ثبت یک پتنت جدید در رابطه با گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ

کمپانی سامسونگ برنامه‌ریزی کرده که در اوایل سال 2019 میلادی یک گوشی هوشمند با نمایشگر انعطاف‌پذیر معرفی کند. در حالی که نمونه اولیه چنین محصولی را چندی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ دیده بودیم، اما برای تولید نسل بعدی این دستگاه‌ها مشکلاتی بر سر راه تولیدکنندگان قرار دارد. برای حل یکی از این مشکلات، سامسونگ پتنت جدیدی برای یک گوشی انعطاف‌پذیر با دو نمایشگر ثبت کرده که در آن از سرفیس فون مایکروسافت تقلید شده است.

نسل بعدی این دیوایس‌ها دارای دو نمایشگر در مجاورت یکدیگر خواهند بود که مشکلاتی بر سر طراحی و توسعه آن وجود دارد. در حقیقت هنگام باز و بسته کردن این مدل‌ها، شکاف و حاشیه‌ای بین دو نمایشگر ایجاد خواهد شد که برطرف کردن معضل آن، نیازمند شعاع تاشوندگی بالایی است. برای دستیابی به چنین هدفی، می‌بایست ضخامت بدنه در چنین مناطقی پایین باشد. به نظر می‌رسد کمپانی سامسونگ برای برطرف کردن این مشکل پتنتی در ماه مه سال 2018  با عنوان “یک دیواس الکترونیکی با چند زاویه ایستا” ثبت کرده که وب‌سایت LetsGoDigital از جزئیات آن گزارشی منتشر کرده است. مطابق این پتنت، به نظر می‌رسد سامسونگ در فکر توسعه محصولی شبیه به سرفیس فون مایکروسافت است که دو نمایشگر آن با یک شکاف یا حاشیه بسیار نازک از یکدیگر جدا شده‌اند.

در نمونه ارایه شده سامسونگ از نمایشگرهای بدون حاشیه‌ای استفاده شده تا حاشیه‌های کناری به حداقل برسد. برای متصل نگه داشتن این دو نمایشگر هنگام باز کردن صفحات نیز، از یک آهنربا استفاده شده تا دو لبه پنل‌ها را نزدیک هم نگه دارد. در طرح پیشنهادی سامسونگ می‌توان محصولی را دید که قابلیت خم شدن و ایستادن در چند زاویه را دارد. به علاوه، در این طرح اشاره شده که یکی از صفحات به عنوان کیبورد عمل کرده و صفحه دیگر می‌تواند دارای دوربین، فلاش دوربین و اسپیکر اصلی باشد. این در حالی است که دکمه پاور و کلیدهای کنترل صدا در همان صفحه اول تعبیه شده‌اند. اگرچه ادعا شده که نخستین گوشی انعطاف‌پذیر سامسونگ قیمتی بیش از 2 هزار دلار خواهد داشت، اما نسل دوم این محصولات (با دو نمایشگر مجاور هم) به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مرسوم شده و آزمایش شده، قاعدتا باید ارزان‌تر از مدل‌های فعلی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH