سرفیس پرو 6 مایکروسافت با پردازنده نسل هشتمی اینتل رسما معرفی شد

کمپانی مایکروسافت طی مراسم دیشب خود از محصولات جدیدش رونمایی کرد. خانواده سرفیس پرو عضو جدیدی به خود گرفت که از پردازنده نسل هشتم اینتل بهره‌مند است. این دستگاه خوش‌ساخت و زیبا، سرفیس پرو 6 نام دارد که در ادامه بیش‌تر با آن آشنا خواهیم شد.

سرفیس پرو 6 از یک نمایشگر 12.3 اینچی بهره‌مند است و وزنی معادل 1.7 پوند (771 گرم) دارد. همان‌گونه که اشاره کردیم، یک پردازنده چهار هسته‌ای و نسل هشتمی ساخت اینتل قدرت‌بخش محصول جدید مایکروسافت خواهد بود که تا 67 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است و در کنار خود 16 گیگابایت رم را می‌بیند. طبق گفته‌های مایکروسافت، طراحی داخلی سرفیس پرو 6 با تغییراتی همراه بوده و بر شارژدهی باتری آن نیز افزوده شده است. خود مایکروسافت این افزایش طول عمر را تا 13.5 ساعت بر‌آورد می‌کند.

در حالی که بخش داخلی با یک سری تغییرات اساسی همراه شده، ظاهر بیرونی این گجت تفاوت آشکاری با نمونه‌های پیشین ندارد. متاسفانه بخش ارتباطی سرفیس پرو 6 نیز با نمونه‌های حال حاضر تفاوتی ندارد. این یعنی هم‌چنان خبری از پورت USB-C نیست و همان پورت میکرو سابق استفاده شده است. قطعا برای شما هم عجیب خواهد بود که بدانید مایکروسافت در سرفیس پرو پرچمدار خود از پورت نوع C استفاده نکرده، اما درگاه‌های استفاده شده در محصولاتی مانند سرفیس Go و سرفیس بوک 2 را تغییر داده است.

علاوه بر موارد گفته شده، سرفیس پرو 6 در رنگ مشکی نیز عرضه خواهد شد. این موضع یادآور سرفیس RT و سرفیس پرو اورجینال خواهد بود که در سال‌های 2012 و 2013 وارد بازار شدند. یک کاور مشکی مات کل بدنه این دستگاه را پوشش داده و همانند گذشته می‌توانید آپشن‌های رنگی مختلفی را برای کیبورد در اختیار داشته باشید. البته باید بدانید وجود یک گزینه رنگی جدید تنها تغییر مثبت سرفیس پرو 6 نیست. پانوس پانای، مدیر بخش سرفیس مایکروسافت اعلام کرده که این کمپانی طراحی داخلی سرفیس پرو 6 را بازسازی کرده و سیستم خنک‌کنندگی آن را نیز بهبود بخشیده است. سرفیس پرو 6 از تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) با قیمت 899 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH