بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

اگر شما هم یک گیمر حرفه‌ای هستید یا می‌خواهید عملکرد خود را در بازی‌های موبایلی بهتر کنید بدون شک نیاز به کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ دارید.

پلتفرم موبایل همچنان سال‌های رو به رشد خود را طی می‌کند و استودیوهای مختلف ساخت گیم در تلاش هستند تا نسخه مخصوص موبایل عناوین محبوب خود را عرضه کنند تا درآمد بیشتری را به خودشان اختصاص دهند.

این موضوع موجب شده تا اکثر عناوین پرطرفدار مانند: سری کال آف دیوتی، جی تی ای و… برای گوشی‌های هوشمند نیز منتشر شوند. البته کاربرانی هستند که از نحوه کنترل و تعامل در بازی‌ها‌ توسط نمایشگر لمسی گوشی‌های موبایل راضی نیستند و برای راحتی بیشتر به استفاده از کنترلرهای موبایل تمایل دارند.

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

از سوی دیگر گیمرهای حرفه‌ای‌ برای بهبود عملکرد گیمینگ خود و تاثیر محسوسی که گیم‌پد بر بازی آن‌ها به‌ویژه در عناوین شوتر مثل: کال آف دیوتی، پابجی و … دارد، ترجیح می‌دهند تا از این کنترلرها استفاده کنند.
در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین کنترلرهای موجود برای انجام بازی‌های موبایلی را به علاقمندان پیشنهاد کنیم که مسلما باعث لمس بیشتر هیجان بازی‌ها و تجربه گیمینگ عمیق‌تری خواهند شد، تا پایان با آی‌تی‌رسان بمانید …

۱. دسته بازی جن‌گیم مدل S5

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

کنترل S5 با بهره‌گیری از طراحی مشابه و آزمایش شده دسته‌های پلی‌استیشن ارگونومی کاملا مناسبی داشته و از خسته شدن دست و انگشتان کاربر هنگام انجام بازی به‌صورت طولانی مدت جلوگیری می‌نماید.

این محصول با سیستم‌عامل اندروید و ویندوز سازگار بوده و از طریق تکنولوژی بلوتوث با دستگاه مورد نظرتان جفت خواهد شد. مضاف بر این‌که وزن سبک ۱۳۵ گرمی یکی‌دیگر از امتیازهای مثبت آن محسوب می‌شود.

باتری ۴۰۰ میلی‌آمپری از عمر باتری بسیار مناسب این کنترلر حکایت می‌کند. باید افزود که این کنترلر هیچ‌گونه پایه نگهدارنده مختص گوشی‌های هوشمند ندارد و از قابلیت شوک نیز پشتیبانی نمی‌کند اما یکی از ارزان‌ترین محصولات موجود در بازار بوده و به ۲ الی ۳ ساعت زمان برای پر شدن کامل باتری نیاز دارد.

قیمت: حدود ۲۰۰ هزار تومان
نقاط قوت:
باتری حجیم و عمر باتری عالی
کیفیت ساخت مناسب
نقاط ضعف:
عدم وجود قابلیت شوک
پشتیبانی نکردن از سیستم‌عامل iOS

 

۲. دسته موبایل تسکو مدل TG 155W

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

این کنترلر کیفیت ساخت متوسطی نسبت به دیگر نمونه‌های موجود داشته و همانند نمونه پیشین از ارتباط بی‌سیم با بلوتوث بهره می‌برد.
از نکات مثبت این دیوایس باید به سرعت پاسخ‌گویی بالای کلیدها و وجود یک نگهدارنده کشویی مخصوص هندست‌ها اشاره نمود که لذت بازی را دوچندان می‌کند.

دکمه‌های این دسته قابل برنامه‌ریزی بوده و کاربر قادر است از آن در سیستم‌عامل‌های رایج یعنی: اندروید، آی او‌ اس و‌ ویندوز استفاده نماید. وجود ویبره در این کنترلر باعث بیشتر تداعی شدن لحظات حساس در بازی‌های شوتر می‌گردد.
یک باتری ۳۸۰ میلی‌آمپری وظیفه تامین انرژی این محصول را برعهده گرفته که بعید است کاربران را با مشکل کم بودن عمر باتری مواجه کند.

قیمت حدودا ۳۰۰ هزار تومان
نقاط قوت:
وجود نگهدارنده موبایل
پشتیبانی از همه پلتفرم‌ها
سرعت عملکرد خوب‌ دکمه‌ها
نقاط ضعف:
کیفیت ساخت متوسط

 

۳. کنترلر کنکس مدل K184 – 1140

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

این دسته بازی مخصوص گوشی‌های اپل است. البته این دیوایس را می‌توان در اسمارت‌فون‌های اندرویدی نیز استفاده کرد اما در سیستم‌عامل آی او اس، قابلیت‌هایی کامل‌تر‌ و پیشرفته‌تر پیش روی گیمرها قرار خواهد گرفت و توسط سازنده به‌صورت اختصاصی برای دیوایس‌های اپل مثل: آیپد، آیفون، اپل تی‌وی و… عرضه شده است. باتری ۳۸۰ میلی‌آمپری این دستگاه نیز از طریق کابل‌های لایتنینگ اپل شارژ خواهد شد.
با این‌که کنترلر مورد بحث، پایه نگهدارنده گوشی ندارد اما به شکل کوچک و قابل حمل طراحی گشته و به آسانی قابل حمل است.‌ البته می‌توان از کیس همراه دسته به‌عنوان نگهدارنده استفاده نمود که به‌خاطر زاویه دید نه‌چندان مناسب پیشنهاد نمی‌شود.
ضمنا این محصول یکی از با کیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در نوع خودش بوده و با نصب نرم‌افزار اختصاصی Game Vice کاربر به بخش زیادی از بازی‌هایی (رایگان و پولی) که قابل اجرا با این دسته هستند، دسترسی پیدا خواهد کرد. نحوه اتصال این کنترلر با گوشی نیز با بهره‌گیری از بلوتوث و به شکل بی‌سیم صورت می‌گیرد.

قیمت حدود ۸۰۰ هزار تومان
نقاط قوت:
کیفیت ساخت بالا
ظرفیت باتری مناسب
نقاط ضعف:
عدم پشتیبانی از سایر پلتفرم‌ها
قیمت بالا

 

۴. کنترلر آی پگا مدل PG 9069

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

شرکت هنگ‌کنگی آی پگا مدت زیادی است که در بازار کشورمان فعالیت‌ دارد و اکثرا محصولات با کیفیتی را برای علاقمندان عرضه نموده است.
دسته پی جی ۹۰۶۹ نیز از این قاعده مستثنی نیست و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد. همچنین این دسته از طراحی مشابه با کنترلرهای کنسول بازی ایکس‌باکس بهره می‌برد که این مسئله طراحی و ارگونومی این محصول را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.
گیم‌پد مذکور از باتری ۳۸۰ میلی‌آمپری بهره برده و دارای وزنی ۱۹۷ گرمی بوده و با نگهدارنده‌ای مخصوص، قابلیت استفاده همراه گوشی یا تبلت را برای گیمرها فراهم می‌کند.
این دسته با ارتباط بی‌سیم بلوتوث به رایانه، دیوایس آی او اس یا اندرویدی مورد نظر کاربر متصل گشته و حتی در صورتی‌ که مورد استفاده نباشد، به طور خودکار روی حالت ذخیره انرژی قرار گرفته و از اتلاف عمر باتری جلوگیری می‌کند.
کاربر می‌تواند به صورت دلخواه کلیدهای این دستگاه را برنامه‌ریزی کرده و‌ عملکرد پیش‌فرض آن‌ها را تغییر دهد اما نقطه ضعف بارز این کنترلر تاچ‌پد ضعیف ‌‌و ناکارآمدی است که سازنده برای آن تعبیه نموده، چراکه تعداد کثیری از گیمرها از دقت پایین و بازخورد نامناسب این بخش از دسته ناراضی بوده و انتقادات زیادی به کمپانی تولیدکننده وارد نموده‌اند.
باید اضافه کرد که گیره نگهدارنده موجود در پشت گیم‌پد در صورت لزوم قابلیت جمع شدن در بدنه را دارد.

قیمت حدود ۳۰۰ هزار تومان
نقاط قوت:
کیفیت ساخت بالا و ارگونومی مناسب
عملکرد و بازخورد مناسب کلیدها
گیره جمع شونده نگهدارنده گوشی
نقاط ضعف:
تاچ‌پد ضعیف
تریگرهای نه‌چندان حرفه‌ای
در صورت استفاده از شوک باتری گیم‌پد خیلی سریع‌تر تخلیه می‌شود

 

۵. کنترلر آی پگا مدل PG 9023

بهترین کنترلرهای موبایل مخصوص گیمینگ موجود در بازار ایران

یکی از بهترین کنترلرهای موجود در بازار پی جی ۹۰۲۳ است که دارای نگهدارنده‌ای کشویی با طول بلند بوده و حتی قادر است تبلت‌های اندرویدی را در دل خود جای دهد.
مثل دیگر نمونه‌های معرفی شده این دستگاه نیز از باتری ۳۸۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و با گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تلویزیون‌ها و رایانه‌های شخصی سازگار است.

شاید هنگام استفاده از این کنترلر در برخی بازی‌ها نیاز داشته باشید که برای عملکرد بهتر این گیم‌پد، اپلیکیشن‌های جانبی نصب نمایید ولی سرعت پاسخ‌گویی کلیدهای این دیوایس از طریق بلوتوث مناسب بوده و به تجربه گیمینگ موبایلی کاربر لطمه‌ای نمی‌رساند.

کنترلر یاد شده، دارای حالت ذخیره انرژی نیز بوده و شاید تنها عیب آن را باید داشتن وزنی ۳۶۲ گرمی دانست که موجب می‌گردد که با تلفن همراه در مجموع به یک وزنه نیم کیلوگرمی در دستان گیمر تبدیل شود و احتمالا نمی‌توانید مدت زمانی طولانی را به بازی کردن بپردازید!

قیمت حدود ۴۵۰ هزار تومان
نقاط قوت:
ارگونومی خوب
قابلیت استفاده برای انجام بازی در تبلت و گوشی
نقاط ضعف:
وزن زیاد

در آخر لازم به ذکر است که پیش از خریدن یکی از کنترلرهای موبایل حتما به ظرفیت باتری، نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای انجام بازی‌های موبایلی توسط گیم‌پد و به‌ویژه وزن دستگاه دقت کنید.

اغلب این دسته‌ها با سیستم‌عامل‌های رایج سازگاری دارند اما گاها به دلیل نداشتن تعداد دکمه کافی یا عدم وجود قابلیت برنامه‌ریزی کلیدهای روی بدنه کاربر را وادار می‌سازند که با یک دکمه، عملکردی چند حالته را انجام دهد که در اکثر مواقع این مورد باعث می‌شود کنترل بازی از دست گیمر خارج شده و مثلا با زدن دکمه شلیک، موزیک پلیر دستگاه پخش آهنگ را شروع کند! آیا شما هنگام انجام بازی‌های موبایلی از گیم‌پد استفاده می‌کنید؟‌

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH