ارزش برند

گلکسی، آی‌فون، ال‌جی یا سونی… ارزش برند کدام اسمارت‌فون کاهش پیدا کرده است؟

علاوه بر شکل ظاهری و مشخصات، عامل مهم دیگری نیز در انتخاب یک اسمارت‌فون وجود دارد و آن هم ارزش برند است. تصور کنید برای خرید یک پرچم‌دار میلیون‌ها تومان هزینه کرده‌اید و اسمارت‌فون عزیزتان پس از چند ماه ارزش خود را از دست داده و در بازار تبدیل به یک میان‌رده قدرتمند می‌شود و در نهایت پس از یک سال صفت “قدرتمند” نیز از مقابل میان‌رده حذف می‌شود. به همین خاطر است که حفظ ارزش برند برای بسیاری افراد جز اولویت‌های اصلی خرید یک گوشی هوشمند محسوب می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات روی داده در سال 2018 در بازار گوشی‌های هوشمند بالا رفتن ارزش ناگهانی قیمت اسمارت‌فون‌ها بود؛ تا جایی که قیمت هندست‌هایی مانند آی‌فون و گلکسی نوت برای اولین بار به هزار دلار رسید و از این مقدار نیز رد شد. محصولات شرکت‌های دیگر مانند هواوی، سونی و ال‌جی نیز افزایش قیمت بالایی را تجربه کردند. این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا کرد و دلیلی شد تا حفظ ارزش برند اهمیت بیشتری پیدا کند.

ارزش برند

افراد حاضر در SellCell با همکاری دیگر فروشگاه‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز در این زمینه کرده‌اند و طی جدولی که در بالا مشاهده می‌کنید، به بررسی کاهش ارزش برند پرچم‌داران شرکت‌های سامسونگ، اپل، گوگل، سونی و ال‌جی پرداخته‌اند. همانطور که انتظار می‌رفت، در سال 2018 پرچم‌داران ال‌جی کاهش ارزش بسیاری را تجربه کرده‌اند؛ اما وضع برای سونی بسیار بدتر از شرکت کره‌ای است.

اما در طرف دیگر جدول پرچم‌داران شرکت‌های سامسونگ و اپل قرار دارند که کمترین کاهش ارزش را داشته‌اند. البته که این مساله موجب تعجب کسی نمی‌شود؛ چرا که شرکت‌های گفته شده در حال حاضر معتبرترین برند در دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند. عملکرد گوگل نیز در این زمینه نه به مانند اپل و سامسونگ، اما قابل تحسین است. در هر صورت، این جدول یک بار دیگر به ما خاطر نشان می‌کند که شاید خرید یک پرچم‌دار قدیمی حرکت مالی بسیار بهتری از خرید پرچم‌دار سال جاری یک شرکت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH