سخنگوی وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت خارجه ایران: ادعای مایکروسافت مضحک است!

شرکت آمریکایی مایکروسافت به تازگی در قالب گزارشی ادعا کرده که هکرهایی از کشورهای ایران، چین و روسیه در تلاش هستند تا از گروه‌ها و شخصیت‌های مرتبط با انتخابات دو ماه آینده ریاست جمهوری آمریکا جاسوسی کنند.

 مایکروسافت اعلام کرده که هکرهای روسی در انتخابات سال 2016 نیز برنامه‌های جاسوسی خود را اجرا کردند و حالا این اتفاق مجددا رخ داده است.

طبق ادعای مایکروسافت، هکرهای خارجی با نزدیک شدن به زمان انتخابات آمریکا، فعالیت خود را گسترش داده‌اند، این شرکت اعتقاد دارد که هر دو گروه جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا هدف این حملات جاسوسی هستند.

تام برت، معاون مایکروسافت در پیامی تاکید کرد که افراد تاثیرگذار در انتخابات مانند خود نامزدها، مشاوران و افراد برجسته ستاد‌های انتخاباتی مورد هدف قرار گرفته‌اند. وی همچنین اعلام کرد که هکرهای ایرانی مورد حمایت حکومت هستند و بین ماه‌های مه و ژوئن (خرداد و تیر) حملاتی به حساب‌های کارزار ستاد انتخاباتی رونالد ترامپ داشتند که البته موفقیت‌آمیز نبود.

مایکروسافت اعلام کرده که هکرهای چینی افراد ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مورد هدف قرار داده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران

مایکروسافت تاکنون به طور شفاف اعلام نکرده که چند درصد از این حملات دفع شده و چند درصد موفقیت آمیز بوده است، همچنین هیچ گزارش مستندی در مورد این حملات جاسوسی منتشر نشده است.

با اعلام این خبر، سخنگوی وزارت خارجه کشور در گفتگو با CNN این ادعا را تکذیب کرد و گفت: آمریکا که خود دهه‌هاست در انتخابات کشورهای دیگر دخالت کرده و حتی با کودتا، دولت دکتر مصدق که منتخب مردم ایران بود را سرنگون کرد، در جایگاهی نیست که این ادعای مضحک را مطرح کند.

وی ادامه داد: در گذشته بارها گفته‌ایم که برای ایران اهمیتی ندارد که چه کسی در کاخ سفید ریاست می‌کند. آنچه که اهمیت دارد، پایبندی واشنگتن به تعهدات خود و قواعد بین‌المللی و عدم مداخله در امور کشورهای دیگر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH