10 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم!

اپلیکیشن پیام رسان ایتا یکی از پیام رسان‌های ایرانی است که در روزهایی که تلگرام برای اولین بار فیلتر شده بود، با سرعت بسیار زیادی در حال رشد بود و در چند روز بیش از 500 هزار بار نصب موفق داشته است که نمودارهای مربوط به بازدید از این اپلیکیشن نشان می‌داد که شاید به‌زودی ایتا را جلوتر از پیام رسان‌های بزرگی مانند سروش، بله و روبیکا ببینیم.

در همان زمان‌ها و با شروع فیلترینگ تلگرام و آغاز موج جدیدی از پیام‌رسان‌های داخلی که با تبلیغات و از راه‌های مختلف، سعی در جذب مخاطبان داشتند. ما هم در همان مواقع این پیام‌رسان‌های مختلف را نقد و بررسی کردیم.

این مطلب درباره اینکه اصلا ایتا چیست و چه نقدی به آن وارد است را هم در فروردین ماه سال 1397 منتشر کردیم و 6 دلیل برای استفاده نکردن از پیام رسان داخلی ایتا مطرح کردیم که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود تایید دو مرحله‌ای و عدم وجود امکانات مالی و بانکی که مزیت پیام رسان‌های ایرانی حساب می‌شود، اشاره کرد. البته در همان زمان ۷ دلیل نیز برای استفاده کردن از ایتا عنوان کردیم که می‌توانید آن مقاله را هم بخوانید.

پیام رسان ایتا

حال پس از گذشت چندین سال و مطرح شدن دوباره نام پیام‌رسان‌های داخلی، از جمله ایتا و همچنین برطرف شدن برخی از این ایرادات و تغییرات این برنامه، تصمیم گرفتیم این مطلب را به‌روزرسانی کنیم. اما پیش از شروع بیایید ببینیم که ایتا چیست ؟

ایتا چیست ؟

ایتا یکی از چند پیام رسان ایرانی است که فعالیت خودش را از سال 1396 و توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز آغاز کرد. ایتا به نوعی جز محبوب‌ترین پیام‌رسانی‌های ایرانی بوده و در واقع یک نسخه بومی از تلگرام است.

مشکلات ایتا

1. یک تلگرام قدیمی بی‌کیفیت!

از جمله ویژگی‌های بد پیام رسان ایتا، کپی بودن این نرم افزار است. با یک بررسی ساده می‌توان به این موضوع پی برد که مسئولین این پیام رسان برای آن‌که بتوانند یک پیام رسان قابل قبول برای کاربران ایرانی طراحی کنند، احتمالا دست به استفاده از سورس‌های تلگرام زده‌اند و بر خلاف دیگر پیام‌رسان‌های ایرانی اقدام به برنامه نویسی صفر تا صد آن ننموده‌اند.

خود ایتا در توضیحات برنامه (تصویر پایین) نوشته است که ایتا تنها شباهت ظاهری به تلگرام دارد و دلیل آن را هم ارتباط خوب کاربران ایرانی با رابط کاربری تلگرام عنوان کرده است! پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: اپلیکیشن پیام رسان ایتا نسخه غیررسمی تلگرام است! + سند

ایتا کپی از سورس تلگرام است
توضیحات پیام رسان ایتا

در سال 97 که این مطلب را منتشر کردیم، برای این قسمت این‌گونه نوشتیم: «اینکه این پیام رسان از یک اپلیکیشن قدرتمند کپی شده باشد، به خودی خود بد نیست ولی سوال اینجاست که در آینده‌ای نه چندان دور، برنامه نویسان ایتا چگونه می‌خواهند پیشرفت‌های تلگرام و امکاناتی که احتمالا مورد استفاده کاربران خواهد بود، در ایتا اعمال نمایند؟»

پس از گذر 4 سال دقیقاً شاهد ضعف ایتا در قسمتی که بالا عنوان کردیم، بودیم؛ برای همین هم در تیتر این بخش، «یک تلگرام قدیمی بی‌کیفیت» را ذکر کردیم. یعنی ایتا علی‌رغم آن‌که کپی تلگرام است، کپی از تلگرام قدیمی بوده و حتی شباهت زیادی به برنامه‌های جانبی تلگرام در سال‌های گذشته، مانند موبوگرام دارد. به عنوان مثال می‌توان به امکانات فوروارد، حذف دوطرفه پیام‌ها و سایر قابلیت‌های جدید تلگرام اشاره کرد که در ایتا آپدیت نشده‌اند.

ایتا حتی یک کپی درست و کارآمد از تلگرام هم نیست؛ همچنان در همین مورد یک بمانیم و به چند ضعف بزرگ ایتا در کپی‌برداری از تلگرام اشاره کنیم.

  • استیکرهای بدون پک!

متن پایین را بخوانید، قبل از آپدیت جدید این مقاله، متن پایی نجزو بخش‌های اصلی مقاله “6 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم!” بود اما حالا آن ار جزو نقبل قول برده‌ایم تا شما آن را ببینید اما هدف چیست؟ در نسخه قبلی این مقاله به ناکارآمد بودن بخش استیکرها اشاره کردیم، به نظر می‌رسد مدیران ایتا مقاله ما را خوانده و در آپدیت این برنامه، این بخش را درست کردند. درواقع الان اگر وارد ایتا شوید دیگر بخش استیکرها وجود ندارد و کلا این بخش حذف شده است. نکته جالب آن سات که مدیران ایتا به جای درست کردن این بخش کلا آن را حذف کرده‌اند.

از نکاتی که جای تعجب دارد، نبود امکانات پک‌های استیکر در برنامه‌ ایتا است. نکته طنز دیگر آن است که ایتا حتی گزینه‌ها و متنی که در قسمت استیکر در تنظیمات این برنامه نوشته شده است را هم حذف نکرده است و دقیقاً کپی همان تلگرام است!

نقد پیام‌رسان داخلی ایتا 2

همان‌طور که در وسط تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نوشته شده که می‌توانید استیکرهای دلخواه خود را از طریق رباتی با نشانی stickers@ بسازید، اما این نشانی که در تلگرام مرتبط به یک ربات است، در ایتا متعلق به یک کانال متروکه است که هیچ ارتباطی هم به استیکر ندارد و امکانی برای شما مهیا نمی‌سازد.

اما در نسخه جدید ایتا یک سوتی دیگر در بخش استیکرها وجود دارد. طبق تصویر بخش گیف و استیکر در کیبورد ایتا دیده می‌شود و کنار گزینه اسموجی قرار دارد. ولی وقتی روی گیف و استیکر می‌زنید با یک صفحه سفید و خالی طرف هستید که هیچ چیزی درون آن نیست.

وقتی می‌گوییم ایتا یک کپیبی‌کیفیت است یعنی همین، مدیران ایتا کد‌های برنامه تلگرام را کپی کرده‌اند و چون این پیام رسان اورجینال نیست و هر بار تغییری در کد‌ها ایجاد می‌کنند، یک جای دیگر خراب می‌شود. در عین حال به نظر علم کافی برای برطرف کردن این سوتی‌ها و باگ‌ها در میان اعضای تیم فنی ایتا نیست. آن‌ها آمدند کد‌های بخش استیکر را پاک کردند ولی گزینه‌های آن هنوز در کیبورد ایتا است.

  • عدم وجود استیکر و گیف

اما مورد بعدی نبود استیکر و گیف در ایتا است. در بخش بالا در خصوص سوتی مدیران ایتا در این بخش توضیح دادیم ولی چرا نباید یک پیام‌رسان بخش استیکر و گیف نداشته باشد. تنها راه اضافه کردند اشکال مختلف در متن اضافه کردن ایموجی است و خبری از استیکر و گیف نیست. دیگر حالا تمامی پیام‌رسان‌ها حداقل بخش استیکر را دارند! نبود این بخش در پیام‌رسان ایتا جای تعجب دارد.

گیف هم جزو محبوب‌ترین و ترندترین روش‌های ابراز احساسات مختلف در چت است و در اکثر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توان از گیف استفاده کرد به جز ایتا!

  • عدم وجود سکرت چت

از دیگر نکات بسیار مهم که از ضعف‌های جدی پیام رسان ایتا محسوب می‌شود، عدم امکان استفاده از گفتگوی امن است! یکی از قابلیت‌های فوق‌العاده تلگرام در بخش گفتگوهای دو نفره وجود بخش Secret Chat بود که کاربران می‌توانستند با استفاده از آن و به صورت رمزنگاری شده با مخاطبین خود گفتگو کنند و بدین ترتیب و به هیچ طریقی امکان دسترسی به محتوای گفتگو وجود نداشت.

امکان گفتگوی محرمانه در بعضی از پیام رسان‌های داخلی نیز وجود دارد که با الگوریتم‌های رمزنگاری بسیار پیشرفته انجام شده‌اند ولی پیام رسان ایتا در کمال تعجب، در بحث امنیت گفتگوها ضعیف عمل کرده است.

  • عدم وجود تماس صوتی و تصویری

اپلیکیشن بیسفون که اولین پیام رسان ایرانی است و یا اپلیکیشن پیام رسان سروش که انتقادات زیادی به آن وارد می‌شود و یا حتی گپ نیز از قابلیت تماس صوتی برخوردار هستند ولی ایتا هیچ امکانی را برای تماس صوتی یا تصویری برای کاربران قرار نداده است.

این پیام رسان که از سرورهای داخل کشور بهره می‌برد، حتی بخش تماس صوتی و تصویری تلگرام را هم در خود نگجانده تا دوباره ما عبارت «کپی بی‌کیفیت» را تکرار کنیم و این بار صفت «ناکارآمد» را هم کنار نام ایتا بگذاریم. یعنی حتی اگر استانداردهای خود را آن‌قدر پایین آوریم که تماس تصویری را به کل کنار بگذاریم، ایتا حتی تماس صوتی هم ندارد و در عصر مدرنی که مشغول زندگی در آن هستیم، به نظر نمی‌آید کسی راضی به داشتن پیام رسانی بدون امکان تماس صوتی شود.

  • خبری از ریکشن نیست

مد‌ت‌هاست که بخش ریکشن به پیان به پیام‌رسان‌های مطرح دنیا مانند تلگرام و واتساپ اضافه شده است اما در پیام‌رسان‌های داخلی خیر! آخرین باری که بررسی کردم تنها بله امکان ارسال ریکشن به پیام‌ را داشت و دیگر پیام‌رسان‌ها این قابلیتی که دیگر قدیمی شده را به برنامه خود اضافه نکرده‌اند.

  • استوری یا وضعیت

اگربخواهیم قابلیت‌هایی را که در تلگرام هست ولی در ایتا پیدا نمیکنید را بشماریم باید ساعت‌ها وقت بگذاریم. یکی از قابلیت‌های جدید و پراستفاده استوری است که در پیام‌رسان‌های ایرانی به نام وضعیت شناخته می‌شود. به جر تلگرام و واتساپ در میان پیام‌رسان‌های داخلی بله، آیگپ و روبیکا هم قابلیت استوری یا وضعیت را دارند ولی ایتا خیر!

  • زمانبندی ارسال پیام

از دیگر قابلیت‌های مهم و کاربردی که به مرور زمان به تلگرام اضافه شده ولی ایتا خیر، می‌توان به پیام‌بندی زمان ارسال پیام اشاره کرد که قابلیتی بسیار کاربردی به ویژه برای مدیران کانال‌ها است ولی ایتا چنین قابلیت مهمی را ندارد.

2. باگ عجیب عدم نمایش اعلان‌ها

کار اصلی یک پیام‌رسان، رساندن پیام به شماست ولی طبیعتا هر پیام‌رسانی باید شما را از رسیدن پیام جدید با خبر کند. اعلان یا نوتیفیکیشن پیام‌رسان‌ها از قابلیت‌های بسیار ابتدایی ولی بسیار مهم هستند که شما را از رسیدن پیام جدید مطلع می‌کنند. ولی پیام‌رسان ایتا باگ عجیبی دارد که نوتیفیکیشن پیام‌های جدید را نشان نمی‌دهد. این مشکل را از چند نفر پیگیری کردیم و دیدیم آن‌‌ها هم نوتیفیکیشن پیام‌ها جدید در ایتا را دریافت نمی‌کنند. درواقع شما برای دیدن پیام‌های جدید باید مدام به ایتا سربزنید تا ببینید پیامی آمده یا نه واگر نه در محیط رابط کاربری سامسونگ و شیائومی، اعلان رسیدن پیام جدید ایتا کار نمی‌کند.

این باگ بسیار عجیب و آزاردهنده نحوه کار شما را ایتا را مختلف می‌کند و باعث می‌شود پیام‌های جدید را از دست بدهیم، حال طنز ماجرا آن است که در تست این پیام‌رسان، دوستان ما در تلگرام به ما پیام می‌دادند که در ایتا به شما پیام دادید و آن را سین کنید!!!

این اتفاق مضحک کل ماهیت یک پیام رسان را از بین می‌برد. برای رفع این موضوع بارها تنظیمات بخش نوتیفیکیشن برنامه را تغییر دادیم ولی مشکل درست نشد. ایتا پیام را به شما می‌رساند ولی اعلام نمی‌کند که پیام جدیدی دارید!

3. ایتا یک پیام رسان متروکه و بدون کاربر

اولین چیزی که برای استفاده از یک پیام رسان نیاز دارید، فردی برای دریافت پیام شماست! به احتمال خیلی زیاد مخاطبان مورد نظر شما در ایتا عضو نیستند، اگر هم عضو باشند، همان‌طور که در تصاویر زیر که خودمان به صورت رندوم گرفتیم، ماه‌ها و شاید سال‌هاست آن را از گوشی خود پاک کرده‌اند، ولی به دلیل نبود سیستم پاک کردن خودکار اکانت پس از دوری طولانی مدت که در بخش اول مقاله به آن اشاره کردیم، اکانت آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

این ایراد در روزگاری که اولین نقد و بررسی پیام رسان ایتا و سایر مسنجرهای داخلی را می‌نوشتیم، مقداری ظالمانه بود و برای همین هم لحاظ نکرده بودیم، ولی الآن پس از گذشت چند سال ایتا هم مانند تمام پیام‌رسان‌های دیگر فرصت جذب مخاطب را داشته است و با توجه به نبود فیلترینگ و اینترنت نیم‌بها برای این برنامه، می‌توان گفت حتی خارج از یک فضای رقابتی این فرصت را داشته است. در هر صورت اکنون ایتا را که نصب کنید، احتمالاً مخاطبینی پیدا نمی‌کنید که واقعاً بخواهید مکالمه‌ای با آن‌ها شکل دهید، یا می‌توان گفت شانس آن کم است.

اما با نگاهی به کانال‌های مطرح این پیام‌رسان هم در می‌یابید که تعداد بازدید روزانه آن‌‌ها پایین است و احتمالا خیلی از دنبال کننده‌های کانال فیک هستند. برای ثبات این موضوع سری به هشتگ‌ها پرطرفدار می‌زنیم. همانطور که می‌بینید پرطرفدارترین هشتگ در 30 روز اخیر ایتا #طوفان‌_الاقصی بوده است. بر روی این هشتگ می‌زنیم و لیست کانال‌هایی که از این هشتگ پرطرفدار استفاده کرده‌اند را مشاهده می‌کنید.
حال به نظر شما این کانال‌ها که از هشتگ ترند این روزهای ایتا استفاده کرد‌ه‌اند چقدر بازدید دارند؟در تصاویر پایین تمامی این کانال‌ها و میزان بازدید پست‌های اخیرشان در زمان مراجعه ما را مشاهده می‌کنید.
اما داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که برخی از برنامه‌های تلویزیونی که در پخش زنده کانال‌های آن‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی مانند بله و ایتا تبلیغ می‌شوند، در تلگرام اعضا و بازدید بیشتری نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی دارند. در واقع شما می‌توانید میزان استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی مانند ایتا را نسبت به تلگرام آن هم در صورتی که در هنگام پخش برنامه تلویزیونی، کانال آن برنامه در پیام‌رسان داخلی تبلیغ می‌شود را مشاهده کنید.

4. محتوای مناسب برای گروهی خاص

این مشکل را می‌توان تا حدی وابسته به مشکل قبلی دانست؛ نبود گستره وسیع‌تری از کاربران در پیام رسان ایتا. از بخش Trending ایتا که با یک آیکون آتش مشخص است که استفاده کنید، هشتگ‌های درحال ترند در ایتا به شما نمایش داده می‌شوند.

محتواهای درحال ترند شدن همگی با موضوع مشخصی هستند و محتوای مناسب برای قشرهای مختلف جامعه را در ایتا نمی‌توان به کیفیت مورد نظر پیدا کرد. مثلا خبری از محتوا برای افراد علاقه‌مند به ورزش، فیلم و سریال، آشپزی و… نیست. حتی در قسمت تبلیغات برنامه هم محتواها خارج از چیزی که انتظار داشتیم، نبودند. حرف تبلیغات شد، کم کم به مورد چهارم می‌رسیم. این پیام‌رسان صرفا توسط قشر خاصی استفاده می‌شود، البته با بررسی بیشتر درمیابید که این قشر هم خیلی از ایتا دل خوشی ندارند.

5. تبلیغات پیام رسان ایتا

مورد بعدی که به آن اشاره می‌کنیم، خود «تبلیغات» است! داشتن تبلیغات به خودی خود یک نقطه ضعف حساب می‌شود، آن هم وجود ثابت و همیشگی آن! در عصر مسنجرهای امروز، کم‌تر پیام رسانی پیدا می‌شود که تبلیغ ثابت، آن هم در ابتدای صفحه اصلی، یعنی بیشترین جایی که چشم شما می‌خورد، درج کرده باشد.

تبلیغات در پیام رسان ایتا

داستان تبلیغات این پیام رسان هم به خودی خود جالب است. اگر با پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام و واتس‌اپ کار کرده باشید، حتماً اولین و بالاترین چت شما، مهم‌ترین یا مورداستفاده‌ترین چت شماست که آن را پین کرده‌اید؛ ولی در ایتا اولین چیزی که می‌بینید تبلیغ است. تبلیغات ایتا تنها به تبلیغ یک کانال مشخص ختم نمی‌شود، بلکه ایتا حتی پست را هم تبلیغ می‌کند. چیزی که در عکس بالا می‌بینید، یک پست از کانالی با نام دیگر بود که به عنوان تبلیغ نشان داده شده بود.

6. پیام‌رسانی نامحبوب با مخاطبان ناراضی

در این بخش نیازی به گفتن نیست، تنها کافیست به مارکت‌های اندرویدی و iOS بروید و نظر مردم در خصوص ایتا را بخوانید تا متوجه عمق فاجعه شوید. امتیاز پایین و تعداد نظرات ناراضی بسیار زیاد از ایتا خود نشان دهنده کیفیت این پیام رسان است.

در دیگر مارکت‌‌ها هم که میزان کامنت‌ها کمتر است، امتیاز برنامه ایتا بسیار پایین است.

7. کیبورد عجیب و ناقص

کیبورد ایتا بسیار عجیب و البته ناقص است. در بخش ابتدایی به سوتی عجیب تیم فنی ایتا در بخش کیبورد و سفید بودن بخش استیکر و گیف پرداختیم. اما مشکلات کیبورد ایتا به همین موضوعات رفع نمی‌شود. اولین مشکل آن است که بخش جستجوی ایموجی در کیبورد کار نمی‌کند و کاملا دکوری است. برای همین اگر دنبال یک ایموجی باشید باید بین صدها ایموجی موجود بگردید و بالا و پایین کنید تا به ایموجی دلخواه برسید. این در حالی است که کیبورد دیگر پیام‌رسان‌ها چنین مشکلاتی ندارد و شما با سرچ کلمات مختلف می‌توانید تمامی ایموجی‌های مرتبط با آن را ببینید.

مثلا به دنبال ارسال ایموجی کتاب هستید یا می‌خواهید ایموجی پرچم یک کشور را ارسال کنید، در این حالت باید به دریای ایموجی‌های این برنامه که کاملا غیراورجینال و کپی تلگرام است بروید و کتاب یا پرچم کشور مورد نظر را در بین آن‌ها پیدا کنید.

مورد دوم آن است که برخی ایموجی‌ها از کیبورد ایتا حذف شده‌اند که در نوع خود جالب است. در هر صورت ایتا به عنوان یک پیام رسان بومی شناخته می‌شود و مدیران سازنده‌ آن به جای تمرکز بر روی رفع باگ‌ها، زحمت کشیده‌اند و ایموجی پرچم اسرائیل را از این پیام‌رسان حذف کرده‌اند! ایموجی انگشت وسط، پرچم رنگین‌کمانی، لب و مواردی از این دست حذف شده‌ است. کاملا مشخص است مدیران ایتا از آن دست افرادی هستند که به جای تمرکز بر روی حل مشکلات اصلی، بر روی حواشی تمرکز کرده‌اند.

تصویر پایین هم یکی دیگر از مشکلات پیام‌رسان ایتا است، گاهی برخی از ایموجی‌ها محو می‌شوند!!

8. باگ‌ها و اختلالات عجیب پیام رسان ایتا

این‌که ایتا به گونه‌ای مدیریت کرده است که با وجود آن‌که کپی تمام عیار تلگرام باشد، این‌قدر باگ و ایراد داشته باشد، به خودی خود قابل تحسین است. در تنها نصف روز استفاده از پیام رسان ایتا، به مشکلات عجیبی برخورد کردیم.

از این مورد که یک بار برنامه متوقف شد بگذریم، با باگ جالبی در بخش ارسال تصاویر مواجه شدیم. هنگامی که یکی از اسکرین‌شات‌هایی که از برنامه گرفته بودیم را ارسال می‌کردیم، عکس دیگری ارسال می‌شد! این اتفاق برای دو مورد از تصاویر رخ داد و حتی برای رفع آن، روش‌های مختلفی مثل Force Stop و پاک کردن کش برنامه را امتحان کردیم؛ ولی همان‌طور که در تصاویر زیر می‌بینید، مشکل همچنان پابرجا باقی ماند.

از این باگ‌ها که بگذریم، پیام رسان ایتا نسبت به برنامه‌های مسنجر روز دنیا، در ارسال پیام کندتر است و اختلال چند ثانیه‌ای دارد. بارها هم با نسخه وب و هم با دو نسخه اندروید، زمان خوردن تیک پیام و رسیدن واقعی پیام به دست گیرنده را سنجیدیم و دائماً تاخیر چند ثانیه‌ای بین این دو اتفاق وجود داشت (از روشن نبودن VPN و اختلالات اینترنت هم مطمئن شدیم و حتی پس از آن، با مسنجرهای دیگر هم امتحان کردیم).

مورد دیگر آن است که هنگام دیدن ویدیو، با خروج از برنامه صدای ویدیو همچنان پخش می‌شود! به این ترتیب شما مجبور می‌شوید مجددا وارد برنامه شوید، ویدیو را متوقف کنید و بعد از ایتا خارج شوید! اگر ویویو را متنوقف نکنید و از ایتا خارج شوید، صدای ویدیو را در محیط رابط کاربری می‌توانید بشنوید.

9. کارکرد بسیار کند هنگام اتصال به VPN

چندی پیش که قرار بود تیم فوتبال النصر عربستان با کریستیانو رونالدو وارد ایران شوند، فیلتربودن تمامی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح دنیا در ایران سوژه طنز کاربران فضای مجازی شده بود و کاربران موضوع VPN نصب کردن رونالدو برای ارتباط با خانواده‌اش را طنز تلخی می‌دانستند. عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در واکنش به این سوژه کاربران گفت که رونالدو می‌تواند از ایتا و بله استفاده کند.

اشاره ضرغامی به این موضوع بود که ایتا و بله و پیام‌رسان‌های ایرانی مشابه، کیفیت و ظرفیت استفاده از تمام نقاط جهان را دارند و می‌توانند به عنوان یک پیام‌رسان بین‌المللی کار کنند، البته به جز ضرغامی، مسئولان مختلف وزارت ارتباطات و سازنده‌های این پیام‌رسان‌ها نیز بارعا چنین ادعایی کرده‌اند ولی این ادعا واقعیت ندارد.

زمانی که شما از VPN استفاده می‌کنید کار با ایتا بسیار کند می‌شود و دانلود و آپلود فایل با سرعت کندی اتفاق می‌افتد. یعنی سرورهای این پیام‌رسان برای استفاده از خارج از کشور ساخته نشده و اگر شما در خارج از کشور بخواهید برای ارتباط با خانواده خود در ایران از ایتا استفاده کنید، احتمالا با مشکل مواجه می‌شوید. در این حالت اگر خانواده شما در ایران از تلگرام با VPN استفاده کنند، کیفیت ارتباط شما بالاتر از ایتا خواهد بود.

این ضعف بسیار بزرگی است که یک پیام‌رسان زمانی که با ip خارج از کشور به آن متصل می‌شوید عملکرد ضعیف‌تر و کندتر دارد و این مورد عملا باعث می‌شود تا مشکل ارتباط با دوستان و اعضای خانواده در خارج از کشور به دلیل فیلتر واتساپ، اینستاگرام و تلگرام همچنان پابرجا باشد.

10. عدم مشخص بودن پشتیبانی، اصلا ایا ایتا امنیت دارد ؟

شاید مطرح کردن این بخش همانند توضیحی که در پیام رسان سروش به آن اشاره کرده بودیم، تکراری باشد ولی قطعا این تکراری بودن از اهمیت این موضوع نمی‌کاهد. هدف از اشاره به این موضوع نیز صرفا شفاف‌سازی فعالیت این پیام رسان است که احتمالا قصد میزبانی از اطلاعات میلیون‌ها ایرانی را داشته و شاید بخواهد تبدیل به بزرگترین رسانه ایرانی شود!

در توضیحات سایت این اپلیکیشن به پشتیبانی اشاره شده است که توسط شرکت اندیشه یاوران تمدن امروز انجام می‌شود. بررسی‌های اولیه ما در همان زمان شروع به کار ایتا نشان داد که این شرکت نه تنها فعالیت و سابقه‌ای در زمینه ارائه راهکارهای نرم‌افزاری در بخش برنامه‌های موبایل و کامپیوتر نداشت، بلکه حتی به نظر می‌رسید که تنها چند ماه است که متولد شده!

بدیهی است که همان مقدار که ابهام در پشتیبانی از هر پیام رسانی در سراسر دنیا وجود دارد، در مورد ایتا نیز می‌بایست این ابهام‌زدایی انجام شود؛ چرا که برای ما به عنوان یک رسانه و قطعا برای بسیاری از کاربران ایرانی به عنوان مخاطبین این اپلیکیشن‌ها سوال پیش می‌آید که وقتی پیام‌رسان‌هایی مانند «بله» در کشور ما وجود دارند که به طور کامل پشتیبان و شرکت‌های تامین کننده بودجه آن مشخص است، حضور برنامه‌هایی مانند ایتا که به طور کلی پشتوانه آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، قانع کننده است؟ قطعا همین مورد یک دلیل محکم برای استفاده نکردن از پیام رسان ایتا محسوب می‌شود. تصور کنید که اطلاعات مهمی را در ایتا ذخیره کرده‌اید و به‌یکباره اعلام می‌شود که این اپلیکیشن دیگر پشتیبانی نمی‌شود! تکلیف دیتاهای شما چه خواهد شد؟

پیام رسان ایتا

6 دلیل بالا مواردی بود که در تجربه کاربری ما و طبق تحقیقاتی که انجام دادیم مشخص شده و بدیهی است موارد دیگری نیز برای استفاده نکردن از ایتا می‌توان مطرح کرد. امیدواریم مسئولین این پیام رسان ایرانی با مطالعه این اشکالات نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرده تا شانس خودشان را برای کسب کاربر از این بازار محبوب بالاتر ببرند؛ اما در ادامه به عنوان کلام آخر، حرفی به عنوان جمع‌بندی و مقداری توضیح داشته باشیم.

طلبکاری با وجود کیفیت پایین به اسم تولید داخلی!

گویا سندرومی در بین پیام‌رسان‌ها و به طور کلی، محصولات تولید داخل وجود دارد که هرچه کیفیت آن‌ها پایین‌تر باشد، طلبکارتر هستند! در خصوص پیام‌رسان‌ها این قضیه آن‌جایی جالب می‌شود آن‌ها مدعی نبوغ هستند، طلب حمایت دارند و خروجی کار آن‌ها کپی و پر از ایراد است.

یک نکته را به صراحت بگوییم؛ بدیهی است که کمک‌کننده پیشرفت، نقد است؛ هر کجا که نقد آزادانه‌تر، صریح‌تر و مستقیم‌تر صورت بگیرد، پیشرفت نزدیک‌تر خواهد شد. تعریف و تمجید الکی که به تازگی نام آن «حمایت» شده است، هیچ کمکی به هیچ صنعت، محصول و یا شرکتی نخواهد کرد، چه بسا که عامل ضرر است.

پیام‌رسان‌های داخلی مانند ایتا که ادعاهایی برای آن مطرح می‌شود که امکانات مناسبی برای رقابت با پیام‌رسان‌های مطرح فراهم می‌کنند ولی در عمل یک کپی بسیار ناکارآمد از تلگرام است، بهتر است به جای پنهان شدن پشت سنگر «تولید داخلی»، به ایده‌های اورجینال، امکانات مناسب و رفع مشکلات بپردازند.

از این موضوع هم غافل نشویم که با توجه به محدودیت‌ها و فیلترینگ برای پیام‌رسان‌های خارجی و تبلیغات، اینترنت نیم‌بها و اجبار برخی مراکز مانند دانشگاه‌ها، مردم همچنان ترجیح می‌دهند دردسر برنامه‌های تغییر آی‌پی و اختلالات گسترده اینترنت را به جان بخرند تا از پیام‌رسان‌های امن‌تر و با امکانات بیش‌تر همچون تلگرام استفاده کنند. موردی که در آمارهای رسمی نیز بارها به آن اشاره شده است.

پیشنهاد می‌کنیم مطلب «مرثیه‌ای بر یک رویای بی‌خردانه؛ سرنوشت پیام رسان های ایرانی چه شد؟» را هم مطالعه کنید و نظر خود درباره برنامه ایتا را هم با ما در زیر این پست به اشتراک بگذارید.

«این مقاله برای اولین بار در فروردین سال 1397 توسط سینا ذاکری نگارش شد و در آبان 1401 توسط عرفان محمدزاده بروزرسانی گردید، بروزرسانی مجدد این مقاله در آذر 1402 توسط سعید صانعی صورت گرفت»

558 در مورد “10 دلیل برای آنکه از پیام رسان ایتا استفاده نکنیم!”

  1. کاملا مشخصه نویسنده متن اصلا با ایتا کار نکرده
    یک پیام‌رسان قوی و سریع
    جستجوی عمومی و بخش ترند رو هیچ پیامرسانی نداره که خیلی عالی هست

    2
    24
  2. سلام
    من که از ایتا به جای پیکو فایل استفاده می کنم.برای انتقال برنامه از منزل به محل کار و ارسال تصویر و گفتگو. از سرعتش هم راضیم.
    تلگرام گوشیم افتضاحه.پراکسی میخواد که خیلی وقتها خوب کار نمی کنه.
    وقتی واتساپ هست کی از تلگرام برای تماس صوتی تصویری استفاده می کنه؟
    مشکل واتساپ اینه که نسخه دسکتاپ و وب نداره.
    پس ایتا بهترین گزینه هست.باورم نمیشه کاربرهای سروش و بله نصف کاربرای ایتا باشند.

    2
    19
  3. با عرض سلام و خسته نباشید

    ۱- کپی بودن سورس نرم افزار
    پاسخ: از قصد کپی شده که مردم راحت باشن و با نرم افزار مشکلی روبرو نشن

    ۲- عدم وجود ورود دو مرحله‌ای
    پاسخ: کی گفته که وقتی کسی هک کنه نمیشه فهمید؟؟؟ از طریق نشست های فعال میشه فهمید

    ۳- عدم وجود سکرت چت
    پاسخ: اولا که امکانی به نام “سکرت چت” نداریم همش الکیه. بر فرض اینم که داشته باشیم، با استفاده از اونا بعضی ها سوء استفاده کردن و اختشاش کردن.

    ۴- عدم وجود امکانات مالی و بانکی که مزیت پیام رسان‌های ایرانی است!
    پاسخ: اصلا این امکانات هیچ ربطی به پیامرسان ها نداره اسمش روشه پیام رسان یعنی پیام میرسونه.

    ۵- عدم وجود تماس صوتی و تصویری
    پاسخ: این مشکل وافعا وارده ولی از نرم افزار های بهتر میتونیم استفاده کنیم تا این قابللیت اضافه بشه

    ۶- عدم مشخص بودن پشتیبانی و امنیت
    پاسخ: کلا سیستم اندروید زمانی که به نت وصل میشی جاسوسی میکنه و برای سازمان NSA در آمریکا میفرسته ، چه پیام رسان تلگرام باشه و چه ایتا و چه بله باشه

    2
    16
  4. میلاد خوش‌خلقت

    1- کپی بودن سورس نرم افزار
    پاسخ: به صورت کلی، سورس کد آن کپی نیست — به صورت جزیی، حتی سورس کد تلگرام نیز کپی است.

    2- عدم وجود ورود دو مرحله‌ای
    پاسخ: نیازی نیست. اگر به اوپراتورهای ارائه‌دهنده شماره، صد درصد اعتماد دارید (که ندارید)، آنوقت هم نیازی به این قابلیت نیست.

    3- عدم وجود سکرت چت
    پاسخ: چیزی به نام “گفتگوی پنهان/مخفی/امن” در فناوری وجود ندارد.

    4- عدم وجود امکانات مالی و بانکی که مزیت پیام رسان‌های ایرانی است!
    پاسخ: به طور اساسی ربطی به پیام‌رسان‌ها ندارد.

    5- عدم وجود تماس صوتی و تصویری
    پاسخ: به طور اساسی ربطی به پیام‌رسان‌ها ندارد.

    6- عدم مشخص بودن پشتیبانی و امنیت
    پاسخ: همین یک مورد برای استفاده نکردن از تلگرام کافی است.

    خسته نباشید.

    5
    11
  5. در جواب بسیاری از مردم و سازمانهایی که در بالا پرسیدند ” مگه چیکار میخواید بکنید که میگید پیام رسانی امنیت نداره ؟” و یا ” چرا نمیذارید ما پیشرفت کنیم؟ ” این موارد رو بدونید بد نیست :

    1 – اولا اینکه چطور وقتی انتخابات در این کشور قرار هست برگذار بشه میگن ” مردم ما عاقل هستند و خودشون باید انتخاب کنند ” ولی وقتی بحث یه نرم افزار اینترنتی میرسه ” همه بیشعور و نادون و بی بصیرت ” میشن ؟ ( سه ماه قبل از فیلتر تلگرام از تمام رسانه های جمعی این صحبت ها گفته شد)

    2 – چرا وقتی صحبت از امنیت میشه، فکر این رو نمیکنید که اگر یه سیستم خارجی بیاد و اینا رو هک کنه، چه کسی میخواد حق شمارو بگیره ؟ دولت (هر دولتی) با یه عذر خواهی و قول پیگیری (مثل هزاران هزار مورد مشابه) قضیه رو جمع و جور میکنه و بعد از مدتی هم همه ما فراموش میکنیم. بازنده این وسط کی میشه ؟
    چند دقیقه فکر کنید که چرا چاپار میل و سیستم های داخلی ایمیل مورد توجه قرار نگرفتند، ولی سرویس های گوگل و مایکروسافت محبوب شدند ؟ تمام سیستم های تبلیغاتی در اختیار دولت هست ولی درد جای دیگست!

    3 – چهل سال انحصار چه دستاوردی برای کشور داشته ؟
    تو حوزه فناوری اطلاعات، شرکتی وابسته به دانشگاه شریف میلیاردها تومن پول همه مارو خورد و آخرش هیچ خروجی بیرون نداد. چرا غیرتتون برای این مورد بجوش نمیاد ؟ چرا وقتی از سیستم عاملها و نرم افزارهای تقلبی استفاده می کنیم و حق چند هزار نفر نیروی کار رو میخویم عین خیالمون نیست؟ چرا نسبت به اینهمه نرم افزار های بنجل و بیخاصیت در کافه بازار گارد نمیگیرید ؟

    موفق باشید.

    5
    11
  6. جالبه مردم ما از اینکه اطلاعاتشون دست خارجیا باشه خوشحالن اما دست داخلیا باشه میترسن. مگه شما با پیام رسان میخواین چکار کنین، این ترس فقط برای افرادی هست که کار غیر مجاز میکنن که محض اطلاعشون بگم که تلگرام رو هم بچه های اطلاعات کنترل میکنن، اگر هم نگران اطلاعت شخصیت هستی، اصلا تو گوشی نگه ندار چون همه برنامه ها بهش دسترسی دارن و ربطی به پیام رسان نداره.
    من خودم یه قطعه الکترونیکی ساده طراحی کردم اما ملت عزیز ایران به خاطر اینکه جوون بودم، بهم اعتماد نکردن و جنس چینی با قیمت بیشتر و در صد خطای بیشتر و ۲۵ درصد احتمال خرابی رو به قطعه من با ۱ درصد احتمال خرابی ترجیح دادن، فقط به خاطر ظاهرش.
    حکایت پیام رسان خارجی و داخلی هم همینه.

    5
    12
  7. خواهش میکنم سایتتون رو بروز کنید چون برخی از این مشکلات در بروزرسانی های این نرم افزار برطرف شده

    3
    8
  8. اگر ملاک دوستان امنیته پیام رسانه بهتون توصیه می کنم کل شبکه های مجازی را همین حالا ترک کنید.

    1
    9
  9. اگه اجازه بدید به 60 دلیل ثابت می کنم که باید از ایتا استفاده کرد فقط یک نکته اینکه فراموش نکنیم تلگرام در نسخه های اولیه ، امکانات کمتری از ایتا داشت

    1
    8
  10. مردمی ترین پیامرسان ایتا هست دولتی هم نیست و برخلاف شما دومین پیام رسان ایرانی شده از امار فعالش معلومه سرتون از زیر برف بیارید بیرون

    4
    11
  11. درد اصلی امروز مادر این مسئله پایین بودن کیفیت تولید ایران نیست بلکه درد اصلی خووووود تححقییییرییی اسسست چراکه هر کشوری برای آغاز ی محصول ۱۰۰درصد عالی تولید نکرده بلکه با حمایت مردمش رشد کرده من متاسفم برای کسایی که فقط منفی بین هستند و درک کلی از موضوعات ندارن

    3
    12
  12. من خواستم بابت کاری ایتا را نصب کنم، از کافه بازار هم دانلود کردم، اومدم نصب کنم دیدم دسترسی به همه جا رو میخواد، دسترسی به حافظه گوشی و کارت، ضبط صدا، عکس و فیلم، مخاطبین و تماسها، لوکیشن و مکان کاربر و چیزی نمانده از قلم که اینا اجازه وقت نصب ازم نخوان.

    من ماندم این نرم افزار برای چت هستش یا برای فضولی تو گوشی من و همه کار به غیر ازچت؟

    6
    6
    1. عرض سلام و ادب و خسته نباشید خدمت احمدآقا
      خدمتتون عرض کنم که این دسترسی ها صرفا برای ارائه خدمات هست و اگر دقت کرده باشید تمام این دسترسی ها رو نیاز دارند.(دسترسی ها کم و زیاد داره یه مقدار ولی سوخت و سوز نداره)
      و نکته دوم اینکه شما از همون ابتدا میتونید بسیاری از مجوز هارو ندید و از برخی از خدمات استفاده نکنید و فقط بخشی از خدمات رو استفاده کنید.
      و یا حتی در اواسط استفاده از نرم افزار برخی از دسترسی هارو از این نرم افزار بگیرید.
      و این دسترسی ها قوانین پلتفرم اندروید هست که برنامه نویسان ملزم هستند که اونها رو از کاربر بخواهند و برای اطلاع به کاربران است.

      3
      8
  13. بابت این ریپورتاژ آگهی برای تخریب ایتا چقدر گرفتید ؟؟؟
    آخه این دلایلی که گفتید هیچ کدوم دلیل قانع کننده ای برای استفاده نکردن از این پیام رسان نبود و همونجور که از اسم پیامرسان پیداست کارش پیام رسانی و چت هست نه انتقال پول و نرم افزارهای مالی و خرید شارژ که شما عیب این پیامرسان دونستید …
    نظر را منتشر کنید و حذف نکنید ..

    5
    14
  14. با سلام پیام رسان های داخلی رو استفاده کردم هر کدوم معایبی دارند و مفت نمی ارزند فقط بلد هستیم ادعا کنیم

    5
    8
    1. تلگرام هم از اول معایب داشت بعد معایبشو از بین برد ، توهم به پیامرسان های داخلی مهلت بده میبینی چه پیشرفتی کردند

      1
      11
  15. سلام
    کل مطالب شما رو که نگاه می کردم در تبلیغ تلگرام مطلب منتشر می کنید و علیه پیام رسان های داخلی!!!
    پیام رسان های داخلی چه جوری پیشرفت کنن وقتی امثال شماها هستین که اجنبی پرستین؟!!

    مگه تلگرام اولش چه جوری بود؟
    اون موقع هم علیه تلگرام مطلب منتشر کردید؟ نه!

    2
    17
  16. فرمانده ارشدگردان سایبری محمدرسول الله

    درضمن اگر بحث دیدن پیام های شما درپیامرسان داخلی باشه تلگرام مدیر اصلیش اسراعیلی است و اطلاعات شمارو میخونه و میفروشه ما خودمون خودمونو اینجوری کردیم اگه ماهانه ده ملیارد میریزیم جیب امریکا واسه این که جنساشونو میخرید حرف رهبر گوش نمیدید فردا میگید نگفت اگه اون ده ملیارد جنس ایرانی میخریدید دزد و بیکار و خلاف کار نبود همه کار داشتن جنس های ایرانی بهتر و بهتر میشد اره داش

    4
    11
  17. فرمانده ارشدگردان سایبری محمدرسول الله

    کشورو به گند کشیدید انقد گفتید تلگرام و.. خوبه شما اونقد تلگرام تشویق میکنید پیامرسان های داخلی رو انتقاد پیشنهاد میکردید الان برترین بودیم .سکرت چت وبقیه چرت و پرتا که گفتی مگه تلگرام اول داشت؟ تازه چندماه نشده مثلا سال حمایت از کالای ایرانیه اینجوری دارید حمایت میکنید اطلاعات شما امن است و این چرت و پرت ها صحت ندارد کسی هم داخل پیامرسان های داخلی نمیاد سرک بشه ببینه کی به کیه دفعه بعد از این جور چیزا ببینم مجبور به بستن سایت میشم

    8
    14
  18. مرد مومن
    خودت میگی سورس تلگرامه
    خب تلگرام از سیستم رمزنگاری AES256 استفاده میکنه
    این ینی امنیت بسیار بالا و عدم جاسوسی
    صد برابر بهتر از سروشه

    1
    14
  19. سلام من واقعابرام سوال شده که اینهمه درموردنیود امنیت توپیامرسانهای ایرانی بحث میشه توفضای مجازی اولا ازکجااب می خوره ثانیا مگه ما می خوایم چ استفاده ای بکنیم از این پیامرسانها که باید نگران باشیم؟من شخصا چون عضو هیچ سرویس جاسوسی نیستم وباز چون اهل هیچ کار خلافی نیستم و قصد ندارم ازپیامرسانها استفاده ای جز استفاده های معمول و مفید ببرم دو هفته ای هست که تلگرامم رو کلا حذف کردم و بجاش از ایتا و سروش و گپ استفاده می کنم هنوزیه عیبهایی دارند که مطمئنم با حمایت مابعد ازمدتی از بین می روند . البته من هم به کلیه خلافکاران فروشندگان مواد مخدر اعضای باندهای قاچاق تروریستها و کسانی که تجارت فحشا و … می کنند توصیه اکید می کنم که از پیامرسانهای داخلی استفاده نکنند چون احتمال لو رفتن ودستگیر شدنشان بیشتر است.

    3
    12
  20. سلام. حقیقتاً از این همه ضد تبلیغ چی عایدتون میشه؟ من دو ساله دارم از سروش استفاده میکنم. نه مزاحمی نه مشکلی نه هیچی. همیشه هم راضی بودم. کانال هم دارم. درآمدشم بد نیست. تنها مشکلم اینه که چند روزه به علت شلوغی و ترافیک افزایش اعضا یه کم کند شده که به مرور درست میشه. این پیام رسان ها نه پهنای باند تلگرام در اختیارشونه و نه تا به حال تجربه ی این همه کاربر رو داشتن. تلگرام هم با افزایش ناگهانی کاربر بارها و بارها هنگ کرده. داغ کرده حتی سرورهاش سوختن. این یک امر طبیعیه. که خدا رو شکر حل شده. هرجا پیام رسان ها با انبوه درخواست عضویت مواجه میشن ارسال کد تأیید محدود میشه. پهنای باند کافی که خریداری شد مجدداً درخواست عضویت فعال میشه. با صبوری و روی باز از هم میهن خودتون استقبال کنین. گربه محض رضای خدا موش نمیگیره. دوروف هم عاشق چشم و ابروی ما نیست. اون مشتریای بهتری از ایران و روسیه برای فروش اطلاعاتش داره. مشتریایی که هم حمایت مالیش میکنن و هم حقوقی. اسرائیل و امریکا رو داره. اسرائیل و امریکا موشک میفرستن به کشورها. دوروف حجم اطلاعات کذب و مسموم. بعدش بازتابش رو به اونا میفروشه. چشمهاتونو باز کنین و پشت پرده ها رو ببینین. سروش هم با بیت المال ساخته نشده. حاصل تلاش یک دهه ی نوابغ و نخبگان عزیزمون در دانشگاه شریف هست و سه سالشه. تقلید و کپی نیست. مشکل امنیتی هم نداره. اگه ازش حمایت کنین. دولت هم بهش پهنای باند میده. باقی پیام رسان های داخلی هم همینطور. عجیبه که پیام ها رو تأیید نمیکنید????لابد شما آزادی بیان رو قبول ندارید نه؟

    6
    14
  21. با سلام.روی کلام من با افرادیه که برنامه تلگرامو به عنوان یک برنامه مخرب برای ایران و برنامه سروش یا هر کدوم از این برنامهای داخلیرو به عنوان یک ابر برنامه قهرمان،که اومده تا کل مشکلات اطلاعاتیه مارو حل کنه،میدونن.شما دوستان همون افرادی هستین که به هر مناسبتی میریزین تو خیابوناهو شعار مرگ بر آمریکا میدین.وقتیم که میان ازتون گزارش میگیرن از ترس میگین همه چی خوبه،نه گرونی داریم نه کمبود.ولی تو جمع های ۲،۳ نفره خودتون( در خفا وبا ترس)به هر دلیلی(گرون شدن تخمه مرغ?) مسئولین این مملکتو مورد لطف خودتون قرار میدین.واقعا این جمله زیباست(از ماست که بر ماست…)محض اطلاع دوستانی که همش تعداد کاربرای برنامه سروشو دارن اعلام میکنن،لطفا قبل از اطلاع رسانی راجب تعداد نفرات برنامه سروش،…. ببینیند چه قشری از این کشور ۸۵ میلیون نفری وارد این برنامه شدن…….
    از ماست که بر ماست….

    14
    7
  22. عالی بود سپاس
    من از ایتا استفاده میکنم یکسری اشکالاتی هست ولی من خودم مسول نرم افزار یک دانشکده هستم که از یکسری از نرم افزارهای ایرانی در دانشکده استفاده میکنیم مثل نرم افزار حضور و غیاب ، اموزش ، تغذیه و …. و همه اینها هم با وجود اینکه چندین سال در این عرصه دارند فعالیت میکنند هنوز هم مشکل دارند ولی جالب این جاست که دیروز که من با یکی از همین مسولین پشتیبانی یه شرکت معروف نرم افزاری ایرانی صحبت کردم و گفتم که به جای تلگرام ، ایتا رو نصب کنید تا بتونیم برای ارسال فایل و مشکلات راحتر باشیم ایشون اضهار داشتند که ما قسم خوردیم که از اپلکیشن های پیام رسان ایرانی استفاده نکنیم . برای من خنده دار بود که خودشون یه شرکت ایرانی هستند که ما که استفاده کننده این نرم افزار هستیم سالهاست داریم مشکلات رو براشون میفرستیم واونها هم یه جاش درست میکنند یه جای دیگشو خراب ………………

    2
    12
  23. سعی کنیم یه مقدار از کالای داخلی حمایت کنیم تا جوونا از این بیکاری در بیان. تا کی قراره به خارج متکی باشیم حال آنکه برادر ایرانی خودمون بیکاره.

    6
    11
  24. باعرض سلام خدمت همه .
    پیام رسان داخلی مثل اداره پست خودمونه . کل سازمان پست ودم ودستگاهش تو ایرانه چند هزار نفر توش کار میکنند همشون میتونند از قدیم تا حالا نامه های مارو باز کنند وبخونند و … ولی اینکار رو نمیکردن وماهم همیشه اعتماد داشتیم نیروهای امنیتیمون هم همینطور اساسا ما مالیات بهشون میدیم که هر وقت لازم دیدند وبه مرسوله ای مشکوک شدند اون رو اسکن کنند وبازرسی کنند مثل گیت فرودگاه همه جای دنیا همینجوریه .همین الان تمام تبادلات اینترنتی ما ایرانیها در بستر اینترنت جهانی هست که مرکزش در آمریکاست ووابسته به پنتاگون و سیا یعنی هرچی اراده بکنند از این وسط آگاه میشند آنچه انها بخوان بفهمند خواهند فهمید چون ما تو فضای اونا داریم حرف میزنیم ولی عکسش صادق نیست. تلگرام هم همینه چون سرورهاش توایران نیست وتحت کنترل گیتهای امنیتی و اخلاقی و اقتصادی نیست هیچ تعلق خاطری هم به ایرانیها نداره باقی دنیا رو کار نداریم با مانورهای تبلیغاتیشون هم کاری نداریم پس یعنی یک اتوبان یکطرفه خروج انبوه اطلاعات مجانی به سمت پنتاگون وموساد و…عکسش ورود انبوه شایعات و ارتباطات مخرب کنترل نشده وغیر قانونی وغیر اخلاقی و ضد اقتصادی و…همراه با سالی حدود 700 میلیون دلار خروج ارز از کشور .. خب این کلیت قضیه است. وحالا پیام رسان ایرانی که داره بااین امکانات محدود تاتی تاتی میکنه یکدفعه با فیلترینگ تلگرام از یک طرف بایک سیل مواجه شده واز طرف دیگه مورد هجوم ویروسها هکرهاوتبلیغات منی و… ازین قبیل هم قرار خواهد گرفت همه اینها رو بذارید کنار اختلافات درون حاکمیتی هم هست شاید باتوجه به اوضاع جهانی کنونی ایران فیلترینگ تلگرام الان لازم بوده چون مدیریت هرج ومرج در داخل کشور بدست خارج نشینهاست جدای ازاینکه بطور کل تلگرام پاسخگوی دادگاههای ایران نیست وما قطعا طالب هرج ومرج که نیستیم.لذا باوجود اینکه میدانیم بنز از پراید بهتره وقتی قرار کارشناسامون و نمایندگانمون براین شد که ازاین بنز پیاده بشید بریم تو پراید خودمون بشینیم حتما در کل بصلاح همه هست .همه بیان بیرون بهتره. یک جایی تفرقه ایرادی نداره توی بحثها ورقابتها و دانش و.. ولی تومسائلی که بیشتر به منافع ملی مربوط میشه حتی اگه همه ناراضی باشند تبعیت از عقل واجبه نه احساسات من هم قبول دارم تفاوت تلگرام با داخلیها قابل توجه هست مطمئن باشید برای پیامرسانهای داخلی سناریوهای زیادی از اختلال گرفته تا تهمت وشایعه های متعدد خواهیم شنید فقط بخاطر اینکه مرغ همسایه غازه ودشمنان مملکت پرکار وفعال وخودباختگی هم تازگیها مدشده واساسا کسی اگه کالای ایرانی تبلیغ کنه میگن خائنه. !!!

    7
    11
    1. کسی که پست با یه شبکه اجتمایی مقایسه میکنه الاغ نیست
      مشکل ایران نیست مشکل گرداننده شبکه اجتمایی دولتی کپی از اصل برای کنترل پیام ها و کانال هاست که گندها دولت اگهی عموم بشه وگرنه یخچال ساخت ایران من دارم تو ابله داری نصیحت میکنی

      6
      2
  25. هر چقدر خودروساز های داخلی پیشرفت کردن . پیامرسان های داخلی هم پیشرفت میکنند .
    50 سال از عمر این خودروساز ها میگذره و این وضعیت خودروهاست . مردم تا کی باید حمایت کنند تا وضعیت بهتر بشه ؟

    7
    8
  26. حامی کالای ایرانی

    اصلا به فرض محال پیامرسان های داخلی اطلاعات کاربر رو هم ببرن بهتر از اینه که اطلاعاتمون تو جیب دشمن باشه. من از پیامرسانای داخل استفاده می کنم چون میخوام کشورم پیشرفت کنه. فک می کنید ژاپن چطور پیشرفت کرد؟ با همین حمایت از کالا های خودشون.یه سرچ کنید تمام ماجرا رو میفهمید. اینقدر خودمونو دست کم نگیریم به خدا ما هم میتونیم اگر پشت هم باشیم. تو رو خدا عاقلانه فکر کنید. التماس تفکر

    4
    10
  27. وقتی پیشرفت کردند خودت هم استفاده میکنی
    کشور های دیگه اینقدر خودتخریبی دارند که شمادارید

    2
    10
    1. در حال حاضر سروش ایتا و گپ بیشتر مورد استقبال کاربران قرار گرفتن
      البته اکثر پیام رسان های داخلی در حال ارتقا قابلیت ها هست .

      3
      11
  28. مدیر پیام رسان ایتا اظهار داشت: در طراحی این پیام رسان سعی  شده محیطی کاملا شبیه به تلگرام ارائه شود که همین موضوع باعث استقبال زیاد کاربران از این پیام رسان شد.

    محسن غفاری از اضافه شدن امکانات پرداخت، فروشگاه و آموزش فضای مجازی در نسخه بعدی این نرم افزار خبر داد

    1
    12
  29. دسترسی به اطلاعات باید آزاد باشه ، اولند پیام رسان های داخلی فرض میکنیم خوب چرا دولت البته دولت هم نگیم یه عده خاصی توی نظام حاکمیت کشور میخاد به زور جلوی تلگرام بگیره که گرفتن و فیلترش کردن اگه پیام رسان داخلی خوب و فوق العاده هست مردم خودشون قدرت تشخیص دارن و میدونن که از کدوم پیام رسان استفاده کنن جنس خوب خودش رو نشون میده مثل هر محصولی کار خوب و با کیفیت بدی مردم میان به سمتت ، این تلگرام هم از روز اول کار خوب و با کیفیت داد اگه نه همون زمان وایبر و لاین بود ولی تلگرام اومد همه ی ایرانی ها رو داخل خودش تو کل جهان هم همین جوری داره پیشرفت میکنه چون کار خوب و با کیفیت و کار شده از اول به مردم معرفی کرد و مردم کاملا بهش اعتماد کردن چون قدرت تشخیص دارن و جنس خوب میفهمنن نه اینکه به زور بخای بهشون بفهمونی ، ویا اینکه چند تا قابلیت مسخره مثل پرداخت مالی و از این چیزها بذاری و با یک رابط کاربری مسخره و بگی اینها فوق العاده هستن باید از اینها استفاده کنی ، به زور نمیشه کاری کرد مملکت ما اصرار داره که با زور همه ی کارهاش ببره جلو وقتی این همه هزینه و تبلیغات و لایحه برای پیام رسان های داخلی دادن و مردم استقبال نکردن الان متوسل شدن به زور و به اجبار تلگرام فیلتر کردن ، شما کار خوب و جنس خوب دست مردم بده مردم خوشون ناخودآگاه و با کمال میل به سمت شما میان ، بذارین تلگرام باشه و پیام رسان های خوب شما که اصلا مردم خیال نمیکنن از بودجه بیت المال درستشون کردی ولی مردم حق انتخاب داشته باشن که کدوم انتخاب کنن به قول امام میزان رای مردم هست
    نکته دوم اینکه تلگرام از اول یه قوانینی گذاشت برای خودش و با تمام فشارهای دولت ایران و روسیه و با تمام وعده های مالی و پولی دولت روسیه و ایران بهشون پایبند بوده و از اونها عدول نکرده برا همین مردم بهش اعتماد دارن میدونن که اطلاعاتشون دست سرویس های امنیتی نمیفته میدونن که تلگرام پای حرفاش حتی اگه فیلتر بشه و کاربراش از دست بده که تجربه تو روسیه نشون داد که نمیده و همین الان با فیلترینگ تلگرام تو همه کانال ها که بری مردم میخان فعالیت تو تلگرام برقرار باشه 95 درصد مردم البته ، حتی اگه تهدید بشه هست پای قول و قرارش در سخت ترین شرایط هست حتی اگه تهدید جانی بشه پاول دورف و این یعنی احترام به مخاطب و برقراری امنیت او ، این یعنی حفظ حقوق مخاطب حتی اگه درسخت ترین شرایط باشه ، آیا پیام رسان های داخلی اگه یه سرویس امنیتی اطلاعات کاربراش خواست بهش نمیدن ، مگه میتونن ندن آخه کل پیام رسان های داخلی از بودجه دولت بهره میبرن ، یا نهادهای دولتی و شبه دولتی .
    نکته سوم هیچ وقت انحصار باعث پیشرفت نمیشه نمونش صنایع خودروسازی ایران 40 سال انحصارا بازار دستشون آیا پیشرفت کردن البته چرا سمند و دنا رو زدن تو این چهل سال و خب این هم یعنی پیشرفت و کره ای هاکه از سال 1364 وارد بازار خودرو شدن کلا و یا شاید هم کمی دیرتر و بازار کشورشون هم انحصاری نبوده و همه شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا توش بودن ، تونستن سورنتو و الانترا و سوناتا و ……. بزنن و این یعنی پسرفت خودروسازی کره البته از دیدگاه بعضی دوستان که میگن فرصت بدین اینها درست میشن این پیام رسان های داخلی اول کارن ، عزیزم اینها تو این چند سال دنبال پیام رسان بودن چقدر میلیاردی از پول های بیت المال هزینه کردن تهش شده این ، اونوقت فرصت بدیم ، اینها مشکلشون اینه که دوست دارن بازار فناوری اطلاعات هم انحصاری بشه ولی انقدر تکنولوژی پیشرفت کرده که نمیتونن جلوش بگیرن حتی میگن کاری کنید که با فیلتر شکن هم نشه رفت تو تلگرام این یعنی بی سوادی …… بازار رقابتی و آزاد باشه مردم حق انتخاب داشته باشن که کدوم انتخاب کنن این باعث پیشرفت پیام رسان های داخلی میشه مجبور میشن به خارجی ها برسن وگرنه از عرصه خارج میشن و این به شرکت چابکی میده و قطعا اونوقت به پیام رسان های خارجی میرسونه خودش البته اگه از بودجه دولتی باز استفاده نکنه چون باز خیالش راحت میگه پول دولت نن حالا یه چیزی میدم ولی وقتی بازار رقابتی کامل باشه اونوقت قطعا پیشرفت حاصل میشه . پیشرفت با زور و قدرت و اجبار و انحصار طلبی و بودجه های میلیاردی که براش زحمتی نکشیدی و فقط همین جوری گرفتی که یه چیزی بسازی حاصل نمیشه .

    6
    13
    1. دقیقا
      جالب اینجاست کلی اپلیکشن خارجی تو گوشی هامون نصبه که یکی از شرایط نصبش، دسترسی به فایل و اطلاعات شخصی کاربر هستش .
      تا وقتی که به فعالیت درست خودمون تو فضای مجازی اعتماد نداشته باشیم باید هم ترس داشته باشیم .
      اینجاست که میگن مرغ همسایه غازه

      3
      16
    1. عیسی توخیلی انگار از زندگی عقبی یخورده بروز کن خودت خیلی عادت ب توسری خوردن پیدا کردی تلگرامم فکردن چرا چون امنیت بالایی داره و نمیتونن بفهمن کاربرامون چیامیگن بله ما میگیم امنیت چون دوست نداریم کسی ب چتای خصوصیمون نگاه کنه نکنه تودوست داری توخونت دوربین کاربزارن و….

      9
      4
      1. اوه ینی فک میکنی نمیتونن ببینن…خخخ…ب نظرم خودت باید یکم خودتو ب روز کنی…..خندم میگیره از این همه حماقت

        10
    2. به نظرم توی حرفتون خیلی تضاد دارین
      از یه طرف میگید تلگرام امنیت نداره از یه طرف میگید بی حساب کتاب نیست؟
      به نظرم تلگرام از لحاظ امنیت عالیه و شکی در اون نیست واقعا مشکل شمارو به تلگرام متوجه نمیشم، چند بار اطلاعاتتون رو دزدیده؟؟?

  30. دراین که تلگرام خوبه شکی نیست ولی اگه خلافی نداشته باشی داخلیام بدک نیستن. یکم فرصت بدیم به خودمون.

    7
    11
  31. آخه چی بهتون میرسه از این همه سیاه نمایی؟!! مگه تلگرام اولش چی بود حتی از الان ایتا و بقیه پیامرسان های ایرانی داغونتر بود، ژاپن و کره چجوری پیشرفت کردن؟ به خدا فهمش زیاد سخت نیست هاا بس کنید

    6
    18
    1. شیش سال پیش تلگرام تو زمان خودش معرکه و عالی بود همونطور که الان نسبت به زمانش معرکه و عالیه
      الآن ایتا شیش سال عقب از دنیاست
      دیگه هر برنامه مسخره ای تایید دومرحله ای رو داره که ایتا نداره
      به شما چی میرسه از این حمایت های بی خودی و الکی

      6
      5
  32. تازه اول کار پیامرسانای داخلیه.توقع دارید در حد تلگرامی باشه که قریب به ۶ سال یا حتی بیشتر داره کار میکنه؟!
    اما در جواب اونایی که میگن((دست خودشونه))،اگه حتی سیم‌کارت ایرانی داشته باشی،راحت میتونن رصدت کنن،نیازی به پیامرسان داخلی ندارند.

    6
    19
  33. به جای ریختن این همه دلار و سرمایه توی جیب دیگران بهتر نیست به خودمون فرصت بدیم .چرا همه رو با یه چوب میرونید؟!
    کی میخوایم بفهمیم با همه مشکلات و یا سیاه نمایی هایی که وجود داره فقط خودمون میتونیم به داد خودمون برسیم…و باور کنیم هیچ گربه ای بهر رضای خدا موش نمیگیره…
    سالها دل طلب جام جم از ما میکرد آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد

    4
    30
  34. از موقعی که آقای ح.ر کلمه امنیت رو توی کشور راه انداخته ( و خودشون هم سردمدار همین موارد هستن!) ، مردم هم دچار توهم امنیت شدن.
    وقتی نام از گاندی میبریم با احترام میگیم که شخصیتی والا مقام بودن چون با اندک امکانات درون کشور به مبارزه با حکومتهای ظالم جهان برخاسته بودن ولی هنگام استفاده از یک وسیله ایرانی که در نهایت موجب رقابت و شکوفایی بیشتر در کشور خودمون میشه فقط و فقط چسبیدیم به یه سری مطالبی که ساخته و پرداخته ذهن معیوب افرادی معلوم الحاله که هدفی جز نابودی توان داخلی و بیعرضه نشان دادن توان جوانهای ایرانی ندارند.
    نمیدونم کدوم پیام رسان ایرانی بهتره ولی هر کدومشون که باشه باید بهش بها داد تا رقابت آغاز بشه و رقابت یعنی تامین همه اون چیزهایی که شماها لازم دارید از جمله همون امنیت! و …
    به امید فردایی بهتر برای ایران عزیز و ایرانیان فهیم.

    6
    32
  35. کسی که بلد نیست یه برنامه نویسی را برای خودش انجام بده چطور می تونه فردا مشکلات را حل کنه و یا جلوی حملات سایبری را بگیره؟!

    اصلا کسی که حقوق کپی رایت را رعایت نمی کنه و مال مردم را به نام خودش میزنه میشه بهش اعتماد کرد و اطلاعات خودت را توش وارد کنی؟

    بدترین پیام رسان ایرانی از نظر امنیت و آینده است.

    20
    10
    1. hacker_nancy@ []join[]

      توصیه میکنم بری و قانون open source رو بخونی چون هیچی ازش نمیدونی این هم اسمش کپی رایت نیست دوست عزیز

      1
      10
  36. میلاد احدی

    عزیزم همه چیز رفته رفته درست میشه چرا مردم ترغیب میکنی تا این پیامرسان داخلی رو دانلود و نصب نکن چند دعا دادن تا پشت به کشورت بکنی ها
    مگه همین تلگرام از اول این ورود دو مرحله‌ای و امکانات دیگه رو داشت ولی الان داره
    منافق نباش تو یعنی میگی جوانان آیتی و مهندسان ما خنگتر از اون طرفیا هستن آخه دیگه بسه تا چه حد خودباختگی آخه
    خیلی هم خوبه و رایگانیشم خوبه چون به بیگانه باج نمیدیم

    7
    43
    1. دوست عزیز
      جوونای آی تی ما خیلی توانا هستن ولی این پیام رسان های تعداد بالا که یه دفعه سبز شدن مال جوونای شرکتای فوق العاده خصوصی مثل شرکت بیان نیستن
      اینا صرفا اومدن که از بیت المال پول بی خود بگیرن و محصول بی کیفیت و نا امن بدن

      اصلا بحث عدم اعتماد ما به کنار
      از کجا معلوم پس فردا هک نشخه کل اطلاعات ما رو به فنا نده
      لطفا اگر اطلاعات درست ندارین از زبون بچه های آی تی این کشور صحبت نکنید

      مشکل اینجاست که قوانین کشور ما اذیت کننده خست و شرکت درست حسابی نمیاد دردسر پیام رسان به جونش بخره

      چرا؟
      نمونه اش آپارات
      یه سرویس کاربر محور هست
      یعنی بیشترین کماری که بتونه بکنه یه الگوریتم تشخیص خودکار کلیپ مورد دار بذاره و بر اساس رنگ تشخیص بده که اون هم دقیق نیست و بیشترین اتکاش به گزارش های مردمه
      اون وقت سر یه کلیپ مورد دار که توی سرویسش بود چقدر اذیتش کردن چه دپولتی ها چه خود مردم

      یا صدا و سیما که میاد میگه باید مفت مفت به من سهامت رو بدی چون من تمام روش های پخش در انحصارمه

      تا وقتی این مسخره بازی ها درست نشه پیشرفت نمیکنیم

      12
      11
        1. چه ربطی داره
          تلگرام از اولش از لحاظ امنیتی عالی بود
          ولی اپلیکیشن هایی مثل ایتا که اصلا امنیت براشون مهم نیست ممکنه یه روزی هک بشن

          12
          2
    2. نمیدونم چرا بعضیاعادت دارن هرکس برخلاف نظر اونا حرف می زنه متهمش می کنن به جاسوسی و پول گرفتن از خارجی ها و خیانت
      اصلا تلگرام نیاز نداره که برای رقیباش سیاه نمایی کنه چون خود مردم عقل دارن و گزینه درستو انتخاب می کنن
      بعدم قضیه پیامرسانای داخلی همون قضیه خودروسازیه که گفتن از خودروسازای داخلی حمایت کنین پیشرفت می کنن خب حالا چیشد پیشرفت کردن??? مثلا پراید از ۲۰سال پیش تا الان چه فرقی کرده ???
      من نمیگم نباید پیامرسان های داخلی باشن چرا باید باشن ولی در کنار تلگرام نه به جای تلگرام
      هنوز الان که تلگرام هست اینا مجبورن هی آپدیت کنن و مشکلاشونو برطرف کنن که اصلشم همینه ولی اگه یه روز تلگرام کلا از دسترس خارج بشه(که نمیشه)اینا خون مردمو تو شیشه می کنن (دقیقا مثل خودروساز ها)
      نکته بعدی در مورد اینکه میگن باید یه پیامرسانای داخلی بها داد تا خودشونو نشون بدن مگه تاحالا کم بهشون بها داده شده مگه تلگرام کدوم یکی از این امتیازا رو داشت که اینقدر محبوب شد ?????اینترنتشو رایگان کردن?۲۴ساعته تو صدا و سیما براش تبلیغ کردن?500میلیارد بهش وام دادن ?????????نخیر هیچ کدوم از اینا رو نداشت ولی محبوب شد پیشرفت کرد چون به فکر مخاطباش بود چون به جای اینکه بیاد مردمو مجبور کنه برن تو نرم افزارش کیفیتشو برد بالا
      اصلا مولفه های اصلی تلگرام که اونو از پیامرسانای دیگه جدا میکنه ,سرعت و امنیته
      که پیامرسانای داخلی هیچ کدومو نداره مخصوصا دومی رو????????

      26
      19
    3. شما از کجا میدونی همین ایتا پشتش خارجیا نباشن؟
      بعد اینکه معلومه خنگتر از خارجیان تایید دو مرحله ای پیاده کردنش روند پیچیده ای نداره که نتونن بزارنش تو ایتا

      6
      4
  37. سلام.کامل ترین و قابل اعتماد ترین پیام رسان داخلی کدومه؟لطفا راهنمایی بفرمایید که از بین پیام رسان های داخلی کدوم نمره قبولی می گیره و کارآمدتره؟

    15
    32
        1. hacker_nancy@ []join[]

          ایتا چطور میتونه به تلگرام دسترسی پیدا کنه…. مگر اینکه سرور تلگرام رو هک کرده باشه و هک کردن سرورش هم کار ساده ای نیست

          13
          18
      1. والا یه عده جوری از امنیت پیام رسان های داخلی می نالن که آدم حس میکنه اینا حتما قاچاقچی و دزد و تروریست و … هستن که اینقدر نگران هستن

        نهایت خلاف آدم سالم چت با دوست دخترشه که اونم کی کاری داره ؟

        2
        18
    1. مفهوم پیام رسان داخلی قابل اعتماد درست مثل مفهوم سارق مسلح قابل اعتماد هست.
      جفتش فقط یک جوک هست.
      مهاجرت به پیام رسان های داخلی، حماقته…

      140
      21
        1. دقیقا ! و خیلی چیز های دیگه که داخلی آن و هر روز استفاده می کنیم . متاسفانه بعضی آدم های جهان سومی و مخالف پیشرفت کشور بی فکر نظر‌میدن در مورد پیام‌رسان های داخلی

          14
          85
        2. اگر گزینه جایگزین خارجی داشته باشه شک نکن از همونها استفاده می کنیم.

          61
          9
      1. سلام عزیز شما دقیقا نگران چی هستی؟؟؟ مگه چ استفاده ای از تلگرام می کردی تا حالا که نگرانی و نمی خوای جمع شه؟؟؟ مواد می فروشی ؟؟؟ تروریستس؟؟؟ جاسوسی؟؟؟ تجارت پورن می کنی؟؟؟ بابت چی می ترسی و بقیه رو هم می ترسونی؟؟؟ اکثریت قریب به اتفاق کسایی که از تلگرام استفاده می کنند کسایی هستند که برای تجارت مفید و مجاز یا کارهای فرهنگی و یا ارتباط با دوستان وخویشانشون استفاده می کنند از این پیام رسان. اونهایی که تو فضای مجازی دائم در حال شایعه پراکنی و ایجاد جو هراس هستند یا ساده لوحند وتحت تاثیر تبلیغات منفی قرار گرفتند یا دقیقا همونهایی اند که استفاده درستی از این نرم افزار نمی کنند وحالا نگران کساد شدن بازارشون هستند

        18
        190
        1. افرین احسنت
          ی سری ها هستن تصلا مشخص نیست با تلکرام چه دسیسه ای میکنند که ترس دارن رسد بشه
          والا ما که 17 سال از یا هو مسنجر تا حال تو تمام فضاهای مجازی بودیم و همه جور کار سیاسی اطلاعاتیم کردیم هیچ وقت هیچ نوع رسدی نشدیمهمیچ کسیم خرمون رو نگرفته معلوم نیس اینها اهدافشون چیه که تیشه میزنند به ریشه زیر ساخت های داخلی

          9
          85
        2. دقیقا اینها که از پیام رسانهای داخلی بخاطر امنیتش بد میگن دقیقا هدفشون همون چیزهایی است که فرمودین.

          4
          39
        3. (احسنت بر بانو فاطمه ک اینقدر دقیق ب موضوع نگاه کرده اند!)
          من تنها استفاده ای ک از ی پیام رسان دارم، فقط ارسال پیام هست.
          نه عکس شخصی دارم و نه اطلاعات شخصی و نه موارد تروریستی، ضد سیاستی و نه تاجرم ک تبلیغات راه بندازم.
          پس فقط یک پیام رسان که سرعت خوبی داشته باشه برام کفایت میکنه و فکر میکنم ک ایتا واقعا چیز خوبی باشه.
          ولی با همه این ها ی چیزی هم هست و اون اینه که باید توجه داشت ک اکثریت مخاطبان شما در کدام پیام رسان هستند. مثلا شاید خیلی ها در ایتا نباشند و خب این دردرسر ساز هست.
          من خودم فقط ب خاطر اینکه بقیه دوستانم از واتساپ استفاده میکنند، منم از اون استفاده میکنم. وگرنه حتی هیچ دلیلی هم نداشت و اگر دست خودم بود هرگز واردش نمیشد

          3
          11
      2. مهاجرت به پیام رسان های داخلی برای افراد خلاف کار! مواد فروش ! کپی کننده فیلم و سریال غیر مجاز و … حماقته!
        توصیه می کنم اگر جزو این دسته از افراد هستید حتما برای رعایت نکات ایمنی از همون تلگرام هم استفاده نکنید!

        14
        87
        1. نکات ایمنی!!!
          امنیت!
          فقط همین کم مونده نرم‌افزاری که ساخت اسرائیله و رئیس‌جمهور همون کشور ازش تقدیر میکنه رو با عنوان “نکات ایمنی” و “امنیت” خطاب کنند. اونقدری امنیت این نرم افزار پایینه که میتونه یک جوجه هکر هم به راحتی یک اکانت تلگرام را هک کنه. من این رو با چشم خودم دیدم. هک کردنش خیلی راحت‌‌تر از اونیه که فکرش رو بکنی.

          1
          5
      3. در جواب جناب sample
        دیدگاه ادم وقتی این باشه و چیز های غیر بومی رو ترجیح بده فردا تو هر چیز دیگه هم میاد اینو به کار میبره….همه ادم ها اگه این فکر رو داشته باشن اون کشور بد بخت ترین و وابسسته ترین کشور میشه.

        پ.ن
        جالبه که فردا هم بدهکار میشن میگن چرا کشور فلان جوره بهمان جوره?

        4
        56
      4. ببینید اتفاقا همه پیام رسان های ایرانی به جز اونهایی که متعلق به دولت باشه قابل اعتماد هستند.
        امنیتشون هم بهتر از تلگرامه.
        سرورهای تلگرام داخل اسرائیل هست اونم که دشمنه ما….
        چی انتظار داری؟ قبل از فیلتر تلگرام با تلگرام مذاکره شد سر اینکه سرور هایی که اطلاعات ایرانی ها روش هست رو به ایران بیار اما…

        1
        5
    2. میشه لطفا اینقد پیام رسان های خودمونو نکوبید؟! اپلیکیشن های ایرانی اوایل کار از نظر فنی ناقص هستند و لی با گذشت زمان به مرور بهترمیشن . شما هم بهتره یه مقدار روی چیزی که مال خودمونه تعصب داشته باشید… بحثای امنیتی هم که به نظرم مسئله ای نیست که تو پیام رسان های ما رعایت نشه

      12
      96
        1. hacker_nancy@ []join[]

          دوست عزیز حتما تو خیلی به تلگرام دلبندی و مسئله ی امنیت برات خیلی مهمه باید بگم که ایتا کپی شده ی تلگرام هست اگه سرور ایتا هک بشه امنیت تو هم به خطر میفته گفتم به خطر ولی نگفتم که حتما پیام ها فایل ها و غیره ی تورو میبینن احتمالش یک درصد هم نیست که ببینن. پس از این لحاظ نترس مگر این که شخصی که سرور رو هک کرده باشه پدرکشتگی داشته باشه با تو…

          7
          11
    3. گپ بهترینه
      قابل اعتماد هم هست
      چون یه شرکت دانش بنیان خصوصیه
      امکانات مالی و خدمات توسعه ربات رو هم داره

      17
      17
    4. بر خلاف نظر نگارنده به نظرم ایتا از همه بهتره. البته اگر این نظر را منتشر کنند!
      کافیه نصب کنید و چند روز استفاده کنید تا متوجه بشید یک سر و گردن از بقیه پیامرسانهای داخلی بالاتره.

      9
      59
      1. نگارنده بنده خدا داره ایراداتش رو بیان میکنه البته من هم باشما موافقم ایتا بهتره ولی میتونه بهترین باشه البته تلگرام خودش هم امنیت نداره و یکی از دوستان کنار خودم با یک روشی تلگرام پسرم و خودم و پسر همسایه مون رو هک کرد حتی دوستم شماره تلفن پسرهمسایه مون را نداشت که آدم بگه از قبل روش کار کرده بود و تمامی اطلاعات رو می دید و من از اون روز به بعد تلگرامم رو حذف کردم واقعا امنیتش پاینه( سال 96 )که دوستم تونست در عرض 2 ساعت 5 تا اکانت تلگرام رو هک کنه و البته تلگرام امنیت کشور رو و آرامش و ثبات نسبی کشور رو به هم میزنه یک نکته ی اساسی اینکه در گوشیهای اندرویدی و پیام رسانها نباید اطلاعات و عکس و فیلم های شخصی ذخیره کنی و یا ارسال کنی و باید اطلاعات و عکسها رو در هاردی که به اینترنت متصل نیست یا هارد های اکسترنال یا فلش ها ذخیره کرد.به قول معروف آب رو در آبکش هیچوقت نمیشه نگه داشت

        6
        44
        1. hacker_nancy@ []join[]

          خوب گفتی ولی ی چیزی توی این نظر اشتباه هست. اونم اینه که مگه میشه که دوستت بشینه با یه روشی هک کنه تنها روشی که موجوده ساخت ابزاری هست که کد پنج رقمی تلگرام رو کرک کنه که احتمالش 1 به روی 99999 هست و ی چیز دیگه ام این که بعد از سه چهار بار تست دیگه نمیشه با اون آی پی تست کرد بخاطر همین خیلی سخت هست بنده خودم طرفدار همه ی پیامرسان ها بغیر از اینستاگرام هستم به تلگرام و ایتا بشدت علاقه مندم

          2
          10
        2. احتمالا تلگرامی که دستتون هک کرده تلگرام اصلی نبوده ازهمین تلگرامای ایرانی خودمون بوده?

      1. عشقی لوتی مشتی

        ایتا کاملا چرته. اصن طرف آنلاین نیست یهو میزنه آنلاین. کلا لست سین که چرت. اصن افتضاح.
        اصن جنس ایرانی کدومش خوب بوده که این دومیش باشه؟ همشون چرته. زنت میاد بهت میگه آقا من آنلاین نیستم تو با چشات میبینی اکانتش آنلاینه. شک نمیکنی بهش؟ خب چرته. باید فاتحه رو خوند

        53
        17
        1. تلگرام هم اوایل تا چند سال اینجوری بود

          هرچیزی زمان میبره تا درست شه

          خود تلگرام اولش نه کانال داشت نه ربات نه ویرایش متن نه ریپلی و حیلی چیزا دیگه

          اینارو هم بگیدپ

          7
          40
        2. تو خودتم ایرانی هستی دیگه بجای خالی کردن پشت کارگر های ایرانی، حمایتشون کن تا پیشرفت کنن

          5
          10
        3. بحث مخالقفان خالی کردن پشت کارگران ایرانی نیست، تهی بودن مغز سران مملکته

      1. انصافا بیشتر از اینکه ایراد و باگ های ایتا طنز باشه، دلایله شما طنزه?نوشتید احتمال زیاد مخاطبان شما ایتا ندارند!!! یا اگر هم بودن الان ماه هاست نیستن، بعد به عنوان مدرک از مخاطبین گوشی خودت اسکرین گرفتی!!! چیجوری به این نتیجه رسیدی؟؟؟
        مقاله نبود که ملاااااااقه بود ملاقه
        خدایا این خوشی ها رو از ما نگیر

        1. سعید صانعی

          پیام‌رسان کارش ارسال پیامه و باید شخصی باشه که اون پیام رو دریافت کنه، وقتی کسی نیست که شما بهش پیام بدید، کاربرد پیام‌رسان از بین میره
          کاملا مشخصه که چه قشری از ایتا استفاده می‌کنند و این باعث میشه این برنامه یک پیام رسان عمومی نباشه، چون مانند تلگرام و واتساپ همه مردم در اون حضور ندارند
          وقتی هیچ کدوم از دوستان و آشنایان من یا بسیاری از مردم در این پیام رسان حضور ندارند، پس دلیلی نداره از این برنامه استفاده کرد، حالا شاید شما یا خانوادتون از از اون قشری باشید که از ایتا استفاده می‌کنید، اشکالی نداره از این برنامه استفاده کنید
          ولی این باعث نمیشه عدم عمومیت و محبوبیت کلی ایتا رو نادیده بگیریم

      1. سلام آقا سامان همین جوری رد شدم گفتم یه سلامی کرده باشم
        راستی به نظر شما امسال درسته یا امثال

        40
        68
      2. دقیقا، این اصلا درستش نیست.
        اگه میخوای نقد کنی باید نکات خوبش هم بگی،خدا میدونه چند نفر بعد از خوندن این مقاله دیگه سمت این پیامرسان عالیی نرفتند

        7
        18
    1. نویسنده این مقاله یک خط برنامه نویسی نکرده و حتی استعدادش هم نداره!! در این حد از موضوعات پرته 🙂
      متاسفم
      با دقت در خیلی از پسام رسان های دیگه متوجه استفاده اونها از انواع و اقسام کد های اپن سورس میشید اصلا فلسفه اپن سورس بودن همین!
      دوم اینکه تلگرام کلاینتش اپن سورس هست! سمت سرور رو هم نکنه ادعا کپی بودن دارید؟!
      از کدام پیام رسان بابت نوشتن این مطلب پول گرفتید؟

      28
      168
    2. ایتا عالیه هم ایرانیه هم امکانات زیادی داره کاش آقای جهرمی به جای تقویت پیام رسانهای خارجی و جاسوس به فکر تقویت ایتا و دیگر پیام رسانهای ایرانی و همینطور ایجاد شبکه ملی اطلاعات بود

      25
      78

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH