آیوتا IOTA چیست و چگونه آن را بخریم؟!

آیوتا یا IOTA یکی از قدیمی‌ترین و البته معتبرترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتو کارنسی محسوب می‌شود. آیوتا را با نام نسل سوم رمزارزها و در قالب یک شبکه توزیع شده می‌شناسند.

تاکنون رمز ارزهای زیادی با شعار کارمزدهای بسیار کم و یا کارمزد صفر کار خود را آغاز کرده‌اند؛ اما آیوتا نمونه‌ای است که به واقع به این سمت و سو حرکت کرده است. انجام تراکنش‌های فوق سریع در کنار عدم ریافت کارمزد از جالب‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های این رمز ارزقدیمی است.

اما آیوتا برای قراردادهای هوشمند و استفاده از آن‌ها هیچ پلنی نداشته و بیشتر همانطور که گفتیم یک شبکه مبتنی بر پراخت است. پیش از هر چیز باید بگوییم که آیوتا بر خلاف تمامی رقبا و رفقایش از سیستم بلاکچین استفاده نکرده و میزبان آن سیستمی به نام Tangle است.

مهم‌ترین ویژگی آیوتا چیست؟!

از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های نوین این رمز ارز می‌توان به وجود یک سامانه و سیستم خاص برای مقابله با اتک‌های کوانتومی و البته توسعه ویژگی‌های مربوط به IOT یا اینترنت اشیا اشاره کرد. همانطور که می‌دانید در بحث اینترنت اشیا شما می‌توانید با بهره‌گیری از اسمارت فون‌های خود؛ وسایل خانه نظیر کولرگازی، یخچال، گاز، چراغ خواب و هرچیزی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد؛ کنترل کنید.

اما در اینجا یک تفاوت بسیار بزرگ وجود دارد؛ گاهی دستگاه‌ها و لوازم خانگی شما، علاوه بر دسترسی به اینترنت، قابلیت‌های ویژه دیگری نظیر تصمیم گیری نیز دارند. به طور مثال خودروی شما به اینترنت متصل است و در زمان فرا رسیدن موعد سرویس‌های خودرو، به طور اتوماتیک به شرکت سازنده پیام داده و درخواست سرویس کرده و می‌بایست هزینه آن را پرداخت کند.

با کمک آیوتا و ویژگی‌های آن، این رمز ارز می‌تواند واسطه خودرو و سرویس‌کار باشد! یعنی خودرو از طریق آیوتا و رمز ارز آن هزینه سرویس را به راحتی پراخت کند. این وسایل که اصطلاحا M2M نام دارند، به مرور در حال گسترش هستند.

یا مثلا فرض کنید که اشتراک شما در وب‌سایتی که از آن فیلم می‌بینید یا خرید می‌کنید، تمام شده است؛ خب چه قدر جذاب است که خود تلویزیون اتوماتیک این اشتراک را بدون دخالت شما تمدید کرده و شما را سورپرایز کند؟! در واقع آیوتا آمده است تا اینترنت اشیا و زندگی مدرن را جذاب‌تر کند.

در سیستم آیوتا و تنگل، هیچ گونه روندی به نام استخراج وجود ندارد و کاربران برای پیشبرد کارهای شبکه، تراکنش‌های یکدیگر را تایید می‌کنند. به همین راحتی، هم هزینه و کارمزد شبکه به شدت پایین آمده و نزدیک به صفر می‌شود و هم سرعت کار بالاتر می‌رود.

تعداد واحدهای IOTA

خب، رمز ارزها یا توکن‌ها، اکثرا تعداد محدودی داشته و عدد آن از پیش برای کاربران مشخص است. مثل بیت‌کوین معروف که تنها 21 میلیون واحد از آن وجود دارد.

طبیعتا آیوتا هم از این قاعده مستثنی نیست. واحدهای آیوتا (i) نام دارد و تعداد آن نزدیک به 3 تریلیارد است. در واقع تعداد دقیق واحدهای آیوتا برابر ۲,۷۷۹,۵۳۰,۲۸۳,۲۷۷,۷۶۱ عدد است.

اما به دلیل حجم بالای واحدهای این رمز ارز و راحتی کار در صرافی‌ها و اپلیکیشن‌ها و البته محدودیت کاراکتر موجود، راهکار ساده‌تری برای شمارش آیوتا اتخاذ شده است. Megaiota یا به اختصار MIOTA واحد فعلی این رمز ارز است و حجم آن عبارت است از 1 میلیون واحد (i).

 

امروزه در صرافی‌ها آیوتا را بیشتر با MIOTA و برخی نیز با Mi می‌شناسند.

قیمت آیوتا

ارزش بازار رمز ارز آیوتا هم اکنون چیزی در حدود 3.20 میلیارد دلار است و این حجم بازار، آیوتا را در رتبه خوب 44 بازار قرار داده است! قیمت فعلی آیوتا چیزی نزدیک به 1.13 دلار است.

حجم مبادلات روزانه IOTA نزدیک به 71 میلیون دلار بوده و بالاترین قیمت این رمز ارز در تاریخ 25 مرداد ماه ثبت شده است. صرافی بایننس هم اکنون سهمی 25 درصدی از کلیه معاملات آیوتا دارد.

MIOTA را هم اکنون می‌توانید بر روی استاندارد BEP20 شبکه معتبر BSC معامله کنید. شبکه ای که امروز به دلیل استقبال زیاد توسعه دهندگان توکن‌های ارزشمند زیادی بر روی آن فعال و قابل خرید و فروش هستند.

از کجا آیوتا بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش آیوتا می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید رمز ارز آیوتا تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون آیوتا به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها وینک را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی آیوتا نیز در آنجا بشوید. پس اگر به MIOTA علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

البته خوب است بدانیم که در ارزیف توکن‌های جذاب دیگری نظیر سیف مون، ددی دوج، بیبی دوج، فگ، مینی فوتبال و … به راحتی قابل خرید و فروش است.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH