نقد و بررسی شیائومی پوکو X4 پرو 5G توسط برترین منتقدان حوزه فناوری

در این مطلب، پوکو X4 پرو 5G را از دید برترین منتقدان حوزه فناوری بررسی می‌کنیم و نگاهی به نقاط قوت و ضعف این گوشی از دید آن‌ها خواهیم داشت.

پوکو X4 پرو 5G یکی از بهترین و موفق‌ترین گوشی‌های بالارده پوکو در سال 2022 است. این گوشی پکیجی از امکانات و قابلیت‌های خوب را در خود جای داده و به اغلب افرادی که به دنبال یک گوشی خوب و باکیفیت هستند، پیشنهاد می‌ش,د.

این گوشی هم در بازار جهانی و هم در بازار ایران فروش بسیار خوبی داشت و به عنوان یک گوشی موفق هم از آن یاد می‌شود. پوکو X4 پرو 5G از آن دست گوشی‌هایی است که معمولا کارشناسان یا حتی مغازه‌داران خرید آن را پیشنهاد می‌کنند، اما باید بررسی کرد که نقاط قوت و ضعف این مدل چیست؟

البته برای مشخص کردن دقیق نقاط قوت و ضعف یک گوشی بهتر است نظر چند کارشناس را پرس و جو کنید، ما قصد داریم در این مقاله به همین مساله بپردازیم، یعنی نقاط ضعف و قوت گوشی پوکو X4 پرو 5G از نظر برترین کارشناسان دنیا!

در این مقاله به سراغ 5 بررسی تخصصی سایت‌های برجسته دنیا از گوشی پوکو X4 پرو 5G رفته‌ایم تا خلاصه بررسی و نقاط قوت ضعف این مدل را از زبان‌ آن‌ها بشنویم. بنابراین اگر قصد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت پوکو X4 پرو 5G را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید:

این مطلب را نیز بخوانید: لیست قیمت گوشی‌های شیائومی در بازار ایران

پیش از آغاز بررسی بهتر است ابتدا نگاهی به مشخصات پوکو X4 پرو 5G داشته باشیم:

مشخصات گوشی پوکو X4 پرو 5G

ابعاد
 164.2 در 76.1 در 8.1 میلی‌متر
وزن
 205 گرم
نمایشگر
 6.6 اینچ سوپرامولد پلاس با رزولوشن 1080 در 2400 و نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز
پردازنده 
 اسنپدراگون 695 5G
پردازنده گرافیکی
 Adreno 619
رم
 6  و 8 گیگابایت
حافظه داخلی
 64، 128 و 256 گیگابایت
سیستم عامل
 رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 11
دوربین اصلی
 108 مگاپیکسل واید + 8 مگاپیکسل اولتراواید + 2 مگاپیکسل ماکرو
دوربین سلفی
 16 مگاپیکسل واید
باتری
 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 67 واتی

نقد و بررسی پوکو X4 پرو 5G سایت Gsmarena

فضای کلی مقاله نقد و بررسی پوکو X4 پرو 5G در سایت جی‌اس‌ام آرنا بسیار مثبت است و مشخص است که کارشناسان این سایت از این مدل خوششان آمده است. در بررسی این سایت نوشته شده: پوکو X4 پرو 5G یک گوشی خوب با امکانات متعادل است، این گوشی گواهی مقاومت در برابر پاشش آب را گرفته و با نمایشگر 120 هرتزی آمولد کیفیت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. دوربین خوب، شارژدهی بالا، شارژ سریع و بازدهی مناسب نسبت به رده گوشی، در کنار قیمت، این گوشی را به انتخابی جذاب تبدیل می‌کند.

متخصصان این سایت اعتقاد دارند که پوکو X4 پرو 5G یک نسخه بازسازی شده از ردمی نوت 11 پرو 5G است که با قیمت ارزان‌تر به بازار آمده است، اما سخت افزار این گوشی در مقابل پوکو X3 و پوکو X3 پرو که میان‌رده‌های سال قبل شیائومی هستند ضعیف‌تر است، این دو مدل نمایشگر LCD دارند اما پردازنده‌های قوی‌تر، پشتیبانی از HDR10 و فیلم‌برداری 4K از جمله برتری‌های پوکو X3 و پوکو X3 پرو نسبت به پوکو X4 پرو 5G هستند.

اما در این بررسی اشاره شده که پوکو X4 پرو 5G هنوز امکانات بسیار خوبی دارد، دوربین 108 مگاپیکسلی نسبتا خوبی دارد، اما رابط کاربری MIUI 13 به جای اندروید 12 با اندروید 11 عرضه شده که جای تعجب دارد. این گوشی نسبت به میان‌رده‌های شیائومی و پوکو در سال 2022 کیفیت بهتری دارد اما افزایش کیفیت آن نسبت به میان‌رده‌های سال 2021 جای بحث دارد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی با بدنه شیشه ای جذاب، گواهی IP53

صفحه نمایش عالی AMOLED، روشنی بالا، 120 هرتز و دقت رنگ عالی

شارژدهی عالی، شارژ سریع فوق العاده

بلندگوهای استریو با صدای بلند، کیفیت صدای خوب

بازدهی مناسب در حد قیمت

MIUI 13، جک 3.5 میلی‌متری، NFC، فرستنده مادون قرمز، میکرو اس‌دی

عملکردی بهتر از مدل‌های نسل قبل خودش ندارد

اندروید 11

کیفیت دوربین پایین

نبود قابلیت فیلم‌برداری 4K

نقد و بررسی پوکو X4 پرو 5G سایت Techadvisor

در سایت تک ادوایزر اولین نکته‌ای که در مورد پوکو X4 پرو 5G گفته شده آن است که این مدل نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت چشمگیری از نظر ظاهر و امکانات داشته است.

در این بررسی به کیفیت خوب بدنه شیشه‌ای و ارتقا طراحی نسبت به بدنه‌های پلاستیکی اشاره شده است، همچنین نمایشگر بزرگ، با کیفیت و جذاب امولد که یکی از کوچک‌ترین بریدگی‌های دوربین سلفی (به نظر متخصصان تک ادوایزر) را دارد نیز از نقاط قوت این مدل محسوب می‌شود.

شارژ سریع پوکو X4 پرو 5G در تست‌های تک ادوایزر می‌تواند در 40 دقیقه گوشی را شارژ کند، همچنین در این بررسی به نبود شارژر در مدل‌های سامسونگ اشاره‌ای شده است.

در مقاله این سایت آمده: دوربین 108 مگاپیکسلی نیز یک لذت واقعی است و جزئیات و رنگ‌های چشمگیر را در محیط‌های با نور خوب ارائه می‌دهد، اگرچه فقدان OIS احساس می‌شود. دوربین 8 مگاپیکسل اولتراواید کیفیت خوبی دارد اما نمی‌توان همین مشخصه را برای دوربین 2 مگاگیکسلی ماکرو گفت. مشخصات سخت افزاری در حد میان‌رده‌ها هستند که نمی‌تواند با نمونه‌های گیمینگ این رده مقابله کند اما به نسبت قیمت کمتر از 300 یورو این گوشی مناسب است.

استفاده از اندروید 11 در این سایت نیز به عنوان یک نقطه ضعف شناخته شده و از ایرادات اساسی پوکو X4 پرو 5G است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

مقرون به صرفه

طراحی جذاب

صفحه نمایش امولد 120 هرتزی در سطح پرچمدار

دوربین 108 مگاپیکسلی

عملکردی بهتر از مدل‌های نسل قبل خودش ندارد

اندروید 11

کیفیت دوربین پایین

نبود قابلیت فیلم‌برداری 4K

نقد و بررسی پوکو X4 پرو 5G سایت Techradar

در سایت تک‌رایدار اولین نکته‌ای که در مورد پوکو X4 پرو 5G گفته شده آن است که این مدل شباهت زیادی به دیگر گوشی‌های پوکو ندارد! گوشی‌های پوکو به قدرت سخت‌افزاری بالا شناخته می‌شوند اما پوکو ایکس 4 پرو 5G اینگونه نیست.

در این بررسی صریحا نمایشگر عالی، شارژدهی بالا و بلندگو‌های باکیفیت جزو دلایلی برای خرید این مدل و بازدهی کم به ویژه برای گیمینگ و دوربین نه‌چندان خوب دلایلی برای نخریدن آن بیان شده است.

در بررسی سایت تک‌رایدار آمده: دوربین 108 مگاپیکسلی این مدل عملکرد مطلوبی دارد اما نمی‌تواند دوربین پیکسل 5a یا وان‌پلاس نورد CE2 را به چالش بکشد. البته نمایشگر اولد عالی است، صدای اسپیکر استریو کیفیتی بالاتر از حد متوسط دارد، بدنه شیشه‌ای حس خوبی می‌دهد و شارژدهی عالی است.

بررسی پوکو X4 پرو

اما متخصصان تک‌رایدار اعتقاد دارند که پردازنده اسنپدراگون 695 به مقدار کافی برای گوشی‌های این برند قوی نیست، زیرا عادت داریم تا گوشی‌های پوکو با تراشه‌های قدرتمند به بازار عرضه شوند.

در این مقاله هم پوکو X4 پرو 5G با پوکو X3 پرو مقایسه شده که نویسنده اعتقاد دارد که پوکو X3 پرو سه برابر قوی‌تر از مدل پوکو X4 است، از طرفی دوربین 108 مگاپیکسلی با نبود HDR نتوانسته ضعف قدرت این مدل را جبران کند.

نقاط قوت

نقاط ضعف

صفحه نمایش عالی

طراحی بهتر نسبت به نسل قبل خودش

شارژدهی طولانی

دوربین با کیفیت پایین

بازدهی کمتر نسبت به دیگر مدل‌های پوکو

باگ های آزاردهنده در هنگام شارژ و در رابط کاربری

نقد و بررسی پوکو X4 پرو 5G سایت Androidguys

در بررسی این سایت، ابتدا به موضوع گوشی‌های ساخته شده توسط شیائومی و پوکو پرداخته شد، در ادامه نویسنده اعلام کرد که پوکو X4 پرو 5G نسبت به مدل سال قبل به 5G مجهز شده، همچنین نمایشگر آن از LCD به اولد تغییر پیدا کرده است، سرعت شارژ افزایش پیدا نکرده ولی باتری همان مقدار است، همچنین وزن گوشی و طراحی آن به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

اما جدی‌ترین مشکل متخصصان سایت اندروید گایز با این مدل پوکو، پردازنده آن است که تفاوت بزرگی با پرچمدار پوکو X3 پرو دارد.

بررسی پوکو X4 پرو

امکانات خوب پوکو X4 پرو 5G مانند جک هدفون، فرستنده مادون قرمز، قیمت خوب و NFC باعث شده تا در بررسی اندروید گایز از گوشی تمجید شود، درواقع در مقاله این سایت بیان شده که این گوشی به مصرف کنندگانی که به دنبال یک گوشی با امکانات خوب هستند پیشنهاد می‌شود، زیرا کیفیت و مشخصات آن برای یک استفاده نرمال روزانه عالی است.

در این مقاله اشاره شده که در بحث سخت افزار باید بدانید که این گوشی در حد یک مدل گیمینگ نیست و قدرت مدل‌های سال قبل پوکو را ندارد. همچنین باید با اندروید 11 در این مدل کنار بیایید.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی عالی

پنل AMOLED فوق العاده روان

عمر باتری عالی

دوربین های مناسب

عملکرد می‌توانست بهتر باشد
اندروید 11

نقد و بررسی پوکو X4 پرو 5G سایت 91mobiles

در بررسی سایت 91 موبایلز، نویسنده به طور کلی از کیفیت پوکو X4 پرو 5G راضی است. در بررسی این سایت نوشته شده که مدل جدید پوکو همه چیز تمام است و اگر کیفیت پردازشی بالاتری داشت حتما آن را به عنوان بهترین گوشی کمتر از 250 دلار معرفی می‌کردم.

در بررسی این سایت آمده: کیفیت دوربین پوکو X4 پرو 5G خوب است، این دوربین می‌تواند عکس‌های قابل قبولی را در طول روز بگیرد، البته سرعت شاتر کمی پایین است که برای عکس گرفتن از سوژه‌های متحرک دردسرساز می‌شود، همچنین نبود قابلیت فیلم‌برداری 60 فریم آزار دهنده است.

بررسی پوکو X4 پرو

در خصوص سخت افزار این گوشی بحث‌های متفاوتی بود، نویسنده سایت 91 موبایلز نوشت: نمی‌توانم بگویم هنگام کار با این مدل به مشکلی بر خوردم، پردازنده برای انجام کارهای سنگین و مالتی تسکینگ مناسب است. اما اعداد بنچمارک این گوشی در حد رقبایش نیست و اینکه ضعف‌هایی در پردازنده گرافیکی دیده می‌شود.

اما در بررسی‌هایی که از قسمت باتری موبایل شد؛ عنوان شد که باتری ظرفیت مناسبی دارد و برای استفاده یک روز یا بیشتر مناسب است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

طراحی عالی

رابط کاربری خوب

امکانات عالی

قیمت خوب

دوربین معمولی

بازدهی می‌توانست بهتر باشد

جمع‌بندی و مقایسه کلی

در آخر بهتر است یک جمع‌بندی کلی از نقد و بررسی‌های این 5 سایت که باهم مرور کردیم، داشته باشیم. برای این جمع‌بندی و درک بهتر نقاط اشتراک و اختلاف نظرهای این منتقدان، چه چیزی بهتر از آن‌که ویژگی‌هایی که چندبار در نقاط قوت هر سایت تکرار شده‌اند را در جدول زیر ببینیم؟

نقاط قوت مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
نقاط ضعف مشترک بین منتقدان
دفعات تکرار
طراحی
5
دوربین
6
نمایشگر
4
سخت افزار
3
باتری
3
اندروید
3
امکانات
3
عدم پیشرفت نسبت به نسل قبل
2
قیمت مناسب
3
رابط کاربری 1
دوربین
2
امکانات
2
 رابط کاربری
1
بلندگو
1
سخت افزار
1

 

نظر شما چیست؟ کدام بررسی را بهتر و منطقی‌تر می‌دانید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات زیر این پست، با مخاطبان و تیم آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH