Mi 8 SE

بررسی اولیه شیائومی Mi 8 SE؛ تعریف متفاوتی از میان‌رده!

تعداد سازنده‌های موبایل از همیشه بیش‌تر و طبیعتا به شمار گوشی‌ها نیز افزوده شده است. اما همه‌ آن‌ها محصولات اعلا و باکیفیتی تولید نمی‌کنند و شناخت بهترین‌ها با این حجم از تنوع سخت‌تر می‌گردد. شیائومی یکی از برندهای معتبر حوزه گوشی‌هاست که جدیدا پرچم‌دار 2018 خود را معرفی کرده است.

شیائومی در ماه می میلادی از سه اسمارت فون پرده برداشت. Mi 8 که پرچم‌دار اصلی به حساب می‌رود، مشخصات رده‌بالایی دارد و گران‌قیمت‌تر از Mi 8 SE است. در اصل SE ورژن تضعیف شده پرچم‌دار شیائومی است. Mi 8 اکسپلورر نیز نسخه‌ی لاکچری و خاص سری Mi 8 محسوب می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید…


پلت‌فرم؛ قدرت و درخشش هوش مصنوعی!

Mi 8 SE

پلت‌فرم شامل سخـت‌افزار و نرم‌افزار است که بسیار در این گوشی جدی گرفته شده است. سازنده چینی سعی کرده با قطعات جدید و قدرت‌مند یکی از بهترین تجربه‌ها را رقم بزند. مثل عادت همیشگی، شیائومی از کمپانی کوآلکام برای ساخت پردازنده‌ استفاده کرده اما این بار کمی فرق دارد. SDM 710 برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته و در Mi 8 SE تعبیه شده است.

ولی چرا این چیپست تا این حد مهم است و بهره‌گیری از آن برای شیائومی ضروری بود؟‌ کوآلکام با معرفی مدل اسنپدراگون 710 عصری تازه را آغاز نموده که در آن اسمارت فون‌ها قیمت زیادی ندارند و در عین حال قدرت‌مند هستند. به‌عنوان مثال موتور هوش مصنوعی که بیش‌تر در تراشه موبایل‌های بالارده دیده می‌شود، در این پردازنده قرار گرفته که یادگیری ماشینی را به گوشی خواهد افزود. این بدان معناست که اسمارت فون بعد از مدتی رفتار و علاقه‌مندی‌های شما را درک می‌کند و سپس با کمک این اطلاعات برنامه‌ها را غیرفعال می‌کند یا عملکرد اسمارت فون را در یک اپلیکیشن خاص که بیش‌تر از آن استفاده می‌کنید، بهبود می‌دهد. با کمک تکنولوژی مزبور عمر باتری افزایش می‌یابد و تجربه کاربری لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

گذشته از این، موتور هوش مصنوعی در زمینه دوربین هم اثر می‌گذارد که در ادامه به آن پرداخته‌ایم. در کنار این چیپست فوق‌العاده، مقادیر مناسبی از حافظه‌ داخلی و اجرایی قرار گرفته است. با 64 گیگابایت، بیش‌تر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های باکیفیت پلی‌استور را تجربه خواهید کرد و همچنین با استفاده از رم 6 گیگابایتی (در نسخه گران‌قیمت) اجرا کردن همزمان برنامه‌ها و گیم‌ها بدون هیچ لگی صورت می‌گیرد.

نرم‌افزار MI 8 SE هم پر از شگفتی است. اندروید نسخه 8.1 در کنار رابط کاربری مخصوص شیائومی قرار گرفته و تجربه بی‌نظیری را ارایه می‌دهند. نگارش 9.5 MIUI از همیشه بهتر شده و با توجه به سابقه تولیدکننده در انتشار آپدیت‌ها، می‌توانیم بگوییم که به‌زودی باید منتظر ورژن دهم این رابط کاربری باشید.

یکی از قابلیت‌های UI جدید شیائومی، ژست‌های متعدد است که برای صفحه‌نمایش مدرن و تمام‌صفحه مانند MI 8 SE استفاده می‌گردد. با این ژست‌ها بازگشت به صفحه اصلی و جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها به سرعت انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به دکمه‌های مجازی یا لمسی در پایین صفحه نخواهید داشت. گوگل در اندروید 8.1 نیز تغییرات اعمال کرده که منجر به افزایش عمر باتری شده‌اند. علاوه بر این، هر اپلیکشینی که بخواهد به اطلاعات خصوصی کاربر دسترسی داشته باشد، محدود خواهد شد. انتظار می‌رود شاهد به‌روزرسانی‌های متعددی برای این عضو خانواده Mi 8 باشیم و کمپانی‌ تا چند سال آپدیت‌های امنیتی را محافظت از گوشی در برابر بدافزارها عرضه کند.


طراحی و نمایشگر؛ پرمیوم!

Mi 8 SE

با اولین نگاه می‌فهمید که با یک موبایل اعلا طرف هستید که پیدا کردن نمونه‌‌ای مانند آن با این قیمت کار دشواریست! قاب پشت و جلو بر اساس طراحی مدرن ساخته شده‌اند و با بهترین مواد اولیه تجربه خوشایندی را هدیه می‌دهند. در سطح جلویی، نمایشگری با طراحی کم‌حاشیه و با یک بریدگی در قسمت بالایی خودنمایی می‌کند.

حاشیه‌ها با کمک ناچ و افزایش درصد نمایشگر به بدنه به حداقل میزان خود رسیده‌اند و تماشای فیلم و بازی کردن لذت‌بخش خواهد بود. فضایی زیادی در اختیار دارید و می‌توانید به راحتی با کنترلرهای گیم و گزینه‌های اپ‌ها کار کنید. در قاب پشت هم دوربینی دوگانه با سبکی مانند آی‌فون 10 قرار گرفته و سنسو اثر انگشت دایره‌ای شکل نیز در مکان مناسبی قرار دارد. به محض در دست گرفتن اسمارت فون، ناخودآگاه انگشت‌تان روی این حسگر می‌رود و گوشی آنلاک خواهد شد.

در واقع دیزاین Mi 8 SE با وجود نمایشگر جذابیت پیدا کرده و با روشن شدن این صفحه، زیبایی تا حد زیادی افزایش می‌یابد. شیائومی تکنولوژی ساخت سوپر امولد را برای موبایل خود در نظر گرفته که هم بهتر از نمونه‌های ال‌سی‌دی است و هم گران‌قیمت‌تر! امولدها کنتراست بالایی دارند و رنگ‌ها را اشباع نشان می‌دهند. این باعث می‌شود تا چشمان‌ شما به سوی چنین صفحاتی کشیده شود و به آن‌ها زل بزنید. ضمنا روشنایی در سطح بالایی قرار دارد و می‌توانید به بیرون بروید و بدون مشکلی زیر نور خورشید کار کنید. عمر باتری هم با استفاده از امولدها بیش‌تر خواهد شد.

به‌طور کلی در سری اولدها خاموش کردن تک‌تک پیکسل‌ها ممکن است و برای مثال لازم نیست برای قابلیت AOD تمام صفحه روشن بماند. اندازه نمایشگر قابل قبول است و به کمک نسبت تصویر و طراحی کم‌حاشیه به آسانی در دست و مکان‌های کوچک قرار می‌گیرد. رزولوشن فول اچ‌دی امکان مشاهده جزئیات فوق‌العاده‌ای در محتواها را می‌دهد. جدیدا استاندارهایی در زمینه دیسپلی موبایل‌ها به کار می‌رود که کیفیت را افزایش می‌دهند و تصویر را زیباتر از قبل می‌نمایند. خوش‌بختانه Mi 8 SE از یکی از این استانداردها به‌نام HDR10 استفاده می‌کند تا نقاط تاریک بازی‌ها و فیلم‌ها روشن شوند و جزئیات بیش‌تری نشان داده شود. برای محافظت از این قطعه پرمیوم هم سازنده چینی محافظی را از شرکت کورنینگ به کار گرفته است که موبایل در برابر بسیاری از تهدیدات مانند خط‌و‌خش‌ها و سقوط مقاوم می‌سازد.


دوربین؛‌ تلفیق برترین تکنولوژی‌ها!

Mi 8 SE

لنزهایی با رزولوشن 12 و 5 مگاپیکسل در قاب پشت دیده می‌شوند که همگی نشان از کیفیت بالای عکاسی و ثبت جزئیات کم‌نظیر در عکس‌ها دارند. ضریب F این دوربین‌ها مقدار قابل قبولی است که امکان عکس‌بردای و فیلم‌برداری را در شرایط نوری ضعیف می‌دهند. یکی از همین لنزها به لرزش‌گیر تصویر مجهز است که لرزش‌های دست را خنثی می‌سازد و می‌توانید در حین حرکت با خودرو یا اتوبوس به عکاسی بپردازید.

ولی قابلیت‌های دیگر دوربین آن را خاص نموده‌اند. موتور هوش مصنوعی که بخش کوچکی از چیپست را تشکیل می‌دهد، در اینجا فایده خود را به نمایش می‌گذارد. گوشی با تجزیه و تحلیل شرایط و محیط سعی می‌کند بهترین تنظیمات را اعمال سازد و تصویری حرفه‌ای را برای شما ثبت کند. نیازی نیست وقت خود را برای تنظیم گزینه‌های مختلف تلف کنید و فقط، دکمه شاتر را بفشارید.

در کل، هوش مصنوعی سرعت عکاسی را افزایش می‌دهد. تکنولوژی Dual Pixel AF که بیش‌تر در دوربین‌ها دیجیتال دیده می‌شوند، در این موبایل نیز وجود دارد و سرعت عمل فوکوس بیش‌تر می‌شود. گذشته از این، فوکوس روی اجسام در حال حرکت ممکن می‌شود و دوربین به خوبی سوژه‌ها را دنبال می‌کند. Mi 8 SE ضبط ویدیوهای 4K را هم محقق می‌سازد که با توجه به مقدار حافظه داخلی دیوایس می‌توانید چندتایی از آن‌ها را ذخیره کنید.

دوربین جلو 20 مگاپیکسلی بوده و جزئیات زیادی را ثبت می‌کند. این لنز با استفاده از دریچه دیافراگم باز، نور محیط را جذب می‌کند و عکس‌های تیره را روشن می‌سازد. امکان ضبط ویدیوهای فول اچ‌دی آن هم با دوربین سلفی خبری خوب برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی است که در Mi 8 SE وجود دارد و می‌توانید با کیفیت بالا در قرارهای اسکایپی حاضر شوید.

به سوپر گروه گوشی‌های شیائومی ملحق شوید

1 در مورد “بررسی اولیه شیائومی Mi 8 SE؛ تعریف متفاوتی از میان‌رده!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH