آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی در طرح رجیستری

ال‌جی یکی از برندهای موجود در بازار است که از تاریخ 28 بهمن ماه وارد طرح رجیستری شده و جز برندهایی است که خریداران آن می‌بایست برای استفاده از شبکه مخابراتی کشور دستگاه خریداری‌شده‌شان را در این طرح ثبت کرده تا از قطع آن جلوگیری شود. اگر قصد خرید گوشی ال‌جی را دارید و یا در یک‌ماه اخیر گوشی کارکرده از این برند خریداری کردید، آموزش گام به گام رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی در طرح رجیستری را بخوانید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، در ادامه وارد شدن برندهای مختلف به طرح رجیستری یکی دیگر از برندهای پرفروش در کشورمان که در سال‌های اخیر توانسته سهم بزرگی از بازار موبایل کشور را در اختیار بگیرد، مشمول طرح رجیستری شده است که این اتفاق از 28 بهمن 96 و از ساعت 00:01 شروع شده است. برای رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی در طرح رجیستری می‌بایست شما IMEI آن را در اختیار داشته باشید. برای دسترسی به کد IMEI در گوشی‌های ال‌جی راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند روش معمول در این برند اشاره می‌کنیم. روش پیدا کردن این کد به دو طریق است:

روش‌های دریافت و مشاهده کد IMEI در گوشی‌های ال‌جی برای طرح رجیستری

1- راحت‌ترین روش برای دسترسی به IMEI در گوشی‌های ال‌جی از طریق کد USSD است. کد دستوری #06#* را در بخش شماره‌گیری وارد کنید. پس از وارد کردن این کد دستوری، کد IMEI به شما نمایش داده می‌شود.

2- دومین راه برای دسترسی به کد IMEI در گوشی‌های ال‌جی از طریق تنظیمات محصولات این برند است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد Settings گوشی ال‌جی شوید.
  • روی گزینه General لمس کنید.
  • وارد گزینه About Phone شوید.
  • در این صفحه روی گزینه Status لمس نمایید.
  • در صفحه باز شده می‌توانید IMEI را مشاهده کنید.

روش رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی با کد USSD

با استفاده از کد #7777* وارد سامانه همتا شوید. پس از ورود به این سامانه با گزینه‌های مختلفی روبرو می‌شوید که ابتدا برای استعلام اصالت گوشی ال‌جی خود وارد گزینه 1 شوید.

پس از وارد کردن عدد 1 سامانه از شما درخواست وارد کردن شناسه 15 رقمی IMEI دستگاه را می‌کند. کدی که در بخش اول این آموزش به دست آوردید، در کادر وارد کنید.

پس از ارسال آن طی یک پیامک اطلاعات گوشی اعم از نام، برند و مدل آن برای شما ارسال می‌شود که در صورت هماهنگی آن با شناسه وارد شده، پیامی در ابتدا مبنی بر قانونی و یا غیرقانونی بودن شناسه دستگاه ظاهر می‌گردد. در صورتی که پیام ابتدایی چیزی جز قانونی بودن شناسه دستگاه را اعلام کرد، به هیچ وجه زیر بار خرید گوشی مورد نظر نروید.

در صورتی که استعلام درست بود، می‌بایست نسبت به فعال‌سازی آن با سیم کارت خودتان اقدام نمایید. برای این کار دوباره کد 7777 را طبق خط اول همین بخش وارد نمایید و سپس وارد قسمت دوم یعنی فعال‌سازی شوید.

در این بخش نیز ابتدا از شما کد IMEI درخواست می‌شود. پس از آن شماره موبایلی که قصد دارید گوشی با آن شناخته شود، مشخص می‌کنید و پس از آن کد فعالسازی گوشی را از فروشنده دریافت و وارد می‌نمایید. در مرحله بعدی یک تاییدیه کلی مبنی بر اینکه دستگاه با IMEI …. برای تلفن ….. ثبت خواهد شد، دریافت می‌کنید.

در صورت تایید اطلاعات می‌بایست عدد 1 را وارد کنید و ثبت نام را تکمیل نمایید. پس از آن پیامکی مبنی بر تکمیل فعال‌سازی گوشی برایتان ارسال می‌شود.

آیا گوشی‌های کارکرده ال‌جی نیز در طرح رجیستری نیاز به فعال‌سازی دارند؟

طرح رجیستری برای برند ال‌جی از 28 بهمن ماه سال 96 آغاز شده است و گوشی‌هایی که قبل از این فعال شده‌اند نیاز به ثبت در رجیستری نداشته و بدون محدودیت قابلیت استفاده خواهند داشت. همچنین گوشی‌های کارکرده ال‌جی نیز نیازی به ثبت نام در طرح رجیستری نداشته و صرفا می‌توانید برای اطمینان از صحت واردات دستگاه خود، استعلام گرفته تا اطلاعات دقیق آن را دریافت نمایید.

بدیهی است که مشتریانی که از تاریخ 28 بهمن 96 از برند ال‌جی دستگاهی را خریداری کرده‌اند، می‌بایست نسبت به فعال‌سازی گوشی خود اقدام نمایند. مسئولین دولتی بارها نسبت به فعال‌سازی گوشی‌های نو در این طرح هشدار داده‌اند و همان‌طور که در اخبار و رسانه‌ها مطرح شده است، چند صد مورد آیفون و بعضی دیگر از برندهای پرفروش تابحال غیرفعال شده‌اند. گوشی‌های ال‌جی ثبت نشده در سامانه همتا نیز به این چند صد مورد خواهند پیوست و صرفا یک‌ماه فرصت فعال‌سازی خواهند داشت.

یکی از نکات مهم در زمینه خرید گوشی‌های کارکرده در حد نو این است که بعضی از فروشندگان به دلیل خرید گوشی قاچاق، اقدام به فروش آنها می‌کنند. در صورتیکه قصد خریداری گوشی کارکرده ال‌جی را داشتید و فروشنده از فعال بودن آن خبر داد، زیر بار نروید و حتما نسبت به استعلام گوشی اقدام نمایید. چرا که به طور مثال اگر این گوشی در تاریخ 25 اسفند ماه به شبکه مخابراتی وصل شده باشد، تا 25 فروردین ماه مهلت داشته و پس از آن ارتباط مخابراتی گوشی قطع خواهد شد.

آیا برای رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی هزینه‌ای باید پرداخت؟

طرح رجیستری در حدود 4 ماه اجرا شدن دارای اشکالاتی بوده است که بزرگترین مشکل موجود در آن، هزینه‌های اضافی و غیرقانونی بوده که بعضی از فروشندگان از خریداران دریافت کرده‌اند. در مورد گوشی‌های ال‌جی نیز این موارد وجود دارد و باید خریداران به این موضوع توجه نمایند که رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی در طرح رجیستری هزینه‌ای نداشته و به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و فروشنده می‌بایست بدون دریافت هزینه، کد فعال‌سازی را در اختیار خریدار قرار دهد.

در صورتیکه در هر مرحله از رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی مشکل یا سوالی داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سامسونگ در طرح رجیستری

آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های هواوی در طرح رجیستری

آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سونی در طرح رجیستری

آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سامسونگ در طرح رجیستری

5 در مورد “آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های ال‌جی در طرح رجیستری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH