت به زیبایی و جای گیری بهتر اسمارت فون در دست می‌انجامد. خوش‌بختانه در همه‌ی رنگ‌های ردمی 6 پرو قاب جلو مشکی در نظر گرفته شده تا المان‌های درون ناچ دیده نشوند و یکپارچگی دیوایس برهم نخورد.

در قاب پشت هم اثرات طراحی مدرن به وضوح دیده می‌شود. دوربین‌ دوگانه دستگاه به‌صورت عمودی قرار گرفته که ما را یاد سبک دیزاین آی‌فون 10 می‌اندازد. آلیاژ آلومینیوم این سطح را پوشانده و در دست گرفتن ردمی 6 پرو خوشایند است. برخلاف مدل‌های شیشه‌ای، مقاومت گوشی شیائومی به لطف آلومنیوم بیش‌تر است و لزومی ندارد مدام سطح پشتی را تمیز کنید. حسگر اثر انگشت نیز در هم به‌صورت دایره‌ای شکل قرار گرفته و انگشت کاربر ناخودآگاه روی آن قرار می‌گیرد.

همان‌طور که گفتیم دیسپلی دیزاین مدرنی دارد و تولیدکننده با این طراحی یک گوشی نسبتا بزرگ را در بدنه‌ای کوچک جای داده تا خیلی راحت ردمی 6 پرو در دست و جیب قرار بگیرد. گذشته از این، بازی‌ها و فیلم‌ها بدون وجود حاشیه‌های ضخیم در اطراف صفحه‌نمایش لذت‌بخش‌تر خواهند شد و فضای زیادی برای کنترل کاراکترها و و کار کردن با گزینه‌های مختلف اپلیکیشن‌ها در اختیار دارید.

رزولوشن مناسب موبایل باعث می‌شود جزئیات محتوای در حال اجرا را از دست ندهید و هیچ وقت گوشه‌های تیز را در المان‌ها نبیند. نمایشگر تقریبا 5.8 اینچی ردمی 6 پرو کوچک محسوب نمی‌شود و اگر نسبت 19:9 نبود، اصلا نمی‌توانستید در کمال آرامش با گوشی کار کنید. از آن‌جا که با نسبت مذکور عرض گوشی نسبت به مدل‌های 16:9 کاهش یافته و به این صورت خوش‌دست‌تر می‌شود. ضمنا دیوایس شیائومی در پنج رنگ مشکی، آبی، قرمز، رزگلد و طلایی فروخته خواهد شد.


باتری و قابلیت‌های جانبی

ردمی 6 پرو

اسمارت فون‌ها و در کل وسایل الکترونیکی همیشه در بحث باتری مشکل دارند و هیچ وقت نمی‌توان با یک بار شارژ استفاده‌ی طولانی‌ مدتی از موبایل داشت. با این حال، شیائومی با در نظر گرفتن تکنولوژی‌های نوین و استفاده از یک باتری 4000 میلی آمپری تا حدی رضایت کاربران را به دست می‌آورد. با چنین ظرفیتی گوشی می‌تواند تا یک روز کامل در برابر استفاده‌های سنگین کاربر دوام بیاورد و شاید با استفاده‌های معمولی (مثل جستجو در شبکه‌های اجتماعی و بازدید سایت‌ها) تا دو روز کامل موبایل روشن بماند.

سنسور اثر انگشت که در قاب پشتی قرار گرفته، به سرعت قابل دسترسی است و تا 5 انگشت را شناسایی می‌کند. هم‌چنین با کمک این حسگر اطلاعات خصوصی محافظت می‌شوند و می‌توانید روی گالری یا دل‌نوشته‌های خود قفل بگذارید. سرعت هم به لطف چیپست دستگاه قابل قبول است و کم‌تر مواقعی مشکلی در عملکرد سنسور دیده می‌شود.

اگر می‌خواهید از محتوای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در بعضی از بازی‌ها لذت ببرید، پس باید یک موبایل مجهز به ژیروسکوپ بخرید. خوش‌بختانه ردمی 6 پرو این امکان را به شما می‌دهد تا از عینک واقعیت مجازی خود استفاده کنید و در عین حال به دنبال پوکمون‌ها در خیابان‌ها و کوچه‌ها بروید! چند سامانه (که عمدتا چینی هستند) باعث بهبود کارکرد جی‌پی‌اس می‌شوند و وجود آن‌ها در موبایل یا دیگر وسایل دیجیتال نشان از دقت بالای مکان‌یابی می‌دهد. اگر شما هم می‌خواهید به این سیستم‌ها با پرداخت مبلغ کمی دسترسی داشته باشید، حتما ردمی 6 پرو جزء گزینه‌های خود قرار دهید.


دوربین

ردمی 6 پرو

معمولا هر چقدر که مبلغ کم‌تری برای یک محصول بپردازید، قابلیت‌های کم‌تری نصیبت‌‌تان می‌شود اما قضیه در محصولات شیائومی فرق دارد. اگر این حرف را قبول ندارید، پس باید نگاهی به ردمی 6 پرو کنید. دوربین سطح پشتی شامل دو لنز با رزولوشن‌های 12 و 5 است که تصویر را با جزئیات فراوان ثبت می‌کنند و با دریچه‌های دیافراگم نسبتا باز خود عکاسی را در شرایط نوری ضعیف ممکن می‌سازند.

اگر هم بخواهید در تاریکی عکس یا ویدیو بگیرید، فلاش موبایل شیائومی فعال خواهد شد و محیط را روشن می‌نماید. شاید دوربین دوگانه را در بعضی از اسمارت فون‌های میان‌رده دیده باشید، اما لرزش‌گیر تصویر را در کم‌تر مدلی در رنج قیمتی ردمی 6 پرو مشاهده می‌شود. این ویژگی کیفیت فیلمبردرای و عکسبردرای در حال حرکت را افزایش می‌دهد و لرزش‌های گاه و بیگاه دست کاربر را خنثی می‌سازد. قابلیت‌هایی نیز مانند اچ‌دی‌آر، تشخیص صورت و لبخند و پاناروما در نرم‌افزار دوربین به چشم می‌خورند. اما در بین آن‌ها اچ‌دی‌آر بیش‌تر به کارمان می‌آید. این تکنولوژی عکس‌های تیره را بهبود می‌بخشد و جزئیات تصویر را آشکار می‌کند.

شیائومی دوربین جلویی گوشی را فراموش نکرده و آن را به یک سری از فن‌آوری‌ها مجهز نموده. امکان ضبط ویدیوهایی با رزولوشن فول اچ‌دی (مثل دوربین پشتی) فراهم شده که وجود آن برای کاربران شبکه‌های اجتماعی دلگرم‌‌کننده است. ویژگی اچ‌دی‌آر هم در دوربین سلفی دیده می‌شود که در بالا به مزیت‌های این قابلیت پرداخته‌ایم.


سخت‌افزار و نرم‌افزار

ردمی 6 پرو

پلت‌فرم بخشی مهمی را در تمامی کالاهای دیجیتال ایفا می‌کند و در اصل بدون آن؛ موبایل‌، تبلت، لپ‌تاپ‌ها و… معنایی ندارند. شیائومی ردمی 6 پرو به پردازنده‌ای میان‌رده از کمپانی آمریکایی‌تبار کوآلکام استفاده می‌کند که از بیش‌تر بازی‌ها و اپ‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند. ضمنا این چیپست از هم رده‌های چینی و تایوانی خود عملکرد بهتری را نشان داده و در بنچمارک‌ها رتبه‌ی بالاتری را ثبت کرده است، در نتیجه مطمئن باشید با خرید محصول شیائومی پشیمان نخواهید شد.

مجموعه سخت‌افزاری کامل نمی‌شود، مگر با حضور حافظه‌ داخلی و اجرایی. ردمی 6 پرو در سه نسخه با مقادیر مختلف رم‌ و رام‌ موجود است. مدل پایه حافظه‌ای 32 گیگابایتی و رمی 3 گیگابایتی دارد، مدل کمی گران‌تر دارای حافظه‌ای 64 گیگابایتی و رمی 3 گیگابایتی است و مدل اعلا نیز 64 گیگابایت فضای داخلی و 4 گیگابایت رم در اختیار کاربر می‌گذارد. پس باید بودجه و نیاز خود نگاه کنید. اگر اپ‌ها زیادی را دانلود و نصب می‌کنید و همزمان برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کنید، باید ورژن‌ گران‌تر را خریداری نمایید.

در بخش نرم‌افزار مثل همیشه شیائومی از آخرین‌ها استفاده کرده و در کنار اندروید 8.1 رابط کاربری مخصوص خود را منتشر نموده است. نگارش نهم MIUI از طراحی مدرن پیروی می‌کند و تجربه‌ای متفاوت را از اندروید ارائه می‌دهد. سازنده مشهور است که به این که آپدیت‌های منظم و دراز مدتی برای موبایل‌های خود عرضه می‌کند. با خرید ردمی 6 پرو از جدیدترین تکنولوژی‌ها در حوزه نرم‌افزار بهره‌مند می‌شوید. در واقع وقتی گوشی همیشه به‌روز بماند، فورا قدیمی نخواهد شد و در معرض نفوذ بدافزارها و ویروس‌ها قرار نخواهد گرفت.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

2 در مورد “4 دلیل برای اینکه شیائومی ردمی 6 پرو را بخریم!”

  1. گوشی قوق العاده با قیمت تقریبی 2 میلیون در اواخر مرداد.واقعا فوق العاده….از صد تا سری j سامسونگ بهتره…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH