سونی اکسپریا X Compact با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی معرفی شد

اگر بخواهید تلفن هوشمندی با ابعاد کمی کوچک‌تر نسبت به سایر گوشی‌های پرچمدار تولید شده در بازار داشته باشید، گوشی‌های Compact سونی، می‌توانند گزینه مناسبی برای شما محسوب شوند. امروز، طی مراسمی که در حاشیه نمایشگاه IFA 2016 شاهد برگزاری آن بودیم، کمپانی سونی، از گوشی جدیدش با نام اکسپریا X Compact رونمایی کرد. همان طور که پیشتر تصاویری از اکسپریا X Compact و دیگر گوشی جدید این کمپانی یعنی اکسپریا XZ منتشر شده بود، سونی سعی کرده اندازه این گوشی را طوری طراحی کند تا محصول بتواند راحت‌تر در دست جا بگیرد.

با نگاهی دقیق‌تر به این گوشی، درخواهید یافت که سونی دست به یک کار خلاقانه در طراحی بدنه محصول زده است.( البته این کار قبلا در گوشی‌های سایر کمپانی‌ها مانند سامسونگ گلکسی نوت ۵ و شیائومی Mi5 استفاده شده بود) سونی، نام این طرح را loop surface گذاشته است که در آن، شاهد هستیم که گوشه‌های پشتی بدنه، حالت خمیده‌ای را پیدا کرده‌اند که با توجه به ابعاد کوچک گوشی، می‌تواند این امکان را فراهم سازد تا کاربر قادر باشد به راحتی آن را با یک دست کنترل کند.sony-xperia-x-compact-840x672

بدنه پشتی، در مدل کامپکت سری X، از جنس پلاستیک ساخته شده است. این در حالی است که بدنه پشتی XZ، فلزی بوده و به مراتب، مقاومت بیشتری خواهد داشت. البته در مقایسه این دو گوشی با یکدیگر، باید اشاره کنیم که اکسپریا XZ استعداد زیادی در جذب اثر انگشت دارد در حالی که به دلیل بدنه پلاستیکی، این مشکل در خصوص اکسپریا X Compact رخ نخواهد داد. قسمت بالایی هر دو دستگاه، شامل ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری است و در قسمت پایین هم، می‌توانیم پورت USB-C را مشاهده کنیم.sony-xperia-x-compact-4

در نگاهی به سخت افزار گوشی اکسپریا X Compact، شاهد آن هستیم که سونی از چیپست Qualcomm Snapdragon 650 که پیش‌تر در اکسپریا X نیز استفاده کرده بود، بهره برده است. علاوه بر آن، این گوشی دارای ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. شاید در مقایسه با مدل XZ که در آن از چیپست Qualcomm Snapdragon ۸۲۰ استفاده شده، X Compact قدرت پردازش کم‌تری داشته باشد اما به هر حال می‌تواند از پس بسیاری از کارهای سنگین، به خوبی بربیاید.

شاید برای اولین بار باشد که یک اسمارت‌فون ساخت سونی، بتواند نمایش خوبی در زمینه نگه‌داری باتری داشته باشد. ظرفیت باتری اکسپریا X Compact، چیزی معادل ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که در عمل، توانسته عملکرد بهتری نسبت به سایر گوشی‌های سونی از خود نشان دهد. علاوه بر آن، هر دو گوشی اکسپریا X Compact و اکسپریا XZ، از نسخه سوم فناوری Quick Charge بهره برده‌اند که این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان باتری آن‌ها را سریع‌تر شارژ نمود.

در قسمت نرم افزاری، می‌توان دید که سونی به پیشرفت خوبی دست پیدا کرده و توانسته بهینه سازی‌های خوبی بر روی دستگاه‌های خود اعمال نماید. علاوه بر این، هر دو گوشی سونی با استفاده از Stamina mode، می‌توانند پردازش‌های CPU را در زمان‌های خاص (مثلا هنگامی که شارژ باتری کم است) کاهش داده و طول عمر باتری را افزایش دهند. علاوه بر این، سونی تغییراتی در Lock Screen ایجاد کرده که به هر چه جذاب‌تر شدن و کاربردی‌تر شدن آن کمک می‌کند. همچنین نسبت به نسخه‌های قبلی، امکانات بیشتری جهت بهینه سازی و شخصی سازی فضا در اختیار کاربر قرار داده شده است.

دوربین گوشی‌های سونی، همیشه از نقاط قوت تولیدات شرکت بوده‌است. در خصوص این دو محصول هم کمپانی سعی کرده بهترین خود را به نمایش درآورد. دوربین ۲۳ مگاپیکسلی اکسپریا X Compact، علاوه بر این که مجهز به فوکوس لیزری است، یک لرزشگیر قدرتمند ۵ محوره دارد که تقریبا تمام تکان‌های دست در هنگام عکاسی و فیلم برداری را خنثی خواهد کرد. در عمل، شاهد این هستیم که دوربین، قابلیت‌های شگفت انگیزی را در دل خود جای داده تا بتواند نظر بسیاری از خریداران را به خودش جلب نماید. همچنین سونی برای عکس‌های سلفی و مکالمه‌های ویدیویی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو اکسپریا X Compact طراحی کرده است.sony-xperia-x-compact-2

شاید در این زمان که بیشتر پرچمداران، سایزی از ۵.۲ تا ۵.۷ اینچ دارند، سونی اکسپریا X Compact با نمایشگر ۴.۶ اینچی که با فناوری IPS LCD ساخته شده، بتواند محصولی متفاوت در گوشی‌های هوشمند اندرویدی باشد. باید اشاره کنیم که رزولوشن این محصول، ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است که قطعا باعث می‌شود تا نمایشگر، باتری کمتری مصرف کند.

اکسپریا X Compact قرار است در تاریخ ۲۵ سپتامبر به بازارهای جهانی عرضه گردد. این در حالی است که زمان آغاز فروش جهانی اکسپریاXZ، روز ۲۳ اکتبر خواهد بود.

2 در مورد “سونی اکسپریا X Compact با دوربین ۲۳ مگاپیکسلی معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH