با فناوری جدید یادگیری ماشین می‌توان اقدام به شناسایی هکرها کرد!

کدنویسی درست مانند آشپزی، نقاشی یا نوشتن، حرفه‌ای است که هر شخص روش‌های مخصوص به خود را در آن دارد؛ اینکه الگوریتم‌ها چگونه مورد استفاده قرار گیرند و هر کدی به چه شکل با سایر کدها پیوند داشته باشد، مواردی هستند که به‌نوعی می‌توان آن‌ها را امضای هر برنامه‌نویس به حساب آورد. حالا محققین به این نتیجه رسیده‌اند که با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشین می‌توان هر کدی را حتی علی‌رغم اینکه به‌طور کاملا ناشناس نوشته شده باشد، شناسایی کرد.

این تحقیقات با همکاری Rachel Greenstadt از اساتید علوم کامپیوتر دانشگاه Drexel و یکی از دانشجویان سابق وی به نام Aylin Caliskan انجام پذیرفته است.

در این شیوه نمونه‌های مختلفی از کار یک برنامه‌نویس به هوش مصنوعی داده می‌شود تا با مطالعه ساختار کدها و آموزش خود، قادر به تشخیص کار برنامه‌نویس در آینده بشود. براساس تستی که آن‌ها با استفاده از Code Jam گوگل انجام دادند، هوش مصنوعی ارایه شده توسط آن‌ها، نسبتا حرفه‌ای عمل کرده و توانست در ۸۳ درصد موارد، برنامه‌نویسان موردنظر را مورد شناسایی قرار دهد.

اما اینکه چرا این مطالعه مهم و مفید است باید گفت که از این روش می‌توان برای تحقیق درباره هک‌های صورت گرفته و یافتن هویت افرادی که اقدام به انتشار بدافزارهای خاصی می‌کنند (که اغلب به‌طور ناشناس و بدون هیچ ردپایی صورت می‌گیرد)، استفاده نمود. این شیوه همچنین در شرایط قانونی مانند کپی‌برداری یک توسعه‌دهنده از کدهای توسعه‌دهنده دیگر هم قابل کاربرد است. حال باید دید این برنامه هوش مصنوعی که بر پایه فناوری یادگیری ماشین شکل گرفته در عمل چقدر می‌تواند موفق باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH