اینستاگرام به زودی رقیب توییتر می‌شود!

شاید دور از انتظار نباشد که توییتر روزی در برابر رقیبی قدرتمند با چالش مواجه شود و به نظر می‌رسد که آن روز در حال فرارسیدن است! اکتبر سال گذشته ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد و شیوه مدیریتی را در پیش گرفت که بیشتر به شوخی شباهت داشت. به هر حال مالک توییتر یکی از ثروتمندترین مردان جهان است؛ هدفش هم هرچه بوده در هفت ماه گذشته این شبکه اجتماعی را اداره کرده و حالا یک مدیر عامل جدید را روی کار آورده است.

جالب اینجاست که مدیرعامل جدید توییتر تنها 6 هفته پس از شروع کارش با چالش مهمی روبرو می‌شود و باید با رقیبی قدرتمند مبارزه کند. اینستاگرام در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک پلتفرم جدید رسانه اجتماعی مبتنی بر متن در ماه آینده است. Lia Haberman این خبر را به همراه مطالب تبلیغاتی و سایر جزئیات مربوطه، در خبرنامه ICYMI Substack خود (از طریق The Verge) فاش کرد.

اسلایدی که از طریق هابرمن به بیرون درز کرد، نام دقیق اپلیکیشنی که آن را «برنامه جدید مبتنی بر متن اینستاگرام برای مکالمات» می‌نامد، فاش نمی‌کند. در این اسلاید اشاره شده است که کاربران اینستاگرام می‌توانند متن‌ها را  (حداکثر تا 500 کاراکتر) بنویسند و عکس‌ها، فیلم‌ها و لینک‌ها را به آن ضمیمه کنند. کاربران اینستاگرام تنها با یک کلیک می‌توانند همان اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنند را داشته باشند. اینستاگرام می‌گوید این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا در این برنامه به سرعت مخاطب ایجاد کنند.

این اسلاید همچنین اشاره می‌کند که کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که چه کسی می‌تواند به پیام‌های آنها پاسخ دهد و اکانت‌هایشان را منشن کند. علاوه بر این، دستورالعمل‌های اجتماعی فعلی اینستاگرام اعمال خواهد شد و هر کدام از کاربران اینستاگرام که توسط یک کاربر مسدود شده‌اند، در پلتفرم جدید نیز مسدود خواهند ماند.

اینستاگرام همچنین می‌گوید که این پلتفرم جدید رسانه اجتماعی مبتنی بر متن، به زودی با برنامه‌های دیگری مانند Mastodon سازگار خواهد شد. در اسلاید آمده است: «کاربران در این برنامه‌های دیگر می‌توانند با توجه به عمومی یا خصوصی بودن، پروفایل و محتوای شما را جستجو و دنبال کنند و با آن تعامل داشته باشند.» پلتفرم جدید اینستاگرام، اپلیکیشن‌های سازگار با خودش را به افرادی که هنوز آنها را دنبال نمی‌کنند توصیه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که هنوز  توییتر را زنده نگه می‌دارد این است که کاربرانش به آن عادت کرده‌اند. علاوه بر این، اگر آنها توییتر را ترک کنند، ممکن است احساس کنند که اپلیکیشن‌ها و سایت‌های جایگزین، جایگزین‌های قانع‌کننده‌ای برای توییتر نیستند؛ در حالی که این وضعیت، ممکن است با برنامه مکالمه آینده اینستاگرام تغییر کند.

در نهایت، در حالی که به نظر می‌رسد Mastodon و بلواسکای جک دورسی جایگزین‌های احتمالی توییتر باشند، برنامه جدید اینستاگرام این برتری مهم را دارد که تولیدکنندگان محتوا و سایر کاربران می‌توانند فوراً تمام فالوورهای اینستاگرام خود را بدون نیاز به التماس و تلاش برای ایجاد فالوور جدید، در پلتفرم دیگری حفظ کنند.

 

منبع: PhoneArena

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH