برنامه گوگل برای عرضه شش نسخه آزمایشی و نسخه نهایی اندروید Q

اگر اطلاع نداشتید، گوگل به تازگی، اولین نسخه آزمایشی (بتا) اندروید Q را عرضه کرده است؛ اما فقط دارندگان گوشی‌های پیکسل (همچنین اولین نسخه پیکسل) به این نسخه دسترسی دارند. گوگل علاوه بر اعلام تغییرات اضافه شده به اندروید Q، از جزئیات برنامه زمانی عرضه برنامه بتای خود، پرده برداشت.

در صورتی که در این برنامه عضو شده‌اید، می‌توانید در ادامه، اطلاعات تکمیلی را درباره زمان عرضه بیلد بعدی و برنامه گوگل برای عرضه نسخه جدید اندروید، روی همه دستگاه‌های سازگار، به دست آورید.

اما بیایید با مهم‌ترین خبر شروع کنیم، خبری که همه به دانستنش علاقه‌مند هستند. طبق گفته گوگل، نسخه نهایی اندروید Q، برای عرضه در 3 ماهه سوم سال، برنامه‌ریزی شده است؛ اما طبق تجارب قبلی، انتظار می‌رود که این نسخه نهایی، ماه آگوست (مرداد و شهریور) عرضه شود.

به نظر می‌رسد که سه نسخه بتای بعدی اندروید Q، برای یک بار عرضه در ماه برنامه‌ریزی شده‌اند که از ماه آپریل، آغاز می‌شود. برای بتای 5 و 6، برنامه زمانی دقیقی وجود ندارد ولی محتمل است که این دو نسخه آزمایشی، به ترتیب در ماه‌های جولای و آگوست، برای دریافت در دسترس باشند.

اندروید Q

هر کدام از این نسخه‌های آزمایشی، قابلیت‌های جدیدی را به همراه خود می‌آورند اما دو نسخه آزمایشی پایانی، بیشترین شباهت را به ورژن نهایی و اصلی دارند. سه بتای اولیه، بیشتر محیطی برای آزمایش و توسعه فراهم می‌کنند، درحالی که از نسخه آزمایشی چهارم به بعد، به توسعه‌دهندگان اجازه داده می‌شود که اپلیکیشن‌های خود را، روی اندروید Q اجرا کنند.

البته هربار که گوگل، بیلد جدید نسخه آزمایشی اندروید Q را عرضه کند، شما خبردار خواهید شد، اما احتمالا به محض انتشار، می‌توانید آن را به صورت OTA دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH