بررسی واردات تلفن همراه در سال گذشته به تفکیک برند

در این مقاله بررسی کردیم که در سال گذشته میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشور چه مقدار بوده و هر برند چه سهمی از این واردات داشته است.

در سالی که گذشت، بازار موبایل ایران روزهای آرامی را پشت سر گذاشت. در سال گذشته مشکل عدم تخصص ارز برای واردکنندگان تلفن همراه و همچنین جهش‌های ناگهانی قیمت ارز در بازار به وجود نیامد به همین دلیل در تمامی سال قیمت تلفن همراه نوسانات فراوانی نداشت.

به همین دلیل بود که در سال گذشته رکورد واردات تلفن همراه شکسته شد و بیش از 18 میلیون گوشی از ابتدای اسفند 99 تا ابتدای اسفند 1400 وارد کشور شد، این در حالی است که در 12 ماه سال 1399 حدود 15 میلیون گوشی موبایل وارد کشور شد.

به تازگی آمار دقیق واردات گوشی های موبایل در 12 ماه گذشته یعنی از ابتدای اسفند سال 1399 تا ابتدای اسفند سال 1400 توسط انجمن واردکنندگان تفن همراه منتشر شد.بر اساس این آمار، در 12 ماه گذشته گوشی گلکسی A12 سامسونگ بیش از هر مدل دیگری به کشور وارد شده است، در مدت گفته شده بیش از 2 میلیون گوشی گلکسی A12 به ارزش 349 میلیون دلار از مبادی رسمی وارد کشور شده است تا به نوعی این مدل محبوب‌ترین گوشی در بازار ایران لقب بگیرد.

پس از گلکسی A12 مدل نوکیا 105 که یک گوشی ساده غیر هوشمند است، بیش از هر مدل دیگری به کشور وارد شده، در 12 ماه گذشته یک میلیون و 70 هزار دستگاه گوشی نوکیا 105 به ارزش تنها 13.8 میلیون دلار وارد کشور شده است.

سومین مدلی که در سال گذشته بیش از یک میلیون نسخه از آن وارد بازار کشور شد، مدل شیائومی پوکو X3 پرو است که بیش از یک میلیون و 60 هزار دستگاه از آن به ارزش 268 میلیون دلار وارد کشور شده است.

دیگر مدل‌ها وارد شده به کشور، به ترتیب تعداد ورودی به همراه ارزش کل دستگاه‌های وارد شده در تصویر زیر قابل مشاهده است.

واردات گوشی سامسونگ

در سال گذشته هشت میلیون و 950 هزار تلفن همراه از برند سامسونگ به کشور وارد شده، بیشترین میزان واردات مربوط به ماه مهر است، در این ماه 996 هزار گوشی از برند سامسونگ به ارزش 214 میلیون دلار به کشور وارد شد.

همچنین در این 12 ماه، هشت میلیون و 710 هزار گوشی از برند سامسونگ در کشور فعال شدند که در خرداد بیشترین گوشی سامسونگ خریداری و فعال شد. در ماه خرداد بیش از 909 هزار گوشی سامسونگ به ارزش 171 میلیون و 600 هزار دلار اکتیو یا به نوعی خریداری شدند.

واردات گوشی شیائومی

در دوازده ماه گذشته پنج میلیون و دوازده هزار تلفن همراه از برند شیائومی به کشور وارد شد، بیشترین میزان واردات مربوط به ماه خرداد است، در این ماه 811 هزار گوشی از برند شیائومی به ارزش 204 میلیون دلار به کشور وارد شد.

همچنین در این مدت، پنج میلیون و 210 هزار گوشی از برند شیائومی در کشور فعال شدند که در خرداد بیشترین گوشی شیائومی خریداری و فعال شد. در ماه خرداد بیش از 581 هزار گوشی از این برند به ارزش 136 میلیون و 300 هزار دلار اکتیو یا به نوعی خریداری شدند.

واردات گوشی نوکیا

در دوازده ماه گذشته دو میلیون و دوازده هزار تلفن همراه از برند نوکیا وارد کشور شد، بیشترین میزان واردات مربوط به ماه دی بود و در این ماه 291 هزار گوشی از برند نوکیا به ارزش تنها 6 میلیون دلار به کشور وارد شد.

واردات گوشی

در همین مدت، دو میلیون و 250 هزار گوشی از برند نوکیا در کشور فعال شدند که در شهریور بیشترین گوشی نوکیا خریداری و فعال شد. در ماه شهریور بیش از 246 هزار گوشی از این برند به ارزش 7 میلیون و 700 هزار دلار اکتیو یا به نوعی خریداری شدند.

واردات گوشی اپل

در یک سال گذشته یک میلیون و چهارده هزار تلفن همراه از برند اپل وارد کشور شد، بیشترین میزان واردات مربوط به ماه دی بود و در این ماه 139 هزار گوشی از برند اپل به ارزش 139 میلیون دلار به کشور وارد شد.

واردات گوشی

در همین مدت، یک میلیون و 30 هزار گوشی از برند اپل در کشور فعال شدند که در بهمن بیشترین گوشی اپل خریداری و فعال شد. در ماه بهمن بیش از 132 هزار گوشی از برند اپل به ارزش 171 میلیون و 400 هزار دلار اکتیو یا به نوعی خریداری شدند.

واردات گوشی هواوی

در یک سال گذشته صد و هفتاد و هفت هزار تلفن همراه از برند هواوی وارد کشور شد، بیشترین میزان واردات مربوط به ماه فروردین بود و در این ماه 36 هزار گوشی از برند هواوی به ارزش 6 میلیون دلار به کشور وارد شد.

واردات گوشی

در همین مدت، دویست و بیست و نه هزار گوشی از برند هواوی در کشور فعال شدند که در اسفند 99 بیشترین گوشی هواوی خریداری و فعال شد. در ماه بهمن بیش از 52 هزار گوشی از برند هواوی به ارزش 11 میلیون دلار اکتیو یا به نوعی خریداری شدند.

 

2 در مورد “بررسی واردات تلفن همراه در سال گذشته به تفکیک برند”

  1. محمد شقاقی

    با سلام و تشکر از گزارش خوبی که تهیه کرده اید خیلی با ارزش بود.اگر امکان دارد ماخذ اطلاعاتی که در تهیه این گزارش از آن استفاده شده و دیگر مراجعی که در مورد اطلاعات آماری واردات گوشی و همچنین اطلاعات شرکتهای وارد کننده موبایل ، گارانتی دهنده موبایل و ……….. میتواند مفید باشد را نیز اعلام بفرمایید.
    با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH