گلکسی واچ سامسونگ؛ یک ساعت هوشمند رویایی!

مدتی است که ساعت‌های هوشمند به میزان جذابیت و محبوبیتشان در گذشته نیستند، اما ظاهرا سال 2018 می‌تواند سال بسیار خوبی برای این محصولات باشد. گوگل ساعت هوشمند پیکسل واچ خود را با پردازنده‌های قوی کوالکام در دست‌ساخت دارد و شرکت سامسونگ آماده عرضه و انتشار محصول جدید خود، یعنی گلکسی واچ شده است.

در این مقاله به ویژگی‌ها و معرفی گلکسی واچ سامسونگ می‌پردازیم. شایعات زیادی از چندی بیش برای این محصول پخش شده و شاید بعضی از آنها این ساعت هوشمند را به یکی از بهترین‌ها بدل کنند. دلایل زیادی وجود دارد که گلکسی واچ بهترین ساعت هوشمند باشد، چند دلیل را باهم بررسی کنیم.

سیستم‌عامل Wear یک تغییر بزرگ و مهم است

قطعا یکی از مهم‌ترین و شاید بهترین اتفاق برای ساعت هوشمند جدید سامسونگ استفاده از سیستم‌عامل Wear به‌جای سیستم‌عامل طراحی خود این شرکت، یعنی Tizen است.

محصولاتی مانند گیر S3، گیر اسپورت و گیر فیت 2 از سیستم‌عامل Tizen استفاده می‌کنند. قطعا سیستم‌عامل بدی نیست و در سال‌های گذشته پیشرفت‌ها و اصلاحات زیادی داشته است. اما به نظر نمی‌رسد که توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان آن رقابت موفقی با دیگر پلتفرم‌ها داشته‌اند.

در سیستم‌عامل Wear برنامه‌ها حجم اولیه دستگاه را اشغال نمی‌کنند. برنامه‌هایی مانند Spotify، گوگل مپس، Nest، Lifesum، اوبر، Delta و چندین برنامه دیگر به‌صورت انتخابی قرار می‌گیرند.

این‌ها چند مورد از مواردی هستند که در سیستم‌عامل Tizen وجود ندارد. البته سیستم‌عامل Wear قابلیت‌های بسیار زیاد دیگری را نیز داراست.

S Voice دستیار صوتی سیستم‌عامل Tizen است، البته شرکت سامسونگ می‌تواند از دستیار هوشمند جدید Bixby نیز در گلکسی واچ استفاده کند. این در حالی است که سیستم‌عامل Wear از گوگل اسیستنت استفاده می‌کند.

برای استفاده از پیام کوتاه، وضعیت آب و هوا، کارهای روزانه و تقویم، قطعا گوگل اسیستنت بسیار موفق‌تر و بهتر از دستیارهای هوشمند متعلق به شرکت سامسونگ است.

یک نکته بسیار مهم دیگر در مورد سیستم‌عامل Wear وجود دارد.کاربران این سیستم‌عامل به‌سادگی و به‌راحتی از آن استفاده می‌کنند و اصلا موارد پیچیده و دستورالعمل سختی در آن دیده نمی‌شود. البته چند مورد وجود دارد که شرکت گوگل باید روی آنها کار کند، اما قطعا در مقایسه با تنظیمات پیچیده Tizen این سیستم‌عامل بسیار مناسب کاربران طراحی شده است.

گلکسی واچ از پرداخت الکترونیکی سامسونگ پشتیبانی می‌کند

علاوه بر استفاده از سیستم‌عامل Wear که اتفاق بزرگ و مهمی برای این ساعت هوشمند به‌حساب می‌آید، ویژگی مهم دیگری نیز در این ساعت قرار دارد. این ساعت هوشمند از Samsung Pay برای پرداخت الکترونیک استفاده می‌کند. قطعا این سیستم الکترونیکی پرداخت برای سیستم‌عامل اندروید بسیار موفق بوده و درنتیجه بسیار مناسب کاربران گلکسی واچ خواهد بود.

یقینا گوگل تلاش خواهد کرد که سیستم پرداخت Google Pay را در سیستم‌عامل Wear جای دهد، اما ظاهرا شرکت سامسونگ می‌تواند به این توافق با گوگل برسد که Samsung Pay کیف پول دیجیتال آن شود.

اگر شرکت سامسونگ بتواند گوگل را متقاعد کند، یقینا یکی از بهترین سیستم‌های پرداخت الکترونیکی حال حاضر در گلکسی واچ قرار خواهد گرفت و این یک امتیاز و مزیت بزرگ است. نه‌تنها این سیستم پرداخت الکترونیک به کاربران خود پیشنهادهای تخفیف و موارد زیاد دیگری ارایه می‌دهد، بلکه با اضافه شدن تراشه MST (انتقال امن مغناطیسیMagnetic Secure Transmission، اطلاعات حساب و موارد خرید را به دستگاه‌های خودپرداز وارد کرده و مانند یک کارت اعتباری عمل می‌کند) در داخل گلکسی واچ (مانند گیر S3)، این دستگاه به یک کارت پرداخت اعتباری برای خرید تبدیل می‌شود و می‌توان از آن به‌سادگی در فروشگاه‌ها استفاده کرد.

البته شک و شبهه زیادی وجود دارد که تمام این موارد در داخل این محصول قرار گیرند. هرچند که شرکت سامسونگ اعلام کرد که این سیستم پرداخت را با گیر S3 برای همه امکان‌پذیر خواهد کرد، بنابراین اگر گوگل موافقت کند، خیلی دور از ذهن نخواهد بود که این سیستم قوی پرداخت الکترونیک نیز از موارد و ویژگی‌های مهم گلکسی واچ شود.

بهترین سخت‌افزار برای گلکسی واچ

شاید شرکت سامسونگ درزمینه نرم‌افزاری با سیستم‌عامل Tizen موفق نباشد، اما قطعا همیشه از سخت‌افزار قدرتمند و امکانات مناسبی استفاده کرده است.

چند سال از عرضه گیر S2 با ویژگی منحصربه‌فرد قاب چرخان می‌گذرد و همچنان یک از بهترین روش‌های استفاده از ساعت هوشمند ارزیابی می‌شود. به‌صورت یکپارچه و دقیق این مکانیسم در دستگاه کار گذاشته شده و حس بهتری از صفحه لمسی برای ساعت هوشمند به وجود آورده است.

بعضی گزارش‌ها خبر از یک مکانیسم جدید برای استفاده کاربران در گلکسی واچ می‌دهند. هنوز دقیق معلوم نیست که چه مکانیسمی برای این محصول طراحی شده است، اما این مکانیسم قطعا یک سیستم جدید برای تمام کاربران را ارایه خواهد کرد. آیا این مکانیسم جدید در ادامه سیستم قاب چرخان ساعت هوشمند سامسونگ خواهد بود یا به‌کلی تغییر خواهد کرد؟ قطعا همگان منتظر دیدن و استفاده از یکی از این موارد هستند.

همچنین شرکت سامسونگ در گلکسی واچ علاوه بر حسگر شمارنده تپش قلب، از یک حسگر اندازه‌گیر فشارخون نیز ممکن است استفاده کند. قطعا این یک ویژگی بسیار جدید است و برای بسیاری از کاربران که نگران سلامتی خود هستند و همیشه فاکتورهای بدن خود را کنترل می‌کنند، یک ویژگی بسیار مفید خواهد بود.

آینده تکنولوژی ساعت هوشمند در دستان گلکسی واچ

قطعا تمام ما منتظر این هستیم که ببینیم شرکت گوگل برای پیکسل واچ خود چه چیزی در آستین دارد؛ اما شاید این گلکسی واچ سامسونگ باشد که بتواند یک محصول باکیفیت و پرطرفدار را ارایه کند و گوی سبقت را از شرکت گوگل برباید.

فرض کنید که تمام موارد ازجمله سیستم‌عامل Wear، پرداخت الکترونیک سامسونگ، ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید همه و همه در گلکسی واچ به‌کار برده شوند، با این تفاسیر قطعا این ساعت هوشمند انتخاب اول بسیاری از کاربران اندروید خواهد بود.

هرچند که در این زمان تمام موارد بالا در حد شایعه و حدس و گمان است و همچنان مشخص نیست که شرکت سامسونگ دقیقا چه محصولی را ارایه دهد. هم می‌تواند یک محصول بهتر باشد و هم در این حد و اندازه ظاهر نشود. درهرحال، قطعا گلکسی واچ، ارزش صبر و انتظار را خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH