تیم کوک

تیم کوک جهان را از اعتیاد به گجت‌های هوشمند نجات خواهد داد!

در طی ده سال گذشته جهان با سرعتی باورنکردنی دچار تغییرات زیادی شده است. یکی از اصلی‌ترین عوامل این تغییرات گوشی‌های هوشمند هستند. امروزه با نگاهی به اطرافمان می‌توانیم افراد مختلفی را در موقعیت‌های متفاوت مشغول کار با گوشی هوشمند خود بیابیم؛ در رستوران، هنگام قدم زدن در پیاده‌رو، حین رانندگی و هر موقعیت دیگری که تصور کنید. به تازگی تیم کوک مدیر اجرایی اپل، مصاحبه‌ای در این زمینه داشته و به نکات جالبی اشاره کرده است.

کوک ابراز کرده است که اگرچه اپل با فروش دستگاه‌های خود به خانواده‌ها درآمدزایی می‌کند، اما به دنبال آن نیست که تمام وقت محصولات خود را در دست اعضای خانواده ببیند. به دنبال یک نظرسنجی که در آن مشخص شد بیش از نیمی از والدین نگران اعتیاد فرزند خود به یک گجت هوشمند هستند، اپل قابلیت جدیدی تحت عنوان Screen Time بر روی آی‌فون‌ها ارایه کرد. شرکت با عرضه این قابلیت از سال گذشته میلادی امیدوار بود تا والدین کنترل بیشتری بر اسمارت‌فون فرزند خود داشته باشند. به محض ایجاد پروفایل، کاربر می‌تواند با استفاده از این برنامه میزان کار بر هر اپلیکیشن را مشخص و محدود کند. والدین نیز می‌توانستند با استفاده از یک رمز گزارش هفتگی میزان استفاده کودکان از نرم‌افزارهای مختلف را دریافت کنند.

تیم کوک

تیم کوک در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که کوپرتینویی‌ها به دنبال دخالت در کار والدین نیستند؛ چرا که بهره‌مندی از Screen Time در محدودسازی کودکان از والدینی به والدین دیگر فرق می‌کند. کوک در ادامه صحبت‌های خود بیان کرده که اپل به دنبال ایجاد محدودیت سنی برای برخی از نرم‌افزارها و همچنین ضرورت اجازه والدین برای استفاده از برخی دیگر از عناوین است. همچنین شرکت موسیقی‌ها را بر اساس گفتار و واژه‌های به کار رفته در آنها برچسب‌ خواهد زد. کوک با اشاره به ارتباط خود با والدین، به این نکته نیز اشاره کرده که بسیاری از پدر و مادرها ایده‌های بسیار خوبی پیشنهاد می‌دهند که مطمئنا لحاظ خواهد شد. مدیر اجرایی شرکت در جریان مصاحبه به این موضوع اقرار کرده است که حدودا روزی دویست بار سراغ آی‌فون خود می‌رود و چون نمی‌تواند تماس‌های خود را کم کند، نوتیفیکیشن تعدادی از نرم‌افزارها را برای استفاده کمتر از اسمارت‌فون خود قطع کرده است.

گذشته از Screen Time در جریان مصاحبه با اشاره به جریان افشای اطلاعات فیس‌بوک، کوک گریزی نیز به حفظ حریم شخصی کاربران در محصولات مختلف اپل زد. “شما محصول ما نیستید. آی‌پد و آی‌فون محصولات ما هستند. ما اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای حفظ آنها به کار می‌گیریم.” کوک صحبتی نیز از پیشنهاد وضع قانونی در خصوص حفظ حریم شخصی کاربر به میان آورد. به موجب این قانون کاربر حق خواهد داشت تا توضیحات دستگاه را در خصوص مقدار اطلاعات خواسته شده و دلایل نیاز به این اطلاعات کسب کند. همچنین با وضع این قانون فرد می‌تواند در صورت نیاز اطلاعات خود را اصلاح و یا حتی حذف کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH