لنوو Z5

بررسی اولیه لنوو Z5: دوشیزه جذاب!

هر سال شاهد شمار زیادی محصول الکترونیکی هستیم که از کمپانی‌های بزرگ و کوچک معرفی می‌شوند. یکی از این شرکت‌ها که اسمش را کم‌تر می‌شنویم، لنوو است. این شرکت به تازگی از مدل Z5 رونمایی کرده که شاید حرفی برای گفتن داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این گوشی بیشتر آشنا شویم.


طراحی و نمایشگر

لنوو Z5

قبل از رونمایی لنوو از این مدل، شایعات زیادی در مورد Z5 منتشر شده بود. به‌عنوان مثال مطرح می‌شد که قرار است شاهد یک اسمارت فون تمام‌صفحه باشیم که حاشیه‌هایی در اطراف نمایشگر ندارد و دوربین‌ها و حسگرها در فریم‌ها مخفی شده‌اند. اما به مرور معلوم شد که همه این‌ها برای بازاریابی بوده و با یک موبایل عادی طرف هستیم! ولی عادی اصلا به معنای بد بودن نیست. طراحی از نوع مدرن و اصطلاحا Bazel-Less است. چنین دیزاینی حاشیه‌های مزاحم و ضخیم اطراف پنل را به حداقل میزان خود رسانده و حالا فیلم‌ها و بازی‌ها به‌صورت جذاب‌تری نشان داده می‌شوند. ناچ هم به این موضوع کمک کرده و المان‌های زیادی را مثل اسپیکر، دوربین و سنسور درون این بریدگی قرار گرفته‌اند. در کل، با دیدن سطح جلویی به چشم‌گیر و جذاب بودن اسمارت فون پی می‌برید.

خوش‌بختانه در قاب پشت الگوی مدرن تکرار شده و یک دوربین دوگانه با چینشی مثل آی‌فون ۱۰ جای گرفته است. در کنار دوربین‌ها، فلاشی قدرت‌مند و پرنور تعبیه شده و تقریبا در میانه سنسور دوست داشتنی اثر انگشت به چشم می‌خورد. فریم‌های آلومینیومی و قاب‌های شیشه‌ای حس مطلوبی را به کاربر منتقل می‌کنند. گذشته از این‌ها، رنگ مخصوصی از Z5 مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. در مدل Aurora طرحی ترکیبی را می‌بینیم که در بخش‌هایی آبی و در قسمت‌هایی بنفش است. در نگاه اول بسیار خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد، ولی سریعا موبایل‌های دیگر (مثل رنگ Twilight در هوآوی P20 و رنگ‌های فانتوم در آنر ۱۰) به ذهن‌تان می‌آیند و طراحی کسل‌کننده می‌شود. با این‌که لنوو Z5 نظرات را جلب می‌کند، ولی تا حد زیادی تکراری است. تقریبا هیچ ایده جدیدی دیده نمی‌شود و کاملا یک گوشی کپی را می‌بینید. ولی از حق نگذریم این مدل با تمام عنصرهای آشنایش هنوز هم گزینه مناسبی شمرده می‌شود. در واقع برچسب قیمتی دستگاه کاملا این دیزاین را توجیه می‌کند.

نمایشگر قطعه‌ای بسیار مهم است که برای کاربران و تولیدکنندگان عنصری حیاتی محسوب می‌شود. اگر دارای کیفیتی مناسب باشد، محصول پرفروش خواهد شد و در اصل دلیلی برای خرید آن داریم. اما اگر کیفیت در سطح خوبی نباشد، قابلیت‌های دیگر به چشم نمی‌آیند و دیوایس به حاشیه بازار می‌رود. با توجه به قیمت، عملکرد لنوو Z5 در این زمینه دلگرم‌کننده است. صفحه‌ای بسیار بزرگ در قاب جلو قرار گرفته که از رزولوشن قابل قبولی استفاده می‌کند. فول اچ‌دی پلاس انتخاب مناسبی بوده و حتی در فواصل نزدیک پیکسل‌ها را نمی‌بینید. این بدان معناست که گوشه‌های تیز و جزئیات اندک وجود ندارند و محتواها به‌طور جذابی نشان داده می‌شوند. نسبت تصویر نزدیک به ۲:۱ این امکان را به سازنده داده تا نمایشگر ۶.۲ اینچی را در قاب به مراتب کوچک‌تر جای دهد و خوش‌دستی و راحتی در حمل و نقل را رقم بزند. در نتیجه گوشی به سادگی در مکان‌های کوچک مثل جیب قرار می‌گیرد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

لنوو Z5

با قیمتی زیر ۴۰۰ دلار نمی‌توان یک اسمارت فون قدرت‌مند و همه‌فن حریف خریداری کرد. ولی با خرید لنوو Z5 در عین داشتن یک مدل مدرن، موبایلی با قدرت قابل قبول نیز نصیب‌تان می‌شود. پردازنده‌ای از شرکت کوالکام مغز متفکر دستگاه را تشکیل داده و از اجرای روان اپلیکیشن‌های معمولی برمی‌آید. برای مثال، دیوایس چینی شبکه‌های اجتماعی را سریعا لود می‌‌کند و هنگام جست‌وجو در اینترنت مشکلی نخواهید داشت. هم‌چنین عکاسی هم بدون مواجه شدن با لگی انجام می‌شود. با استناد بر قدرت مجموعه‌های کوالکام بازی‌ها و نرم‌افزارهای نیمه‌سنگین هم قابل انجام هستند. البته شاید بعضی اوقات با فریزهای چند لحظه‌ای روبه‌رو شوید. در کنار چیپست، حافظه‌ها بسیار ضروری هستند. لنوو به اهمیت این قضیه پی برده و Z5 را در دو نسخه عرضه کرده است. یکی ۶۴ گیگابایتی و دیگری ۱۲۸ گیگابایتی. فرقی نمی‌کند که کدام ورژن را خریده باشید، همیشه در کنار فضای داخلی ۶ گیگابایت رم قرار خواهد داشت تا عمل مالتی‌تسکینگ به‌صورت روان صورت بگیرد. پس به راحتی چند اپ و بازی را هم‌زمان اجرا کنید و کارهای‌تان را سریع‌تر انجام دهید. محصول لنوو برخلاف دیگر مدل‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و برای همین اگر عکس‌های زیادی می‌گیرید یا برنامه‌های بسیاری نصب می‌کنید، بی‌تردید مدل گران‌تر را خریداری نمایید.

اندروید نگارش هشتم در کنار رابط کاربری اختصاصی لنوو قرار گرفته و به قابلیت‌هایش اضافه شده. این نسخه از تکنولوژی‌های بسیاری برخوردار است که عمر باتری و سرعت را افزایش می‌دهد.

دوربین

لنوو Z5

همان‌طور که در بخش طراحی گفته شده، لنوو Z5 به دوربین دوگانه در قسمت پشتی مجهز شده است و به همین سبب ویژگی‌های زیادی در اپلیکیشن دوربین دیده می‌شود. یکی از آن‌ها عکاسی پرتره است که امکان ثبت تصاویر حرفه‌ای را به کاربران می‌دهد. با تکیه بر رزولوشن بالای دوربین، می‌توان این انتظار را داشت که شاهد جزئیات مناسبی در عکس‌ها باشیم و محیط با تمام زیبایی‌هایش گرفته شود. دریچه دیافراگم نسبتا باز، نور بسیاری را جذب می‌کند و حتی در شرایطی با نورپردازی ضعیف تصاویر روشنی می‌گیرید و اگر هم‌زمان از فلاش استفاده کنید، اصلا مشکلی در شب و مکان‌های تاریک نخواهید داشت. این فلاش از نوع دو رنگ یا Dual-Tone است و رنگ‌های سوژه را غیرطبیعی نشان نمی‌دهد. قابلیت‌های روتینی هم مثل پانوراما، تشخیص چهره و لبخند و فوکوس لمسی حضور دارند تا لنوو Z5 در برابر رقیبان کم نیاورد. با این همه، ویژگی اچ‌دی‌آر قابل تامل است. اگر این فن‌آوری را فعال کنید، تصاویر گرفته شده روشن‌تر می‌شوند و جزئیات به راحتی قابل مشاهده است. از آن‌جا که اچ‌دی‌آر نقاط تاریک تصویر را شناسایی نموده و سپس آن‌ها را روشن می‌کند. گفتنیست این قابلیت بیش‌تر در عکس‌برداری از طبیعت به کار می‌رود.

با ظهور شبکه‌های اجتماعی، کیفیت دوربین قاب جلو به یکی از اولویت‌های کاربران تبدیل شد. لنوو هم مثل بیش‌تر تولیدکنندگان رزولوشن لنز سلفی را از ۲ و ۵ مگاپیکسلی به ۸ مگاپیکسل افزایش داده و از یک ضریب اف مطلوب بهره برده است. در این صورت سلفی‌های جذابی خواهید گرفت که در موقعیت‌های تاریک هم راضی‌کننده هستند.

2 در مورد “بررسی اولیه لنوو Z5: دوشیزه جذاب!”

    1. نمی دونم از این موضوع اطلاع دارید یا خیر!
      پردازنده قدرتمند تر پردازش ها رو در زمان کمتری انجام میدهند و به همین خاطر مصرف باتری به مراتب پایین تری نسبت به سخت افزار متوسط دارند برای همین خیلی از شرکتا روی آوردن روی این کار که پردازنده رو قوی تر کنند باتری رو ضعیف تر که در هر صورت بازده قابل قبولی میدن !

      1
      5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH