این 5 گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را از بازار بخرید (مهر ماه 97)

یکی از مهم‌ترین دلایلی که به گوشی‌های هوشمند، لقب همراه را می‌دهند؛ حضور باتری‌های قابل شارژ است. باتری‌هایی که توسط کابل‌های مختلفی می‌توان آن‌ها را شارژ کرد. اما حالا با پیشرفت تکنولوژی می‌توان از فناوری شارژ بی‌سیم برای شارژ کردن باتری‌ گوشی‌های هوشمند بهره گرفت. به این معنی که دیگر نیازی نباشد که مدام کابل شارژر را به گوشی بزنید. این فناوری به‌صورت گسترده برای نخستین بار در گوشی نوکیا لومیا 920 به دنیا شناخته شد. دستگاهی که در سال 2012 عرضه شد و ورق را به نفع کمپانی سازنده برگرداند. حالا اما مدل‌های متفاوتی با پشتیبانی از شارژ وایرلس راهی بازار شده‌اند و افراد زیادی خواهان این ویژگی هستند. به همین بهانه امروز در آی‌تی‌رسان و بعد از معرفی گوشی‌های باریک و سبک و همچنین بهترین مدل‌های مجهز به دوربین سلفی دوگانه، تصمیم گرفتیم تا 5 گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را معرفی کنیم. البته یادتان نرود که شاخص اصلی ما برای انتخاب، حضور گوشی در بازار کشورمان است؛ بنابراین برخی مدل‌های نایاب و یا گوشی‌های چینی جایی در لیست ما ندارند.

پیش از شروع کار، بهتر است که این نکات را در نظر بگیرید:

  • شارژ بی‌سیم در حال حاضر با فناوری القای الکترومغناطیسی و همان سیم‌پیچ‌های معروف کار می‌کند و فلز، مانع از انجام آن می‌شود. بنابراین خیلی انتظار نداشته باشید که تمام گوشی‌های مجهز به قاب فلزی از این ویژگی بهره‌مند باشند.
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، به‌معنای استفاده از گوشی در هرجای اتاق و شارژ شدن آن نیست! برای شارژ، شما نیاز به پد مخصوصی دارید تا گوشی را بر روی آن قرار دهید. این پد در حال حاضر توسط هیچ سازنده‌ای همراه با گوشی عرضه نمی‌شود و می‌بایست به‌صورت جداگانه از بازار بخرید.
  • گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم معمولا در رده پرچمداران دیده می‌شود و این ویژگی چیزی نیست که در محصولات پایین‌رده وجود داشته باشد. بنابراین برای استفاده از آن لازم است که جیب‌تان را حسابی (با توجه به قیمت ارز) خالی کنید.
  • سرعت شارژ شدن گوشی به پد شارژر وایرلس شما و همچنین فناوری به‌کار رفته در گوشی‌تان مرتبط است. در نتیجه ممکن است که سرعت شارژ شدن وایرلس با یک پد و در دو گوشی، تفاوت زیادی داشته باشد.
  • یادتان نرود که به‌طور کلی، سرعت شارژ شدن به‌صورت بی‌سیم نسبت به شارژ با کابل به مراتب پایین‌تر است. پس انتظار نداشته باشید که گوشی‌تان توسط این فناوری خیلی سریع شارژ شود!

سامسونگ گلکسی S9

گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

پرچمداران سامسونگ سال‌هاست که از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. اما ما تصمیم گرفتیم تا برای نخستین پیشنهاد به سراغ گلکسی S9 برویم چرا که حداقل در حال حاضر، قیمت بهتری نسبت به سایر محصولات دارد. این گوشی هوشمند به صورت کامل از فلز و شیشه ساخته شده و با توجه به حذف کلیدهای فیزیکی و حاشیه ناچیز صفحه نمایش، جلوه بی‌نظیری دارد. بنابراین همه چیز برای بهره‌بردن از شارژ بی‌سیم مهیا شده است.

از جمله مشخصات اصلی گلکسی S9 می‌توان به چیپست اگزینوس 9810، رم 4 گیگابایتی، دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، پشتیبانی از کارت حافظه، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر استریو و همچنین سنسور تشخیص عنبیه چشم اشاره کرد.

حدود قیمت: 10.200.000 تومان

سرعت شارژ با یک شارژر بی‌سیم معمولی (تقریبی): 3 ساعت

گوشی‌های جایگزین از همین برند: گلکسی S8، گلکسی S8 پلاس، گلکسی نوت 8، گلکسی S9 پلاس، گلکسی نوت 9

 

نوکیا 8 سیروکو

گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

نوکیا خودش به نوعی از بنیان‌گذاران شارژ بی‌سیم در دنیای گوشی‌های هوشمند است. این برند پیش‌تر اکثر محصولات خود در سری لومیا را با این قابلیت راهی بازار کرد و حالا گوشی‌های اندرویدی آن نیز از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. جدیدترین پرچمدار این برند، نوکیا 8 سیروکو است که همچون مدل‌های قدرتمند در چند سال اخیر، یک گوشی خاص بوده که قابلیت‌های متفاوتی نیز دارد.
نوکیا 8 سیروکو از ترند این روزهای بازار پیروی کرده و از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است تا چیزی از رقبا کم نداشته باشد. نسخه پنجم گوریلا گلس نیز وظیفه محافظت از بخش‌های شیشه‌ای این مدل را برعهده دارد. علاوه بر ظاهر زیبا و متفاوت، ضخامت 7.5 میلی‌متری نوکیا 8 سیروکو نیز آن را خواستنی‌تر می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های شاخص این مدل می‌توان به چیپست قدرتمند اسنپدراگون 835 کوالکام، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلیUFS 2.1، دوربین دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و باتری 3260 میلی آمپر ساعتی را نام برد.

حدود قیمت: 8.200.000 تومان

سرعت شارژ با یک شارژر بی‌سیم معمولی (تقریبی): 3 ساعت و 20 دقیقه

 

موتورولا موتو زد 2 فورس

گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

محصولات موتورولا کمتر در ایران شناخته شده‌اند و اکثر کاربران، گوشی‌های این برند را جز انتخاب‌های‌شان قرار نمی‌دهند. زد 2 فورس موتورولا قابلیت‌های بی‌نظیری دارد و در این آشفته بازار کشور از قیمت خوبی نیز برخوردار است. این گوشی به خودی خود از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند اما به واسطه ماژولار بودنش می‌توانید از یک موتو ماد جهت افزودن قابلیت شارژ بی‌سیم به آن استفاده کنید. این مدل از ضخامت باور نکردنی 6.1 میلی‌متری سود می‌برد که آن را خواستنی‌تر می‌کند. سایر ویژگی‌های موتورولا موتو زد ۲ فورس شامل چیپست اسنپدراگون 835، نمایشگر 5.5 اینچی QHD، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی و باتری 2730 میلی‌آمپر ساعتی می‌شود.

حدود قیمت: 6.000.000 تومان

سرعت شارژ با یک شارژر بی‌سیم معمولی (تقریبی): 3 ساعت و 30 دقیقه

گوشی‌های جایگزین از همین برند: تمامی مدل‌های ماژولار موتورولا نظیر موتو زد 3 پلی

 

سونی اکسپریا XZ2

گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

اکسپریا XZ2 جدیدترین پرچمدار سونی محسوب نمی‌شود اما طراحی انقلابی سونی از این مدل آغاز شد! در واقع سونی با معرفی پرچمدار جدیدش، زبان طراحی خود را تغییر داد تا شاهد یک مدل متفاوت از این کمپانی با سابقه باشیم، این زبان طراحی Ambient Flow‌ نام گرفته است.

سونی این گوشی هوشمند را به چیپست اسنپدراگون 845 مجهز کرده تا در کنار 4 یا 6 گیگابایت رم (به‌صورت انتخابی) مجموعا شاهد پکیج قدرتمندی باشیم. اکسپریا XZ2 فاقد دوربین دوگانه است اما همین دوربین 19 مگاپیکسلی در حدی خوب هست که به آن خرده نگیریم. این پرچمدار ضمن بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع برای باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی خودش، یک گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم هم هست.

حدود قیمت: 8.100.000 تومان

سرعت شارژ با یک شارژر بی‌سیم معمولی (تقریبی): 3 ساعت و 15 دقیقه

گوشی‌های جایگزین از همین برند: اکسپریا XZ2 پریمیوم و اکسپریا XZ3 (در حال حاضر موجود نیست)

 

اپل آی‌فون 8

گوشی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم

گوشی‌های ساخته کمپانی اپل، معمولا از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. با این حال تصمیم گرفتیم تا آی‌فون 8 را معرفی کنیم که کمی قیمت معقول‌تری نسبت به برادرانش دارد. این دستگاه ظاهری کاملا تکراری داشته و هیچ کدام از المان‌های طراحی امروزی را در خودش ندارد. با این حال آی‌فون است و احترامش واجب! آی‌فون 8 از چیپست A11 بایونیک اپل بهره گرفته و توسط 2 گیگابایت رم همراهی می‌شود. در نگاه کلی اگر آی‌فون، اندرویدی بود؛ رسما توانایی رقابت با میان‌رده‌ها را هم نداشت اما به لطف استفاده از سیستم عامل iOS یک گوشی استاندارد و در کلاس جهانی است. از دیگر ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به نمایشگر بسیار باکیفیت، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، دوربین 12 مگاپیکسلی فوق‌العاده و باتری 1821 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. بررسی آی‌فون 8 را بخوانید.

حدود قیمت: 10.300.000 تومان

سرعت شارژ با یک شارژر بی‌سیم معمولی (تقریبی): 3 ساعت و 45 دقیقه

گوشی‌های جایگزین از همین برند: آی‌فون 8 پلاس، آی‌فون X، آی‌فون Xs، آی‌فون Xs مکس و آی‌فون Xr (در حال حاضر موجود نیست)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH