بهترین اسمارت‌فون دنیا

بهترین اسمارت‌فون دنیا از نظر شما چه مشخصاتی دارد؟

شاید شما نیز گاهی در رویاهای خود، به ساخت بهترین اسمارت‌فون دنیا فکر کرده‌ باشید. بدون شک اسمارت‌فون‌های کنونی به اندازه‌ای بالغ شده‌اند که بتوانند اکثر نیازهای ما را از یک همراه خوب و دوست داشتنی برطرف کنند، با این حال اگر امکان ساخت یک تلفن همراه برای ما وجود داشت، تغییراتی را در بهترین اسمارت‌فون‌های بازار نیز ایجاد می‌کردیم. از این رو قصد داریم در این پست نظر شما را در رابطه با بهترین اسمارت‌فون دنیا بدانیم! (البته اگر مایل باشید!)

متریال

بیایید ابتدا از قاب و بدنه شروع کنیم، امروزه اکثر اسمارت‌فون‌ها از متریال‌های ترکیبی استفاده می‌کنند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. به عنوان مثال پلاستیک می‌تواند امواج رادیویی را به خوبی از خود عبور دهد، با این حال زیبایی شیشه را به همراه ندارد. آلومینیوم در هنگام سقوط مستعد خط و خش و فرو رفتگی است، با این حال هم‌چون شیشه خرد نخواهد شد و نمی‌شکند. از جمله مشکلات استفاده از شیشه در ساخت بدنه نیز احتیاج مداوم به تمیز کردن آن است. نظر شما چیست؟!

  • به نظر من استفاده از شیشه در کنار فلز می‌تواند بهترین و زیباترین ترکیب ممکن باشد!

نمایشگر

بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر اسمارت‌فون نمایشگر است. هر نمایشگر دو فاکتور اصلی و یک فاکتور فرعی دارد. اندازه و تکنولوژی مورد استفاده از جمله فاکتور‌های اصلی و چیزهایی مثل برش در نمایشگر و استفاده از نمایشگر دوم و … از جمله فاکتورهای فرعی هستند.

  • نمایشگر‌های OLED بسیار دوست داشتنی هستند، اشباع رنگی مناسب در کنار امکان استفاده از قابلیت‌هایی نظیر نمایشگر روشن می‌تواند این تکنولوژی را بسیار محبوب‌تر از قبل کند. از نظر ابعاد اسمارت‌فونی میان 5.5 تا 6 اینچ بسیار مناسب است البته اگر در اطراف نمایشگر حاشیه زیادی وجود نداشته باشد. هم‌چنین برخلاف اکثر افراد من یکی از طرفداران سرسخت استفاده از ناچ یا همان برش نمایشگر هستم زیرا ظاهری منحصر به فرد و مدرن را به نمای جلویی تلفن همراه می‌بخشد!

پردازنده

دیگر بخش مهم یک اسمارت‌فون پردازنده مورد استفاده در آن است. مدیاتک و یا اسنپدارگون را ممکن است در تولیدات هر شرکتی مشاهده کنید، اما کایرین و اگزینوس از جمله چیپست‌های انحصاری هستند که معمولا به دیگر تولیدکنندگان فروخته نمی‌شوند. شما چیپست‌های تولید شده توسط کدام سازنده را ترجیح می‌دهید؟!

  • اگرچه اگزینوس و کایرین این روزها بسیار قدرتمند شده‌اند و با تکنولوژی‌های جدیدی نظیر استفاده از هوش مصنوعی روانه بازار می‌شوند، اما شخصا به دلیل علاقه به استفاده از رام‌های سفارشی و ایجاد تغییرات در نرم‌افزار، استفاده از چیپست‌های اسنپدارگون را ترجیح می‌دهم.

دوربین

برخلاف گذشته‌های نه چندان دور، دوربین‌های تلفن همراه به سرعت پیشرفت کرده و حالا جای دوربین‌های کامپکت را گرفته‌اند. سازندگان نیز هرساله با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و یا استفاده از تعداد بیش‌تری سنسور (2، 3، 4 و حتی بیش‌تر در آینده‌ای نزدیک!) سعی می‌کنند نظر طرفداران را به خود جلب کنند. به نظر شما استفاده از چند سنسور بهتر است؟ دوربین تلفن همراه رویایی شما چه قابلیت‌های خاصی دارد؟

  • واقعا نمی‌توان تعداد سنسور را یکی از عوامل موفقیت در ثبت تصاویر بهتر دانست، از این رو تعداد آن‌ها تفاوت زیادی برای من ندارد. با این حال دوست دارم از قابلیت‌هایی نظیر زوم اپتیکال، ثبت تصاویر به صورت آهسته با نرخ 960 فریم و حتی بالاتر و هوش مصنوعی نیز استفاده کنم.

حافظه

هنگامی که صحبت از حافظه داخلی و میزان رم می‌شود، مطمئنا مقدار بیش‌تر مناسب‌تر خواهد بود. با این حال ممکن است شما نظر دیگری داشته باشید، در هر صورت حق با شماست، این قرار است اسمارت‌فون رویایی شما باشد؟!

  • به نظر من استفاده از حافظه داخلی 512 گیگابایتی در کنار 8 یا 10 گیگابایت رم می‌تواند برای یک اسمارت‌فون رویایی کاملا کافی باشد!

باتری

بهترین اسمارت‌فون دنیا نیز به باتری نیاز دارد. در گذشته گوشی‌های کلاسیک و ساده از عمر باتری طولانی مدتی بهره‌مند بودند. تلفن‌های همراه پیشرفت کرده و هوشمند شدند، با این حال تغییر زیادی در فناوری باتری‌ها رخ نداد. اسمارت‌فون رویایی شما از چه حجم باتری استفاده می‌کند و ویژگی‌های خاص آن چیست؟

  • به نظر من استفاده از باتری‌های 4 یا 5 هزار میلی آمپری می‌تواند بهترین گزینه باشد، البته این حجم باتری اسمارت‌فون را مقداری سنگین می‌کند و موجب افزایش ضخامت آن می‌شود. هم‌چنین دوست دارم از قابلیت‌هایی نظیر شارژ بی‌سیم سریع و یا فست شارژ بهره‌مند باشد.

نرم افزار

بیایید فرض کنیم در این اسمارت‌فون رویایی، شما امکان استفاده از تمام نسخه‌های اندروید و تمام رابط‌های کاربری را دارید؛ حالا به ما بگویید که از چه رابط کاربری استفاده خواهید کرد؟

  • شخصا استفاده از اندروید خالص (خام) را ترجیح می‌دهم، با این حال اگر قرار باشد مقداری از این خامی فاصله بگیرم برای اسمارت‌فون رویایی خود از رابط کاربری MIUI شیائومی استفاده خواهم کرد.

روش‌های بازگشایی قفل

راه‌های بازگشایی قفل صفحه بسیار زیاد است، با این حال ممکن است شما به صورت پیش فرض از یک راه‌کار بیش‌تر استفاده کنید. استفاده از سنسور اثر انگشت، تشخیص چهره، اسکن عنبیه چشم و یا حتی پسورد و پترن از جمله راه‌های بازکردن قفل صفحه است. شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

  • من استفاده از سنسور اثر انگشت آن‌هم در صورت قرار گرفتن زیر نمایشگر را به هر راهکار دیگری ترجیح می‌دهم!

چیزهای دیگر

شاید برخی از مشخصات اسمارت‌فون رویایی شما در این لیست نیامده باشد، مهم نیست خودتان آن را به ما بگویید، این شما و این بخش نظرات!

2 در مورد “بهترین اسمارت‌فون دنیا از نظر شما چه مشخصاتی دارد؟”

  1. من دوست دارم یه گوشی منعطف داشته باشم که راحت بره در جیبم اما وقتی میخوام کار کنم نمایشگرش حداقل ۱۰ اینچی بشه ! حافظه داخلیش ۵۱۲ گیگ باشه و خفن ترین سخت افزار با دوربینی که زوم اپتیکال ۱۰ برابری داره روش بذارن

    1
    4
  2. گوشی رویایی من نهایتا ۵ اینچه اونم با حاشیه ی کم و بدون حضور ناچ
    حتما باید LCD باشه چون زاویه دید و نمایش واقعی رنگ ها مخصوصا رنگ سفید خیلی برام مهمه
    اگه کواد اچ دی باشه که تمامه دیگه
    دوربین برام مهم نیست
    رم ۴ و حافظه ۶۴ از سرمم زیاده
    از نظر سنسوری کامل باشه مخصوصا اینفرارد و led اعلان
    شاید باورتون نشه اما فریم فلزی و پشت پلاستیکی و طرح دار که لکه چربی روش نمیمونه دوست دارم مثل قاب پشتی lg k10 2016
    OTG و NFC برام مهمه
    اندروید خام و عضو پروژه one باشه
    باطری بین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ و فست شارژ
    دو سیم باشه

    1
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH