LUNC

ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC) چه تفاوتی با لونا دارد؟

ارز دیجیتال لونا کلاسیک در واقع نسخه قدیمی پروژه ترا به شمار می‌رود که بعد از سقوطی که چند ماه پیش، این پروژه با آن مواجه شد، به کلاسیک تغییر نام داد و یک زنجیره جدید با نام لونا (LUNA) راه‌اندازی شد.

لونای قدیمی در ماه آوریل 2021 به مقدار 119.18 دلار رسیده بود، اما بعد از اینکه ترا در برنامه خود شکست خورد، ارزش آن در 13 می 2021 به 0.00001675 دلار رسید! این سقوط حتی تمام بازار ارز دیجیتال را متزلزل ساخت و باعث شروع یک بازار خرسی گردید. بعد از این اتفاق، ارز دیجیتال LUNC در تاریخ 8 سپتامبر به قیمت 0.0005888 دلار رسید که یک افزایش 3415 درصدی نسبت به ماه می را نشان داد.

پروژه ترا در شرکت ترافورم لبز (Terraform Labs) و توسط دو فرد با نام‌های دو کوآن (Do Kwon) و دنیل شین (Daniel Shin) در سال 2018 راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی این پروژه این بود که توسعه‌دهندگان بتوانند با استفاده از این شبکه، پروژه‌هایی در حوزه سیستم مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) بسازند.

سیستم شبکه ترا به‌گونه‌ای بود که از دو توکن LUNA و UST استفاده می‌کرد. ارز دیجیتال LUNA توکنی حاکمیتی بود که برای استیک ‌کردن، مشارکت در پروژه، تبدیل به تایید کننده شدن و دریافت پاداش استفاده می‌شد. از طرفی دیگر توکن UST که حول یک دلار نوسان می‌کرد، استیبل کوین این شبکه بود که بر اساس مکانیزمی که داشت برای ثابت ماندن روی قیمت یک دلار، از ارز لونا بهره می‌گرفت.

این شبکه نتوانست برنامه‌ای که داشت را به‌خوبی عملی کند؛ بنابراین تمام پروژه شکست خورد و نتیجه آن کاهش شدید قیمت لونا و جداشدن UST از یک دلار و ریزش شدید بود.

مقایسه لونا با لونا کلاسیک
مقایسه ارز دیجیتال لونا با لونا کلاسیک

دو کوآن برای اینکه بتواند پروژه را از این مخمصه نجات دهد، راه‌حلی ارایه داد که باعث شد تمام اکوسیستم ترا، یک هارد فورک یا همان به‌روزرسانی انجام دهد. این هارد فورک باعث شد که یک شبکه جدید با نام Luna 2.0 راه‌اندازی شود. لونای قدیمی به ترا کلاسیک (LUNC) تغییر نام داد و برای شبکه جدید یک توکن جدید راه‌اندازی شد.

از کجا ارز دیجیتال LUNC بخریم؟

در بین صرافی‌های داخلی، صرافی ایرانی ارزیف در کشورمان این امر را برای کاربران ایرانی بسیار راحت کرده است. شما می‌توانید با عضویت در ارزیف و با استفاده از ریال، به‌راحتی هرچقدر که بخواهید لونا کلاسیک را خریداری کرده و نگاه دارید. همچنین قابلیت برداشت این توکن به هرکجایی که دوست داشته باشید نیز امکان پذیر است.

پس اگر علاقه‌مند به شیبادوج،  بیتگرت، اسپوکی شیبا، متاپتز، سیف مون، ددی دوج، بیبی دوج، شیبا فلوکی، فگ، مینی فوتبال، ریوشی، همستر، بیبی کیک، آریوا، بینامون و … هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از گوگل پلی

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از کافه بازار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH