هدیه اسنپ در گزینه دعوت از دوستان کاهش یافت!

بسیاری از ما با اسنپ آشنا هستیم، اپلیکیشنی که با رونق دادن تاکسی‌های آنلاین و به اصطلاح اینترنتی، توانست نوع جدیدی از این خدمات که در سطح جهانی با عناوینی چون اوبر معروف شده است، در میان ایرانیان نیز جا بیندازد.

از همان روزهای ابتدایی راه اندازی اسنپ، کاربران می‌توانستند با دعوت سایر دوستان‌شان، یک هدیه ۱۵ هزار تومانی برای سفر بعدی خود اعتبار بگیرند که البته تا ۱۵ روز فقط اعتبار داشت.

اما تقریبا از یک ماه پیش، این اعتبار از ۱۵ هزار تومان به ۷ هزار تومان کاهش یافته است، امری که بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. در واقع در طی این سال‌ها، قاعدتا نرخ کرایه‌ها به مرور افزایش یافته و شاید منطقی‌تر این بود که هدیه دعوت از دوستان، به جای کاهش، حتی بیشتر نیز می‌شد، اما اسنپ رویه متفاوتی را در پیش گرفته است.

البته پیش از این و در یک مقاله جداگانه، به معایب همین سیستم دعوت و عدم ارسال هدیه هم اشاره کرده بودیم، اما اسنپ عملا با نصف کردن مبلغ دعوت، انگیزه سایر کاربران را برای معرفی این اپلیکیشن تا حد زیادی از بین برده است، چرا که ۷ هزار تومان در کلان‌شهرهایی چون تهران، حتی هزینه یک سفر را هم پوشش نمی‌دهد.

شاید معروف شدن بسیار زیاد این اپلیکیشن و عدم نیاز به معرفی همچون گذشته، یکی از دلایل کم‌تر کردن این مبلغ باشد. ضمن آنکه اسنپ مدت‌هاست سرویس خوبی چون اسنپ پلاس را حذف کرده و به‌نظر می‌رسد که آن را جایگزین هم نخواهد کرد. در واقع این گونه برداشت می‌شود که تلاش اسنپ، بیشتر از همه بر روی افزایش کمیت کار خودش قرار دارد و کیفیت گاهی اوقات، فدای این توسعه سریع می‌شود.

البته رقبای اسنپ هم بیکار نیستند و تلاش می‌کنند از این خلا استفاده نمایند. به طور مثال اپلیکیشن تپ‌سی و کارپینو برای هر دعوت به شما ۱۰ هزار تومان می‌دهد و یا دینگ، با آنکه ۵ هزار تومان به حساب کاربری‌تان منظور می‌کند اما برای همیشه ۱درصد از اعتبار سفر آن فرد را به شما اختصاص خواهد داد و قاعدتا اگر نفرات زیادی را شما به سیستم معرفی کرده باشید، مبلغ قابل توجهی برای‌تان منظور خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH