چگونه بفهمیم که با کدامیک از حساب‌های اینستاگرام هرگز سروکار نداشته‌ایم؟

اگر بی پروا باشید، به سرعت صدها حساب اینستاگرام را خواسته یا ناخواسته دنبال می‌کنید. برای آنکه بتوانید برخی از حساب‌ها را پیدا و آنان را unfollow کنید (دیگر دنبال نکنید)، اینستاگرام چندی پیش دو فهرست به نام Least Interacted With و Most Shown in Feed در اپلیکیشن‌های آی‌اواس و اندروید خود افزوده است. از اطلاعاتی که در این فهرست‌ها به چنگ می‌آورید، می‌توانید دستی به پروفایل خود بکشید.

به دنبال این نوشته، باهم سری به این دو فهرست می‌زنیم تا ببینیم چه چیزی را پیشکش می‌کنند. از این رو با آی‌تی‌رسان همگام باشید.

نخست با گوشی خود به اپلیکیشن اینستاگرام بروید. کاربران آی‌فون یا آی‌پد اگر نمی‌توانند این اپلیکیشن را در صفحه خانگی خود پیدا کنند، از ویژگی جستجوی Spotlight در سیستم‌عامل خود برای یافتن آن بهره بگیرند. کاربران اندروید می‌توانند این اپلیکیشن را از منوی برنامه‌ها یا نوار جستجو یافت کنند.

سپس، آواتار حساب خود در پایین و راست اپلیکیشن را یک بار لمس کنید.

در صفحه کنونی، گزینه Following در بالای پروفایل خود را یک بار لمس کنید.

در اینجا با بخش تازه‌ای به نام Categories در بالای فهرست کسانی که آنان را دنبال می‌کنید روبه‌رو می‌شوید، که دارای دو سرنویس است.

با لمس کردن بر روی سرنویس Least Interacted With، فهرستی از کسانی را که اکنون دنبال می‌کنید ولی در ۹۰ روز گذشته کمتر با آنان سروکار داشتید را خواهید دید. اینستاگرام با پیگیری چگونگی واکنش شما به پست‌ها و استوری‌های آن حساب‌ها این فهرست را ساخته است.

در Most Shown in Feed فهرستی از کسانی را خواهید دید که اکنون دنبال می‌کنید و بیشتر با آنان سروکار داشتید.

نکته امنیتی: بسیاری از شما بی‌گمان از داشتن دنبال‌شوندگان و دنبال‌کنندگان زیاد بهره می‌برید. تنها این را به خاطر داشته باشید که هرچه بیشتر با پروفایل‌های گوناگون سروکار داشته باشید، بیشتر از سوی کلاه‌برداران مهندسی اجتماعی می‌شوید. از سویی دیگر، بکوشید تا پروفایل‌های کم‌کارامد یا ناکارامد را دنبال نکنید، یا اگر می‌کنید، آنان را unfollow کنید. این پروفایل‌ها دستخوش حمله‌های سایبری‌ سیاه خواهند بود.

2 در مورد “چگونه بفهمیم که با کدامیک از حساب‌های اینستاگرام هرگز سروکار نداشته‌ایم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH