10 خبر روز در خصوص فناوری که باید بدانید!

روزانه اخبار بسیار زیادی را در خصوص فناوری شاهد هستیم که اکنون در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تنها نیم نگاهی به تیتر 10 اتفاق مهم روز داشته باشیم.

1- فیس‌بوک توانست به میزان درآمد مورد انتظار خود دست یابد اما در این راه غرق در سهام‌ها شده است. البته این درحالی‌ست که فیس‌بوک هر ساله رشد 39 درصدی درآمد را تجربه می‌کند اما با این وجود همچنان ارزش هر سهام آن 3.4 درصد کاهش یافته است.

facebook_office_sign_story

2- GitHub تایید کرد که 250 میلیون دلار سرمایه گذاری مجدد کرده است و اکنون این شرکت سرمایه‌ای 2 میلیارد دلاری دارد که این موضوع نیز توسط Andreessen Horowitz و نهاد Venture Partners رهبری شده است.

3- سامسونگ به دلیل فروش کم پرچم‌داران جدیدش با نام‌های گلکسی S6 و گلکسی S6 اج، 4 درصد در زمینه سود کاهش داشته است که دلیل آن نیز قضاوت نادرست در خصوص میزان تقاضای پرچم‌داران این کمپانی بود.

4- کمپانی Yelp در مارپیچ مرگ قرار دارد. این شرکت در ماه مارس سهام خود را به ارزش 98 دلار به فروش رساند اما این میزان چهارشنبه گذشته به 24 دلار رسیده بود و البته مدیر این شرکت نیز برکنار شده است.

5- فیس‌بوک سرانجام هدف از پیام‌رسان خود و خریداری واتس‌اپ را اعلام کرد؛ این کمپانی تصمیم دارد تا کاربران را به سمت تعامل ارگانیک با کسب و کار بکشاند.

6- کمپانی گوگل اخیرا اقدامی را انجام داده است که گفته می‌شود باعث آزار دولت‌های آمریکا و انگلیس شده است. با این اقدام گوگل، مشتریان تجاری این شرکت قادر خواهند بود تا به رمزنگاری‌ها دسترسی داشته و این کار باعث می‌شود آن‌ها به برخی اطلاعات دولتی دسترسی داشته باشند.

7- دیوید کامرون به سمت فناوری مالی می‌رود. نخست وزیر انگلستان اخیرا مدعی شده است که انگلستان تصمیم دارد به سمتی حرکت کند تا در آینده انگلستان به عنوان مرکز فناوری مالی جهان شناخته شود.

8- فیس‌بوک یکی از ویژگی‌های آزار دهنده لینکدین را به سرویس خود افزوده است. از طریق این ویژگی کاربران قادر خواهند بود تا برچسب پروفایل خودشان را در صفحه دوستانشان قرار دهند.

project-loon

9- سریلانکا اولین کشوری خواهد بود که پروژه لون در آن تست می‌شود. پروژه لون، اقدام جاه طلبانه کمپانی گوگل است که سعی دارد از طریق آن کاربران ساکن در مناطق دور افتاده را نیز به اینترنت متصل کند و این کار نیز از طریق بالون‌هایی انجام خواهد شد که در ارتفاع بالایی پرواز می‌کنند.

10- رانندگان Uber در بریتانیا (یک سرویس کرایه خودرو از طریق اسمارت فون) اعلام کرده‌اند که شرکتشان حقوق آن‌ها را بر اساس قانون کارگران واریز نمی‌کند. اتحادیه کارگری GMB اقدامات قانونی در خصوص این موضوع را نسبت به سرویس‌های رانندگی شروع کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH