محاسن و معایب توکن IOTA چیست؟!

گسترش و توسعه فناوری اینترنت اشیا یا IOT در زندگی روزانه مردم جهان، روز به روز افزایش یافته و افراد بیشتری از این فناوری جذاب بهره‌مند می‌شود. ارتباط بین دستگاه‌ها و لوازم برقی خانگی و سپس راه اندازی سیستم پرداخت بین این دستگاه‌ها از مهمترین ویژگی‌های اینترنت اشیاست.

پس از آنکه اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی و… این سیستم را بر روی محصولات خود به کار برده و در کمترین حالت، امکان اتصال اینترنت و گوشی تلفن همراه به وسایل خانگی را مهیا کردند، گروه‌های زیادی شروع به تلاش برای راه اندازی سیستم پرداخت اینترنت اشیا نمودند. سیستمی که بتواند به دستگاه‌های برقی این اجازه را بدهد به صورت خودکار با دستگاه‌های دیگر ارتباط گرفته و در صورت نیاز هزینه‌های لازم را در قالبی مشخص پرداخت کنند.

مثلا یخچالی که موجودی آن تمام شده و طبق برنامه از قبل مشخص، بتواند موارد مورد نیاز را به طور خودکار تهیه کرده و وجه مورد نیاز آن را نیز بپردازد.

در سال 2015 گروهی در قالب یک تیم توسعه و طراحی پلتفرم؛ اعلام کردند که قصد دارند سیستمی را برای بهبود شرایط IOT راه اندازی کنند. آیوتا با لقب انگلیسی MIOTA دفتری است برای اجرا و ثبت معاملات بین دستگاه‌ها و ماشین‌ها در سیستم IOT.

مهمترین نوآوری این پلتفرم بهره گیری از فناوری به نام Tangle است. سیستمی که به ادعای تیم MIOTA از بلاکچین‌های معمولی سریع‌تر، ایمن‌تر و کاراتر است.

مهمترین ویژگی‌های IOTA چیست؟

  • دارا بودن یک جامعه قدرتمند برای آیوتا هم اکنون یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این پلتفرم محسوب می‌شود که نشان از اعتماد بالای مردم به این سیستم جدید دارد. باید بپذیریم که روند توسعه جامعه جهانی به سمت و سویی می‎‌رود که مردم از این فناوری‌های جدید استقبال می‌کنند و همین موضوع نقطه قوتی برای MIOTA خواهد بود.
  • اثبات کوانتوم دیگر امتیاز بزرگ آیوتا برای فناوری بلاک چین است.
  • همانطور که گفتیم فناوری خاص Tangle با روشی جدید به بهبود معاملات در این پلتفرم کمک کرده و سرعت معاملات را چندین برابر می‌کند. همچنین به گفته توسعه دهندگان آیوتا، سیستم خاص تنگل بسیار بهتر و کاراتر از بلاک چین است

مهم‌ترین معایب IOTA چیست؟

  • انجام معاملات در بستر آیوتا، نیازی به هیچ گونه قرارداد هوشمند ندارد که این موضوع به مرور باعث مشکلات زیادی خواهد شد.
  • سیستم اثبات کار، دقیقا همان سیستمی است که پلتفرم Tangle برای ایجاد امنیت از آن بهره می‌برد. موضوعی که پیش از این مشکلاتی داشته و قطعا در آینده نیز خواهد داشت.
  • توکن آیوتا، توان فعالیت در ترافیک کم و محدود را ندارد.

بر اساس پیش‌بینی های انجام شده، به نظر می‌رسد که توکن آیوتا، بتواند تا پایان سال 2021 قیمت خود را به 3 دلار نزدیک سازد.

از کجا آیوتا بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش آیوتا می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید رمز ارز آیوتا تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون آیوتا به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر اپلیکیشن ارزیف همانند برخی پلتفرم‌ها آیوتا را در ایران عرضه می‌کند، شما به راحتی می‌توانید از طریق دریافت آن از گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی آیوتا نیز در آنجا بشوید. پس اگر به MIOTA علاقه‌مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

البته خوب است بدانیم که در ارزیف توکن‌های جذاب دیگری نظیر سیف مون، ددی دوج، بیبی دوج، فگ، مینی فوتبال و … به راحتی قابل خرید و فروش است.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف

لینک دانلود مستقیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH