گلکسی A6 پلاس

بررسی اولیه گلکسی A6 پلاس؛ مدرن و جذاب!

سامسونگ که در حال حاضر پرفروش‌ترین تولیدکننده موبایل به حساب می‌آید، بیش‌تر از هر زمان دیگری به معرفی موبایل‌ها می‌پردازد و هر سال شاهد تعداد زیادی موبایل از این شرکت هستیم. گلکسی A6 پلاس هم یکی از همین دیوایس‌هاست. در ادامه با ما همراه باشید تا با این مدل آشنا شویم.


دوربین

گلکسی A6 پلاس

با ظهور و محبوب‌تر شدن شبکه‌های اجتماعی کاربران به این نتیجه رسیدند که نیاز به یک دوربین سلفی باکیفیت دارند. این نیاز به سرعت توسط تولیدکنندگان نیز درک شده و حالا شاهد موبایل‌هایی با دو دوربین در قاب جلو هستیم؛ اما شاید نیاز به این ماژول نباشد. ۲۴ مگاپیکسل رزولوشنی است که سامسونگ برای دوربین سلفی گلکسی A6 پلاس تدارک دیده. این لنز قادر به ثبت جزئیات بسیاری است که برای سلبریتی‌ها موضوع مهمی به حساب می‌آید. دریچه دیافراگم نسبتا باز دستگاه نور زیادی را جذب کرده و در نهایت عکس‌های شما روشن می‌شوند. حتی می‌توان گفت این امکان داده شده تا در شرایط ضعیف نوری هم به عکاسی مشغول شوید و تصاویر نابی ثبت کنید. این را هم مدیون فلاش ال‌ای‌دی تعبیه شده در کنار دوربین سلفی هستیم.

لنز قاب جلو برای همه مهم است، اما حقیقتا دوربین پشتی کار اصلی را برعهده دارد و ما از آن انتظار کیفیت بالا را داریم. خوش‌بختانه شاهد دوربین دوگانه باکیفیتی در سطح پشتی هستیم که عکس‌های روشنی را ثبت می‌کند. از آن‌جا که دریچه‌ دیافراگمی به اندازه‌ گلکسی S7 دارد و در حد پرچم‌داران دیگر شرکت‌هاست. پس در محیط‌های تاریک نگران نباشید و به عکسبرداری بپردازید. رزولوشن بالا هم جزئیات زیادی را رقم خواهد زد و ریزه‌کاری‌ها به‌طور محو نخواهند بود. با این همه، قابلیت اصلی این دوربین‌ها چیز دیگری است. عکاسی پرتره ویژگی جذابی است که در گوشی‌های مجهز به دو لنز حضور دارد. حرفه‌ای بودن این نوع از عکس‌ها را مدیون دوربین ۵ مگاپیکسلی اسمارت فون هستیم که وظیفه‌ تشخیص بک‌گراند را برعهده دارد. قابلیت‌های معمول هم مثل فلاش‌ال‌ای‌دی، اچ‌دی‌آر، عکاسی پانوراما و تشخیص چهره و لبخند فراموش نشده‌اند و در کل، اپلیکیشن دوربین کاربردی شده است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

samsung-galaxy-a6-plusوقتی به سخت‌افزار دستگاهی می‌رسیم، انتظار زیادی داریم و می‌خواهیم اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها با تمام سرعت اجرا شوند. اما این مهم همیشه امکان‌پذیر نیست. یکی از نمونه‌های حی و حاضر گلکسی A6 پلاس است که از پردازنده‌ اقتصادی اسنپدراگون بهره می‌گیرد که فقط توان اجرای سریع اعمال روزمره را دارد. به‌عنوان مثال با این مجموعه می‌توان با سرعت مطلوبی به جستجو در اینترنت پرداخت، سری به شبکه‌های اجتماعی زد و همچنین چند عکس گرفت. انجام این کارها در گوشی مزبور ساده است و با هیچ لگ یا وقفه‌ای مواجه نخواهید شد. اما وقتی پای‌تان را فراتر بگذارید و یک بازی نسبتا سنگین را اجرا کنید، چیپست جوابگوی فریم‌ها و اطلاعات نخواهد بود و حتما پرش‌های متعددی را مشاهده خواهید کرد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که گلکسی A6 پلاس یک اسمارت فون مناسب بازی و حتی اپلیکیشن‌های سنگین نیست و بهتر است به دلیل دیگری این مدل را خریداری نمایید. برای ذخیره محتواها فضای زیادی در اختیار دارید. البته حافظه متفاوت است و به نسخه‌ انتخابی شما برمی‌گردد. اگر گران‌ترین ورژن را بخرید، ۴ گیگابایت رم دریافت خواهید کرد که مقدار مناسبی برای یک موبایل میان‌رده است. پس اجرا کردن چند برنامه به‌طور همزمان مشکلی را در عملکرد دستگاه ایجاد نخواهد کرد. قابلیت اضافه کردن حافظه هم تدارک دیده شده و تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت قادر به افزایش فضا ذخیره‌سازی هستید. قسمت دیگری هم در سخت‌افزار گجت مورد توجه قرار می‌گیرد. سرعت اتصال برای همه کاربران مهم است و می‌تواند به یکی از دلایل خرید یک موبایل مبدل گردد. از همین ابتدا بیان کنیم که انتظار سرعت چندین مگابایتی نداشته باشید! گلکسی A6 پلاس نه از کتگوری بالایی بهره می‌برد و نه از USB نوع C. این یعنی شما با استاندارهای قدیمی طرف هستید که سرعت زیادی ندارد و حتما وقت شما را در زمان شارژ کردن گوشی یا انتقال اطلاعات می‌گیرند. شاید سنسور اثر انگشت به بخش نرم‌افزاری هم ربط داشته باشد، اما کارایی آن با سخت‌افزار معنا پیدا می‌کند. پس نباید توقع سرعت زیادی را از این حسگر در گلکسی A6 پلاس داشته باشید.

نرم‌افزار خوب می‌تواند قابلیت‌های سخت‌افزار را افزایش دهد و بهره‌برداری بیش‌تری از قدرت این بخش داشته باشید. اندروید نگارش هشتم نرم‌افزار گلکسی A6 پلاس را توسعه داده و در کنار رابط کاربری اختصاصی شرکت یکی از بهترین تجربه‌ها را رقم خواهد زد. این ورژن از سیستم‌عامل گوگل بهینه‌تر از قبل شده و اپلیکشین‌های پرمصرف را شناسایی می‌کند و سعی در آگاه کردن شما خواهد داشت. ویژگی‌های رابط کاربری سامسونگ را هم نباید از یاد برد. طراحی این UI از همیشه بهتر شده و شاهد حضور پررنگ دیزاین متریال و فلت هستیم. برخلاف سال‌های گذشته، قابلیت‌های بی‌شمار و گاها بی‌استفاده‌ای تعبیه نشده و تکنولوژی‌های کاربردی در نظر گرفته شده‌اند. ضمنا در بخشی کاملا مخصوص می‌توانید وضعیت دستگاه خود را از نظر امنیت و مصرف باتری زیر ذره‌بین قرار داده و کارهایی را در جهت بهبود دیوایس انجام بدهید.

طراحی و نمایشگر

گلکسی A6 پلاس

با استناد بر این‌که سخت‌افزار دیوایس در سطح متوسطی قرار ندارد، صفحه‌نمایش هم طبیعتا باید این گونه باشد. ولی اوضاع فرق می‌کند. در قسمت جلویی نمایشگری بزرگ و در حد و اندازه‌ یک تبلت قرار گرفته که رزولوشن بالایی دارد و در عین عظیم بودن صفحه‌نمایش، جزئیات را از قلم نمی‌اندازد. طراحی مدرن هم فراموش نشده. گوشه‌های گرد و نسبت تصویر عریض این حرف را اثبات می‌کنند و با این مشخصات، می‌توان گفت که موبایل غول‌آسا به‌راحتی در دست جای می‌گیرد و در هنگام قرار دادن اسمارت فون در فضاهای کوچک مشکلی نخواهید داشت. اما هرچقدر از رزولوشون و اندازه بگوییم، سخن تکنولوژی ساخت خوش‌تر است! این فن‌آوری از خانواده اولدهاست و توسط خود سامسونگ توسعه داده شده و تبدیل به سوپرامولد گشته است. در نتیجه روشنایی مناسب و کار با دستگاه در محیط بیرون تقریبا به آسانی داخل خانه خواهد بود. رنگ‌ها هم برخلاف نمونه‌های ال‌سی‌دی مرده و سرد نیستند و به‌صورت جذابی نشان داده می‌شوند. در نتیجه باید دیدن مستندهای رنگارنگ را در این صفحات تجربه کنید. متاسفانه (تا آنجا که ما می‌دانیم) برای محافظت از این نمایشگر گران‌‌قیمت محافظی در نظر گرفته نشده و بهتر است اول اقدام به خرید یک گلس مقاوم کنید. قابلیت بسیار کاربردی AOD هم از یاد نرفته‌ است. دیسپلی اگر شما مایل باشید همیشه روشن خواهد بود و اطلاعات برروی آن درج خواهند شد. اطلاعاتی چون آخرین نوتیفیکیشن‌ها، زمان و تاریخ که دانستن آن‌ها بدون آنلاک کردن گوشی در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و برای عمر باتری هم بهتر است.

همان‌طور که از بخش صفحه‌نمایش واضح است، طراحی مدرن در ساخت گلکسی A6 پلاس رسوخ کرده و در همه‌ بخش‌ها اثری از دیزاین مدرن دیده می‌شود. حاشیه‌‌های اطراف پنل به حداقل میزان خود رسیده‌اند و اپ‌ها و بازی‌ها با تمرکز بیش‌تری نشان داده شده و مزاحمتی وجود نخواهد داشت. بخش پشتی هم با آلیاژ آلومینیوم یکپارچه شده و حس خوبی در هنگام لمس منتقل می‌کند. ماژول‌های دوربین دوگانه به همان سبک سری ۲۰۱۸ J قرار گرفته‌اند و ظاهری عجیب به اسمارت فون داده‌اند. از آنجا که کم‌تر شاهد این چینش هستیم و بیش‌تر عادت به حضور داشتن لنزها در گوشه سمت راست کرده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH