خرید ارز اتم

ارز دیجیتال اتم چه تفاوتی با ارزهای دیگر دارد؟

شبکه کازماس با ارز بومی اتم (ATOM) در سال 2014 کار خود را با این هدف آغاز کرد که برای سخت‌ترین مشکلات موجود در صنعت بلاک‌چین راه‌حل ارایه دهد و بلاک‌چین‌ها را به هم متصل کند تا به اکوسیستمی واحد تبدیل شوند.

از اهداف دیگر این پروژه این است که بستری برای توسعه‌دهندگان این حوزه باشد تا بتوانند از فناوری بلاک‌چین با روش ساده‌تری استفاده کنند. ارز اتم هم در این اکوسیستم از طریق الگوریتم اثبات سهام ترکیبی یا HPoS به ‌دست می‌آید.

شبکه کازماس به طور کلی از سه لایه مختلف تشکیل شده است: لایه برنامه، لایه شبکه و لایه اجماع. کار لایه برنامه این است که تراکنش‌ها را انجام دهد و همچنین وضعیت شبکه را به‌روزرسانی کند. لایه شبکه ارتباطات بین تراکنش‌ها و بلاک‌چین‌ها را فراهم می‌کند و لایه اجماع به گره‌ها اجازه می‌دهد تا روی وضعیت جاری سیستم به توافق برسند.

پروتکل ترندرمینت در شبکه کازماس

در بین لایه‌های گفته شده، مهم‌ترین بخش آن را می‌توان موتور Tendermint BFT دانست. این بخش به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون اینکه نیاز باشد از ابتدا کد بزنند، کار توسعه شبکه بلاک‌چینی را انجام دهند. در واقع در تندرمینت بخش‌هایی از جمله شبکه همتا به همتا (P2P)، الگوریتم اجماع و انجام تراکنش‌ها در یک بسته باهم همراه شده‌اند. این موضوع باعث شده تا ساخت یک برنامه در شبکه بلاک‌چینی ساده‌تر شود.

ارز اتم

مفهوم هاب و زون در کازماس

هاب کازماس (Cosmos Hub) یک بلاک‌چین محسوب می‌شود که نقش میزبانی دفتر کل توزیع‌شده را بازی می‌کند. در این میان، توکن‌ها می‌توانند توسط کاربران و یا خود زون‌ها (Zones)‌ نگهداری شوند و می‌توانند از یک زون به یک زون دیگر منتقل شوند.

در این شبکه به بلاک‌چین‌های مستقلی که به هاب، پیام‌های IBC (ارتباطات بین بلاک‌چینی) مبادله می‌کنند، زون گفته می‌شود. نقش تاییدکنندگان هاب کازماس این است که اجماع تمام زون‌ها را به دست آورند و برای این کار کارمزد دریافت می‌کنند که برای این کار از ارز اتم استفاده می‌شود.

نحوه خرید ارز اتم

در بین صرافی‌های داخلی، صرافی ایرانی ارزیف در کشورمان این امر را برای کاربران ایرانی بسیار راحت کرده است. شما می‌توانید با عضویت در ارزیف و با استفاده از ریال، به‌راحتی هرچقدر که بخواهید ارز اتم را خریداری کرده و نگه دارید. همچنین قابلیت برداشت این توکن به هرکجایی که دوست داشته باشید نیز امکان پذیر است.

پس اگر علاقه‌مند به کت گرل، شیبادوج،  بیتگرت، اسپوکی شیبا، متاپتز، سیف مون، ددی دوج، بیبی دوج، شیبا فلوکی، فگ، مینی فوتبال، ریوشی، همستر، بیبی کیک، آریوا، بینامون و … هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال ارزشمند کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از گوگل پلی

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از کافه بازار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH