با بهترین روش‌های تماشای آنلاین فیلم با دوستان‌تان از راه دور آشنا شوید

به‌اشتراک‌گذاری و تماشای ویدیو و فیلم‌های تلویزیونی با دوستان‌، تجربه فوق‌العاده‌ای است، اما انجام این کار از فاصله دور تقریبا ناممکن است؛ مگر اینکه از ابزارهای خاصی برای همگام‌سازی ویدیو استفاده کنید. ما در اینجا قصد داریم شما را با هفت وب‌سایت و افزونه مختلف آشنا کنیم تا از طریق آن‌ها بتوانید فیلم‌های نتفلیکس، یوتیوب و حتی فایل‌های ویدیویی روی کامپیوترتان را با دوستان‌تان تماشا کنید. پس با ما همراه باشید.

چیزهایی که باید قبل از انتخاب یک وب‌سایت یا ابزار مناسب همگام‌سازی ویدیو بدانید

در ابتدا باید بگوییم که هر کدام از ابزارهای همگام‌سازی ویدیو که در اینجا برایتان معرفی می‌کنیم، قابلیت‌های خاص خودشان را دارند و برخی از آن‌ها اجازه کارهایی مانند چت ویدیویی را به شما می‌دهند. بنابراین قبل از آنکه نگاهی به این ابزارها بیندازیم، اجازه دهید ببینیم چه گزینه‌ای بهترین کارآیی را برای شما و دوستان‌تان خواهد داشت.

  • آیا دوستان‌تان می‌توانند از آن ابزار استفاده کنند؟

این سوال شاید مهمترین چیزی باشد که باید در نظر بگیرید. آیا دوستان‌تان دارای یک حساب کاربری نتفلیکس برای یکپارچه‌سازی با این ابزارها هستند؟ آیا آن‌ها مشکلی با دانلود یک افزونه مرورگر ندارند؟ آیا آن‌ها امکان ایجاد یک حساب کاربری رایگان روی یک وب‌سایت به‌اشتراک‌گذاری ویدیو را دارند؟

  • ویدیوهای چه سرویسی را می‌خواهید تماشا کنید؟

اگر شما بخواهید نتفلیکس یا یوتیوب را با دوستان‌تان تماشا کنید، ابزارهای به‌اشتراک‌گذاری زیادی برای‌تان وجود دارد. اما اگر بخواهید از سرویس‌های دیگری مانند هلو (Hulu) یا از ویدیوهای روی هارد کامپیوترتان استفاده کنید، شاید فقط امکان استفاده از یک یا دو ابزار را داشته باشید.

  • چت تصویری یا چت متنی؟

همه ابزارهای این مقاله از چت متنی پشتیبانی می‌کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها امکان چت ویدیویی دارند. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید در حین استفاده از هر کدام از این ابزارها، از یک اپلیکیشن چت مجزا استفاده کنید.

  • همگام‌سازی فایل‌های ویدیویی کامپیوتر

وب‌سایت‌های Gaze و SyncPlay که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت، هرچند اجازه همگام‌سازی ویدیوهای روی رایانه‌تان را به شما می‌دهند، اما این سایت‌ها نیاز به این دارند که شما و دوستان‌تان، فایل ویدیویی یکسانی را روی دستگاه‌هایتان داشته باشند. شما می‌توانید از یک سرویس ابری مانند دراپ‌باکس، یک کلاینت FTP یا نرم‌افزارهای تورنت برای انتقال از راه دور فایل بین کامپیوترها استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید ویدیوهای داخل کامپیوترتان را از طریق استریم دسکتاپ روی وب‌سایت Kast به اشتراک بگذارید، اما توجه داشته باشید که این کار همراه با لگ و تاخیر خواهد بود.

حالا شما تاحدودی می‌دانید که به‌ دنبال چه چیزی باید باشید، پس اجازه دهید به خود ابزارها بپردازیم. در ادامه، هفت وب‌سایت و افزونه مرورگر معرفی شده‌اند که به شما کمک خواهند کرد تا از تماشای فیلم و ویدیو از فاصله دور با دوستان‌تان لذت ببرید.

Netflix Party: نتفلیکس را به‌راحتی با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

افزونه Netflix Party یک ابزار فوق‌العاده برای همگام‌سازی ویدیو است که به شما اجازه می‌دهد خیلی سریع ویدیوهای نتفلیکس را با دوستان خود تماشا کنید. این افزونه فقط روی گوگل کروم کار می‌کند و دارای قابلیت چت در حین تماشای فیلم‌ها است.

اما برای استفاده از Netflix Party، هر دو طرف باید حساب نتفلیکس مخصوص خودشان را داشته باشند. هرچند این ابزار هیچ قابلیت چت صوتی یا تصویری ندارد، اما شما می‌توانید در کنار آن از هر اپلیکیشن چت ویدیویی استفاده کنید.

Gaze: ویدیوهای یوتیوب و داخل کامپیوترتان را همگام‌سازی کنید

Gaze یک ابزار همگام‌سازی ساده است که با ویدیوهای یوتیوب و فایل‌های کامپیوتر کار می‌کند. این ابزار به شما اجازه چت صوتی و تصویری را می‌دهد و کار با آن بسیار راحت است. فقط کافی است در این وب‌سایت برای خودتان یک حساب کاربری ایجاد کنید و لینک موردنظر را برای دوست‌تان بفرستید (او هم باید یک حساب کاربری Gaze داشته باشد).

البته باید توجه داشته باشید که Gaze فقط اجازه استفاده همزمان برای دو بیننده را می‌دهد. ضمن اینکه برای تماشای فیلم‌های روی کامپیوتر، هر دو طرف باید فایل موردنظر را روی رایانه‌شان داشته باشند. شما می‌توانید یک کپی از فیلم موردعلاقه‌تان را از طریق یک سرویس ذخیره ابری مانند دراپ‌باکس یا کلاینت‌های FTP و تورنت ارسال کنید.

Kast: هر چیزی را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید

ابزار استریم ویدیوی Kast که قبلا به اسم Rabbit شناخته می‌شد، به شما و دوستان‌تان اجازه می‌دهد تا به‌طور آنی ویدیوهای کامپیوتر یا وب‌کم خود را به اشتراک بگذارید. Kast یک نرم‌افزار فوق‌العاده  است و می‌تواند برای تماشای فیلم‌، مرورگری وب، انجام چت تصویری یا استریم زنده بازی‌های کامپیوتری با دوستان‌تان مورد استفاده قرار گیرد. Kast حتی یک چت‌روم داخلی دارد و می‌تواند از بیش از ۱۰۰ بیننده پشتیبانی کند.

برخلاف سایر ابزارهای معرفی شده در این مقاله، Kast این قابلیت را دارد که دسکتاپ شما را برای دیدن همه افراد آپلود می‌کند. به عبارتی، دوستان شما نیازی به حساب کاربری یا کپی فایل ویدیوها برای تماشای آن‌ها با شما ندارند. البته این کار باعث خواهد شد تا پخش ویدیو روی دستگاه‌ها، کمی ناهمگام باشد.

Watch2Gether: ویدیوهای یوتیوب را بدون حساب کاربری اشتراک‌گذاری کنید

شاید بپرسید که اگر دوست‌ ما نخواهد افزونه مرورگر را دانلود یا یک حساب کاربری همگام‌سازی ایجاد کند چه؟ Watch2Gether یک وب‌سایت به‌اشتراک‌گذاری یوتیوب است که به شما و دوستان‌تان اجازه می‌دهد به‌سرعت ویدیوهای یوتیوب را بدون نیاز به حساب کاربری همگام‌سازی کنید. فقط کافی است لینک ویدیوی موردنظر را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

Watch2Gether قابلیت چت متنی دارد، اما از قابلیت چت تصویری پشتیبانی نمی‌کند. در اینجا هم شما می‌توانید در کنار آن، از نرم‌افزار چت موردعلاقه خود استفاده کنید. در ضمن اگر نمی‌خواهید که هنگام کار با Watch2Gether، فیدبک صوتی اذیت‌تان کند حتما از هدفون استفاده کنید.

Plug.DJ: از دیدن موزیک ویدیوها با دوستان‌تان لذت ببرید

اگر دوست دارید که از راه دور با دوستان موزیک ویدیو تماشا کنید، Plug.DJ یک ابزار بسیار مناسب برای این منظور است. هر کسی می‌تواند به Plug.DJ ملحق شود، یک روم ایجاد کند و موزیک ویدیوهای موردعلاقه خود را از یوتیوب به اشتراک بگذارد. این ابزار همچنین دارای روم‌های عمومی، آواتارهای قابل شخصی‌سازی و امکانات ارتباطی سرگرم‌کننده‌ای است.

Plug.DJ دارای قابلیت چت متنی است، اما امکان چت تصویری ندارد. با این‌حال، شما می‌توانید در کنار آن از ابزارهای چت ویدیویی موردعلاقه خود استفاده کنید. برای جلوگیری از فیدبک صوتی، استفاده از هدفون نیز توصیه می‌شود.

SyncPlay: فایل‌های ویدیویی کامپیوترتان را با چندین نفر همگام‌سازی کنید

برای افراد حرفه‌ای شاید SyncPlay جایگزین قدرتمندی برای Gaze و Kast باشد. SyncPlay، ابزاری است که به شما و دوستان‌تان اجازه می‌دهد تا ویدیوهای موردنظرتان را از طریق کلاینت‌های ویدیوی MPV ،VLC ،MPC-HC یا MPC-BE به اشتراک بگذارید. شما در آن به چت متنی دسترسی دارید و می‌توانید همزمان با چند نفر کار کنید، البته به‌شرط آنکه همه طرفین فایل ویدیویی یکسانی را داشته باشند.

SyncPlay یک ابزار سبک و فوق‌العاده است، اما شاید برای افراد کمتر حرفه‌ای گزینه مناسبی نباشد. قابلیت چت آن محدود است و ست‌آپ برنامه نیاز به کمی دانش کامپیوتری دارد.

Plex VR: در یک روم مجازی زنده، با دوستان‌تان ویدیو تماشا کنید

Plex VR نرم‌افزار ویژه‌ای است که یک تئاتر مجازی فیلم برای شما و سه نفر از دوستان‌تان فراهم می‌کند. این برنامه به سرور مدیای Plex شخصی‌تان وصل می‌شود، بنابراین با آن می‌توانید هر فیلمی را که دوست دارید تماشا کنید. با اینکه ست‌آپ آن کمی مشکل است؛ اما به‌محض راه‌اندازی، کار با آن بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده خواهد بود.

البته برای استفاده از Plex VR، شما و دوستان‌تان نیاز به یک هدست واقعیت مجازی، مانند Oculus Go، سامسونگ Gear VR یا Daydream View خواهید داشت. ضمن اینکه حداقل یک نفر از شما باید سرور مدیای Plex را در خانه خودش ست‌آپ کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH