وان‌پلاس 6T با سخت‌افزار قدرتمند و حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر معرفی شد!

پس از درز اخبار و شایعات فراوان، سرانجام گوشی وان‌پلاس 6T به عنوان جدیدترین پرچمدار و مهم‌ترین اسمارت‌فون این کمپانی چینی معرفی شد. همانند دیگر گوشی‌های قبلی این شرکت، وان‌پلاس 6T نیز از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد. در مقایسه با گوشی وان‌پلاس 6، این محصول از نمایشگر بهتر، باتری پرظرفیت‌تر، دوربین بهبودیافته و طراحی بهتر سود می‌برد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا با این پرچمدار اقتصادی بیش‌تر آشنا شویم.


«طراحی»

گوشی وان‌پلاس 6T را باید تقریبا مشابه با اکثر گوشی‌های رده‌بالایی دانست که این روزها می‌توان از بازار خرید. منظور ما این است که در این دیوایس نیز از ترکیب شیشه و فلز برای طراحی بدنه استفاده شده و بخش اعظمی از پنل جلویی آن به نمایشگر اختصاص یافته است. نکته قابل توجه، استفاده از شیشه محافظ گوریلاگلس 6 در بخش جلویی و پشتی این دستگاه است که وظیفه حفاظت از این دو سمت بدنه را بر عهده دارد. این کمپانی چینی در ادامه تقلیدهایی که از کمپانی اپل کرده، جک 3.5 میلی‌متری صدا را از پرچمدار جدیدش حذف کرد.

خبر خوب این‌که وان‌پلاس یک دکمه فیزیکی را در کناره بدنه تعبیه کرده تا به کمک آن خیلی سریع بین حالت‌های ویبره و یا بی‌صدا سوییچ کنید. حسگر اثر انگشت نیز از قاب پشتی حذف شده و حالا به زیر نمایشگر منتقل شده است. یکی از ایراداتی که به بخش طراحی وان‌پلاس 6T می‌توان گرفت، محدودیت گزینه‌های رنگی بوده که به موجب آن کاربران تنها دو گزینه با رنگ‌های مشکی مات و مشکی براق پیش روی خود دارند.


«نمایشگر»

همان‌گونه که انتظارش را داشتیم، پرچمدار جدید وان پلاس با طراحی ناچ استایل تولید شده است اما این برش در وان‌پلاس 6T بسیار کوچک بوده و شکلی مانند قطره باران (معروف به Waterdrop Notch) دارد. این برش کوچک میزبان دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه است. از نظر اعداد و ارقام، محصول پیش رو مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع اولد بوده که رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس) با تراکم پیکسلی 402 پیکسل بر اینچ دارد. این نمایشگر بزرگ‌ترین اندازه را در بین تمامی اسمارت‌فون‌های تولیدی وان‌پلاس دارد اما رزولوشن آن مشابه با نمونه‌های سابق است. البته این رزولوشن برای گوشی‌های امروزی بسیار مناسب بوده و استفاده از وضوح فول اچ‌دی به جای کواد اچ‌دی سبب افزایش عمر باتری و عملکرد کلی دستگاه خواهد شد.

این پنل در دل خود میزبان حسگر اثر انگشت وان‌پلاس 6T بوده و در کم‌تر از یک سوم ثانیه قادر به بازگشایی قفل دستگاه خواهد بود. ظاهرا این سنسور از نوع اپتیکال (نوری) بوده و با استفاده از بازتاب نور منتشر شده از نمایشگر می‌تواند اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. در گوشی هواوی میت 20 پرو نیز از همین تکنولوژی استفاده شده است. از این حسگر اثر انگشت می‌توان برای پرداخت‌های بانکی از طریق Android Pay بهره گرفت. اگر هم تصمیم گرفتید که از این حسگر به هر دلیلی استفاده نکنید، می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره بهره‌مند شوید.


«پردازنده و حافظه»

احتمالا تعجبی نخواهید کرد که ببینید وان‌پلاس 6T از چیپست اسنپدراگون 845 بهره ببرد. این همان پردازنده‌ای است که پیش از این در گوشی‌های پرچمداری نظیر گلکسی S9 و گلکسی نوت 9 سامسونگ، ال‌جی V40 و ال‌جی G7، اکسپریا XZ3 و شیائومی می میکس 3 به کار گرفته شده است. وان‌پلاس تصمیم گرفته تا محصول جدید خود را در سه پیکربندی روانه بازارها کند. نسخه پایه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. نسخه دوم از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی سود می‌برد و نهایتا نسخه سوم که به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این دستگاه از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.


«دوربین»

دوربین وان‌پلاس 6T با یک سری بهبودها و قابلیت‌های جدید همراه شده که یکی از آن‌ها Nightscape نام دارد. به طور خلاصه باید این قابلیت را یک نوع پیشرفته از HDR در حالت شب دانست که هنگام تاریکی شب و محیط‌های کم‌نور، از اطلاعات بصری درون چندین فریم برای بهبود جزئیات تصاویر، کاهش نویز و تاری ناشی از حرکت دست یا سوژه استفاده می‌کند. طبق گفته وان‌پلاس، ثبت تصاویر در حالت Nightscape تا دو ثانیه به طول خواهد انجامید که بسیار بیش‌تر از زمان مورد نیاز برای ثبت یک تصویر معمولی است اما قطعا بهبودهایی که در تصویر نهایی صورت می‌گیرد، ارزش صرف این مدت زمان را دارد. ظاهرا این قابلیت طی هفته‌های آینده به گوشی وان‌پلاس 6 نیز راه خواهد یافت.

قابلیت دیگری به نام Studio Lighting نیز به وان‌پلاس 6T آمده تا موجب بهبود تصاویر ثبت شده در حالت پرتره شود. به نظر می‌رسد عملکرد این قابلیت درست شبیه چیزی باشد که پیش از این در آی‌فون‌های اپل دیده بودیم. این یعنی به محض تشخیص چهره یک فرد در قاب تصویر، کاربر می‌تواند به کمک کنترل نورپردازی و روشنایی آن ناحیه از فضای درون کادر، ویژگی‌های خاص درون تصویرش را برجسته کند. از نظر سخت‌افزاری، پیکربندی دوربین وان‌پلاس 6T مشابه با دوربین وان‌پلاس 6 بوده و شامل دو لنز 16 (دوربین اصلی بوده و دیافراگم f/1.7 دارد) و 20 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین پرچمدار وان‌پلاس مجهز به هر دو نوع لرزش‌گیر اپتیکال و دیجیتال بوده (OIS و EIS) و قادر به ثبت ویدیوهای اسلوموشن با نرخ 480 فریم بر ثانیه است. دوربین سلفی نیز یک نمونه 16 مگاپیکسلی خواهد بود.


«نرم‌افزار»

کسی نیست که نداند گوشی‌های وان‌پلاس به سرعت و عملکرد سریع‌شان مشهورند. این سرعت تنها از سخت‌افزار قوی نشات نگرفته و عوامل نرم‌افزاری نیز در آن دخیل بوده است. وان‌پلاس 6T از همین ابتدا اندروید 9 را اجرا کرده و رابط کاربری آن (ملقب به OxygenOs) سریع‌تر از همیشه در اختیار کاربر خواهد بود. این رابط کاربری بسیار روان عمل کرده و تجربه بی‌نظیری از سرعت و عدم وجود هرگونه لگ یا وقفه را برای کاربر رقم خواهد زد.

مطابق چیزی که پیش از این در پیش‌نمایش‌های اندروید 9 دیدیم، ناوبری در وان‌پلاس 6T نیز وابسته به ژست‌های حرکتی بوده و شاید در آینده نزدیک آن را در گوشی وان‌پلاس 6 نیز ببینیم. اسلایدر جدید اندروید 9 برای ناوبری در کنار توانایی‌هایی که دارد، فضای کم‌تری از صفحه‌نمایش را اشغال می‌کند. با این حال اگر از این نوع ناوبری خوش‌تان نمی‌آید و مایل به استفاده از سه دکمه سنتی روی صفحه نمایش هستید، این امکان فراهم شده که بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.


«باتری»

علاوه بر سرعت بالا در عملکرد، گوشی‌های وان‌پلاس به سرعت بالای شارژ شدن نیز شهرت دارند. وان‌پلاس 6T نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگرچه تکنولوژی شارژ سریع آن اکنون از دَش شارژ به فست شارژ تغییر نام داده، اما هم‌چنان باتری دستگاه را با توان 20 وات (5 ولت/4آمپر) شارژ می‌کند.

باتری وان‌پلاس 6T بزرگ‌ترین باتری موجود در پرچمداران وان‌پلاس بوده و حالا ظرفیتی معادل 3,700 میلی آمپر ساعت دارد. این یعنی می‌توانیم تا 23 درصد عمر بیش‌تر را برای این باتری نسبت به نسل قبلی انتظار داشته باشیم. متاسفانه قابلیت شارژ بی‌سیم برای این دستگاه در نظر گرفته نشده که می‌توان با توجه به قیمت آن، این نقص را توجیه کرد.


«قیمت و زمان عرضه وان‌پلاس 6T»

گوشی‌های وان‌پلاس همواره یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین پرچمداران اندرویدی بوده‌اند. وان‌پلاس در این دیوایس نیز همین رویه را در پیش گرفته و با یکی از ارزان‌ترین پرچمداران اندرویدی روبرو هستیم. نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، قیمتی معادل 549 دلار داشته و نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، معادل 579 دلار قیمت‌گذاری شده است. این در حالی است که نسخه سوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، تنها 629 دلار قیمت دارد. پیش‌فروش این محصول هم‌اکنون آغاز شده و عرضه فروشگاهی آن در ایالات متحده از سه روز دیگر و در اروپا نیز از روز 6 نوامبر (8 روز دیگر) آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH