معنی نام lg

معنی نام LG چیست؟

پیش‌تر به معانی نام‌های سامسونگ، ایسوس، لنوو، شیائومی، هوآوی و نوکیا پرداختیم. در این مقاله به معنی نام LG و تاریخچه مختصر ال‌جی می‌پردازیم، با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

تاریخچه مختصر LG

شرکت LG Corporation با نام Lak Hui Chemical Industrial Corp. در سال 1947 توسط Koo In-hwoi تأسیس شد. در سال 1952، Lak Hui اولین شرکت کره جنوبی بود که وارد صنعت پلاستیک شد. همانطور که شرکت تجارت پلاستیک خود را گسترش داد، شرکت گلد استار را در سال 1958 تاسیس کرد. بعد از گذشت مدتی، هر دو شرکت Lucky و GoldStar ادغام شدند و Lucky-Goldstar را در سال 1983 تشکیل دادند.

گلد استار اولین رادیو کره جنوبی را تولید کرد. بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی با نام تجاری GoldStar فروخته می‌شدند، در حالی که برخی دیگر از محصولات خانگی (که در خارج از کره جنوبی موجود نیستند) با نام تجاری Lucky فروخته می‌شدند. برند Lucky به خاطر محصولات بهداشتی مانند صابون‌ها و شوینده‌های لباسشویی HiTi معروف بود، اما این برند بیشتر با خمیر دندان Lucky و Perioe شناخته می‌شد. ال‌جی امروزی به تولید برخی از این محصولات برای بازار کره جنوبی مانند مواد شوینده لباس‌شویی ادامه می‌دهد.

ال‌جی امروزه جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیاست و عمده فعالیت این شرکت مربوط به تولیدات لوازم خانگی مانند تلویزیون‌ها می‌شود. در چند سال اخیر بخش موبایل ال‌جی به خاطر عدم فروش لازم، منحل شد و ال‌جی از این بازار کنار رفت. ال‌جی در طول سالیان فعالیت‌های خود، خدمات بزرگی به تمام ماها کرده است.

معنی نام LG

برای مثال، ال‌جی اولین شرکتی بود که از پردازنده دو هسته، دوربین دوگانه یا سه‌گانه، دوربین اولتراواید، صفحه نمایش ثانویه، صفحه نمایش طویل‌تر از حالت 16 روی 9 و بسیاری دیگر از نوآوری‌ها را ابداع کرد و امروزه تقریبا نمی‌توانید شرکتی را پیدا کنید که از این نوآوری‌های ال‌جی استفاده نمی‌کند. در این بین، نوآوری‌هایی نیز بودند که به موفقیت نرسیدند، برای مثال ال‌جی گوشی‌هایی عرضه کرد که صفحه نمایش خمیده یا بدنه با قابلیت ترمیم آسیب‌های جزئی داشتند.

معنی نام LG

ال‌جی در چند سال اخیر یک شعار تبلیغاتی تحت عنوان “Life’s Good” (زندگی خوب است) را راه‌اندازی کرد که باعث شد بسیاری فک کنند نام LG مخفف این شعار است. حقیقت این است که عمر نام ال‌جی بسیار قدیمی‌تر از این شعار است، پس امکان ندارد معنی نام LG، “زندگی خوب است” باشد.

همانطور که در بخش تاریخچه این شرکت گفتیم، در ابتدا دو شرکت زیر مجموعه مجزا وجود داشتند که Lucky و GoldStar نام داشتند. بعد از گذشت مدتی، مدیر این مجموعه تصمیم گرفت دو شرکت Lucky و GoldStar را ادغام کند تا شرکت جدیدی با نام Lucky-Goldstar آغاز به کار کند. بعدها این نام مخفف و تبدیل به LG شد. پس معنی نام LG در اصل متشکل از حرف اول اسم این دو شرکت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH