HangMengOS

سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام HangMengOS از اندروید و iOS سریع‌تر خواهد بود!

HangMengOS نام سیستم عامل اختصاصی هواوی خواهد بود که برای جایگزینی اندروید طراحی و تولید شده است. در حال حاضر وضعیت همکاری‌های گوگل با هواوی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و علی‌رغم صحبت‌های مطرح شده توسط دونالد ترامپ در خصوص صدور مجوز تجارت گوگل با هواوی، اما همچنان اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

موسس شرکت هواوی، Ren Zhengfei، به تازگی مصاحبه‌ای با مجله فرانسوی LePoint داشته و در این مصاحبه در خصوص برنامه‌های شرکت برای کاهش وابستگی به سیستم عامل اندروید صحبت کرده است. وی به این موضوع اشاره می‌کند که جایگزین اندروید، فراتر از یک سیستم عامل عمل خواهد کرد و می‌تواند در IoT و خودروهای بدون راننده نیز مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که در برخی گزارشات آمده بود HangMengOS حدود 60 درصد سریع‌تر از اندروید خواهد بود،  Zhengfei بیان کرده است این سیستم عامل با تاخیر 5 میلی‌ثانیه‌ای نه تنها از اندروید که از iOS نیز سریع‌تر خواهد بود.

HangMengOS

موسس شرکت چینی در خصوص برنامه‌های شرکت برای طراحی یک فروشگاه نرم‌افزاری جهت جایگزینی با گوگل پلی نیز صحبت کرده است. وی این کار را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت و HangMengOS دانسته است؛ چرا که به خوبی از تعهد و علاقه برنامه‌نویسان به سیستم عامل‌های اندروید و iOS خبر دارد. Richard Yu، یکی از مدیران اجرایی شرکت هواوی بیان کرده بود که سیستم عامل اختصاصی شرکت در پاییز سال جاری در چین عرضه خواهد شد و عرضه آن در دیگر بازارها تا اوایل سال میلادی جدید به طول خواهد انجامید. در صورتی که رابطه هواوی و گوگل به همین منوال باقی بماند، می‌توان تصور کرد که رونمایی از HangMengOS در پایان سال جاری و همزمان با معرفی اسمارت‌فون‌های خانواده میت 30 انجام شود.

در خصوص اسمارت‌فون خم‌شدنی شرکت، میت X نیز باید گفت، مراسم رونمایی از آن در فوریه و پیش از اعمال تحریم‌های آمریکا انجام شد. به عبارت دیگر این هندست برای استفاده از سیستم عامل اندروید مشکلی نخواهد داشت. ماه گذشته هواوی لیستی منتشر کرد که در آن اسامی اسمارت‌فون‌هایی که اندروید Q را دریافت خواهند کرد، آمده بود. این لیست شامل تمامی اعضای خانواده P30 و همچنین میت 20 پرو می‌شد. نسخه‌های 4G و 5G میت 20، ایکس و همچنین اسمارت‌فون جدید آنر 20 از جمله دیگر گوشی‌های حاضر در این لیست بودند.

HangMengOS

در این میان شاید اشاره‌ای هم به صحبت‌های Walter Ji، یکی از مدیران هواوی در اروپای غربی، خالی از لطف نباشد. وی در مصاحبه اخیر خویش به نحوی اقرار کرده بود که هواوی قادر نخواهد بود تا سال آینده جایگاه سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان را تصاحب کند. این مورد یکی از اهداف شرکت بود که توسط ریچارد یو در سال 2016 مطرح شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال 2020 تحقق می‌پذیرفت. در سال 2015 هواوی حدود 104.1 میلیون دستگاه اسمارت‌فون در سرتاسر جهان توزیع کرده بود و این میزان برای تصاحب جایگاه سومین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان کافی بود.

سال 2018 این تعداد به 206 میلیون دستگاه رسید و در اولین سه ماهه از سال 2019 نیز ادامه پیدا کرد. شرکت چینی از ماه ژانویه تا مارس حدود 59 میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازارهای جهان کرد و اپل را به جایگاه سوم تنزل داد. نه تنها مدیران شرکت، که بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند با توجه به رشد روزافزون هواوی، این شرکت تا پایان سال میلادی 2020 به عنوان برترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان شناخته خواهد شد و بر سلطه چندین ساله سامسونگ خاتمه خواهد داد. در نهایت تحریم‌ها جریان موفقیت‌های شرکت را قطع کرد. حالا هواوی انتظار کاهش فروش 40 تا 60 درصدی را در بازارهای جهانی دارد. این مقدار کاهش تعداد هندست‌های توزیع شده شرکت در سطح جهان را به 140 تا 160 میلیون دستگاه خواهد رساند.

HangMengOS

در واقع باید گفت هواوی کار بسیار مشکلی برای جدایی از سیستم عاملی خواهد داشت که وسعتی به بزرگی 85 درصد از گوشی‌های هوشمند را دارد. و این تنها دغدغه چینی‌ها نیست، چرا که آنها باید به فکر جایگزینی برای ARM نیز باشند. زمانی آینده هواوی روشن و پر امید بود و حالا اما و اگرهای فروانی پیش روی این شرکت قرار دارد. در نهایت اگر حتی HangMengOS با موفقیت وارد بازار شود و مورد قبول کاربران قرار بگیرد، هنوز هم هواوی راه زیادی برای رسیدن به قله بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان پیش رو خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH